Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ja dat viel me vanochtend ook op, iedereen netjes 100(ish) rijden, myself included. En op een 4 baans weg de 2 linker rijstroken bijna constant leeg, en dat in de ochtendspits op de A12 naar Den Haag
 
Heel het verkeer is rustiger, waardoor iedereen het wat rustiger aan doet. Je wordt nu ook niet in de file opgefokt om net dat ene stoplicht nog te halen etc. Ik merk ook veel minder kleven, netjes aan de maximum snelheid houden etc.
Grappig. T'is juist het omgekeerde bij minder verkeer op de weg. Racende idioten, hardrijdende linksplakkers, idioten die net nog ff het rood meepikken, van dat soort dingen. Moet ook zelf eerlijk bekennen dat, toen ik afgelopen vrijdag Apeldoorn op en neer moest, het erg rustig en relaxed rijden was op de A12, A28 en de A1. Laatste keer enkele weken terug was het drukker en voller op de weg en vaak nog last van die gekken die met hun bumper erg dicht op mijn achterwiel kwamen. Denk dat het de uitkomst is van 2 factoren, 1 corona en 2 de 100 km/u limiet.
 
Dat was inderdaad te kort door de bocht. Met gemiddeld 1,86 verkeersdoden per dag (cijfers 2018) zaten we gisteren op ongeveer net zoveel corona-doden dit jaar als verkeersdoden. Die corona-doden zullen toenemen, verkeersdoden niet.

Neemt niet weg dat je met gemiddeld 425 doden per dag nog steeds een grotere kans hebt aan iets anders te overlijden dan aan een corona-infectie.
Steek in de eerste de beste grote stad de straat maar es over bij een zebrapad. Vaak al meegemaakt dat je nog zowat uit je sokken gereden wordt door zo'n driftkikkertje in zo'n patserige BMW of Audi of Mercedes.
 
Het is empirisch bewezen dat hij risicovol gereden heeft. Hij heeft namelijk een ongeluk gekregen.

Of dat komt omdat hij te hard gereden heeft, omdat hij op een ongetestte motor is gaan zitten, omdat een auto door hem heen gereden is of omdat er een zwijn overstak doet er niet toe. Hij heeft onnodig risico genomen. Hij is namelijk een plezier-ritje gaan rijden terwijl dat niet nodig was.

DIt soort 'onvermijdelijke' ongelukken is precies de reden dat de overheid aangeeft dat je geen onnodige ritten moet maken.

En het feit dat asos als je schoonzoon (en hij is niet de enige) dat dan toch doen gaat de reden zijn dat we hier binnenkort ook militaire controles krijgen als je de straat op gaat. Als het niet goedschiks kan...
Hoe denk jij? Denk jij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Ja dat viel me vanochtend ook op, iedereen netjes 100(ish) rijden, myself included. En op een 4 baans weg de 2 linker rijstroken bijna constant leeg, en dat in de ochtendspits op de A12 naar Den Haag
Daar in tegen wordt er in de stad flink op los gesjeesd met een hoog aso en hufter gehalte. Het is rustig op de weg, maar er wordt alles behalve rustig en niet veilig gereden.
 
Vanmorgen vroeg om 5.15 uur rijd ik bij mij door het dorp (onderweg naar het werk). Ik rijd al iets boven de 50, langs de dubbele doorgetrokken streep in het midden van de weg in een onoverzichtelijke bocht, wordt ik ingehaald door een Duitser. Hij reed niet eens veel harder dan mij, kon hem de tot aan de snelweg 4 km verder zo'n 100 meter voor me zien rijden. Eenmaal op de snelweg voegt ie met krap 110 km/h in en gaat ook geen streep harder rijden. We mogen hier nog steeds 130 km/h tussen 19h en 6h. Waarom dan inhalen als je dan toch niet door wilt rijden daar waar het wel mag???
 
En hierom gaan we binnenkort ook in Nederland in complete corona-lockdown...

Ondanks alle richtlijnen toch gewoon met je clubje bij elkaar komen, en dan ook nog eens zo risicovol rijden dat je een ongeluk rijdt. Alsof de ziekenhuizen het nog niet druk genoeg hebben.

Ik hoop oprecht dat alles ok is met je schoonzoon, maar ik vind wel dat het een aso is.
Wat een gelul...
 
Gekneusde pols, helm en broek kapot, gelukkig zat hij er op dat moment alleen op; had net wat aanpassingen gedaan aan de koppeling. Hij weet zelf eigenlijk ook niet wat er gebeurde behalve dat ie ineens vol vermogen had op het achterwiel en zich vervolgens afvroeg waarom ie op de grond lag en waar de motor was....
@Itsacon ; het ligt waarschijnlijk iets genuanceerder, waarschijnlijk is een technisch defect de oorzaak...
Beterschap !!
 
Was met mijn vrouw bij een supermarkt waar een kerel plotseling begon te schreeuwen,
"Blijf GVD uit mijn buurt ik wil niet ziek worden want dan ga ik dood".
 
Gisteren moest ik iets wegbrengen, ik ben lekker op de motor gegaan. Het viel me op dat de wegen wel stiller zijn, maar het aantal vrachtauto's op de N34 was niet minder. Ik denk dat het een goed teken is wat de economie betreft ;) . En inhalen was geen probleem, bijna geen tegenliggers :] .

Verder reed iedereen op de snelweg inderdaad rustig. Het is mij ook gelukt niet harder dan 100 te rijden. Maar zelfs op de weinige koekblikkers zijn er nog een paar die toch liever 140 rijden. Degenen die ik tegenkwam hadden wel auto's met maximale uitstoot, lees SUV's.

En op de N34 werd ik onder een viaduct, waar geen overzichtelijke verkeerssituatie is, over de doorgetrokken streep, ingaand door, jawel, een bedrijfsbusje met zeker 140 km / uur.

Maar erg mooi weer, intens genoten.
 
Ja helaas is het mij nu ook al overkomen.
Heb net m'n rijbewijs en wist dat het er een keer aan zat te komen, maar net de motor neergelegd.
Op de lesmotor nooit gebeurd en nu je eigen motor hebben en binnen een week zelf doen.
Was vanochtend nog niet helemaal wakker denk ik.
Rij hem uit de opslag, stap netjes op, wil rustig de weg opdraaien en stuur even te scherp in met te weinig tractie.
Ging met 2 km/u en voel hem zo naar rechts vallen.
Zo rustig mogelijk neergelegd en gelukkig eigenlijk geen schade.
Op het valblokje nu wat krasjes en op de spiegel.
Vooral een deukje in m'n ego.
Maar ja, het kan gebeuren.

Over witte bestelbusjes gesproken, de persoon in zo'n busje stopte en hielp me m'n motor overeind zetten. Het zijn dus zeker niet allemaal aso's.

Morgen maar iets scherper wakker worden en van deze les leren
 
Terug
Bovenaan Onderaan