Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik ben al 2x(!) aangevallen door een hond op de motor. Beide honden liepen los, en opeens gingen ze de weg op waar ik de eerste keer 60 reed en ik me doodschrok. Gelukkig kunnen ontwijken. 2e keer reed ik 30 maar toen keek ik er al niet meer van op. :+
Is me ook al een aantal keer voor gekomen. Met de fiets ook regelmatig. Gaat nog een keer voorkomen dat ik niet kan uitwijken en er over heen rij.

Ik weet ook al precies van wie je dan de wind van voren krijgt.
Het baasje welke hem niet fatsoenlijk aan de lijn hield
 
Is me ook al een aantal keer voor gekomen. Met de fiets ook regelmatig. Gaat nog een keer voorkomen dat ik niet kan uitwijken en er over heen rij.

Ik weet ook al precies van wie je dan de wind van voren krijgt.
Het baasje welke hem niet fatsoenlijk aan de lijn hield
Wat bezielt die honden toch om zich altijd maar voor een motorfiets te willen werpen...
Ik heb ook al wat close calls gehad. Als uitwijken/remmen te gevaarlijk is ga ik toch echt over die hond heen met de motor.
Het baasje weet natuurlijk dondersgoed dat 'ie een suïcidale hond heeft, dus waarom die hem niet aan een korter lijntje houdt mag joost weten
 
Wat bezielt die honden toch om zich altijd maar voor een motorfiets te willen werpen...
Ik heb ook al wat close calls gehad. Als uitwijken/remmen te gevaarlijk is ga ik toch echt over die hond heen met de motor.
Het baasje weet natuurlijk dondersgoed dat 'ie een suïcidale hond heeft, dus waarom die hem niet aan een korter lijntje houdt mag joost weten
Omdat het zo'n lief diertje is, wat nooit iets doet.
 
met chinese kruiden.

Is gewoon 5 spices wat er over heen gaat. Anijs, Venkel, Peper, Gember en nog iets...

Overigens, de Babi-pangang weet jij veel wat voor vlees het is :p dat is al zo ver geroosterd en klein gemaakt dat het niet echt meer te herkennen is...
Saus er over en geen haan die er naar kraait?

En anders kunnen ze (honden en katten) nog wel naar de Frikandellenfabriek? O wacht, dat zijn paarden die daar naartoe gaan.

-------------------

"onderweg" naar mijn brievenbus ontdekt dat ik mijn eerste snelheidsovertreding boete (op de motor) binnen heb....
Kreeg een mooie "ping" van de de PostNL app dat er een brief aan kwam van het CJIB....
Online bij CJIB ingelogd, 74KM/u waar je 60 mocht... 11Km te hard na correctie. foto erbij bekeken en lokatie opgezocht...
Mmmmjah, google maps lokatie historie erbij gepakt... ik kwam zo te zien van een zijstraat af....
Ah, Zone bordjes niet correct geregistreerd.... 60 zone en niet einde 30 |( Oeps...

Boete voldaan met IDeal, volgende keer wat beter opletten...
nu "gewoon" 80 gereden omdat ik dacht dat je er 80 mocht.

Edit:
Morgen toch maar eens even terug naar de lokatie en een stukje van die route rijden.... en eventueel bezwaar gaan maken.
Kwam vanaf de andere kant zie ik net... na google-historie eens beter te hebben onderzocht (en de juiste dag te kiezen |( )


Einde route is waar ik "geflitst" ben... en met streetview kom ik geen 60-zone bordjes oid tegen na "einde .lennisheuvel"

Onderbroken kantstrepen, geen middenstreep, maximumsnelheid is 80 km/u, alhoewel ook een maximum toegestane snelheid van 60 km/u. kan gelden. Dit wordt aangegeven met een verkeersbord.

Dus als ik morgen geen 60-bordjes teken kom of iets dergelijks... dan heb ik naar mijn weten gewoon legaal 80 gereden in een voor mij 80 zone...
Met google-lokatie historie to back me up :)


Edit 2:
Gisteravond nog even "gauw" een rondje gedaan over dat stukje.... er is 1 60-zone bordje aan het begin tegenwoordig...
Maar er staat wel een boompje soort van voor, en als je dan ook nog eens net je aandacht naar links hebt naar de parkeerplaats daar... dan mis je dat bordje...

mijn GPS geeft ook nog gewoon vrolijk 80 aan |( (slecht excuus)
Maar ja in 60 zone gebied ben ik wel gewend dat er na een kruispunt nog wel een "herinnering 60 zone" bordje staat......
 
Laatst bewerkt:
onderweg naar huis, kwam ik bij een wegversmalling. (zo één voor auto's, waar fietsers overigens gewoon langs kunnen rijden)
een SUV kwam tegemoet, en stopte om het blik dat voor mij reed, door te laten.
het was duidelijk dat hij mij gezien had (gezien de uitdrukking op zijn gezicht, toen het dus bijna fout ging) en i.p.v. zowel koekblik als mij door te laten,
trekt die sufferd gelijk op zodra het blik voor mij, de versmalling gepasseerd is.
hierdoor gooide die dus de doorgang voor mij dicht, waardoor ik de uitwijk oefening van de lessen destijds, weer in praktijk kon brengen door over de fietsstrook weg te komen...

bestuurder kijkt me aan van ´aso´. B|
ik kon slechts afkeurend het hoofd schudden, en heb het maar gelaten voor wat het was...
dergelijke mensen breng je de waarheid toch niet aan het verstand... -O--O-
 
Ik neem onder die omstandigheden sowieso meestal de fietsstrook, tenzij er een fiets...
ik meestal ook.
al leek het me ditmaal beter om de fietsers niet de stuipen op het lijf te jagen.
gelukkig had ik de ruimte... O-)

De voordelen van de motor benutten noemde mijn rij-instructeur dat ooit.
heeft ie helemaal gelijk in :Y :t
als ik op dat moment ingeblikt had gezeten, was het denk ik niet zonder deuken afgelopen...
 
Opvoeden deed ik thuis, op straat gaat het om mijn veiligheid. Daarvoor ben ik verantwoordelijk, dus als je de kant in moet duiken en dus extra risico neemt, dan heb je niet je eigen veiligheid voor ogen. Dan wil je een kansloze opvoeden.
 
Ik juist niet, opvoeden heet dat!

:+ Ik ken het... heb het wel eens gehad op m'n binnendoor weggetjes die eigenlijk te smal zijn om 2 autos elkaar te laten passeren zonder dat ze de berm in gaan.
Komt er een auto je tegemoed en die blijft stug in het midden rijden, tsja dan ga ik ook maar iets meer in het midden rijden, vooral als het een lekker overzichtelijk lang recht stuk is.... Krijg je een groot licht signaal, groot licht terug...
Is uiteindelijk een beetje hit-miss, vaak snappen ze het wel en gaan ze half de berm in en ga ik ook weer naar de zijrand om te passeren.
Soms moet ik maar stoppen en dan kijken ze mij aan met hun handen omhoog van het stuur "wat nu?"
(waarbij ik er wel voor zorg dat ik rechts van een denkbeeldige middenlijn blijf)

Maar goed... zo had ik ook in een 1 richtingsweg waar ik uit kwam, dat er een automobilist vond dat hij tegen de richting in mocht rijden en ik maar aan de kant moest omdat ik er langs kon....

Die gozer schelden en toeteren, met notabene (ik neem even aan) zijn dochtertje op de passagiersstoel naast m....
stapte een paar keer uit en begon nog harder te schelden, gebaren en dreigen...
uiteindelijk stapte hij weer in en gooide zijn auto in een parkeervak aan de zijkant, verders weet ik niet, want toen kon ik mijn weg vervolgen.
 
Ik rijd nog wel eens vreeland abcoude en dan heb je ook van die versmallingen waar je op het fietspad langs kan
nou dacht ik in blik op de weg of wegmisbruikers gezien te hebben dat dit gewoon mag,volgens Koos
 
Is me ook al een aantal keer voor gekomen. Met de fiets ook regelmatig. Gaat nog een keer voorkomen dat ik niet kan uitwijken en er over heen rij.

Ik weet ook al precies van wie je dan de wind van voren krijgt.
Het baasje welke hem niet fatsoenlijk aan de lijn hield
Ik vandaag door een zwaan aangevallen, dat was nieuw...
 
Bij mij zijn het altijd rode stroken, met witte blokjes erlangs. Bij de versmallingen met van die bultjes, en er komt een auto aan van de andere kant neem ik dan het fietsstrookje even. Maar, ik ben old-school dus vergeef me m'n foutjes. Het gaat altijd goed echter! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan