Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Aan de ene kant leggen ze nu nieuwe drempels en dat zijn gewoon die oplopende betonplaten, dan heb je een drempel ten hoogte van de stoeprand die al relatief laag is. Totaal nutteloos. Aan de andere kant heb je deze jongens zoals ik hieronder plaats, hierbij gaan mensen gewoon bij lege parkeervakken half over de vakken heen. De hogere auto's knallen hier gewoon met hoge snelheid moeiteloos overheen. En dat terwijl er wel echt effectieve drempels in omloop zijn, soms zijn ze wel echt goed en effectief.

En hier is het ook rechts voorrang, ook van de zijwegen. Dat is alleen niet bij iedereen duidelijk want een 'doorgaande' weg is geasfalteerd en mensen denken dat ze op asfalt altijd op een voorrangsweg rijden of zo...

Bekijk bijlage 1506081

Hee, ik kan mijn huis zien liggen. :+

Inderdaad elke keer weer een gedoe als ik met de auto naar Terwijde rij, die drempels zijn voor mijn auto niet al te prettig, dus neem ze sowieso al rustig. Vervolgens zie je weer een petje eroverheen knallen via de parkeervakken, dus nuttig... Nee. Op de Jazzsingel is het al helemaal feest, daar zouden ze eens hoge drempels in mogen gooien.
 
Hee, ik kan mijn huis zien liggen. :+

Inderdaad elke keer weer een gedoe als ik met de auto naar Terwijde rij, die drempels zijn voor mijn auto niet al te prettig, dus neem ze sowieso al rustig. Vervolgens zie je weer een petje eroverheen knallen via de parkeervakken, dus nuttig... Nee. Op de Jazzsingel is het al helemaal feest, daar zouden ze eens hoge drempels in mogen gooien.

Zo was het vroeger bij mij op school ook, varkensruggen over de weg heen (doodlopend) en de parkeervakken vrij. Iedereen reed over de parkeervakken. Paaltjes neergezet, werden er om de week uitgehaald en in de struiken geflikkerd. Toen de varkensruggen doorgetrokken naar de parkeervakken.
 
Hee, ik kan mijn huis zien liggen. :+

Inderdaad elke keer weer een gedoe als ik met de auto naar Terwijde rij, die drempels zijn voor mijn auto niet al te prettig, dus neem ze sowieso al rustig. Vervolgens zie je weer een petje eroverheen knallen via de parkeervakken, dus nuttig... Nee. Op de Jazzsingel is het al helemaal feest, daar zouden ze eens hoge drempels in mogen gooien.
:W buurman! De Jazz komt dus helemaal vol met drempels te liggen maar gewoon dramatisch laag. Dat werkt niet. En dan komt die veel bediscussieerde bussluis er straks te liggen op deze manier... '(

Maar goed, dit is geen drempeltopic. Sorry jongens. Ik zal mij gedragen.
 
Kweenie hoor, ik rijd niet meer elke dag op de motor, maar met dit weer wil ik graag een stukkie rijden. En dan rijd je over de dijk ergens bij venhuizen (kwam welgeteld één andere motor tegen), komt er een vent op zo'n driewielfiets, naast zijn vrouw op een tweewielfiets, ongeveer de hele breedte nodig, maar niet op het idee komen om ff ruimte te maken voor die motor, dus even achter de dame te gaan rijden.

Rijd ik in de polder, komt me een blik tegemoet, staat een blik aan zijn kant geparkeerd waar hij achter moet blijven, maar zet gewoon door want die motorrijder gaat wel opzij. Dat deed hij ook, maar het was wel een verdomd krap gaatje.

Wat is er toch mis met dat volk? Hebben ze nou allemaal de schurft aan ons gekregen door die mediagekte?
 
Ontiegelijke drukte in Amsterdam Centrum en West. Man man, het leek wel alsof iedereen in de auto was gestapt en dan ook nog eens elke brug open ging danwel geblokkeerd was voor werkzaamheden. Zelfs met de motor was er bijna geen doorkomen aan, althans niet zonder regels te overtreden.
Eind van de middag hetzelfde verhaal, bijna 3 kwartier nodig gehad om de stad uit te komen....
 
Vanmiddag toen we de straat uit reden naar werk:
Wil de hoofdweg opdraaien (ingeblikt), staat er een of andere wacko midden op straat te dansen, loopt naar de overkant, probeert een lantaarnpaal uit de grond te rammen (heen en weer), gooit iets naar een passerende auto, gaat met een daar staande fiets aan de haal, gooit hem met een zwaai op de midden geleider, probeert het gele paaltje met blauwe pijl bord uit de grond te werken, gaat op straat staan zwaaien en schreeuwen.......

Zag een gaatje, dus vlot invoegen en :W
Ondertussen met de carkut ff 112 gebeld, en de heren een locatie en een signalement gegeven, ze zouden langs gaan een een praatje aan knopen.

Voor die wacko echt flipt en rare dingen doet, of een ander niet goed of snel genoeg anticipeerd.
 
Oh ja, vergeten te posten... maar 28-05-2020 tijdens een "rondje na het eten om niet te vroeg naar bed te gaan"-ritje...


Ik vraag me serieus af wat er in het hoofd rond ging van die bestuurder van die rode auto...
ergens wel jammer dat ik niet met de lease-bak reed, had ik 'm er strak voor kunnen parkeren om het te vragen.

Hmmm... heb 't fragment niet gedownload van m'n dashcam achteruit... hoop dat 't er nog op staat... er staat mij iets bij dat er nadat ik er voorbij was nog getuuterd werd.. ben wel benieuwd eigenlijk om welke reden...
Beelden achteruit geven weer dat de motor rijder 't koekblikje inhaalt en die denk ik daar niet van gediend was.
(Maar ik denk dat ik die ook liever ver achter mij zou hebben gelaten i.p.v. erachter te rijden)

-edit:
Helaas niet goed te zien op de video beelden... maar ik zag de auto al aan de verkeerde kant rijden voordat ie in beeld kwam....
De motor die je ziet kwam vrij vlot aanrijden nog....en was niet ingehaald door 't koekblik...
 
Laatst bewerkt:
vanochtend een verdwaalde hommel o.i.d. tegengekomen, die (hoe krijgt ie t voor elkaar) precies tussen m'n helm en de kraag van mijn motorpak terecht kwam.
met een harde ´pok´ recht op de keel.
dat deed wel even zeer.

gelukkig lande die niet levend tussen de kraag en mn keel, want dan was het waarschijnlijk net zo afgelopen als een paar jaar terug met een wesp...
want die stak nadien helaas wel!
 
Vandaag voor het eerst sinds jaaaaaaaaren de grootste rotonde van Nederland genomen met iets van 50 afslagen, een hele gemeenschap in het midden en zelfs tunnels. Wat een drama zeg. 80 in de trajectcontrole mogen en bij de Banaan nog maar 60 rijden. Stelletje stumpers, rijd gewoon 80.

Voor degenen die willen weten, hij ligt iets ten noorden van Utrecht.
 
80 in de trajectcontrole mogen en bij de Banaan nog maar 60 rijden. Stelletje stumpers, rijd gewoon 80.
Ja, stom is dat... En dan komt iedereen die net in slaap is gevallen in de 80 TC ná de banaan opeens uit op de *linker* A10-zuid-rijstroken van iedereen die net van de A4 komt stormen met 110, 120 (of 's avonds met 140, 150, want dat laatste stukje 100 tot aan de A10 lijken veel mensen toch net te missen), waardoor opeens een massale rechts-inhaal-actie plaatsvindt met 40 km/h verschil. Het kan daar flink spoken met vrachtwagens die daar naar rechts moeten en A4-rijders die meteen naar links willen om hun 100+ vast te houden.

Mijns inziens zouden ze ofwel de A10-west links terug moeten verhogen naar 100 (gaat niet gebeuren, hoeft ook niet, rijdt meestal prima met 80 en voor de tienduizenden mensen die er vlak aan wonen is het verschil dag en nacht merkbaar), ofwel juist de 80 doortrekken tot na de banaan en de A4 vanaf 500 meter voor het weefstuk moeten throttlen naar 80, zodat iedereen (inclusief de vele vrachtwagens) daar met dezelfde gematigde snelheid nadert. Dan kan dat verderop wel weer naar 100, hoewel ik eigenlijk persoonlijk die 80 op de hele ringweg ook prima zou vinden. Hard rijden doe je maar als je niet op een snelweg zit die voor het leeuwendeel recht door de bebouwde kom snijdt.
 
vandaag dik uur terug op de A20 vanuit Rotterdam richting Gouda/Utrecht reed ik iemand voorbij met een bruine "berenvel" op zijn helm met een groene stip bovenop. Ik haalde die persoon in op een blauwe BMW, lichtgekleurde zomerjas. Iemand van hier?
 
vandaag dik uur terug op de A20 vanuit Rotterdam richting Gouda/Utrecht reed ik iemand voorbij met een bruine "berenvel" op zijn helm met een groene stip bovenop. Ik haalde die persoon in op een blauwe BMW, lichtgekleurde zomerjas. Iemand van hier?
1591009742443.png
 
Zojuist een motorrijder zichzelf de Lekdijk af zien lanceren.

Voor een bocht naar links haalde hij nog even snel een auto in waardoor hij de bocht niet aangeremd kreeg. Achterkant begon te slippen en al slippend door een hekje de dijk af, gelukkig niet al te hard meer.

Ben zelf niet gestopt want het is enorm druk op de dijk vandaag dus er waren al ±10 omstanders bij hem. Dat maakt mij ook een beetje boos want voor hetzelfde geld had hij een paar fietsers of kinderen omver geramd.

Nouja, ik hoop dat het goed met hem gaat. Mand
 
Terug
Bovenaan Onderaan