Toch moet je dan echt wel wat rustig aan doen de eerste 100km's, het zit namelijk ook in het rubber zelf, die siliconentroep.Mijn monteur haalt altijd een doekje met iets over de band om de buitenste shizzle eraf te poetsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toch moet je dan echt wel wat rustig aan doen de eerste 100km's, het zit namelijk ook in het rubber zelf, die siliconentroep.Mijn monteur haalt altijd een doekje met iets over de band om de buitenste shizzle eraf te poetsen
Nee jong ,je kunt er niet zo goed tegen dat er mensen zijn die anders in t leven staan dan jij ,en dat is jammer dat je dat niet kunt.
Alleen de volgende keer gewoon slotenspray gebruiken. WD40 maakt het op termijn alleen maar erger.
WD 40 reinigt en ontvet, maar het smeert niet. Daarom ga je, als je dat gebruikt wat later weer problemen krijgen.Nog een keer, ook dit is jouw mening, jij en je knechtje kennen mij niet.
Positief van je is dat je 100km van me af wilt blijven, vooral zo houden.
Leg dit eens uit ?
WD 40 reinigt en ontvet, maar het smeert niet. Daarom ga je, als je dat gebruikt wat later weer problemen krijgen.
Grafietpoeder is beter, dat smeert wel, maar je moet het gedoseert gebruiken, niet teveel, anders verstopt het.
Nee jongeman, ik lachte vanwege het knechtje. Dát is namelijk triest. Enne, de WD40 website kan dat wel verkondigen, maar het is alleen tijdelijk, dat smeren.Moet je mij daarom uitlachen ? triest.
Van de WD40 website:
WD-40 Multi-Use Product beschermt metaal tegen roest en corrosie, penetreert vastzittende onderdelen, verdringt vocht en smeert bijna alles.
Nee jongeman, ik lachte vanwege het knechtje. Dát is namelijk triest. Enne, de WD40 website kan dat wel verkondigen, maar het is alleen tijdelijk, dat smeren.
Als je echt iets wil doen met een slot is grafietpoeder een goede optie. Of teflonspray.
Je zal als noodstoring monteur erop uit moeten om een druppie olie in een slot te doen....
Proberen hun te bereiken heeft je meer tijd gekost dan t zelf oplossen
Alleen de volgende keer gewoon slotenspray gebruiken. WD40 maakt het op termijn alleen maar erger.
Dat kan, maar je moet dan wel redelijk vaak WD40 gebruiken, anders is het na een week of 5 weer ellende.Okay ook als het tijdelijk is het smeert dus wel en klopt je 1ste antwoord niet.
Als het probleem opnieuw de kop opsteekt kan je dus weer WD40 gebruiken om te reinigen en smeren.
Knechtje ? je voelt je opnieuw aangesproken om niets.
Dat kan, maar je moet dan wel redelijk vaak WD40 gebruiken, anders is het na een week of 5 weer ellende.
Met grafietpoeder heb je dat niet, mits niet te veel gebruiken.
spuug eropDan gebruik je toch kruipolie,wat een moeilijk gedoe
Dat kan, maar je moet dan wel redelijk vaak WD40 gebruiken, anders is het na een week of 5 weer ellende.
Met grafietpoeder heb je dat niet, mits niet te veel gebruiken. Overigens weet ik, en jij als geen ander wat je woorden waren en tegen wie je ze gebruikt.
Grafietpoeder is inderdaad voor de cylinders te smeren, maar WD40 werkt ook wel hoor.Ga sowieso een spuitbus slotspray halen.
Iemand een tip voor een bepaald merk en type?
Grafietpoeder is toch om de slotcilinders te smeren?
Probleem zat bij het slot van mijn motorschuurtje in de schoten, cilinder draaide wel soepel.
Overigens vertoonde het slot van mijn voordeur vrijdag ook kuren.
Dagschoot ging maar half naar binnen, daar sta je dan met je boodschappentassen. En daar kan ik geen woningbouw calamiteitendienst voor bellen.
Na een beetje rommelen gelukkig wel open gekregen.
Dan slaat de schrik je echt om het hart.
Deze dus behandeld met WD40 en ging daarna weer als nieuw.
Murphy kwam dus even langs afgelopen week
Na deze exercitie besloten om gewapend met de bus WD40 een poging te wagen op het slot van het motorschuurtje, baadt het niet schaadt het niet.
En zoals eerder vermeld met goed resultaat.
Edit
Beide sloten gaven wel aan dat ze minder soepel werden.
Voordeur moest ik steeds harder dichtrekken (valt nu weer soepel in het slot).
Motorschuurtje ging steeds moeilijker open en dicht.
Was weer een wijze les en gelukkig goed afgelopen zonder veel extra ellende
Grafietpoeder is inderdaad voor de cylinders te smeren, maar WD40 werkt ook wel hoor.
Zelf gebruik ik meestal teflonspray, dat werkt wat langer dan WD40. Met WD40 moet je gewoon vaker sprayen om het gangbaar te houden.
Teflonspray gebruik ik bijvoorbeeld ook voor de scharnieren en kabels van m'n zonnescherm, dat gaat dan de hele zomer soepel open en weer dicht,
met WD40 moest ik het meerdere keren per jaar doen, anders ging het weer wat zwaar.( nou heb ik wel een oud zonnescherm).
Voor een “blijvende” oplossing van het probleem zul je het slot eerst schoon moeten maken, want de reden van de stroefheid is vuil. Ik gebruikte aanhalingstekens rondom “blijvende”, omdat een slot nu eenmaal vervuild, als je er met regelmaat een sleutel in stopt. WD40 gaat dat op zich niet blijvend verhelpen, want plakt, en I.c.m. vuil gaat dat een klonterige zooi veroorzaken. Je kunt er dan steeds opnieuw WD40 bij spuiten, om de zooi te verdunnen, maar je blijft zo lekker bezig.WD40 heeft me goed uit de brand geholpen.
Maar als er beter spul is dan graag namen en rugnummers.
Vermoed dat dit WD40 met een ander label is:
GRIFFON Slotspray spuitbus 150 ml kopen! | HORNBACH
GRIFFON Slotspray spuitbus 150 ml kopen bij HORNBACH | Eenvoudig online bestellen | Thuisbezorgd of afhalen in jouw vestiging | Laagste prijsgarantie | 30 dagen Bedenktijdwww.hornbach.nl
Wil dus het beste spul en de prijs maakt me niet uit, in het contactslot van de TransAlp ga ik echt geen WD40 spuiten
Voor een “blijvende” oplossing van het probleem zul je het slot eerst schoon moeten maken, want de reden van de stroefheid is vuil. WD40 gaat dat op zich niet blijvend verhelpen, want plakt, en I.c.m. vuil gaat dat een klonterige zooi veroorzaken. Je kunt er dan steeds opnieuw WD40 bij spuiten, maar je blijft zo lekker bezig.
voor het schoonmaken heb je een dunne en vluchtige vloeistof nodig die je onder druk inbrengt, een spuitbus dues, en waar je het slot zo doende mee ”verzadigt” en daarmee vuil naar buiten drijft. Vluchtig betekent dat het verdampt en er geen (plakkend) residu achterblijft. Als het spul schoon is, dan smeren met een klein beetje grafiet poeder.
Voor het schoonmaken van contactsloten van diverse FJR-en en mijn KTM gebruikte ik Berner Contactspray, maar dat is toeval: ik had het, voldeed aan de vereiste eigenschappen, en het werkte aldus. Voor het smeren grafietpoeder: kun je van een potlood afschrapen - al is dat imho ietwat rudimentair - en het zit in diverse slotontdooiers (op naar de Halfords).
Ik gebruik en verkoop de ABUS slotspray. Niet alleen voor ABUS sloten, maar ook voor contactsloten, deursloten enzovoorts.Dus kom maar door met die tips voor een goede slotspray
Met een ontvetter kan je het oppervlak inderdaad even minder glad maken. Maar zodra de band warm wordt is hij meteen weer een stuk gladder.Mijn monteur haalt altijd een doekje met iets over de band om de buitenste shizzle eraf te poetsen
Kijk, als ik er niet ben vliegen jullie elkaar in de harenNee jong ,je kunt er niet zo goed tegen dat er mensen zijn die anders in t leven staan dan jij ,en dat is jammer dat je dat niet kunt.
Waar was je ook ?let dan ook is een beetje op jongenKijk, als ik er niet ben vliegen jullie elkaar in de haren