Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nee jong ,je kunt er niet zo goed tegen dat er mensen zijn die anders in t leven staan dan jij ,en dat is jammer dat je dat niet kunt.

Nog een keer, ook dit is jouw mening, jij en je knechtje kennen mij niet.
Positief van je is dat je 100km van me af wilt blijven, vooral zo houden.😜

Alleen de volgende keer gewoon slotenspray gebruiken. WD40 maakt het op termijn alleen maar erger.

Leg dit eens uit ?
 
Nog een keer, ook dit is jouw mening, jij en je knechtje kennen mij niet.
Positief van je is dat je 100km van me af wilt blijven, vooral zo houden.😜



Leg dit eens uit ?
WD 40 reinigt en ontvet, maar het smeert niet. Daarom ga je, als je dat gebruikt wat later weer problemen krijgen.
Grafietpoeder is beter, dat smeert wel, maar je moet het gedoseert gebruiken, niet teveel, anders verstopt het.
 
WD 40 reinigt en ontvet, maar het smeert niet. Daarom ga je, als je dat gebruikt wat later weer problemen krijgen.
Grafietpoeder is beter, dat smeert wel, maar je moet het gedoseert gebruiken, niet teveel, anders verstopt het.

Moet je mij daarom uitlachen ? triest. 😜
Van de WD40 website:
WD-40 Multi-Use Product beschermt metaal tegen roest en corrosie, penetreert vastzittende onderdelen, verdringt vocht en smeert bijna alles.
 
Moet je mij daarom uitlachen ? triest. 😜
Van de WD40 website:
WD-40 Multi-Use Product beschermt metaal tegen roest en corrosie, penetreert vastzittende onderdelen, verdringt vocht en smeert bijna alles.
Nee jongeman, ik lachte vanwege het knechtje. Dát is namelijk triest. Enne, de WD40 website kan dat wel verkondigen, maar het is alleen tijdelijk, dat smeren.
Als je echt iets wil doen met een slot is grafietpoeder een goede optie. Of teflonspray.
 
Nee jongeman, ik lachte vanwege het knechtje. Dát is namelijk triest. Enne, de WD40 website kan dat wel verkondigen, maar het is alleen tijdelijk, dat smeren.
Als je echt iets wil doen met een slot is grafietpoeder een goede optie. Of teflonspray.

Okay ook als het tijdelijk is het smeert dus wel en is je 1ste antwoord niet juist.
Als het probleem opnieuw de kop opsteekt kan je dus weer WD40 gebruiken om te reinigen en smeren.
Knechtje ? je voelt je opnieuw aangesproken om niets. 🙂
 
Je zal als noodstoring monteur erop uit moeten om een druppie olie in een slot te doen.... })
Proberen hun te bereiken heeft je meer tijd gekost dan t zelf oplossen

Achteraf kijk je een koe in de kont.
Heeft de monteur wel een makkie :+

Intentie was ook niet een calamiteiten monteur maar heb uiteindelijk wel het calamiteiten nummer gebeld om iemand te spreken te krijgen. Lukte dus ook niet..
Online reparatie en terugbel verzoek staan nog, mij benieuwd wanneer ik een reactie krijg.

Reden dat ik in eerste instantie niet zelf verder ben gaan prutsen was het risico op een afgebroken sleutel. Dan is het toch wel fijn als er een vakman aanwezig is.

Had ook totaal niet verwacht dat de slotschoot weer in beweging was te krijgen na wat WD40 tegen het slot aan spuiten.
Eenmaal open flink wat WD40 tussen de schoten gesprayd en het slot gaat weer open en dicht alsof die net uit de fabriek komt.
 
Okay ook als het tijdelijk is het smeert dus wel en klopt je 1ste antwoord niet.
Als het probleem opnieuw de kop opsteekt kan je dus weer WD40 gebruiken om te reinigen en smeren.
Knechtje ? je voelt je opnieuw aangesproken om niets. 🙂
Dat kan, maar je moet dan wel redelijk vaak WD40 gebruiken, anders is het na een week of 5 weer ellende.
Met grafietpoeder heb je dat niet, mits niet te veel gebruiken. Overigens weet ik, en jij als geen ander wat je woorden waren en tegen wie je ze gebruikt.
 
Dat kan, maar je moet dan wel redelijk vaak WD40 gebruiken, anders is het na een week of 5 weer ellende.
Met grafietpoeder heb je dat niet, mits niet te veel gebruiken.

Ik blijf wel WD40 gebruiken, ook om schoon te maken, wonderspul, ik heb niet eens grafiet in huis wel kruipolie.
 
Dat kan, maar je moet dan wel redelijk vaak WD40 gebruiken, anders is het na een week of 5 weer ellende.
Met grafietpoeder heb je dat niet, mits niet te veel gebruiken. Overigens weet ik, en jij als geen ander wat je woorden waren en tegen wie je ze gebruikt.

Ga sowieso een spuitbus slotspray halen.
Iemand een tip voor een bepaald merk en type?

Grafietpoeder is toch om de slotcilinders te smeren?

Probleem zat bij het slot van mijn motorschuurtje in de schoten, cilinder draaide wel soepel.

Overigens vertoonde het slot van mijn voordeur vrijdag ook kuren.
Dagschoot ging maar half naar binnen, daar sta je dan met je boodschappentassen. En daar kan ik geen woningbouw calamiteitendienst voor bellen.
Na een beetje rommelen gelukkig wel open gekregen.

Dan slaat de schrik je echt om het hart.
Deze dus behandeld met WD40 en ging daarna weer als nieuw.

Murphy kwam dus even langs afgelopen week :+

Na deze exercitie besloten om gewapend met de bus WD40 een poging te wagen op het slot van het motorschuurtje, baadt het niet schaadt het niet.
En zoals eerder vermeld met goed resultaat.

Edit
Beide sloten gaven wel aan dat ze minder soepel werden.
Voordeur moest ik steeds harder dichtrekken (valt nu weer soepel in het slot).
Motorschuurtje ging steeds moeilijker open en dicht.

Was weer een wijze les en gelukkig goed afgelopen zonder veel extra ellende *O*

Edit2
Contactslot van de TransAlp kan ook wel wat slotspray gebruiken volgens mij. Gaf altijd de GPS de schuld dat de sleutel er wat moeilijk in gaat, zit er er half voor. Dus kom maar door met die tips voor een goede slotspray :Y
 
Laatst bewerkt:
Ga sowieso een spuitbus slotspray halen.
Iemand een tip voor een bepaald merk en type?

Grafietpoeder is toch om de slotcilinders te smeren?

Probleem zat bij het slot van mijn motorschuurtje in de schoten, cilinder draaide wel soepel.

Overigens vertoonde het slot van mijn voordeur vrijdag ook kuren.
Dagschoot ging maar half naar binnen, daar sta je dan met je boodschappentassen. En daar kan ik geen woningbouw calamiteitendienst voor bellen.
Na een beetje rommelen gelukkig wel open gekregen.

Dan slaat de schrik je echt om het hart.
Deze dus behandeld met WD40 en ging daarna weer als nieuw.

Murphy kwam dus even langs afgelopen week :+

Na deze exercitie besloten om gewapend met de bus WD40 een poging te wagen op het slot van het motorschuurtje, baadt het niet schaadt het niet.
En zoals eerder vermeld met goed resultaat.

Edit
Beide sloten gaven wel aan dat ze minder soepel werden.
Voordeur moest ik steeds harder dichtrekken (valt nu weer soepel in het slot).
Motorschuurtje ging steeds moeilijker open en dicht.

Was weer een wijze les en gelukkig goed afgelopen zonder veel extra ellende *O*
Grafietpoeder is inderdaad voor de cylinders te smeren, maar WD40 werkt ook wel hoor.
Zelf gebruik ik meestal teflonspray, dat werkt wat langer dan WD40. Met WD40 moet je gewoon vaker sprayen om het gangbaar te houden.
Teflonspray gebruik ik bijvoorbeeld ook voor de scharnieren en kabels van m'n zonnescherm, dat gaat dan de hele zomer soepel open en weer dicht,
met WD40 moest ik het meerdere keren per jaar doen, anders ging het weer wat zwaar.( nou heb ik wel een oud zonnescherm).
 
Grafietpoeder is inderdaad voor de cylinders te smeren, maar WD40 werkt ook wel hoor.
Zelf gebruik ik meestal teflonspray, dat werkt wat langer dan WD40. Met WD40 moet je gewoon vaker sprayen om het gangbaar te houden.
Teflonspray gebruik ik bijvoorbeeld ook voor de scharnieren en kabels van m'n zonnescherm, dat gaat dan de hele zomer soepel open en weer dicht,
met WD40 moest ik het meerdere keren per jaar doen, anders ging het weer wat zwaar.( nou heb ik wel een oud zonnescherm).

WD40 heeft me goed uit de brand geholpen.
Maar als er beter spul is dan graag namen en rugnummers.

Vermoed dat dit WD40 met een ander label is:

Wil dus het beste spul en de prijs maakt me niet uit, in het contactslot van de TransAlp ga ik echt geen WD40 spuiten :N
 
WD40 heeft me goed uit de brand geholpen.
Maar als er beter spul is dan graag namen en rugnummers.

Vermoed dat dit WD40 met een ander label is:

Wil dus het beste spul en de prijs maakt me niet uit, in het contactslot van de TransAlp ga ik echt geen WD40 spuiten :N
Voor een “blijvende” oplossing van het probleem zul je het slot eerst schoon moeten maken, want de reden van de stroefheid is vuil. Ik gebruikte aanhalingstekens rondom “blijvende”, omdat een slot nu eenmaal vervuild, als je er met regelmaat een sleutel in stopt. WD40 gaat dat op zich niet blijvend verhelpen, want plakt, en I.c.m. vuil gaat dat een klonterige zooi veroorzaken. Je kunt er dan steeds opnieuw WD40 bij spuiten, om de zooi te verdunnen, maar je blijft zo lekker bezig.

Voor het schoonmaken heb je een dunne en vluchtige vloeistof nodig die je onder druk inbrengt, een spuitbus dus, en waar je het slot zo doende mee ”verzadigt” en daarmee vuil naar buiten drijft. Vluchtig betekent dat het verdampt en er geen (plakkend) residu achterblijft. Hou poetsdoeken bij de hand, want vloeistoffen die reinigend en vluchtig zijn die wil je niet al te lang met kunstof in aanraking laten komen. Als het spul schoon (en droog) is, dan smeren met een klein beetje grafiet poeder.

Voor het schoonmaken van contactsloten van diverse FJR-en en mijn KTM gebruikte ik Berner Contactspray, maar dat is toeval: ik had het toevallig in huis, het voldeed aan de vereiste eigenschappen, en het werkte aldus. Voor het smeren Gebruik je - een klein beetje - grafietpoeder: kun je van een potlood afschrapen - al is dat imho ietwat rudimentair - en het zit in diverse slotontdooiers (op naar de Halfords).
 
Laatst bewerkt:
Voor een “blijvende” oplossing van het probleem zul je het slot eerst schoon moeten maken, want de reden van de stroefheid is vuil. WD40 gaat dat op zich niet blijvend verhelpen, want plakt, en I.c.m. vuil gaat dat een klonterige zooi veroorzaken. Je kunt er dan steeds opnieuw WD40 bij spuiten, maar je blijft zo lekker bezig.
voor het schoonmaken heb je een dunne en vluchtige vloeistof nodig die je onder druk inbrengt, een spuitbus dues, en waar je het slot zo doende mee ”verzadigt” en daarmee vuil naar buiten drijft. Vluchtig betekent dat het verdampt en er geen (plakkend) residu achterblijft. Als het spul schoon is, dan smeren met een klein beetje grafiet poeder.
Voor het schoonmaken van contactsloten van diverse FJR-en en mijn KTM gebruikte ik Berner Contactspray, maar dat is toeval: ik had het, voldeed aan de vereiste eigenschappen, en het werkte aldus. Voor het smeren grafietpoeder: kun je van een potlood afschrapen - al is dat imho ietwat rudimentair - en het zit in diverse slotontdooiers (op naar de Halfords).

Dank voor deze uitleg.
 
WD40 blijft bij mij na gebruik meer dan een jaar werken aan de buitendeur, tuindeur en schuurdeur. Ik heb het ook na iedere wasbeurt gebruikt op de contactsloten van diverse Yamaha's en die kregen nooit last van de beruchte slijtage en hakerigheid die volgens sommigen bij dat merk schijnt te horen.
 
Dus kom maar door met die tips voor een goede slotspray :Y
Ik gebruik en verkoop de ABUS slotspray. Niet alleen voor ABUS sloten, maar ook voor contactsloten, deursloten enzovoorts.
In mijn werkplaats doe ik er een paar maanden mee, een consument zal met zo'n klein busje jaren doen.
Kost ca. 8 Euro.
En nee, ik ga geen reclame maken voor mijn webshop met een linkje. :+
 
Mijn monteur haalt altijd een doekje met iets over de band om de buitenste shizzle eraf te poetsen
Met een ontvetter kan je het oppervlak inderdaad even minder glad maken. Maar zodra de band warm wordt is hij meteen weer een stuk gladder.
Daarnaast zijn veel ontvetters zeer slecht voor de weekmakers in de band waardoor hij sneller zal verouderen/verharden.
 
Net paar kruiwagen zand opgehaald, voor onder de stenen
Rij terug naar huis, loopt er een jongen met helm op, een brommer te duwen (loopt wel richting brommer winkel)
Ff gestopt, stuk of benzine op?
Benzine op, nou ben in een goede bui, zet maar op de kar
Hij helemaal blij, 2 bandjes om het stuur en iets in de veren, op naar tankstation

Wel ff advies gegeven daarna ff rustig rijden wegens zand op de banden
Yep hij wil later als hij groot is ook motorrijden

Ohja, w suïcide fietsers, thuis, rij achteruit de oprit op, hoofd naar achter, rijdt er een fiets nog ff over de stoep tussen kar en inrit door, gevolgd door nr 2
Ach, aan zulke had je niets gemist, dot gas was beter dan een tuutje
 
Terug
Bovenaan Onderaan