Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nee, vaak kan je met body language al richting aangeven, beetje rechterkant van de strook opzoeken, 50 tot 100 meter voor de afslag begint richting aangeven en over de eerste blokken wegwezen
 
Het was gisteravond in het donker trouwens wel heerlijk rijden.

Ik reed lekker achteraf waar niemand rijdt en niemand woont. Meteen eens gekeken wat de extra lampen op de K100 aan licht brengen.. Op z'n zachtst gezegd iets meer dan dat ik eigenlijk verwacht had.
Die mistlamp daarentegen is leuk voor de show, maar voegt bijna niks toe.
 
Gisteren even een dagje gewandeld in de Eiffel. Op de A73 op de terugweg een totaalmalloot in een golf 6 gti die met 180 aan kwam jagen al seinend en links en rechts inhalend. Vervolgens ook nog een paar vrachtwagens inhalend over de vluchtstrook.... Waarschijnlijk waren zijn lachgas ballonnen op ofzo, dit soort mensen wens ik een vurig einde toe
 
Nou, het grote probleem is dat ik het goed heb.

En niet snap waar mensen het geld vandaan halen voor een huis van 4ton.
Heel simpel maar wel OT,
huis gekocht in de goedkopere tijd, als het meezit hypotheek al bijna afbetaald om de hut vervolgens voor 3x de hoofdprijs te verkopen.. dan heb je een huis van 4 ton met een klein hypotheekje van 1,5 ton ofzo
 
Nou, het grote probleem is dat ik het goed heb.

En niet snap waar mensen het geld vandaan halen voor een huis van 4ton.

Mijn zwager is financieel directeur bij een effectentoko en algemeen directeur van de door hem opgezette buitenlandse vestigingen, die heeft dat geld wel, al koopt hij eerder een huis van 2 miljoen dan van 4 ton als volgende huis.
 
Mijn zwager is financieel directeur bij een effectentoko en algemeen directeur van de door hem opgezette buitenlandse vestigingen, die heeft dat geld wel, al koopt hij eerder een huis van 2 miljoen dan van 4 ton als volgende huis.

En zo zijn er natuurlijk honderdduizenden mensen in Nederland.... O-)
 
Zoals ik al zei, de laatste overgang die we hier in het reguliere verkeer hadden was over de vliet en die is opgetild. Ik kan me de tijd niet heugen dat ik voor een overgang heb gestaan.

De beruchte overgang aan de Van Vredenburchweg, menig machinist ging daar met z'n ogen dicht overheen. Maar inderdaad al weer efkes geleden.


gr. Leo
 
Ik heb ooit het "knipperlichtrelais" van een ouwere installatie bekeken, wat een mooi stukkie techniek was dat _O- .

Een cirkelvormige glazen buis met een verdikking erin waar kwik en een paar contacten inzat. Twee spoelen om die cirkel, de ene trok die cirkel linksom, de andere rechtsom. Dus die kwikbult slingerde heen- en weer en via de contacten werden de lampen aangestuurd.


gr. Leo
 
En zo zijn er natuurlijk honderdduizenden mensen in Nederland.... O-)

Neuh, maar er zijn er wel duizenden die een huis van 4 ton kunnen kopen waarschijnlijk. Iemand die weet wat een gemiddelde woning in Amsterdam of Utrecht kost? Toch zijn er blijkbaar genoeg mensen die dat kunnen betalen, anders zouden die steden toch vol staan met te koop borden?
 
Neuh, maar er zijn er wel duizenden die een huis van 4 ton kunnen kopen waarschijnlijk. Iemand die weet wat een gemiddelde woning in Amsterdam of Utrecht kost? Toch zijn er blijkbaar genoeg mensen die dat kunnen betalen, anders zouden die steden toch vol staan met te koop borden?
Is alleen vraag kunnen ze dat volhouden :')
 
Neuh, maar er zijn er wel duizenden die een huis van 4 ton kunnen kopen waarschijnlijk. Iemand die weet wat een gemiddelde woning in Amsterdam of Utrecht kost? Toch zijn er blijkbaar genoeg mensen die dat kunnen betalen, anders zouden die steden toch vol staan met te koop borden?
Nee, dan zouden de prijzen dalen.
 
Vandaag bij een rondje rijden, nabij Meddo (nabij Winterswijk), een complete set verkeersregelaars/politie/boa`s opeens op de weg. De verkeersregelaar, duidelijk verhit vanwege in de de zon moeten werken, vroeg me waar ik heem moest. Ik heb heel oprecht gezegd: nergens speciaal, ik rij gewoon voor mijn plezier hier, en dan straks daar. De beste man deed zijn handen voor zijn ogen en zei: ik heb even niets gezien, rij maar gewoon langs het hek heen. Dankuwelzeerbeleefd beste meneer de verkeersregelaar!!! Iets verderop begreep ik waarom het hele gebeuren nodig (??) was: een natuurplas met volop belangstelling door verkoeling zoekenden. Ah! dat was dan waarschijnlijk ook de reden dat er in die buurt zo verdacht veel mensen op de fiets waren! De parkeerplaatsen voor auto's stonden in de ruime omgeving idd vol...
Toffe actie van de verkeersregelaar, ik ben er een plezier mee gedaan. Ik hoop dat de beste man aan het einde van zijn shift zelf ook nog even een duik heeft kunnen nemen. Want het lijkt me geen onverdeeld pretje om in veiligheidskleding in de blakende zon te moeten staan.
 
Henkie penkie de 'motorijder' kwam ik tegen, met zijn dierbare Ingrid achterop de motorscooter. Gekleed in passende kleding voor dit weer d.w.z badslippers, t shirt en korte broek.

Henk was blijkbaar het leven zat of wilde graag van Ingrid af. Henk besloot namelijk hem op 5 meter voor mijn bumper (ja was met de auto) zonder richting aanwijzer naar links te gooien. En daarmee mijn rijstrook op te komen.

Kon nog net naar links uitwijken, scheelde niets.

Het boeide Henk niet veel dat hij en Ingrid bijna met 130 onder een auto raken.
 
Beetje maffe situatie...
Die brug in de N57 moet natuurlijk ieder uur open voor drie of 4 zeilbootjes, prima. Je wordt ver van tevoren gewaarschuwd voor een geopende brug, die uiteindelijk nog steeds dicht is en er staat inderdaad een stopstreep op het wegdek, verderop staan een paar rode harlekijnlichten om en om te knipperen. heel veel verkeer voor me rijdt door terwijl de bomen gaan sluiten, die bomen stoppen uiteraard met dichtgaan. Onze voorrijder gaat daar in mee, wij stoppen en blijven met 2 man, als eerste voor de boom, voor het afgekruisde vlak staan. Best, boom gaat dicht en ineens knettert er uit die hoorntjes die daar hangen "IEDEREEN DIE VOOR DE STOPSTREEP STAAT IS DOOR ROOD GEREDEN EN KRIJGT EEN BEKEURING THUISGESTUURD" vraag ik me af of dat de officiele mededeling is na een staandehouding, hoe men mijn kenteken registreert, uiteindelijk staat er een camera die tegen het verkeer inkijkt en ik heb geen kenteken voor en waarop gebaseert wordt dat ik door rood ben gereden omdat er nergens een officieel verkeerslicht staat dat continue rood brand... Schiet mij maar in de feestverlichting. Een terechte prent betaal ik gewoon....
Ah joh, die brugwachter zat jullie gewoon te trollen, waarschijnlijk zwaar geïrriteerd dat er zoveel verkeer doorreed (en daarna die irritante motorrijders niet netjes bij het streepje gaan wachten :+ ). Daar kun je toch nooit op zo'n manier een bekeuring voor krijgen.

Die rode lampen worden overigens wel degelijk als stoplicht gezien, of ze nou knipperen of continue branden. Dus als een agent je door ziet rijden kan hij je wel een boete geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan