Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vanochtend nog steeds heet, dus doorwaaipak aan. Niet echt gedacht aan regenpak, want al dat voorspelde noodweer kwam gisteren ook niet dus zal vandaag ook wel meevallen. Vanmiddag rond 4 uur klaar met werk (Den Haag), regende een beetje dus eventjes de bui afgewacht. Voor de zekerheid de telefoons en portemonnee maar in plastic zakje verpakt. Na een kwartiertje weer droog, dus opgestapt. Was een paar minuten droog, toen ging het pas echt los. Stukje N44 tussen Benoordenhout en Wassenaar was een groot waterballet, binnen een minuut was ik nat tot op de onderbroek, want doorwaaipak... In Wassenaar gewoon droog, wegdek niet eens nat. Temperatuur wel gezakt tot een graad of 20, en als je dan nat tot op het bot de snelweg op gaat wordt het toch best frisjes.

Eenmaal bij Haarlem was de temperatuur weer flink opgelopen, en was ik ook alweer redelijk droog. Maar letterlijk zag ik de bui al hangen, en een kilometer of 5 voor huis was ik weer aan de beurt. Dit keer nog een stapje erger. Water op de weg stond tot aan de stoepranden. Er liep zoveel water uit mijn pak dat ik alles voor de deur maar uitgetrokken heb, om te voorkomen dat de halve gang blank zou staan. Laarzen stonden vol water, liep er letterlijk aan de bovenkant overheen. Kan me niet herinneren dat ik op de motor ooit eerder zo nat geregend ben. Wel lekker verfrissend!
 
Afhankelijk van het kruispunt... er zijn nog situaties waar de weg belijning zo is aangelegd dat je om elkaar heen moet...
(Vaak wel vergezeld met van die blauwe borden met pijlen die "om elkaar heen" gaan ipv voor elkaar langs.)
Bekijk bijlage 1533461

-Edit:

overigens ook wel eens zonder belijning...
Bekijk bijlage 1533463
Een blauw 4kant bord: je moet niks, alleen maar een indicatie dat het kan (niet omdat het moet maar omdat het kan) :+
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Afhankelijk van het kruispunt... er zijn nog situaties waar de weg belijning zo is aangelegd dat je om elkaar heen moet...
(Vaak wel vergezeld met van die blauwe borden met pijlen die "om elkaar heen" gaan ipv voor elkaar langs.)
Bekijk bijlage 1533461

-Edit:

overigens ook wel eens zonder belijning...
Bekijk bijlage 1533463
Je kunt er van alles bij halen, dat het soms misschien anders kan

Het was hier, en hier kruis je voor elkaar langs, niet om elkaar heen
 

Bijlagen

  • Screenshot_2020-08-15-00-31-01.png
    Screenshot_2020-08-15-00-31-01.png
    406,5 KB · Weergaven: 2
  • Screenshot_2020-08-15-00-31-33.png
    Screenshot_2020-08-15-00-31-33.png
    380,4 KB · Weergaven: 2
Je kunt er van alles bij halen, dat het soms misschien anders kan

Het was hier, en hier kruis je voor elkaar langs, niet om elkaar heen
Daar kruis je iid voor elkaar langs👍alleen er rijd wat dom volk die dat niet begrijpt👎als je om elkaar heen gaat sta je met je reet op de rijbaan🙄onnodig
 
Ja, wat is het nou jongens -O-B|
Oordelen over een situatie die je niet kent is altijd lastig, hier kom ik 1a2 x in de week over, en dan zijn er dombo s die om elkaar heen willen ,dan blokkeren ze tenminste de doorgaande weg 👍iets met verkeersinzicht is dat geloof ik 🤔
 
Vanochtend nog steeds heet, dus doorwaaipak aan. Niet echt gedacht aan regenpak, want al dat voorspelde noodweer kwam gisteren ook niet dus zal vandaag ook wel meevallen. Vanmiddag rond 4 uur klaar met werk (Den Haag), regende een beetje dus eventjes de bui afgewacht. Voor de zekerheid de telefoons en portemonnee maar in plastic zakje verpakt. Na een kwartiertje weer droog, dus opgestapt. Was een paar minuten droog, toen ging het pas echt los. Stukje N44 tussen Benoordenhout en Wassenaar was een groot waterballet, binnen een minuut was ik nat tot op de onderbroek, want doorwaaipak... In Wassenaar gewoon droog, wegdek niet eens nat. Temperatuur wel gezakt tot een graad of 20, en als je dan nat tot op het bot de snelweg op gaat wordt het toch best frisjes.

Eenmaal bij Haarlem was de temperatuur weer flink opgelopen, en was ik ook alweer redelijk droog. Maar letterlijk zag ik de bui al hangen, en een kilometer of 5 voor huis was ik weer aan de beurt. Dit keer nog een stapje erger. Water op de weg stond tot aan de stoepranden. Er liep zoveel water uit mijn pak dat ik alles voor de deur maar uitgetrokken heb, om te voorkomen dat de halve gang blank zou staan. Laarzen stonden vol water, liep er letterlijk aan de bovenkant overheen. Kan me niet herinneren dat ik op de motor ooit eerder zo nat geregend ben. Wel lekker verfrissend!
Gaatjes onderin de laarzen maken, dat kan het water weglopen.:+
 
Gisterenavond in Borne terecht gekomen in de file van die paar honderd tractoren. Ding aan de kant en kijken.....

35D08301-ADEB-4820-A399-B0861A78983F.jpeg
3F5277D1-9EEF-4999-BD1E-7640350FA3D8.jpeg
 
Gescheiden rijbaan: achter elkaar langs. Geen gescheiden rijbaan: voor elkaar langs.

Gisteren op de A9 een motorrijder op rijstrook 1 (van 3). Hij reed zo langzaam dat een vrachtwagen eerst op z'n achterwiel zat en hem daarna ging inhalen. Tegelijkertijd was er op of- en afrit en meneer bleef maar doorpruttelen. Die komt wrs een keer in de krant |(
 
Oordelen over een situatie die je niet kent is altijd lastig, hier kom ik 1a2 x in de week over, en dan zijn er dombo s die om elkaar heen willen ,dan blokkeren ze tenminste de doorgaande weg 👍iets met verkeersinzicht is dat geloof ik 🤔
Ik ben van , 57. Meen dat ik een jaar of 10 was dat de regels veranderde van om elkander heen naar voor elkander langs. Veel kruisingen werden ten overvloede voorzien van aanwijs bepijling. Maar wettelijke aanwijzing is voor elkander langs. En niet hier wel en daar niet. Wat het lastig maakt is dat in niet al ons omringende landen deze wettelijke verplichting ook is doorgevoerd. De uitleg voor de doorvoerig was en is dat als bij grote drukte men om elkander heen wil/moet er doden gaan vallen van verhongering.....o nee dat laatste verzin ik nu ff ter plekke. Maar bij drukte verhinderen de aansluitende voertuigen de doorstroming. De onwenselijke situatie dat de ene voertuig zich door de rij andere voertuigen moet dringen om over te steken.
Verbeter mij svp met de wettelijke gronden. Groeten.
links1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk wat mensen klakkeloos op straat neergooien.

In de middag flikkert een gastje zo zn verpakking van zn saucijzenbroodje zo op de grond. Vlak voor me, 5m van de vuilcontainer. Huftertje nog nageroepen dat ie wat verloor maaf geen reactie. Dus dat stuk plastic opgepakt, 20m hard gelopen en het bakje zo in zn fietstas gepleurd. Begint ie natuurlijk gelijk stoer te doen op zn allochtoons 'wat doe jij? Wat doe jij!'.. Eikeltje.
Volgende keer is het een emmer.


En even later loop ik weer even naar de supermarkt, kon ik weer bukken om wat van straat op te rapen. Dit keer voor een bankbiljet van 50 euro en dat vond ik een stuk minder erg. Kon ik zelfs wel waarderen ;)

Goed, niet op de motor beide, maar in woon-boodschappenverkeer en dat is ook verkeer :)
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk wat mensen klakkeloos op straat neergooien.

In de middag flikkert een gastje zo zn verpakking van zn saucijzenbroodje zo op de grond. Vlak voor me, 5m van de vuilcontainer. Huftertje nog nageroepen dat ie wat verloor maaf geen reactie. Dus dat stuk plastic opgepakt, 20m hard gelopen en het bakje zo in zn fietstas gepleurd. Begint ie natuurlijk gelijk stoer te doen op zn allochtoons 'wat doe jij? Wat doe jij!'.. Eikeltje.
Volgende keer is het een emmer.


En even later loop ik weer even naar de supermarkt, kon ik weer bukken om wat van straat op te rapen. Dit keer voor een bankbiljet van 50 euro en dat vond ik een stuk minder erg. Kon ik zelfs wel waarderen ;)

Goed, niet op de motor beide, maar in woon-boodschappenverkeer en dat is ook verkeer :)

Kan ik ook heel slecht tegen, ik zeg er ook altijd wat van als ik het zie gebeuren, hoeveel verwensingen ik al niet naar mijn hoofd gehad heb...
 
Vanochtend ritje gemaakt, rij langs het mastbos in Breda. Verderop zie ik een auto staan op links die linksaf wilt slaan. Hij trekt al wat op, ziet mij en besluit toch maar te wachten, wat hij ook moest want iets met voorrang. Kom dichterbij en meneer vind wachten toch te moeilijk dus trekt op, ziet dat ik dichterbij ben dan hij dacht, gaat halverwege de weg stilstaan om vervolgens toch maar voor mij te willen rijden. Had het al wel door en de weg was verder leef dus kon er mooi links voorbij maar wel even laten weten wat ik ervan vond.
 
Kan ik ook heel slecht tegen, ik zeg er ook altijd wat van als ik het zie gebeuren, hoeveel verwensingen ik al niet naar mijn hoofd gehad heb...
Het gebeurde recht voor mn neus nu en het was een snotaap van een jaar of 14 met zn vriendje. Durfde het nu wel aan, ook omdat ze lopend waren. Hadden ze ouder geweest, had ik de confrontatie niet aangegaan. Liever geen mes tussen mn ribben zeg maar..

Maar kan slecht tegen dat soort dingen. Letterlijk 5m voor zn neus staan de afvalcontainers :(


En idd, al vaker grote bek gehad omdat ik ergens wat van zei. Schreeuwen en bijdehandt gaan doen kunnen ze als de beste. Onopgevoed kutvolk.
 
Het gebeurde recht voor mn neus nu en het was een snotaap van een jaar of 14 met zn vriendje. Durfde het nu wel aan, ook omdat ze lopend waren. Hadden ze ouder geweest, had ik de confrontatie niet aangegaan. Liever geen mes tussen mn ribben zeg maar..

Maar kan slecht tegen dat soort dingen. Letterlijk 5m voor zn neus staan de afvalcontainers :(
Dus jouw verontwaarding is recht evenredig met de grootte van de dader ?
 
Ongelooflijk wat mensen klakkeloos op straat neergooien.

In de middag flikkert een gastje zo zn verpakking van zn saucijzenbroodje zo op de grond. Vlak voor me, 5m van de vuilcontainer. Huftertje nog nageroepen dat ie wat verloor maaf geen reactie. Dus dat stuk plastic opgepakt, 20m hard gelopen en het bakje zo in zn fietstas gepleurd. Begint ie natuurlijk gelijk stoer te doen op zn allochtoons 'wat doe jij? Wat doe jij!'.. Eikeltje.
Volgende keer is het een emmer.


En even later loop ik weer even naar de supermarkt, kon ik weer bukken om wat van straat op te rapen. Dit keer voor een bankbiljet van 50 euro en dat vond ik een stuk minder erg. Kon ik zelfs wel waarderen ;)

Goed, niet op de motor beide, maar in woon-boodschappenverkeer en dat is ook verkeer :)
Nederland is eigenlijk heel schoon, vergeleken met de landen ten zuiden van ons. Weet eigenlijk niet of dat komt door de mentaliteit/opvoeding of dat er in NL gewoon geld vrijgemaakt wordt om mensen met knijpstokjes langs de straat te sturen.

Ga je nog verder, Afrika, India, dan zie je dat het gewoon cultuur is om alles dat je niet meer nodig hebt op straat of in de rivier
te kieperen.

En die mentaliteit beginnen we hier langzaam ook te krijgen. Rondom de gemiddelde McDonald’s kun je aardig zien wat er zoal gegeten is. Ja die cultuur is geïmporteerd, maar we hebben ook zat tokkies die een keer of 3 per week McDriven en de hele t*ringzooi een paar kilometer verderop eruit pleuren.

We zouden eens kunnen beginnen met boetes zoals in de US. Gewoon een extreme boete en dan ook handhaven. Grote bek (eventueel met nog wat slechte grammatica) tegen de agent? Knuppel in je nek en je wordt wakker ergens in een cel. Maar ja, dit is NL...

5BFCE174-913E-4DFB-9AE9-DF4099A0A613.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan