Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Back on topic: gisteren had ik weer twee van die fietsende lichten die voorbij het rode stoplicht gaan staan wachten tot het groen wordt. Als je dan toch stopt voor rood, waarom dan niet vóór het stoplicht? Dan kun je het tenminste gewoon zien en hoef je niet zenuwachtig achterom te kijken of mensen al gaan rijden.

Dit zie ik dagelijks, en bij sommige stoplichten meer dan bij andere. Bij deze (en dat is hier) denk ik het meest. Ik begrijp daar niks van.

Bekijk bijlage 1547919
Is dat Martien Meiland???:+
 
Is dat Martien Meiland???:+
_O- Ik dacht zelf eerder aan T(heodore)-Bag(well) van Prison Break.
1601311723358.png
 
Loop ik hier heerlijjk te wandelen op het strand bij Hollum en wat zie/hoor ik, een dikke één cilinder crosser....was aan het raggen in het rulle gedeelte.

Geen idee of zoiets mag, kon ook geen strandwacht text of zoiets lezen.._O-

F88795B4-3F8C-4A88-A3A6-71B032EA2CE5.jpeg
 
Loop ik hier heerlijjk te wandelen op het strand bij Hollum en wat zie/hoor ik, een dikke één cilinder crosser....was aan het raggen in het rulle gedeelte.

Geen idee of zoiets mag, kon ook geen strandwacht text of zoiets lezen.._O-

Bekijk bijlage 1548066
Is volgens mij die jongen van de fietsenverhuur, heb hem wel eens gesproken en volgens hem mag het maar niet overal ( word gedoogd denk ik zolang er niet geklaagd word )
 
Tip: als je de koppeling intrekt kun je nog een heel eind doorrijden om een veilige plek te zoeken.
:^
Ja is bekend ....heb alweer even het rijbewijs
maar je wordt compleet verrast en het ging allemaal zo verrotte snel dat de koppeling geen optie meer was
Binnen vijf seconden stilstaan op de snelweg? Jouw motor remt wel heel erg af op de motor. 8)7
Ik drukte vorige week op de linkerbaan per ongeluk de killswitch uit (wist ik nog niet, wilde de dagteller resetten met dikke handschoenen wegens regen) en had wel 300 meter om er achter te komen wat het was terwijl ik ondertussen al over drie banen tussen de vrachtwagens door terug op de vluchtstrook reed en bijna bij een benzinepomp was, waar ik zonder te stoppen met een kilometer of vijftig per uur gelijk door kon. :]
 
Bubeko, 60km weg. Nat, vrij veel blad en zooi op de weg. Daarom reed ik kalm, ergens tussen de 50 en 60. Automobilist gaat pal achter me rijden. Maar ook echt erg dichtbij. Had zat ruimte om in te halen, maar blijkbaar was mijn natgespatte kentekenplaat onweerstaanbaar.

Uiteindelijk ben ik langs de kant bijna stil gaan staan, toen ging hij er voorbij. Verderop stond een auto op de rijbaan stil, gevarenlichten aan. Die automobilist besloot daar achter stil te gaan staan en een keer te toeteren. Toen dat niets uithaalde ging hij er maar voorbij.

Wat doen zulke mensen achter het stuur?
 
Wat doen zulke mensen achter het stuur?

Zo iemand zat meer op zijn/haar telefoon te kijken tijdens het rijden dan naar buiten...
De vage schaduw van een voorganger die ze zien is het enige wat ze van de buitenwereld mee krijgen, en zolang die beweegt is er "niks aan de hand"...
Die auto die dus stil stond, daarvan dacht de bestuurder dat die dat opzettelijk deed... uiteindelijk na de ge-ergerde toeter keek hij/zij naar buiten en zag dat de auto met "pech" stil stond en dus ging hij/zij er toen maar omheen....

Thans, dat is mijn theorie... helaas is er zekere kans dat die theorie waarheid was....

-edit:
Ik ben geneigd mooie felle (rode) led spotjes naar achteren gericht te monteren op mijn motor voor dit soort mensen... zo iets als de rode led verkeerslichten...
Afstand sensor erbij... wanneer een object dan te dichtbij komt gaan ze branden, neemt het object weer afstand dan gaan ze weer uit....

Uiteindelijk probeer ik het met m'n gewone remlicht duidelijk te maken maar vooralsnog heeft dat maar een 25% van de tijd zin...
 
Zo iemand zat meer op zijn/haar telefoon te kijken tijdens het rijden dan naar buiten...
De vage schaduw van een voorganger die ze zien is het enige wat ze van de buitenwereld mee krijgen, en zolang die beweegt is er "niks aan de hand"...
Die auto die dus stil stond, daarvan dacht de bestuurder dat die dat opzettelijk deed... uiteindelijk na de ge-ergerde toeter keek hij/zij naar buiten en zag dat de auto met "pech" stil stond en dus ging hij/zij er toen maar omheen....

Thans, dat is mijn theorie... helaas is er zekere kans dat die theorie waarheid was....

-edit:
Ik ben geneigd mooie felle (rode) led spotjes naar achteren gericht te monteren op mijn motor voor dit soort mensen... zo iets als de rode led verkeerslichten...
Afstand sensor erbij... wanneer een object dan te dichtbij komt gaan ze branden, neemt het object weer afstand dan gaan ze weer uit....

Uiteindelijk probeer ik het met m'n gewone remlicht duidelijk te maken maar vooralsnog heeft dat maar een 25% van de tijd zin...
Volgens mij was er geen sprake van een telefoon. Dit keer... want inderdaad. :Y

Ik probeer nog wel eens erg van snelheid te variëren. Met de motor is dat makkelijker dan met de auto. Beetje terugzakken, even gas open, etc. Maar gezien de niet ideale grip had ik dat nu achterwege gelaten. Onderuit gaan door zo'n gek is het laatste wat je wil.
 
Laatste bestelling van vanavond zelf ff gereden (bezorgers wilden vroeg naar huis)
Heb al vaker "issues" gehad met dit sujet.
Taxi, eigen rijder, nu weer de geijkte plek (op zelfde locatie al eerder gebeurd) Hij komt van de taxi standplaats, komt van links en heeft haaie tanden, ramt hem er gewoon voor, sorry, zeker bij hem...... ik rij door. Sta stil voor het verkeerslicht, hij helemaal uit z'n plaat.
Ja sorry, jij hebt haaietanden.
Veel nieuwe woorden geleerd, wat een bek trekt die vent, en dat is dan een proffessioneel chaufeur. Moest maar terug naar mijn eigen land!!
Helaas voor jouw, dit is mijn land.

Heb hem al vaker anderen van de weg zien drukken. Zeer aso rijder.

Mocht ik hier in't dorp ooit een taxi nodig zijn.......... ga nog liever kruipen dan bij hem in te stappen

Voor de plaatselijke dorpelingen........ grijze Volvo V90 station, woont t.o.Praxis Kayersdijk
 
Laatste bestelling van vanavond zelf ff gereden (bezorgers wilden vroeg naar huis)
Heb al vaker "issues" gehad met dit sujet.
Taxi, eigen rijder, nu weer de geijkte plek (op zelfde locatie al eerder gebeurd) Hij komt van de taxi standplaats, komt van links en heeft haaie tanden, ramt hem er gewoon voor, sorry, zeker bij hem...... ik rij door. Sta stil voor het verkeerslicht, hij helemaal uit z'n plaat.
Ja sorry, jij hebt haaietanden.
Veel nieuwe woorden geleerd, wat een bek trekt die vent, en dat is dan een proffessioneel chaufeur. Moest maar terug naar mijn eigen land!!
Helaas voor jouw, dit is mijn land.

Heb hem al vaker anderen van de weg zien drukken. Zeer aso rijder.

Mocht ik hier in't dorp ooit een taxi nodig zijn.......... ga nog liever kruipen dan bij hem in te stappen

Voor de plaatselijke dorpelingen........ grijze Volvo V90 station, woont t.o.Praxis Kayersdijk
1 o de 3 taxichauffeurs is onder invloed van het één of ander volgens speekseltest afgelopen maand
 
Laatste bestelling van vanavond zelf ff gereden (bezorgers wilden vroeg naar huis)
Heb al vaker "issues" gehad met dit sujet.
Taxi, eigen rijder, nu weer de geijkte plek (op zelfde locatie al eerder gebeurd) Hij komt van de taxi standplaats, komt van links en heeft haaie tanden, ramt hem er gewoon voor, sorry, zeker bij hem...... ik rij door. Sta stil voor het verkeerslicht, hij helemaal uit z'n plaat.
Ja sorry, jij hebt haaietanden.
Veel nieuwe woorden geleerd, wat een bek trekt die vent, en dat is dan een proffessioneel chaufeur. Moest maar terug naar mijn eigen land!!
Helaas voor jouw, dit is mijn land.

Heb hem al vaker anderen van de weg zien drukken. Zeer aso rijder.

Mocht ik hier in't dorp ooit een taxi nodig zijn.......... ga nog liever kruipen dan bij hem in te stappen

Voor de plaatselijke dorpelingen........ grijze Volvo V90 station, woont t.o.Praxis Kayersdijk

Tip: maak eens een babbeltje met de wijkagent over het gedrag van dit sujet. Als er meerdere klachten binnenkomen, is dat reden voor wat aandacht.
 
Tip: maak eens een babbeltje met de wijkagent over het gedrag van dit sujet. Als er meerdere klachten binnenkomen, is dat reden voor wat aandacht.
De wijkagent ?daar heb je niets aan hier ,komen ff interessant doen ,en doen vervolgens geen fok👎
 
Reed gister in Zweden, op een 80 weg, rijdt er een tractor met grote aanhanger. Die lui hier zijn niet gewend aan overig verkeer, dus zitten niet echt op inhalen. Mijn voorganger kruipt er zo dicht op, dat hij alleen nog maar aanhanger ziet, en natuurlijk totaal niet kan zien wat er tegemoet komt. En dan steeds over de middenlijn kijken of er wat aankomt. Prutsers. Ik rij daar achter, op ruime afstand een beetje tegen de middenstreep om beter overzicht te hebben en al lang te kunnen zien dat er een hele rits tegenliggers aankomt. Wil ik weer iets opschuiven naar rechts (om niet helemaal tegen de middenstreep te blijven hangen), word ik opeens rechts ingehaald door de auto achter me, op mijn eigen rijstrook! Schrik me de tering want die had ik natuurlijk totaal niet verwacht. Heb ik hem ook wel duidelijk gemaakt, maar hij leek niet echt onder de indruk. Geen idee wat er in zo iemand omgaat en wat hij er nou mee wilde bereiken, ook op de achterbumper van die tractor kruipen ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan