Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

De weg is vol, A16, A20, ring Rotterdam en dan gaat LKW Post en Kogeko achter je zitten lichten en toeteren.... Waar zal ik heen gaan?
 
“Wat heb ik meegemaakt” heet het topic, nou ik heb vandaag weer een schroef gered die het nodig vond om op zijn gemakje op een stuk wegdek uit te rusten....:?

Hij lag met zijn stekende uiteinde zodanig voor het oppikken dat mijn 1400 km oude band het niet kon laten om hem een lift te geven....
98E5C3BD-E245-45D8-9C76-2E3F53D4F96C.jpeg
 
“Wat heb ik meegemaakt” heet het topic, nou ik heb vandaag weer een schroef gered die het nodig vond om op zijn gemakje op een stuk wegdek uit te rusten....:?

Hij lag met zijn stekende uiteinde zodanig voor het oppikken dat mijn 1400 km oude band het niet kon laten om hem een lift te geven....
Bekijk bijlage 1574712
Pas op!
nu kan je een boete krijgen, in Nederland zijn spijkerbanden verboden.
Wel goeie grip in winters weer:Y
 
“Wat heb ik meegemaakt” heet het topic, nou ik heb vandaag weer een schroef gered die het nodig vond om op zijn gemakje op een stuk wegdek uit te rusten....:?

Hij lag met zijn stekende uiteinde zodanig voor het oppikken dat mijn 1400 km oude band het niet kon laten om hem een lift te geven....
Bekijk bijlage 1574712
Paar jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt, alleen bij mij was het een bolkopschroef ... Net twee dagen een nieuwe band. Met de prop van de WW nog een jaar doorgereden, totdat die het niet meer aankon.
 
“Wat heb ik meegemaakt” heet het topic, nou ik heb vandaag weer een schroef gered die het nodig vond om op zijn gemakje op een stuk wegdek uit te rusten....:?

Hij lag met zijn stekende uiteinde zodanig voor het oppikken dat mijn 1400 km oude band het niet kon laten om hem een lift te geven....
Bekijk bijlage 1574712

De theorie is, dat je voorband hem opwipt, en dat hij dan in je achterband prikt. Misschien kan @Super Blackbird bevestigen of ontkennen dat schroeven inderdaad vaker in achterbanden zitten dan in voorbanden?
 
Ik wel een keer een voorband maar dat was in de schuur op niet opgeruimde zooi. Meestal idd achterbanden. De politie motoren hebben voor dat doel midden onder het blok vaak een flap hangen die de opgewipte rommel moet tegenhouden
 
De theorie is, dat je voorband hem opwipt, en dat hij dan in je achterband prikt. Misschien kan @Super Blackbird bevestigen of ontkennen dat schroeven inderdaad vaker in achterbanden zitten dan in voorbanden?

Deze theorie is vrij goed verspreid.
Ik ben geen bandenboer, maar als ik om mij heen kijk wat er op de dienstfietsen aan lekke banden word gereden.... voorband is een zeldzaamheid, altijd de achterband.
Vluchtstroken zijn daar geweldig voor, alle troep die vanaf de doorgaande rijstrook wegspringt blijft hier lekker liggen wachten tot zo'n dikke zwarte band.

De theorie verteld dat een spijker/schroef, die zich geheel volgens zijn natuur gedraagt, gewoon plat ligt en 'springt' als je er met je voorband overheen rijdt, waardoor hij dan netjes in positie word gebracht om door de achterband opgepakt te worden.



Ik wel een keer een voorband maar dat was in de schuur op niet opgeruimde zooi. Meestal idd achterbanden. De politie motoren hebben voor dat doel midden onder het blok vaak een flap hangen die de opgewipte rommel moet tegenhouden

Damn.... dat kan ik me herinneren idd. Maar tegenwoordig niet meer.
( op mijn motoren niet meer iig, misschien dat het per regio verschillend is )
 
Laatst bewerkt:
Ik wel een keer een voorband maar dat was in de schuur op niet opgeruimde zooi. Meestal idd achterbanden. De politie motoren hebben voor dat doel midden onder het blok vaak een flap hangen die de opgewipte rommel moet tegenhouden


Dat is een goed idee :t
Eens kijken of ik wat in die trans kan maken
 
“Wat heb ik meegemaakt” heet het topic, nou ik heb vandaag weer een schroef gered die het nodig vond om op zijn gemakje op een stuk wegdek uit te rusten....:?

Hij lag met zijn stekende uiteinde zodanig voor het oppikken dat mijn 1400 km oude band het niet kon laten om hem een lift te geven....
Bekijk bijlage 1574712
Ook meegemaakt,net n nieuwe band.
Die nieuwe band had ik omdat ik een spie die ze gebruiken bij t in elkaar zetten van een steiger in mijn band en velg had.
Toen had ik net m,n rijbewijs ik reed bijna de sloot in en scheet bijna in m,n broek.
Aannemer gebeld die alles ontkende al was hij de enige die daar n huis bouwde.
 
Maar hoe vaak rij je nou helemaal lek? Ik heb wel wat lekke banden gehad, maar ik rij dan ook veel. Als het eens per 100k km is dan is het veel. Dat is bij mij dan eens in de 4-5 jaar. De meeste lekken die ik gereden heb waren in het buitenland en dan meestal off-road. De laatste lekke band die ik in Nl reed is echt heel lang geleden. Om precies te zijn in 2007, op weg naar een begrafenis van een maatje... In India twee keer, ik 1x keer en 1x de vrouw op zo'n Royal Enfield met tubes, altijd fijn... De vrouw heeft nog eens lek gereden off-road in Noorwegen en een keer in Frankrijk (te lang doorgereden op versleten banden grrr) en we hebben flink pech gehad in Canada in de Yukon op de Dempster highway, de banden waren toen pas 5k km oud maar we hadden ze achteraf moeten vervangen voor we die 1500 km scherpe diepe gravel gingen rijden. Maar hier in West-Europa op het asfalt komt het zelden voor in mijn ervaring. Ook met de auto was mijn laatste lekke band 7 jaar geleden en dan toch ook met 30-60 k km/jaar.
 
De theorie is, dat je voorband hem opwipt, en dat hij dan in je achterband prikt. Misschien kan @Super Blackbird bevestigen of ontkennen dat schroeven inderdaad vaker in achterbanden zitten dan in voorbanden?
Meer dan 90% van de lekke banden die ik zie zijn achterbanden.
En inderdaad is dit de theorie (die bevestigd lijkt te worden).
Deze band is waarschijnlijk nog wel goed te repareren mits er niet mee doorgereden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan