Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Da's vervelend. En vanmorgen was het glad. Ben je weer beter? Gaat de motor zonder problemen aanslaan of toch maar een uurtje aan de lader?
Die kawa ben ik niet bang voor dat ie in een keer aan slaat. Accu is nog zo goed als nieuw. Alleen eerst even de carburateurs laten vollopen, maar meestal start die in de eerste paar rondjes van de krukas.

De BMW staat al een maandje langer stil (ook vanwege kwarttarief), die gooi ik dan wel eerst aan de lader.

Helemaal beter nog niet, maar wel goed genoeg om de meeste dingen te doen. Alleen motorrijden vind ik nog even niet relaxed als ik me niet helemaal lekker voel. Probleem is ook dat het de hele dag goed kan gaan en dan in 10 minuten tijd ineens heel slecht.
 
Ik heb zelf een r1100gs zijspan en bij mij zien de wielen er ook zo uit.
Ik denk dat hij een gebruikt wiel heeft gekocht, en dat hij er daarom nu al zo uit ziet.
Maar het is zeker niet mooi nee.

Al vind ik de combinatie op zichzelf wel erg mooi. :Y :Y
De motor was oud, zeker. Maar het zijspan is nieuw gebouwd en dus slechts drie jaar oud. Alleen in Duitsland, waar de prijzen van zijspannen zo'n 30% hoger liggen dan hier, staten R1200GS met een vergelijkbare opzet te koop voor €6k minder....
De combinatie is zeker aardig en hij reed ook best goed. De bak is wel erg open en daar het hondenbeest mee moet, is daarvoor dan ook weer een aanpassing nodig. Het ding zou wel zeer geschikt zijn voor een wereldreis, dat wel. Hoewel de 1150 nou niet de meest betrouwbare BMW is.
 
Potverdorie, op 100m gemist !
IMG_20210125_172830.jpg
Had het nog zo uitgerekend op de snelweg... maar dit is ook een mooi getal. motor uit 2015..
 
De motor was oud, zeker. Maar het zijspan is nieuw gebouwd en dus slechts drie jaar oud. Alleen in Duitsland, waar de prijzen van zijspannen zo'n 30% hoger liggen dan hier, staten R1200GS met een vergelijkbare opzet te koop voor €6k minder....
De combinatie is zeker aardig en hij reed ook best goed. De bak is wel erg open en daar het hondenbeest mee moet, is daarvoor dan ook weer een aanpassing nodig. Het ding zou wel zeer geschikt zijn voor een wereldreis, dat wel. Hoewel de 1150 nou niet de meest betrouwbare BMW is.

Ik dacht dat een 1150 juist wel goed is.
Ik heb zelf in ieder geval nog nooit zo lang met een motor gedaan. Maar ik kan geluk hebben natuurlijk.
 
vandaag was het prachtig weer om op de motor te stappen... maar ging dat niet door als gevolg van de hoeveelheid pekel op de wegen hier, alsook nasleep van een scooter ongeluk (vorige week van mijn scooter geknikkerd door een tegenligger die met z'n scooter de bocht door kwam op mijn weghelft).
dus vandaag helaas niet... maar hopelijk snel weer genieten :]
 
Ik heb vanmorgen wel een stuk gereden. Ik moest in Duitsland zijn, met donker al op weg. Omdat het een beetje nevelig was, bevroor de aanslag op m'n vizier. Helemaal wit en ondoorzichtig. Dus met open vizier rijden. Dat was verrassend goed te doen, dank zij een fijne motor met een goed windscherm. De snelheid heb ik toch een beetje beperkt gehouden, het was hier en daar best glad. niet harder dan 100, rustig in de bocht.

Wel het ouderwetse wintergevoel gehad, je weet wel: eerst werd m'n gezicht koud, daarna ging het een beetje gloeien. En de rest van de dag val je in slaap als je lekker warm rustig zit.

Al met al toch bijna 2 uur op de motor gezeten, maar niet echt afgekoeld (OK, vingertoppen wel een beetje).
 
Eigenlijk gisteren en vandaag meegemaakt.
Een lekke band '(
Gisteren kom je kantoor uitgelopen, en dan staat ie daar zielig op een zacht bandje.
Omdat het tegen 6 uur liep en dan echt alles dicht gaat, m'n vriendin gebeld en me op laten halen met de auto.
Motor veilig weggezet in een fietsenstalling.
Vanochtend Total Assistance gebeld en zeer vriendelijk geholpen. Probleem uitgelegd en 15 minuten later stond de ANWB al een prop in de band te schieten.
Vanavond maar rustig maar huis rijden en daarna de motor langs brengen bij de shop.
Kijken of er een paraplu in kan, of dat de band vervangen moet worden.
Helaas al 2e keer dat ik lek rij in een jaar tijd.
Eerste keer een schroef, nu iets van een hard plastic staafje.
Het is niet anders.
Maar ik ben wel super en snel geholpen :t
 
Na een prop in de band geschoten te hebben mag je er geen parapluutje meer in laten doen. Het gat is nu veel te groot geworden.
Dus ofwel doorrijden, ofwel vervangen.
Bij de volgende band preventief RideOn er in laten doen.....
Of een Bridgestone bij een van hun premium-dealers laten zetten, dan krijg je ook een garantie op de financiële gevolgen van het lekrijden.
 
Ja dat werd al verteld door de motorzaak.
Ze kijken hoe groot het gat is en of er een paraplu in kan. Anders ga ik gewoon voor veilig en een nieuwe band erop.
Rij bijna elke dag woon werk, dus ik neem geen risico daarmee.
Ik heb er nu S22 onder liggen, maar ik zal eens navraag doen voor een garantie op lekrijden dan
 
Ik toevallig van de week ook een lekke band, bijna €75,- om een ander ventiel er op te laten zetten..maar ja..om de motor nou heel eigenwijs op de nek te nemen en naar huis te lopen is ook zoiets, en die mannen hebben het allemaal netjes gedaan :) dus mag niet klagen.
 
Ik toevallig van de week ook een lekke band, bijna €75,- om een ander ventiel er op te laten zetten..maar ja..om de motor nou heel eigenwijs op de nek te nemen en naar huis te lopen is ook zoiets, en die mannen hebben het allemaal netjes gedaan :) dus mag niet klagen.
Ach ja, zo heb ik een keer 95 euro betaald voor een kroket bij de Febo. Dacht dat ik hem sneller zou opeten dan de handhavers.
 
Gisteravond een klapband met de automobiel, afrit van de snelweg en ik gok dat er iets heeft gelegen want de band is aan de binnenste wang opengereten.
Gelukkig geen gekke zwieper of iets gemaakt.

Was ca 600 meter vanaf huis en de stugge schroefset die er onder zit als "vering" heeft mij weer een dienst bewezen, kan dus gewoon verder rijden met 1 lekke achterband.

Wieltje gewisseld en bij mn maatje 2 nieuwe bandjes besteld ( wil altijd 2 gelijke ) en die komen er morgen weer onder.
 

Bijlagen

  • IMG-20210127-WA0014.jpeg
    IMG-20210127-WA0014.jpeg
    73,1 KB · Weergaven: 12
Gisteravond een klapband met de automobiel, afrit van de snelweg en ik gok dat er iets heeft gelegen want de band is aan de binnenste wang opengereten.
Gelukkig geen gekke zwieper of iets gemaakt.

Was ca 600 meter vanaf huis en de stugge schroefset die er onder zit als "vering" heeft mij weer een dienst bewezen, kan dus gewoon verder rijden met 1 lekke achterband.

Wieltje gewisseld en bij mn maatje 2 nieuwe bandjes besteld ( wil altijd 2 gelijke ) en die komen er morgen weer onder.
Is mij laatst ook overkomen. Het gat zat net in de hoek tussen het loopvlak en de zijkant dus het was niet te repareren. Omdat ik er net vier nieuwe winterbanden onder had kon ik met één nieuwe volstaan.
 
Gisteravond een klapband met de automobiel, afrit van de snelweg en ik gok dat er iets heeft gelegen want de band is aan de binnenste wang opengereten.
Gelukkig geen gekke zwieper of iets gemaakt.

Was ca 600 meter vanaf huis en de stugge schroefset die er onder zit als "vering" heeft mij weer een dienst bewezen, kan dus gewoon verder rijden met 1 lekke achterband.

Wieltje gewisseld en bij mn maatje 2 nieuwe bandjes besteld ( wil altijd 2 gelijke ) en die komen er morgen weer onder.

Loopt je band niet tegen je veerpoot aan? Al dan niet alleen in een bocht? Gezien je een stugge schroefset vermeldt, zul je er vast geen standaard bandjes op hebben en wellicht ook verlaagd. En ja, dat zijn aannames, maar de combinatie van die 2 maken nog wel eens dat je op zo'n manier lek rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan