Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Misschien heb je ergens wel een punt maar beide zijn even belangrijk natuurlijk. Ik vind het teveel eenrichtingsverkeer als je alleen maar kijkt naar hoe je gebreken van een ander kan opvangen, het einde is dan zoek. Als iemand er dusdanig van schrikt dat hij gevaarlijke dingen doet ligt daar echt het probleem. Het blijft een krom argument waarbij de rollen worden omgedraaid. In de praktijk is het natuurlijk wel belangrijk om er rekening mee te houden.
Precies. Wat jij doet kun jij beslissen, wat een ander doet kun jij in zoverre beïnvloeden dat je bij voorkeur geen dingen moet doen die afwijken van wat redelijkerwijs mag worden verwacht. Dat was de gedachte achter mijn opmerking.
 
Vroeger ingeblikt ook eens door iemand achtervolgd, aan zijn aanvals reacties onderweg geen prettig persoon.
Was onderweg naar huis, ben door de wijk gereden en door gereden, vond het niet nodig dat hij weet waar mijn huis woont.
Tijdens het rijden politie gebeld voor overleg, en naar het buro gereden, volger had het pas door toen we voor het buro stonden en de heren hem op wachten,hij wilde direkt omkeren, maar mocht toch echt eerst verklaren waarom hij mij volgde.
(ben de toedracht kwijt, maar hij iriteerde zich aan iets wat ik niet fout deed)
 
Eigenlijk eerste keer dat ik het zo mee maak. Ben nog maar 1 keer eerder achtervolgd en dat was door oom agent. Maar die waren niet zo dramatisch als meneer gister. Wel m'n rijbewijs toen ingenomen, dat dan wel weer :+


Beste is dan om gewoon te stoppen en even een peukie roken wachten. Heel irritant als je zo'n figuur tegen komt maar je doet er weinig aan. Je vreet jezelf alleen maar op als je er achter blijft hangen.
Nee klopt, ben er toen maar ff achter blijven hangen (geen zin om te stoppen en ben al 10 jaar gestopt met roken :+) en toen het kon andere kant op gereden.

Lekker bijdehand om dat met een busje met bedrijfsreclame te flikken.
Tref je een verkeerde, staat dat busje de volgende morgen op 4 lekker banden of volledig in de afbijt.
Ja precies, toen ik vroeger in een auto met bedrijfsreclame reed reed ik toch net even wat voorbeeldiger dan ik normaal doe.
 
Ik had een keer een akkefiet en dat liep nogal op. Bedrijf gebeld, stond er heel groot op, knakker op basis van mijn beelden eruitgetieft.
Dat is vaak nog het effectiefst. Heb ook eens zoiets aan de hand gehad met een autootje vol dames van een uitzendbedrijf. Bedrijf even gebeld, die waren 'not amused' om het zachtjes uit te drukken. Ik weet uit betrouwbare bron dat je 1 waarschuwing krijgt bij dergelijke bedrijven, de tweede keer is gewoon sleutels inleveren...
 
Op de Lekdijk staat vlak bij Everdingen vanuit beide richtingen komend (met 20 of 30m ertussen) een bord fiets/brompad; terwijl de weg vrijwel niet verandert qua inrichting (ziet er uit als gewone doorgaande weg). Er is ook geen vooraankondiging. Sterker: op de laatste kruising waar je nog zou kunnen afslaan staat zelfs een bord dat vrachtwagens langer dan 11m verplicht rechtdoor moeten. Iemand een idee wat hier de geschiedenis van is?
 
Vanmorgen ritje naar de zaak op de motor, shit wat wordt ik daar blij van, grote grijns.
Reden, een kijker, en op de zaak ben ik qua tijd veel flexibeler, en voor hem korter bij.

Maar............ K#Tpijn in handen en polsen, moest ook niet heel veel verder rijden :( :( :( toch een juiste keus dus om te verkopen.
Ga eerst maar kijken hoe het gaat als ik samen met mijn zoon op die pitbike rijdt voor ik naar wat anders ga kijken.
De Monkey blijft!!! uiteraard, wel ff kijken hoe dat gaat

Hoop niet dat dit einde motor carriere is
Anders misschien een antieke vespa ofzo :?:?

Misschien een keer langs de dokter om op carpaal syndroom te laten controleren?
 
Misschien een keer langs de dokter om op carpaal syndroom te laten controleren?
Ben ik al 2x geweest, ruim een jaar terug en afgelopen herfst weer, (bleek het uiteindelijk dus niet te zijn) veel vage pijn klachten gehad, ook lage rugpijn bij wakker worden, nieuw matras hielp niet, huisdokter zei niks aan de hand, doe maar hand fysio.
Eind december via inval huisdokter in ziekenhuis beland, diagnose: reumatoide artritis, iets meer dan niks aan de hand dus.
Ben nu in de opstart fase van reuma medicatie, maar heb wel heel erg veel last van bijwerkingen, en pijn is nog verre van weg. Opstart fase is nog niet voorbij dus denk dat ik nog niet mag zeuren. In maart een 6-7 tal afspraken in ziekenhuis, controle bloed, longfunctie dokter en weet ik veel meer.
Zo rond eind maart zou er meer duidelijk moeten zijn, rond de zomer, mits de medicatie goed aanslaat zou het redelijk normaal moeten zijn. Fingers crossed, ik hoop het, als het nu is, is redelijk ruk

Maar dank voor het meedenken :t
 
Ben ik al 2x geweest, ruim een jaar terug en afgelopen herfst weer, (bleek het uiteindelijk dus niet te zijn) veel vage pijn klachten gehad, ook lage rugpijn bij wakker worden, nieuw matras hielp niet, huisdokter zei niks aan de hand, doe maar hand fysio.
Eind december via inval huisdokter in ziekenhuis beland, diagnose: reumatoide artritis, iets meer dan niks aan de hand dus.
Ben nu in de opstart fase van reuma medicatie, maar heb wel heel erg veel last van bijwerkingen, en pijn is nog verre van weg. Opstart fase is nog niet voorbij dus denk dat ik nog niet mag zeuren. In maart een 6-7 tal afspraken in ziekenhuis, controle bloed, longfunctie dokter en weet ik veel meer.
Zo rond eind maart zou er meer duidelijk moeten zijn, rond de zomer, mits de medicatie goed aanslaat zou het redelijk normaal moeten zijn. Fingers crossed, ik hoop het, als het nu is, is redelijk ruk

Maar dank voor het meedenken :t

Das wel ff minder zeg -O-
Hopelijk slaat die medicatie aan
En tja ook onder huisartsen heb je echte prutsers helaas
 
Op de Lekdijk staat vlak bij Everdingen vanuit beide richtingen komend (met 20 of 30m ertussen) een bord fiets/brompad; terwijl de weg vrijwel niet verandert qua inrichting (ziet er uit als gewone doorgaande weg). Er is ook geen vooraankondiging. Sterker: op de laatste kruising waar je nog zou kunnen afslaan staat zelfs een bord dat vrachtwagens langer dan 11m verplicht rechtdoor moeten. Iemand een idee wat hier de geschiedenis van is?
Daar hebben twee verschillende ambtenaren aan gewerkt 😁
 
Ben ik al 2x geweest, ruim een jaar terug en afgelopen herfst weer, (bleek het uiteindelijk dus niet te zijn) veel vage pijn klachten gehad, ook lage rugpijn bij wakker worden, nieuw matras hielp niet, huisdokter zei niks aan de hand, doe maar hand fysio.
Eind december via inval huisdokter in ziekenhuis beland, diagnose: reumatoide artritis, iets meer dan niks aan de hand dus.
Ben nu in de opstart fase van reuma medicatie, maar heb wel heel erg veel last van bijwerkingen, en pijn is nog verre van weg. Opstart fase is nog niet voorbij dus denk dat ik nog niet mag zeuren. In maart een 6-7 tal afspraken in ziekenhuis, controle bloed, longfunctie dokter en weet ik veel meer.
Zo rond eind maart zou er meer duidelijk moeten zijn, rond de zomer, mits de medicatie goed aanslaat zou het redelijk normaal moeten zijn. Fingers crossed, ik hoop het, als het nu is, is redelijk ruk

Maar dank voor het meedenken :t
Sterkte bro! Hoop dat de medicatie uiteindelijk goed aanslaat!
 
Ben ik al 2x geweest, ruim een jaar terug en afgelopen herfst weer, (bleek het uiteindelijk dus niet te zijn) veel vage pijn klachten gehad, ook lage rugpijn bij wakker worden, nieuw matras hielp niet, huisdokter zei niks aan de hand, doe maar hand fysio.
Eind december via inval huisdokter in ziekenhuis beland, diagnose: reumatoide artritis, iets meer dan niks aan de hand dus.
Ben nu in de opstart fase van reuma medicatie, maar heb wel heel erg veel last van bijwerkingen, en pijn is nog verre van weg. Opstart fase is nog niet voorbij dus denk dat ik nog niet mag zeuren. In maart een 6-7 tal afspraken in ziekenhuis, controle bloed, longfunctie dokter en weet ik veel meer.
Zo rond eind maart zou er meer duidelijk moeten zijn, rond de zomer, mits de medicatie goed aanslaat zou het redelijk normaal moeten zijn. Fingers crossed, ik hoop het, als het nu is, is redelijk ruk

Maar dank voor het meedenken :t
Ik heb er in lichte mate last van, waarschijnlijk gekoppeld aan psoriasis.

Opdrukken gaat bijvoorbeeld na drie keer al zeer doen aan de polsen. In de ochtend handen wat stijf. En een meerdaagse toer wel eens gehad dat ik per dag meer moeite had om te koppelen.

Ik heb nu vaak zo'n throttle rocker flapje aan de gas hendel. Dan kun je zonder knijpen gas geven.
En de meerdaagse tripjes doe ik op een versys x300. Die stuurt licht, heeft een hoog breed stuur, rechtop zithouding en een extreem lichte koppeling met slipper clutch.

Uiteraard niet de enige optie. Maar voor mij wel een hele goeie.
 
Ik heb er in lichte mate last van, waarschijnlijk gekoppeld aan psoriasis.

Opdrukken gaat bijvoorbeeld na drie keer al zeer doen aan de polsen. In de ochtend handen wat stijf. En een meerdaagse toer wel eens gehad dat ik per dag meer moeite had om te koppelen.

Ik heb nu vaak zo'n throttle rocker flapje aan de gas hendel. Dan kun je zonder knijpen gas geven.
En de meerdaagse tripjes doe ik op een versys x300. Die stuurt licht, heeft een hoog breed stuur, rechtop zithouding en een extreem lichte koppeling met slipper clutch.

Uiteraard niet de enige optie. Maar voor mij wel een hele goeie.

Da's een bekende (psoriasis icm pijnlijke gewrichten, zit helaas in de familie). Ik ben er onlangs maar eens voor langs een reumatoloog geweest. Alles even nagelopen en het nodige bloed mogen afstaan. Geen uitslag gekregen, zal wel bij de huisarts liggen.
Vooralsnog was het advies: oefeningen doen met de handen, vooral als 's ochtends de gewrichten in de vingers pijnlijk en stijf zijn.
 
We zijn vanmorgen door de nieuwe Victory Boogie Woogie tunnel gegaan, de vplle 2300 meter. Die is sinds vrijdag open maar nondeju wat is het nog koud in die buis zeg... Brrr
 
Da's een bekende (psoriasis icm pijnlijke gewrichten, zit helaas in de familie). Ik ben er onlangs maar eens voor langs een reumatoloog geweest. Alles even nagelopen en het nodige bloed mogen afstaan. Geen uitslag gekregen, zal wel bij de huisarts liggen.
Vooralsnog was het advies: oefeningen doen met de handen, vooral als 's ochtends de gewrichten in de vingers pijnlijk en stijf zijn.
Ik doe in elk geval elke ochtend de afwas, met de hand, bewegen in warm water voelt wel goed en ik doe wat nuttigs
 
We zouden vandaag de 600's uitlaten, eerst effe de Zwarte en Het Stapelbed. Zwarte moest getankt dus naar de Shell. Krijg ik toch zeker de tank niet open... -O--O- En het slot draait gewoon...
 
Vanmorgen met de SF de VFR uit de berging gehaald, vanmiddag met de VFR even naar mijn broer gereden en op de terugweg weer de VFR in de berging gezet en met de SF weer naar huis.

217 km in totaal.

db
 
Goh, wat we vandaag allemaal hebben meegemaakt.
Mijn broer rijd tegen mijn motor met de zijne omdat hij niet had gezien dat ik stil stond (hij lette niet op)
Bobbin eraf gebroken en nummerplaat gebogen
Bij mijn broer ietsjes meer schade (cosmetisch) - krasjes in dynamodeksel, valblok, gebroken zijpaneeltje.
Doet toch wel pijn als die motor echt in nieuwstaat was toen hij 'm kochtte :'(

1613940696345.png


En dan later in de rit precies hetzelfde alleen een kennis die mee reed vol in de ankers die niet gezien heeft dat mijn broer heeft geremd.
Broer geen schade, Triumph kapotte koplampen en tellerunit, afgebroken achterrempedaaltje en een gescheurde jas.

1613940829407.png


ABS kan toch op sommige momenten handig zijn, want deze mooie Triumph had dit jammer genoeg niet :'(
Hebben dan de dag maar afgerond.

Voor de rest veel GS rijders tegen gekomen, en ook erg veel volk op de baan, alsof corona niet bestond :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan