Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het gaat van kwaad tot erger, tot ze er een keer uit gepikt worden door de politie of iemand voor zich krijgen die erop mept.

Het is niet mijn taak om die mensen op te leiden, het is mijn taak om veilig van A naar B te gaan.
En jij wilt s avonds weer aan de prak zitten , hoe een ander dat vindt en oplost moet hij zelf weten, ik kom graag thuis iig :t
 
Dit dus....laten gaan wordt het van kwaad tot erger, maar je bent een zwakkere verkeersdeelnemer en dus trek je automatisch aan het kortste end..... Maar het liefste zou je ze.....
Gaat het drukken en opjagen dan zo ver dat ze je op een gegeven moment ondersteboven rijden?
 
Gaat het drukken en opjagen dan zo ver dat ze je op een gegeven moment ondersteboven rijden?

Er zijn toch wel een hoop voorbeelden van motorrijders die van achteren aan gereden worden door automobilisten. Onbedoeld natuurlijk, maar wel een gevolg van te weinig afstand houden. Als het kan laat ik dat soort haastige types wel passeren. Als dat niet kan verhoog ik het tempo door wat minder te remmen ;-)
Wellicht dat sommige automobilisten zich gesterkt voelen in hun gedrag als je ze laat passeren; zolang je zelf maar thuis komt. Denk dat er ook wel een hoop chauffeurs zijn die hun geduw betreuren, wanneer ze na het passeren de rest van de 20 km lange N weg die hoge koplamp in de achteruitkijkspiegel hebben.
 
Waarna zij weer vertragen zodat jij ze moet voorbij steken en het spelletje van voorafaan herbegint. 8-)
 
Was onder die omstandigheden gestopt en net zo lang blijven staan tot dat die auto je ingehaald had. Je heb je laten provoceren en dat was wat die gefrustreerdautomobilist wilde.

Gebeurt trouwens nog steeds hoor dat gefrustreerde ingeblikten achter je aan het opduwen en kleven zijn, zowel op de motor als in de auto.

Je niet op laten jagen en zeker geen, gevaarlijk voor jou, manoeuvres uit gaan halen, zet je alarm lichten aan, en als het kan, binnen de bebouwde, rustig stil gaan staan en laat je passeren :W

Ik reed met alarmlichten aan en was op overgang binnen/buiten bebouwde kom..
Had toen net een jaar m'n rijbewijs... tegenwoordig laat ik me niet meer zo gauw op de kast jagen
Blijf je er achter prima... dan zoek je het maar uit... (in realiteit ben ik tegenwoordig al (harder) verder weg gereden en rij ik niet meer als het sneeuwt)

Denk dat er ook wel een hoop chauffeurs zijn die hun geduw betreuren, wanneer ze na het passeren de rest van de 20 km lange N weg die hoge koplamp in de achteruitkijkspiegel hebben.

Heb dat wel eens gehad, dat een auto mij persé in moest halen... en vervolgens ~100 meter verderop achter een "treintje" aan moest sluiten...
Heb toen een heel lang stuk achter 'm gezeten waarbij hij op een gegeven moment langzamer ging rijden om een groter gat voor 'm te laten vallen zodat ik 'm weer in zou halen...
Was niks achter mij en dus lekker achter 'm blijven hangen, tot ie een vluchthaven in ging... toen kon ik lekker door rijden en geen last meer van 'm gehad.
 
Laatst bewerkt:
Vind ervan wat je wilt maar als je me pushed krijg je het ook, ik zal altijd ruimte voor je maken, indien mogelijk aan de kant gaan maar als je serieus me loopt te fucken zal ik echt mijn uiterste best doen om het stof van mijn handschoenen af te rammen op je schedel.
Rustagh !! 🙄 ,als je al een beetje doorrijd zit er geen stof meer op je handschoenen :t:+
 
Vind ervan wat je wilt maar als je me pushed krijg je het ook, ik zal altijd ruimte voor je maken, indien mogelijk aan de kant gaan maar als je serieus me loopt te fucken zal ik echt mijn uiterste best doen om het stof van mijn handschoenen af te rammen op je schedel.
1614259780546.png
 
Twee bewegende objecten, één stilstaande auto. De fietser en ik zaten perfect op één lijn - Ik was op precies het verkeerde moment volledig weggevallen achter de fietser vanuit de auto gezien. Ik zag dat, en greep in. Mijn positie niet goed gekozen? Er was niets te kiezen. Anticiperen was de enige optie. Je kunt niet alles voorkomen. Soms gebeurt iets of je het nou aan ziet komen of niet, en moet je met de gevolgen dealen. Dat laatste deed ik. Er zat misschien 20-30 meter tussen mij en de auto toen ik het gas losliet.
Ook als hij jou niet zag, had hij de fietser voor moeten laten gaan. Of kon hij daar nog makkelijk voor?

Je kunt , als je zoiets tegenkomt, ook wat gaan slingeren op je rijbaan. Dit wijkt af van een gewoon patroon waardoor je dus meer opvalt. Of je moet niet in 1 lijn met de fietser gaan rijden. Geen rijstrook zo smal dat dit niet kan. Maar nogmaals, wel goed ge-anticipeerd! Ik probeer dus positive kritiek te geven he, ik brand je niet af... Door hier in dit topic te lezen weet je wat je kunt doen om bepaalde situaties te beoordelen en er naar te handelen.
Slingeren terwijl je rekening houdt met een noodstop? Vingertjes aan de rem en opletten :Y
 
Ook als hij jou niet zag, had hij de fietser voor moeten laten gaan. Of kon hij daar nog makkelijk voor?


Slingeren terwijl je rekening houdt met een noodstop? Vingertjes aan de rem en opletten :Y

Fietser liet de auto voor, wat ie niet had moeten doen. Je zou bijna kunnen stellen dat het de schuld van de fietser is dat ik 'bijna was aangereden' maar nee. Dit is precies waar je een rijopleiding voor volgt - houd rekening met de fouten van anderen en verwacht het onverwachte!

En zet je ogen goed aan het werk.
 
Vandaag een domme koe die per se vanuit haar uitrit van links denkt nog even snel haar Fiat 500 voor me te gooien. De auto voor haar draaide (met voldoende ruimte) mijn weg op en de fiat stopte. Meestal heb ik wel een "spidey-sense" voor dat soort idioten (dat je het al 'voelt' aankomen). Vooral ook omdat ze tot een volledige stop kwam had ik dat dit keer niet. Ik moest vol in de ankers, ik was minder dan een meter weg van een aanrijding. Ik had niet eens tijd om de hoorn te gebruiken (achteraf wel gedaan).

Stoïcijns voor zich uitkijken en doorsukkelen, alsof ze helemaal niet meekreeg dat ze mij bijna van de weg af getikt had.

Even later kan ik het nu relativeren, maar daarstraks was ik geschrokken en boos. Ik had bijna zin om, naar Amerikaans gebruik, eens tegen d'r buitenspiegel te tikken. Ik weet niet of ze op haar telefoon zat (en van schrik had laten vallen), aan de drugs was of een of andere episode had, maar dat soort figuren zou niet mogen rijden :N
 
Dat is het niet. Blijkbaar 🤷‍♂️

Heb het zelf als eens meegemaakt dat ik midden op de kruising lag, en dat mensen er gewoon met een boog omheen reden.
Ook die ervaring ben ik rijk.
Het liefst voeteren ze je nog uit ook doordat je in de weg ligt te spartelen..
 
Vandaag een domme koe die per se vanuit haar uitrit van links denkt nog even snel haar Fiat 500 voor me te gooien. De auto voor haar draaide (met voldoende ruimte) mijn weg op en de fiat stopte. Meestal heb ik wel een "spidey-sense" voor dat soort idioten (dat je het al 'voelt' aankomen). Vooral ook omdat ze tot een volledige stop kwam had ik dat dit keer niet. Ik moest vol in de ankers, ik was minder dan een meter weg van een aanrijding. Ik had niet eens tijd om de hoorn te gebruiken (achteraf wel gedaan).

Stoïcijns voor zich uitkijken en doorsukkelen, alsof ze helemaal niet meekreeg dat ze mij bijna van de weg af getikt had.

Even later kan ik het nu relativeren, maar daarstraks was ik geschrokken en boos. Ik had bijna zin om, naar Amerikaans gebruik, eens tegen d'r buitenspiegel te tikken. Ik weet niet of ze op haar telefoon zat (en van schrik had laten vallen), aan de drugs was of een of andere episode had, maar dat soort figuren zou niet mogen rijden :N
Ze kan natuurlijk ook gewoon verstrooid geweest zijn.
Wat overigens geen excuus is hoor.
 
Ik had niet eens tijd om de hoorn te gebruiken (achteraf wel gedaan).
Die toeter leidt alleen maar voor jezelf af. Ongelofelijk hoeveel filmpjes ik op Youtube zie voorbij komen waarbij iemand een auto op tijd opmerkt, maar zo druk is met toeteren of (nog erger) hem in de toerenbegrenzer te jagen, dat ze vergeten fatsoenlijk te remmen of uit te wijken en er tegenaan rijden. Waarschijnlijk meestal wanna-be vloggers die denken een leuk filmpje te kunnen maken, maar iets meer waar voor hun geld krijgen dat verwacht :+
 
Die toeter leidt alleen maar voor jezelf af. Ongelofelijk hoeveel filmpjes ik op Youtube zie voorbij komen waarbij iemand een auto op tijd opmerkt, maar zo druk is met toeteren of (nog erger) hem in de toerenbegrenzer te jagen, dat ze vergeten fatsoenlijk te remmen of uit te wijken en er tegenaan rijden. Waarschijnlijk meestal wanna-be vloggers die denken een leuk filmpje te kunnen maken, maar iets meer waar voor hun geld krijgen dat verwacht :+
De meeste van die wannabe vloggers lokken het ook uit.
Waar de meeste bestuurders het al lang zien aan komen en dus afremmen. Ofwel defensief rijden.
Zie je iemand met een camera het juist gevaarlijk maken.
 
Daarom heb ook ik al mijn focus gebruikt om mijn motor zo snel en veilig mogelijk af te remmen ipv te toeteren. Die toeter achteraf was meer uit frustratie
:^

En als je hem echt nodig heb, om het moment dat je stil staat en een koekblik steeds dichterbij ziet komen, dan helpt een toeter niet tegen een voorbumper.

En lig je sowieso op de grond B|

Mompelt verder iets van been there, done that yesterday
 
Terug
Bovenaan Onderaan