Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wat ik vandaag meemaakte; in de buurt van Luttenberg een motorrijder (oud type rode Diversion 600 met volledige kofferset) voor me die zich precies aan de maximale snelheid van 60 km/u hield. Ter plaatse wordt veelal een hogere snelheid (door het overige verkeer, dus ook auto`s, motoren, etc) gereden.

Dat kom ik niet zo vaak tegen, op buitenwegen waar 60 km/u de max is dit ook gereden wordt.

Zelf heb ik me daar niet aan gehouden; ik heb de beste man rustig ingehaald en mijn eigen tempo aangehouden.
 
Terug onderweg van TRG word ik door een tegemoetkomende motorrijder gewaarscuwd dat er wat is, rustig-aan-tekentje. TOV het pliesieburo is vaak controle, maar niks, verderop staan ze inderdaad bij het zwembad, ik ben er 35 langs geprutteld en héél héél hartelijk gezwaaid. De voroige contributie was weer 330, dus, motorrijder in Ypenburg: Bedankt man :t
 
Niet vandaag maar wel donderdagochtend na de nachtpost:

In tegengestelde richting komt een vuilniswagen,maar omdat het nog vroeg/donker was,haalde de ene achterligger na de andere in zonder te kijken als er nog tegenliggers aankomen.
(Wel dus,ik namelijk B|)

Nu blijft de volgende auto (grijze BMW) toch staan en ga er dus vanuit dat deze me gezien heeft en netjes zijn/haar beurt afwacht. Had al vertraagd,me 'defensief' en duidelijk geplaatst op de rijweg + laat men mt-09 met LED koplampen nu toch best wel opvallen het donker.

Gaat die BMW natuurlijk laatste moment toch voorbij waardoor ik moest uitwijken op het fietspad,maar laat daar nu net toevallig ook een fietser rijden. :X Dus zodra de BMW voorbij was terug de rijbaan op moeten gaan maar omdat ik bijna stil stond + te laat men koppeling greep + net de borduur afreed (om de fietser niet omver te rijden) viel de motor stil en heb hem dus moeten neerleggen op de grond. '(

Wel hulde aan de fietser en mannen van de vuilniswagen die direct te hulp schoten!
 
Niet vandaag maar wel donderdagochtend na de nachtpost:

In tegengestelde richting komt een vuilniswagen,maar omdat het nog vroeg/donker was,haalde de ene achterligger na de andere in zonder te kijken als er nog tegenliggers aankomen.
(Wel dus,ik namelijk B|)

Nu blijft de volgende auto (grijze BMW) toch staan en ga er dus vanuit dat deze me gezien heeft en netjes zijn/haar beurt afwacht. Had al vertraagd,me 'defensief' en duidelijk geplaatst op de rijweg + laat men mt-09 met LED koplampen nu toch best wel opvallen het donker.

Gaat die BMW natuurlijk laatste moment toch voorbij waardoor ik moest uitwijken op het fietspad,maar laat daar nu net toevallig ook een fietser rijden. :X Dus zodra de BMW voorbij was terug de rijbaan op moeten gaan maar omdat ik bijna stil stond + te laat men koppeling greep + net de borduur afreed (om de fietser niet omver te rijden) viel de motor stil en heb hem dus moeten neerleggen op de grond. '(

Wel hulde aan de fietser en mannen van de vuilniswagen die direct te hulp schoten!
Lullig! nog een kenteken kunnen zien, dit ivm het doorrijden na een ongeval?
 
Yep. Doe het maar, als je het kan coordineren. Al sla je er maar een spiegel af. Dan stoppen ze (misschien) teminste
 
Als je geen tikje uitdeelt heb je geen contact, dus geen ongeval gehad en heb je met al je schade geen poot om op te staan. Je zou je motor nog op de jiffy kunnen zetten en over de motorkap rollen, de Arjan Robbe Methode...
 
Yep. Doe het maar, als je het kan coordineren. Al sla je er maar een spiegel af. Dan stoppen ze (misschien) teminste
Dat zou ik zeker niet doen. De afgebroken spiegel is dan geen aanrijdingsschade, maar vernieling. Bij het invullen van de schadeformulieren heeft de andere partij dan jouw personalia zodat het eenvoudig is aangifte te doen. Daar krijg je dan zeker een bon voor.
 
je kunt stoer lullen en dom doen ,op t moment zelf reageer je toch weer anders ;)

@The Young One succes met de afwikkeling
Je kan ook dom reageren.
De Arjan Robben Methode heeft mij iig het voordeel van het aanstellen opgeleverd door mijn puchie toch maar wel rechtuit te sturen ip van uitwijken in het prikkeldraad... ik ben niet te bang
 
Je kan ook dom reageren.
De Arjan Robben Methode heeft mij iig het voordeel van het aanstellen opgeleverd door mijn puchie toch maar wel rechtuit te sturen ip van uitwijken in het prikkeldraad...
Dat is fijn Rob ,niet iedereen is sow cool natuurlijk :W
 
Je komt er ook veel later achter dat je die bedlissing hebt genomen. Het was de keuze tussen uitwijken en in het prikkeldraad terecht komen of tegen de afslaande auto aanrijden. Het gebeurt voir je het weet. Maar als ik aan plakjes in het weiland achter het prikkeldraad had gelegen was opelmeneer fluitend en lachend naar huis gereden. En we hebben het over een impactsnelheid van 20 kmh ofzo he....
 
Vandaag een ritje met m'n broer gemaakt, reed achter hem en ineens begon z'n motor behoorlijk te roken gevolgd door een oliespoor. Even gestopt, z'n hele blok aan de voorkant en z'n linker laars onder de olie. Bleek dat de linker voorvork keerring er ineens uit lag :9
 
Reed achter een schilders busje welke ineens zonder knipperlicht te gebruiken een parkeerhaven inschoot en hem ineens omgooide om op straat te keren. Ik kon de alp er nog net langs werken terwijl ik zijn geschrokken gezicht en zijn linker voorbumper erg dichtbij zag komen..

Nadien even omgedraaid en naar hem toegereden alwaar hij duizenden malen excuses aanbood, hem gezegd dat iedereen wel eens een fout maakt en ik allang blij was dat we beide zonder schade onze weg konden vervolgen:)
 
Gisteren in Brabant reden we een heerlijke rit, de vrouw en ik. Op de terugweg komen we achter een ander “setje” te rijden. Smalle weg zonder echte inhaalmogelijkheid en dan rijden ze consequent 50 op de 60 weg. Misschien omdat mw op zo’n auto Piaggio zat? Het vraagt wel wat van je zelfbeheersing… We waren blij met de rotonde waarop we ze voorbij konden. En we zijn dan ook nog eens zelf rustige rijders.
 
Was afgelopen weekend met een stel vrienden even op ons "prive circuit " ( afgelegen en half verlaten industrieterrein ) en daar kwamen we wat leuks tegen ; Een Ferrari 488 pista spider die behoorlijk de sporen kreeg, bleek dat Tom Coronel achter het stuur zat.
 
Was afgelopen weekend met een stel vrienden even op ons "prive circuit " ( afgelegen en half verlaten industrieterrein ) en daar kwamen we wat leuks tegen ; Een Ferrari 488 pista spider die behoorlijk de sporen kreeg, bleek dat Tom Coronel achter het stuur zat.
Kan jij Tom en Tim dan uit elkaar houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan