Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Jup , dmv zn insta account :P


Hahha, foto's en filmpjes worden niet gemaakt.. dan gaan mensen zich inhouden of juist te gek doen ;)
In de sportschool wordt dat type (en dat is het echt, ze duiken overal op) skinnyfat genoemd. Kale, skinnyfatte mannetjes, heel druk en met hoge stemmetjes. De derde sexe.
 
Vanmiddag, ingeblikt door de stad op weg naar de snelweg, rij op de linker van 2 banen, witte bus naast me wil naar links, past niet, daar rij ik, paar keer door duwen, helaas, blijf op mijn baan tot ik hem gepasseerd ben, ga niet afremmen zodat hij voor mij komt en naar links kan.
Toen ik hem voorbij was, zag ik dat zijn baan geblokkeerd was, kon ik niet zien, vanwege die witte bus, maar goed, hij hoort dus zijn beurt af te wachten.
Laatste stuk naar de snelweg komt hij rap dichterbij, zeg tegen mijn vrouw, let op, die gaat straks moeilijk doen

Op de snelweg blijft hij achter mij plakken, rijdt er een auto op de middelste baan, ga hem links voorbij, die bus gaat hem rechts voorbij, en goed gas erop, tot hij in mijn dode hoek zit, waar hij blijft zitten en maar gebaren., ik reed weer middelste baan, hij moest remmen, want het lukte omdat hij zo druk was met gebaren, niet om mij te passeren voor hij naar links moest voor verkeer voor hem, dus reed huh weer achter me

Nu ben ik wel zo'n lul dat ik er wel voor zorg dat hij er niet recht voorbij komt
 
Vandaag een auto op de andere baan die stilstond en wilde afslaan over mijn baan heen. Geen probleem, tot hij begon te rijden terwijl ik aankwam. Zag me niet. Geen probleem, ik zag het wel, dus remmen erop en met mijn kop gebaren dat ie moet opzouten. Hij heeft dan wel geen voorrang maar hij staat stil op twee banen.

Precies het gedrag dat je kunt verwachten van automobilisten in dit seizoen - de motorrijders zijn een paar maanden weggeweest, en mensen zijn er niet meer aan gewend.

Houd die ogen open mensen - tijd voor nog een schadevrij gereden jaar op je CV. 2021 wordt nummer 15 voor mij.
 
Vrijdag meegemaakt. Eerst merkte ik bij het uitrijden van de straat dat ik m'n tas met eten voor tussen de middag vergeten was. Terug, motor voor de deur, spullen opgehaald. Toen wilde de motor niet meer starten :( . Bleek er een zekering door. Gelukkig zat er nog een reserve in de zekeringenbox naast. Weer snel op weg, want ik was al een beetje laat. Na het werk kon ik wat eerder weg, maar de motor wilde niet starten. Diezelfde zekering weer kapot. Hier is kennelijk meer aan de hand - alleen weet ik nog niet wat -. Ik moest naar de dichtstbijzijnde benzinepomp lopen voor een paar nieuwe zekeringen. Gelukkig kosten ze bijna niks. Volgens m'n stappenteller bijna 8000 stappen moeten lopen, maar toen dee-tie het weer. Terug gereden om te tanken bij diezelfde benzinepomp. Laat daar nou net een storing zijn, zodat ik na het tanken niet gewoon betalen kon. Van het vroegertje was niet veel meer over.

Achteraf had ik de iets grotere reservezekering, die ook nog in het boxje zat, kunnen gebruiken om naar de pomp te rijden. Maar een beetje beweging is vast goed.

Het viel me wel op dat, ook al was het elke morgen best koud, ik heb tussen de -2 en 3 graden gehad, een ruim half uur met goeie handschoenen, leren jas en spijkerbroek nog best te doen is. Ik heb dan wel een fijne motor met een goed windscherm ;) .
 
Gisteren al vroeg op pad. Temperatuur onder nul en mist resulteerde in het volgende plaatje:

WhatsApp Image 2021-03-08 at 01.33.27.jpeg
 
Niet vandaag maar wel donderdagochtend na de nachtpost:

In tegengestelde richting komt een vuilniswagen,maar omdat het nog vroeg/donker was,haalde de ene achterligger na de andere in zonder te kijken als er nog tegenliggers aankomen.
(Wel dus,ik namelijk B|)

Nu blijft de volgende auto (grijze BMW) toch staan en ga er dus vanuit dat deze me gezien heeft en netjes zijn/haar beurt afwacht. Had al vertraagd,me 'defensief' en duidelijk geplaatst op de rijweg + laat men mt-09 met LED koplampen nu toch best wel opvallen het donker.

Gaat die BMW natuurlijk laatste moment toch voorbij waardoor ik moest uitwijken op het fietspad,maar laat daar nu net toevallig ook een fietser rijden. :X Dus zodra de BMW voorbij was terug de rijbaan op moeten gaan maar omdat ik bijna stil stond + te laat men koppeling greep + net de borduur afreed (om de fietser niet omver te rijden) viel de motor stil en heb hem dus moeten neerleggen op de grond. '(

Wel hulde aan de fietser en mannen van de vuilniswagen die direct te hulp schoten!
En dit is 1 van vele redenen dat ik een action cam heb! Filmen en na afloop ff mee naar het politiebureau vragen of ik met het gefilmde bewijs de schade kan verhalen. Zodra meneer/mevrouw agent(e) JA zegt zit ik al op het internet een schadeformuliertje in te tikken...
 
En dit is 1 van vele redenen dat ik een action cam heb! Filmen en na afloop ff mee naar het politiebureau vragen of ik met het gefilmde bewijs de schade kan verhalen. Zodra meneer/mevrouw agent(e) JA zegt zit ik al op het internet een schadeformuliertje in te tikken...
Doet me denken aan een ex-collega van me. Die reed achter twee kwebbeltantes aan een afrit op en zag het gebeuren dat die twee drukker waren met hun oeverloze gezwam dan met het verkeer. Hij nam gas al terug en zag die 2 praatzieke mutsen met volle snelheid op hun reeds stilstaande voorligger knallen. Mijn ex-collega kon nog op tijd de remmen intrappen en op enige meters afstand stoppen, de auto achter hem met gierende banden de vluchtstrook op. Zij 2 hadden geen schade. Dus politie erbij en die 2 kwekdames maar naar mijn ex-collega wijzen dat hij hun opjoeg in de auto en dat ie aan het bumperkleven was en zij zich bedreigt voelden in de auto en daarom te snel hadden gereden en uit pure angst dus om die redenen op hun voorligger zijn geknald.

De agent stapt op mijn ex-collega af en vraagt wat er gebeurd is. Hij antwoord kalm terug dat ie maar eerst hun verklaring op papier moest zetten met hun handtekening eronder en dat ze dan maar ff naar de dashcam beelden konden gaan kijken hoe het werkelijk gebeurd is. Ex-collega heeft zowel voor als achter een dashcam in de auto. De agent ziet inderdaad die dashcam zitten, loopt terug naar de dames en vraagt nog aan hun of ze bij hun verklaring blijven. JAAAAAA roepen die 2 domme ganze in koor en de agent legt uit dat meneer een dashcam heeft en vraagt nogmaals of ze bij hun verklaring blijven. JAAA Meneer de agent. En hupsakee.! Ziet mijn ex-collega dat ze alletwee hun handtekening zetten onder hun verklaring.

Toen hij aan de beurt was om zijn versie van het verhaal te doen is ie maar eerst begonnen met het indienen en laten opstellen van een proces verbaal vanwege het afgeven van een valse verklaring en het plegen van valsheid in geschrifte. De aanwezige politie heeft dat dan ook keurig gedaan na het zien van de dashcambeelden.

Later vernam hij via de bestuurder van de auto waar die 2 dames op zijn geknald dat de verzekeringsmaatschappij van de dames alle maar dan ook alle schade van hem vergoed hebben en dat de verzekeringsmaatschappij van de dames alle maar dan ook echt alle kosten op de veroorzaakster/bestuurster ging verhalen en dat haar verzekering per ommegaande direct geannuleerd was vanwege deze ernstige feit (valsheid in geschrift ene afleggen van valse verklaring). De betrokken bestuurder werd 100% schadeloos gesteld en dat mede op basis van de dashcambeelden van mijn ex-collega.
 
Laatst bewerkt:
of je daar als ex-collega blij moet zijn is een ander verhaal.
 
Ik betwijfel ook het schadeterugvorder gedeelte en dat zou je alleen maar van de betrokken dame kunnen horen. Daar is totaal geen grond voor, dat het een kwestie zou worden vanwege een gemaipuleerde aangifte, okee, dat staat los van een schuldvraag eh verzekeringsdekking
 
Terug
Bovenaan Onderaan