Keen probleem ouweOke maat ik gooi m wel keer bij jou ervoor, als ik maar harder rij dan jij toch? Zebi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Keen probleem ouweOke maat ik gooi m wel keer bij jou ervoor, als ik maar harder rij dan jij toch? Zebi
Interessante reacties.
Ik heb gewoon geleerd om afstand te bewaren en te bewaken. Terug invoegen als je de ander in de achteruitrijspiegel kunt zien. Dat gedoe. Als hij inderdaad harder blijft rijden is er niks aan de hand, maar ik en hijzelf kunnen zijn snelheid niet garanderen. Dus ja, dan is het gas lossen voor mij, omdat iemand mij moet inhalen.
Omdat je het overal ziet is het blijkbaar normaal. Net als appen achter het stuur. Totdat je een keer geschept wordt, die ene keer dat het niet normaal was.
Gevonden op een grafsteen:Even ter overdenking.
Je bent altijd de zwakste verliezende partij.
Dus denk altijd alleen maar om je eigen lijf en leden en gezondheid.
De rest interesseert dat toch geen bal.
Dus een keertje remmen of gas los is niet zo erg.
Je hebt er weinig aan als er op je grafsteen staat: maar ik had wel voorrang
En op de deur van een ziekenhuiskamer: "Hij had haast. Nu gaat hij langzaam vooruit."Gevonden op een grafsteen:
"Hier liggen boer Jan en zijn knechts,
ze hadden gelijk want ze kwamen van rechts."
Claxonneren doe ik in zulke gevallen ook (meestal) niet meer. Maar er is mij ook absoluut geleerd om voldoende afstand te houden; ook zijdelings. En inderdaad niet terug in te voegen voordat je de ingehaalde partij in je spiegel ziet verschijnen.Interessante reacties.
Ik heb gewoon geleerd om afstand te bewaren en te bewaken. Terug invoegen als je de ander in de achteruitrijspiegel kunt zien. Dat gedoe. Als hij inderdaad harder blijft rijden is er niks aan de hand, maar ik en hijzelf kunnen zijn snelheid niet garanderen. Dus ja, dan is het gas lossen voor mij, omdat iemand mij moet inhalen.
Omdat je het overal ziet is het blijkbaar normaal. Net als appen achter het stuur. Totdat je een keer geschept wordt, die ene keer dat het niet normaal was.
Interessante reacties.
Ik heb gewoon geleerd om afstand te bewaren en te bewaken. Terug invoegen als je de ander in de achteruitrijspiegel kunt zien. Dat gedoe. Als hij inderdaad harder blijft rijden is er niks aan de hand, maar ik en hijzelf kunnen zijn snelheid niet garanderen. Dus ja, dan is het gas lossen voor mij, omdat iemand mij moet inhalen.
Omdat je het overal ziet is het blijkbaar normaal. Net als appen achter het stuur. Totdat je een keer geschept wordt, die ene keer dat het niet normaal was.
Gevonden op een grafsteen:
"Hier liggen boer Jan en zijn knechts,
ze hadden gelijk want ze kwamen van rechts."
Claxonneren doe ik in zulke gevallen ook (meestal) niet meer. Maar er is mij ook absoluut geleerd om voldoende afstand te houden; ook zijdelings. En inderdaad niet terug in te voegen voordat je de ingehaalde partij in je spiegel ziet verschijnen.
Het lijkt misschien niet zo gevaarlijk, maar het voelt anders. En bovendien wordt de marge voor foutjes gewoon ontegenzeglijk minder. (en is het dus wél gevaarlijk) Daarbij is het wat mij betreft ook een kwestie van fatsoen, zo haal je gewoon niet iemand in. Zeker een motorrijder niet.
Dat de actie van de automobilist hier wordt gebagatelliseerd, is een teken des tijds op het Motor-Forum. Ik kijk nog met regelmaat hier, maar zeg steeds minder... want het is over het algemeen geen meepraten meer, maar meer een constant spel van aanvallen en verdedigen. Zo wil ik niet functioneren.
ba·ga·tel·li·se·renWeet niet waar jij last van hebt maar als hij je inhaalt rijdt hij harder als jij dus die +/- 6mtr wordt al snel een stuk meer.
Waar een mens zich al niet druk over kan maken.
Ff 1 seconde gas los en door.
Is beter voor je gemoed en gezondheid.
Of gewoon overal v-max plus 15km/u rijden dan heb je weinig last
Gelukkig kun je altijd streven naar verbetering en zijn er ook altijd mensen bereid je te helpen.Ik denk dat jullie een goed punt hebben dat de beste man in kwestie hier niks van heeft geleerd. Door dit te delen heb ik wel wat opgestoken. Meer inzicht gekregen in wat men normaal vindt, wat een reactie uitlokt, wat wel en niet normaal is. Ik zal eens proberen mezelf er wat meegaander in op te stellen.
Aan de andere kant blijf ik het een lastig punt vinden. Mogen we niks van elkaars gedrag zeggen in het verkeer? Dat het gebruik van de claxon agressief overkomt is betreurenswaardig, maar het is wel zo'n beetje het enige communicatiemiddel wat je tot je beschikking hebt. De extreme alternatieven aan beide kanten van het spectrum: seinen (ziet niemand) of spiegels eraf trappen (nee, dat doe ik niet) laat ik even buiten de vergelijking. Merendeel van de rijdende massa haalt z'n rijbewijs rond het 18e levensjaar, gaat de weg op en leert daarna jarenlang enkel zijn eigen regels. Daar mag niks van gezegd worden?
Ik moet opeens denken aan een keer dat ik voor m'n voeten werd gereden door een ander busje terwijl deze afsloeg over mijn (recht doorgaande) looppad. In het gesprek wat volgde bleek dat zowel vader (passagier) als zoon (bestuurder) nooit hadden gehoord van "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor". Is dit het kennisniveau wat we angstvallig in stand moeten houden? Waarom zijn we zo bang iets fout te doen?
Tuurlijk kun je dit lezen als (weer) een zelfverdediging van mijn kant. Maar ik durf best te zeggen dat ik een eigenwijs stuk vreten ben op de weg en waarschijnlijk 99% van de mensen meer zal irriteren dan helpen. Dat is niet echt m'n beste kant, een karakterfout zeg maar.
Als eerste, je hebt volkomen gelijk. Een hoop chauffeurs zijn lomp en horkerig en hebben na het behalen van het roze papiertje niks meer bijgeleerd.Ik denk dat jullie een goed punt hebben dat de beste man in kwestie hier niks van heeft geleerd. Door dit te delen heb ik wel wat opgestoken. Meer inzicht gekregen in wat men normaal vindt, wat een reactie uitlokt, wat wel en niet normaal is. Ik zal eens proberen mezelf er wat meegaander in op te stellen.
Aan de andere kant blijf ik het een lastig punt vinden. Mogen we niks van elkaars gedrag zeggen in het verkeer? Dat het gebruik van de claxon agressief overkomt is betreurenswaardig, maar het is wel zo'n beetje het enige communicatiemiddel wat je tot je beschikking hebt. De extreme alternatieven aan beide kanten van het spectrum: seinen (ziet niemand) of spiegels eraf trappen (nee, dat doe ik niet) laat ik even buiten de vergelijking. Merendeel van de rijdende massa haalt z'n rijbewijs rond het 18e levensjaar, gaat de weg op en leert daarna jarenlang enkel zijn eigen regels. Daar mag niks van gezegd worden?
Ik moet opeens denken aan een keer dat ik voor m'n voeten werd gereden door een ander busje terwijl deze afsloeg over mijn (recht doorgaande) looppad. In het gesprek wat volgde bleek dat zowel vader (passagier) als zoon (bestuurder) nooit hadden gehoord van "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor". Is dit het kennisniveau wat we angstvallig in stand moeten houden? Waarom zijn we zo bang iets fout te doen?
Tuurlijk kun je dit lezen als (weer) een zelfverdediging van mijn kant. Maar ik durf best te zeggen dat ik een eigenwijs stuk vreten ben op de weg en waarschijnlijk 99% van de mensen meer zal irriteren dan helpen. Dat is niet echt m'n beste kant, een karakterfout zeg maar.
Van t weekend onderweg weinig meegemaakt, tenzij even een motor verplaatsen om de ander er bij te krijgen ook ‘onderweg’ is.
Bekijk bijlage 1621393
Omdat rechtop neerzetten ook zo saai is
Viel heel erg mee gelukkig. Moe ma een lange dag en lekker ritje, even iets te nonchalant van de paddockstand af om m een stukje naar achter te verplaatsen. Ik kon m nog enigszins zachtjes naar de grond begleiden (stond er achter), maar tegenhouden ging niet meerWow veel schade?
oei!Van t weekend onderweg weinig meegemaakt, tenzij even een motor verplaatsen om de ander er bij te krijgen ook ‘onderweg’ is.
Bekijk bijlage 1621393
Omdat rechtop neerzetten ook zo saai is
Daar worden wij niet vrolijk van.Van t weekend onderweg weinig meegemaakt, tenzij even een motor verplaatsen om de ander er bij te krijgen ook ‘onderweg’ is.
Bekijk bijlage 1621393
Omdat rechtop neerzetten ook zo saai is
En het køtte van dit soort handelingen is, dat je alleen jezelf verwijten kunt maken.Van t weekend onderweg weinig meegemaakt, tenzij even een motor verplaatsen om de ander er bij te krijgen ook ‘onderweg’ is.
Bekijk bijlage 1621393
Omdat rechtop neerzetten ook zo saai is
Als eerste, je hebt volkomen gelijk. Een hoop chauffeurs zijn lomp en horkerig en hebben na het behalen van het roze papiertje niks meer bijgeleerd.
Als ik in plaats van op een motor in een Leopard reed dan ging ik er even 'goed overheen' zeg maar. Maar ik heb geen 60 ton staal om me heen op de motor dus ben ik de kwetsbare in het verkeer. En dat is zover ik kan zien de tendens in de reacties op jouw post(s). Je hebt gelijk, maar realiseer je ook dat je kwetsbaar bent. En je hebt in het verkeer niks te winnen, alleen te verliezen.
Daarbij, echte horken opvoeden lukt naar mijn idee toch niet. Die hebben tijdens hun opvoeding alleen voeding genoten, meer niet.