Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik moet opeens denken aan een keer dat ik voor m'n voeten werd gereden door een ander busje terwijl deze afsloeg over mijn (recht doorgaande) looppad. In het gesprek wat volgde bleek dat zowel vader (passagier) als zoon (bestuurder) nooit hadden gehoord van "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor". Is dit het kennisniveau wat we angstvallig in stand moeten houden? Waarom zijn we zo bang iets fout te doen?
Ik denk dat er niets mis mee is om een ander op zijn fout te wijzen, alleen het jammere is dat je (zoals je zegt) maar heel weinig communicatiemiddelen hebt op een motor (of in een auto) en veel bestuurders denken dat zij perfect rijden. Dat is niet echt een lekkere mix en je krijgt meestal ook niet het gewenste effect (dat een ander zijn gedrag voortaan aanpast).

Dat gezegd hebbende kan ik me af en toe ook kapot ergeren aan bumperklevers, afsnijders, trage bejaarden en mensen die op hun mobiel kijken ipv naar de weg hoor 8)7

Gisteren nog 2 keer bijna van de weg gereden door mensen die zowat aan de links reden in plaats van rechts (en mij blijkbaar niet zagen). Bij de eerste (bejaarde) nog ff getoeterd als waarschuwing maar zag in mijn spiegels niets gebeuren. Tweede (vijf minuten later) schrok wel toen ze mij zag en die reed daarnaast netjes op de eigen weghelft, die zal nu wel ff beter opletten hoop ik O-)
 
Dat gezegd hebbende kan ik me af en toe ook kapot ergeren aan bumperklevers, trage bejaarden en........................
Hier is duidelijk dat het 1, het ander uitlokt.
Een trage bejaarde krijgt vanzelf een rij bumperklevers achterop! Waarom overal structureel 30km/h langzamer rijden?

Zelf ben ik ook een bejaarde AOW-ontvanger, maar ik heb nooit last van bumperklevers. (komt mss als ik 95+ ben?)
Bij gewoon normaal doorrijden, is er niks aan de hand. Als je last hebt van bumperklevers ligt de oorzaak vooral bij jezelf!
 
Hier is duidelijk dat het 1, het ander uitlokt.
Een trage bejaarde krijgt vanzelf een rij bumperklevers achterop! Waarom overal structureel 30km/h langzamer rijden?

Zelf ben ik ook een bejaarde AOW-ontvanger, maar ik heb nooit last van bumperklevers. (komt mss als ik 95+ ben?)
Bij gewoon normaal doorrijden, is er niks aan de hand. Als je last hebt van bumperklevers ligt de oorzaak vooral bij jezelf!

Last moet je er inderdaad niet van hebben, je moet ze gewoon negeren (of hooguit meer afstand voor je houden, als marge).
Wat dat betreft hebben sukkelende bejaarden het wel goed begrepen _O-_O-

Maar als je in een treintje op de linkerrijstrook zit met rechts een rij vrachtwagens, is er toch echt weinig dat je kunt doen om de spatbordklever ruimte te geven om door te rijden.
 
Hier is duidelijk dat het 1, het ander uitlokt.
Een trage bejaarde krijgt vanzelf een rij bumperklevers achterop! Waarom overal structureel 30km/h langzamer rijden?

Zelf ben ik ook een bejaarde AOW-ontvanger, maar ik heb nooit last van bumperklevers. (komt mss als ik 95+ ben?)
Bij gewoon normaal doorrijden, is er niks aan de hand. Als je last hebt van bumperklevers ligt de oorzaak vooral bij jezelf!

Dat vind ik niet. Ongeacht wat je reden van langzaam rijden ook is, dat kan nooit een goed argument zijn voor degene achter je om er dan maar veel te dicht op te rijden. De achterligger moet afstand houden.
 
Hier was het vanochtend ook weer raak. op de provinciaalse weg, geen bijzonderheden, maar dan wel iemand met z'n bedrijfsbus het niet nodig vind om harder te rijden dan 70 en zelfs af en toe terugzakt naar 60. als gevolg een behoorlijke rij auto's erachter. En omdat we nog steeds in een lockdown zitten is het weer erg druk in de spits. Je komt er dus gewoon niet voorbij.

Wat mij betreft mogen zulke het roze pasje ook gewoon inleveren. Als je geen 80 meer durft of kan rijden, kan je beter met de lijnbus gaan...
 
Het maakt helemaal niet uit hoe hard je rijdt, je kunt wel gas gaan geven om afstand te maken vanaf een klever maar die geeft dan gewoon gas bij en gaat op hogere snelheid opnieuw bij je kleven. Velen zitten altijd te dichtbij, blijkbaar hebben ze het niet door, schijnbaar niemand ook die hen er op wijst.

En als je achter ander verkeer zit en echt niet sneller kunt gaan sommigen zo ongeveer op je nummerplaat zitten. Die lieden hebben totaal gebrek aan verkeersinzicht.

Ik zie het dagelijks, mensen die bijna bovenop hun voorganger zitten; kunnen ze er dan eindelijk voorbij gaan ze op zoek naar het volgende slachtoffer waar ze dan bovenop gaan zitten en als aan een sleepkabel achter blijven hangen. Die kunnen gewoon niet rijden.
 
Net op de Kayersdijk, rij ingeblikt achter mijn voorganger, hij rijdt niet bijster snel, amper 45, maar wisselt wat, door dat wisselen, zit ik er redelijk kort op.
Komt een motor mij achterop, blijft de helft van de weg achter mij hangen, tegemoet komend vrij druk.
Dan gaat hij me inhalen, ik denk nog, joh, dat past helemaal niet, paste ook niet, dus meneer vind het praktisch om tussen mij en mijn voorganger in te proppen, was amper motor lengte, dus dat paste eigenlijk ook niet
Wat ben je dan voor droplul
 
Net op de Kayersdijk, rij ingeblikt achter mijn voorganger, hij rijdt niet bijster snel, amper 45, maar wisselt wat, door dat wisselen, zit ik er redelijk kort op.
Komt een motor mij achterop, blijft de helft van de weg achter mij hangen, tegemoet komend vrij druk.
Dan gaat hij me inhalen, ik denk nog, joh, dat past helemaal niet, paste ook niet, dus meneer vind het praktisch om tussen mij en mijn voorganger in te proppen, was amper motor lengte, dus dat paste eigenlijk ook niet
Wat ben je dan voor droplul
Dat kan alleen als jij niet genoeg afstand houdt.
 
Ik zie ook niet echt een gevaar voor zijn veiligheid.
Netjes is het niet van dat busje maar gevaarlijk zou ik het ook niet noemen.

Om Rob RD te quoten:
"Vaak ben je te bang. "
Dat wordt het tegenwoordig anders wel steeds meer. Als je Cruisecontrol met radar hebt kan je dat een mooie noodstop opleveren. Ook de chauffeurs met nieuwe vrachtwagens zullen dit niet waarderen.....
 
Bij gewoon normaal doorrijden, is er niks aan de hand. Als je last hebt van bumperklevers ligt de oorzaak vooral bij jezelf!
Meestal als er een reden is voor iemand om zo langzaam te rijden is er iets aan de hand. Dan blijf ik er juist graag zo ver mogelijk uit de buurt.
 
Net op de Kayersdijk, rij ingeblikt achter mijn voorganger, hij rijdt niet bijster snel, amper 45, maar wisselt wat, door dat wisselen, zit ik er redelijk kort op.
Komt een motor mij achterop, blijft de helft van de weg achter mij hangen, tegemoet komend vrij druk.
Dan gaat hij me inhalen, ik denk nog, joh, dat past helemaal niet, paste ook niet, dus meneer vind het praktisch om tussen mij en mijn voorganger in te proppen, was amper motor lengte, dus dat paste eigenlijk ook niet
Wat ben je dan voor droplul

Dat kan alleen als jij niet genoeg afstand houdt.

Ik was er niet bij, maar vetgedrukte zou een soort van verklaring kunnen zijn? Als je merkt dat iemand afzakt, zou het ook niet mijn keuze zijn op de rem te trappen om afstand te nemen. Als je in een treintje rijdt is gas los wat veiliger, maar duurt wel wat langer voor je weer voldoende afstand hebt.
 
Wat mij betreft mogen zulke het roze pasje ook gewoon inleveren. Als je geen 80 meer durft of kan rijden, kan je beter met de lijnbus gaan...
Bekrompen geest?

Denk je dat ik met 1,3 ton servicemateriaal met het OV ga omdat haasthaasthaast achter me zit te lichten??? de berg op mogen ze, vanmorgen ook weer, ik haal 2 vrachtwagens in met 110, 100 mag. zo'n moron in een Volvo, 14 keer lichten, boeie, bekijk het maar

Heb haast als je tijd heb, dan heb je tijd als je haast hebt :W
 
Bekrompen geest?

Denk je dat ik met 1,3 ton servicemateriaal met het OV ga omdat haasthaasthaast achter me zit te lichten??? de berg op mogen ze, vanmorgen ook weer, ik haal 2 vrachtwagens in met 110, 100 mag. zo'n moron in een Volvo, 14 keer lichten, boeie, bekijk het maar

Heb haast als je tijd heb, dan heb je tijd als je haast hebt :W

Dat is anders dan wat abnormaal zegt. Je rijd gewoon de maximum snelheid (harder zelfs). Geen enkel probleem mee.

Hij bedoelt die automobilisten die op een 80 weg 60 gaan rijden omdat ze niet harder durven OF geen haast hebben. Die mag je wat mij betreft idd afschieten.
 
Was ook mijn eerste gedachte...
Dat zeg ik toch, omdat auto voor me onregelmatig reed, zat ik er voor het mooie te kort op.
Die motor kan dat zien, ook dat er geen ruimte is om 2 auto's in te halen
Toch inhalen, en hem er tussen drukken terwijl dat niet past, dus ik moet remmen en uitwijken om hem ruimte te geven, dan vind ik je gewoon een droplul

En ik praat heus niet goed dat ik er kort op zat
 
Dat wordt het tegenwoordig anders wel steeds meer. Als je Cruisecontrol met radar hebt kan je dat een mooie noodstop opleveren. Ook de chauffeurs met nieuwe vrachtwagens zullen dit niet waarderen.....
Als je cruise control met radar hebt is het al helemaal geen probleem voor de veiligheid.
Die remt zelfs voor jou.
Of je dat wil is een andere vraag maar dan zet je die "hulp" best uit.
Zoals ik zei, het is niet netjes en lomp maar ver van gevaarlijk.
 
Bekrompen geest?

Denk je dat ik met 1,3 ton servicemateriaal met het OV ga omdat haasthaasthaast achter me zit te lichten??? de berg op mogen ze, vanmorgen ook weer, ik haal 2 vrachtwagens in met 110, 100 mag. zo'n moron in een Volvo, 14 keer lichten, boeie, bekijk het maar

Heb haast als je tijd heb, dan heb je tijd als je haast hebt :W
Vind ik ook. Laat ze maar wat eerder van huis gaan! :Y
 
Als je cruise control met radar hebt is het al helemaal geen probleem voor de veiligheid.
Die remt zelfs voor jou.
Of je dat wil is een andere vraag maar dan zet je die "hulp" best uit.
Zoals ik zei, het is niet netjes en lomp maar ver van gevaarlijk.

Dat hij automatisch remt kan juist het gevaar zijn.
Als iemand hem ervoor zet met 20 cm tussen de voertuigen dan gaat jouw auto alles remmen wat hij kan. Dan kunnen de voertuigen achter jou dus tijd/ plaats te kort krijgen.
 
Dat hij automatisch remt kan juist het gevaar zijn.
Als iemand hem ervoor zet met 20 cm tussen de voertuigen dan gaat jouw auto alles remmen wat hij kan. Dan kunnen de voertuigen achter jou dus tijd/ plaats te kort krijgen.
Dan worden voertuigen zonder deze functie op termijn verboden.
 
Dat hij automatisch remt kan juist het gevaar zijn.
Als iemand hem ervoor zet met 20 cm tussen de voertuigen dan gaat jouw auto alles remmen wat hij kan. Dan kunnen de voertuigen achter jou dus tijd/ plaats te kort krijgen.
Hoezo?
Elk voertuig moet toch voldoende afstand houden van zijn voorligger om ervoor te zorgen dat hij op tijd kan stoppen?
En je ziet het verkeerd DAF400, dat systeem is slimmer dan je denkt.
Als een auto zo kort erop invoegt zal het systeem niet opeens een noodstop doen.
Het herkent de auto die invoegt als een invoegende auto en zal geen nutteloze noodstop doen. Behalve als het voertuig trager rijdt dan jijzelf.

En je spreekt over 20cm, dat is minstens factor 30 kleiner dan de afstand die op de video te zien is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan