Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat is anders dan wat abnormaal zegt. Je rijd gewoon de maximum snelheid (harder zelfs). Geen enkel probleem mee.

Hij bedoelt die automobilisten die op een 80 weg 60 gaan rijden omdat ze niet harder durven OF geen haast hebben. Die mag je wat mij betreft idd afschieten.
Dat realiseer ik me, de info di van mijn kant ontbreekt is dat ik ook 110 inhaal waar 130 is toegestaan. Om het verhaal compleet te msken. Mijn punt is dat je geen100 hoeft te rijden waar 100 is toegestaan, geen 80 op 80 km wege en je hoeft geen 50 in de stad. Als iemand 60 wil op een 80 weg is dat zijn goed recht en dan ga je je net zitten opwinden
 
Als je cruise control met radar hebt is het al helemaal geen probleem voor de veiligheid.
Die remt zelfs voor jou.
Of je dat wil is een andere vraag maar dan zet je die "hulp" best uit.
Zoals ik zei, het is niet netjes en lomp maar ver van gevaarlijk.
Dan remtie nog in noodstopgevllen
 
Hoezo?
Elk voertuig moet toch voldoende afstand houden van zijn voorligger om ervoor te zorgen dat hij op tijd kan stoppen?
En je ziet het verkeerd DAF400, dat systeem is slimmer dan je denkt.
Als een auto zo kort erop invoegt zal het systeem niet opeens een noodstop doen.
Het herkent de auto die invoegt als een invoegende auto en zal geen nutteloze noodstop doen. Behalve als het voertuig trager rijdt dan jijzelf.

En je spreekt over 20cm, dat is minstens factor 30 kleiner dan de afstand die op de video te zien is.
Die systemen zijn zo slim, dat er recent 2 mensen zijn overleden toen een zelfrijdende Tesla zelf tegen een boom reed...
 
Hoezo?
Elk voertuig moet toch voldoende afstand houden van zijn voorligger om ervoor te zorgen dat hij op tijd kan stoppen?
En je ziet het verkeerd DAF400, dat systeem is slimmer dan je denkt.
Als een auto zo kort erop invoegt zal het systeem niet opeens een noodstop doen.
Het herkent de auto die invoegt als een invoegende auto en zal geen nutteloze noodstop doen. Behalve als het voertuig trager rijdt dan jijzelf.

En je spreekt over 20cm, dat is minstens factor 30 kleiner dan de afstand die op de video te zien is.

Die afstand moet wel, maar dat is niet altijd.
Dat 2e wat je zegt is niet mijn ervaring, misschien was dat al een wat ouder systeem.

Dan worden voertuigen zonder deze functie op termijn verboden.

Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
 
Hoezo?
Elk voertuig moet toch voldoende afstand houden van zijn voorligger om ervoor te zorgen dat hij op tijd kan stoppen?
En je ziet het verkeerd DAF400, dat systeem is slimmer dan je denkt.
Als een auto zo kort erop invoegt zal het systeem niet opeens een noodstop doen.
Het herkent de auto die invoegt als een invoegende auto en zal geen nutteloze noodstop doen. Behalve als het voertuig trager rijdt dan jijzelf.

En je spreekt over 20cm, dat is minstens factor 30 kleiner dan de afstand die op de video te zien is.
Tenzij een radarreflectie verkeerd herkend wordt, dan zijn er gelijk duizenden doden.O-)
 
Zonder gordel te gebruiken kan je overal eindigen. Dat zegt niet zoveel
 
Dat realiseer ik me, de info di van mijn kant ontbreekt is dat ik ook 110 inhaal waar 130 is toegestaan. Om het verhaal compleet te msken. Mijn punt is dat je geen100 hoeft te rijden waar 100 is toegestaan, geen 80 op 80 km wege en je hoeft geen 50 in de stad. Als iemand 60 wil op een 80 weg is dat zijn goed recht en dan ga je je net zitten opwinden

Ik vindt het egoïstisch, maar dat zal aan mij liggen. Bovendien krijg je er de gevaarlijke inhaalacties van.
 
Die systemen zijn zo slim, dat er recent 2 mensen zijn overleden toen een zelfrijdende Tesla zelf tegen een boom reed...
Eens goed lezen hoe het gebeurde.
De Tesla was had niet eens de optie om zelfrijdend te rijden
en ze hadden geen gordel om
En....
Het lag helemaal niet aan de auto.

Als je een schroevendraaier door je oog duwt moet je toch ook niet roepen dat schroevendraaiers levendgevaarlijk zijn?
 
Eens goed lezen hoe het gebeurde.
De Tesla was had niet eens de optie om zelfrijdend te rijden
en ze hadden geen gordel om
En....
Het lag helemaal niet aan de auto.

Als je een schroevendraaier door je oog duwt moet je toch ook niet roepen dat schroevendraaiers levendgevaarlijk zijn?
Het lijkt me niet verstandig om hier klakkeloos de kant van Musk te kiezen.
 
Het lijkt me niet verstandig om hier klakkeloos de kant van Musk te kiezen.
Het lijkt me niet verstandig om over dit onderwerp te beginnen in dit topic
Het lijkt me niet verstandig om ervan uit te gaan dat mensen geen domme dingen doen en zichzelf in de nesten werken.
Ik weet ook dat het in deze tijd niet de bedoeling meer is om objectief te kijken naar wat er gebeurd is zonder al direct een oordeel klaar te hebben.
 
Wat is daar niet slim aan.
De auto had geen FSD en de standaard autopilot zou op die weg niet kunnen werken.
Direct na een klap stuurt de auto data naar Tesla met de ingebouwde 4G aansluiting dus Tesla weet op de AP wel of niet aan stond.

Van de oprit van de passagier tot aan de bomen was minder dan 400ft. (120m)
De klap was met meer dan 60m/h (100km/u) in een 25m/h zone. AP staat maximaal 5m/h boven de Vmax toe.

Het lijkt erop dat de chauffeur met zijn performance versie heeft willen opscheppen en toen dit fout ging heeft getracht via de achterdeuren de auto te verlaten wat hem niet gelukt is.

Het is i.i.g. niet mogelijk om de auto zo hard te laten rijden op AP en je gordel los te maken, naar de achterbank te kruipen en dan nog succesvol te crashen.

Laten we stellen dat de auto van 0-100 een gemiddelde snelheid heeft van 50m/u, dat is ca.14m/s.
Dus in minder dan 9sec heeft een 59 jarige de auto laten accelereren naar +100km/u heeft de veiligheidssystemen gesaboteerd, is naar de achterbank gekropen en is toen gecrasht. Dat is tenminste het verhaal wat de weduwe tracht te verkopen die overigens het niet heeft zien gebeuren maar alleen de mannen heeft horen praten over de AP voor dat ze een proefrit gingen maken.
Inspector Colombo zou jou heel verdacht vinden.
 
Dat realiseer ik me, de info di van mijn kant ontbreekt is dat ik ook 110 inhaal waar 130 is toegestaan. Om het verhaal compleet te msken. Mijn punt is dat je geen100 hoeft te rijden waar 100 is toegestaan, geen 80 op 80 km wege en je hoeft geen 50 in de stad. Als iemand 60 wil op een 80 weg is dat zijn goed recht en dan ga je je net zitten opwinden

Dit dus 80 is bv een maximum snelheid geen minimum snelheid.

Dat wordt er wel van gemaakt. Ik vind het ook niet leuk, maar dat is dan mijn probleem. Dan moet ik maar zorgen dat ik er veilig langs kan.
 
Eens goed lezen hoe het gebeurde.
De Tesla was had niet eens de optie om zelfrijdend te rijden
en ze hadden geen gordel om
En....
Het lag helemaal niet aan de auto.

Als je een schroevendraaier door je oog duwt moet je toch ook niet roepen dat schroevendraaiers levendgevaarlijk zijn?
Tuurlijk niet. Daar ga je toch ook niet dood aan? :?
 
Of bijtijds weggaan

Ik heb een vrij uitgebreide ACC in die bus, comfortabel in doorsnee situaties maar het steekt de teringmoord van de fouten en onvolkomenheden.

Het haalt niet rechts in, super! tot je 80 op de N9 rijdt en er gaat er een linksaf voorsorteren... hup, tegen de voorruit.
De echte ACC loopt in tot kort bij de voorganger, laat dan overdreven afzakken en loopt dan in tot de juiste afstand, 5 trappen instelbaar
Inhalen ACC staat op 110, ik rij 90 achter een Cameon, voeg links uit en moet helemaal tegen de linkerstreep aan wil ACC denken dat de weg vrij is.
In bijvoorbeeld de westerschelde tunnel raakt-ie helemaal in paniek, schakelt uit en roept REMMEN in een lege tunnel.
Bij zijwind grijpt de ASR in
Noodstop grijpt vroeg in, ik kan nog 2 whatsapberichten intypen voordat ik aan remmen denkt en het systeem grijpt al in...


Voor een regulier ritje is het helemaal top, maar ik geef mijn leven niet voor een zelfrijder...

Ik laat me ège wèf nog niet eens rèje.... Getvâh
 
Wat één van die tesla’s betreft,die berijder heeft gewoon zelfmoord gepleegd
Dit is gebeurd op de weg Hilversum Baarn
 
Bekrompen geest?

Denk je dat ik met 1,3 ton servicemateriaal met het OV ga omdat haasthaasthaast achter me zit te lichten??? de berg op mogen ze, vanmorgen ook weer, ik haal 2 vrachtwagens in met 110, 100 mag. zo'n moron in een Volvo, 14 keer lichten, boeie, bekijk het maar

Heb haast als je tijd heb, dan heb je tijd als je haast hebt :W
Helemaal niet bekrompen.

Ik bepaal mijn vertrektijd mede aan de hand van een normale rit. Als ik dan opeens 20km/u onder die snelheid zit, ja dan ga ik vanzelf te laat komen.
Je kan het ook de andere kant bekijken: "Ik heb geen haast, dus de rest van het verkeer past zich maar lekker aan mij aan". Vooral op zo'n provinciaalse weg waar je met de drukte van nu niet veilig in kan halen. Zeker als je halverwege het treintje zit en nr 2 wil/durft/kan niet inhalen...

Even achter iemand die 2 vrachtwagens in haalt is ook irritant, maar dat levert niet veel vertraging op, wanneer die bestuurder weer terug naar rechts gaat. Iemand die op een tweebaansweg te langzaam rijd houd wel iedereen die daar achter zit op.
 
Helemaal niet bekrompen.

Ik bepaal mijn vertrektijd mede aan de hand van een normale rit. Als ik dan opeens 20km/u onder die snelheid zit, ja dan ga ik vanzelf te laat komen.
Je kan het ook de andere kant bekijken: "Ik heb geen haast, dus de rest van het verkeer past zich maar lekker aan mij aan". Vooral op zo'n provinciaalse weg waar je met de drukte van nu niet veilig in kan halen. Zeker als je halverwege het treintje zit en nr 2 wil/durft/kan niet inhalen...

Even achter iemand die 2 vrachtwagens in haalt is ook irritant, maar dat levert niet veel vertraging op, wanneer die bestuurder weer terug naar rechts gaat. Iemand die op een tweebaansweg te langzaam rijd houd wel iedereen die daar achter zit op.

als de tijd van de rit zo belangrijk is dan zul je toch ook reserves moeten hebben.
Wat doe je dan als je bijvoorbeeld achter een trekker zit? Die beste man rijd zeer waarschijnlijk zo hard als hij kan maar dat is lang geen 80.
Of moeten we die ook maar gewoon verbieden op de weg?
 
als de tijd van de rit zo belangrijk is dan zul je toch ook reserves moeten hebben.
Wat doe je dan als je bijvoorbeeld achter een trekker zit? Die beste man rijd zeer waarschijnlijk zo hard als hij kan maar dat is lang geen 80.
Of moeten we die ook maar gewoon verbieden op de weg?
Die rijden over het algemeen niet over de provinciaalse weg, maar de parallelweg. Tenminste, op mijn route...
 
Je kan je te korte planning en de daarbij behorende stress op alle manieren verdedigen maar het wordt wel tijd om je te realiseren dat je geen gemiddelde van 100 kn/h kan rijden als je 100 km/h mag rijden. Jouw berekening is een absoluut, dat is onhaalbaar
Hoef je geen stuk uit je stuur te bijten

Of eerder weg, of later aankomen maar reken op een effectieve snelheid van 80% van je rit. Ik plan 5 uur in als tomtom zegt dat ik 4 uur nodig heb.

Ach, eigenlijk weet ik er ook niks van met 1.500.000 (anderhalfmiljoen) km in 12 jaar

Weet je wat? maak jijn je maar druk, neem ik nog een koffie voor ik verder rij
 
maximum dat ik er afrij is één of twee minuten, maar dan moet je van goede huize koemn en absoluut niet hoeven tanken. En op korte ritten, 50 km of iets
 
Terug
Bovenaan Onderaan