Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

ik 650cc ,de laatste jaren niet meer zoveel lol gehad met :],ik hoef nergens meer op te letten ,sta regelmatig ergens achter t huis als ik weer is een verkeerd zandpad ik rijd ,lekker zorgeloos zo n hok :t
Tegenwoordig zijn heel veel zandpaden hier in het oosten verboden voor motorvoertuigen, dus ff lekker rossen is er niet meer bij.

Bovendien sta ik aldaar regelmatig ‘s morgens met de verrekijker op de uitkijk en de Mrs heeft haar dikke telelens paraat.....
 
ik 650cc ,de laatste jaren niet meer zoveel lol gehad met :],ik hoef nergens meer op te letten ,sta regelmatig ergens achter t huis als ik weer is een verkeerd zandpad ik rijd ,lekker zorgeloos zo n hok :t

Ik kan je anders vertellen dat je met 600cc ook prima je rbw kunt kwijtraken :X
Het was dat de betreffende agenten meer zagen in het bekeuren van ons hele clubje van 3 voor net onder de invorderingslimiet, dan alleen mij stevig onderhanden te nemen voor de gemeten snelheid net boven die limiet.
 
Tegenwoordig zijn heel veel zandpaden hier in het oosten verboden voor motorvoertuigen, dus ff lekker rossen is er niet meer bij.

Bovendien sta ik aldaar regelmatig ‘s morgens met de verrekijker op de uitkijk en de Mrs heeft haar dikke telelens paraat.....
Valt hier goed mee , je laatste zin ehhh , ja eehh, ik lees daar weer dingen in die er niet zijn :+
 
Ik kan je anders vertellen dat je met 600cc ook prima je rbw kunt kwijtraken :X
Het was dat de betreffende agenten meer zagen in het bekeuren van ons hele clubje van 3 voor net onder de invorderingslimiet, dan alleen mij stevig onderhanden te nemen voor de gemeten snelheid net boven die limiet.
Moet ik een foto laten zien ? daar raak je geen rbw mee kwijt ,b.b.k doe ik sowieso rustig dus :t
 
Ik kan je anders vertellen dat je met 600cc ook prima je rbw kunt kwijtraken :X
Het was dat de betreffende agenten meer zagen in het bekeuren van ons hele clubje van 3 voor net onder de invorderingslimiet, dan alleen mij stevig onderhanden te nemen voor de gemeten snelheid net boven die limiet.
Ik meende dat met ducati rondje regio toentertijd een groep richting Deventer aardig ‘aan de beurt’ waren.
 
Ik ken de funduro van jouw weertopicfoto's ;)
Maar ook daarmee kun je op een dijk in een 60km-zone bij even snel inhalen en de anderen weer bijhalen over de 110 komen...
Dat heb ik met mezelf afgesproken sinds de verkoop van de ZRX ,niet meer in groepen te rijden ,vond er toch al weinig aan,met de fun is t juist leuk om een constante snelheid te houden ,zo min mogelijk remmen en dat gekke ding stuurt heel best ,dus ja ,wat mij betreft lichter ,nu leuker
 
Dat heb ik met mezelf afgesproken sinds de verkoop van de ZRX ,niet meer in groepen te rijden ,vond er toch al weinig aan,met de fun is t juist leuk om een constante snelheid te houden ,zo min mogelijk remmen en dat gekke ding stuurt heel best ,dus ja ,wat mij betreft lichter ,nu leuker
En dan ook alleen op het terras gaan zitten.
 
Dat heb ik met mezelf afgesproken sinds de verkoop van de ZRX ,niet meer in groepen te rijden ,vond er toch al weinig aan,met de fun is t juist leuk om een constante snelheid te houden ,zo min mogelijk remmen en dat gekke ding stuurt heel best ,dus ja ,wat mij betreft lichter ,nu leuker

Was niet eens echt een groep, we waren met z'n 3-en: mijn vriend en ik, en nog 1 vriend die nog niet zo heel lang weer motor reed. Was gewoon ongelukkig.

Het rijden in groepen heb ik al eerder afgeleerd, toen iemand van achter uit de groep het op een dijkweg nodig vond om met een noodvaart de hele groep even in te halen, op het moment dat de voorrijder linksaf sloeg. Ging gelukkig net goed, maar het weerhield diegene er niet van het op de volgende dijk nog eens te flikken. Toen ben ik afgehaakt en naar huis gegaan.

Ik rijd het liefste samen met mijn vriend. We weten wat we aan elkaar hebben, ik weet dat hij wel op mij wacht als ik het niet kan bijhouden en dat hij probeert het tempo zo te houden dat ik het mooi kan bijhouden en van zijn techniek kan leren.
Dat hij, terwijl ik mijn stinkende best doe om in de bochtjes bij te blijven, met één hand aan het stuur rijdt en met de andere uit de losse pols foto's aan het maken is, is dan wel weer een minpuntje :X
 
een schizofreen is nooit alleen :)

terras is leuk om heen te gaan zonder motorpak, als ik aan het rijden ben ga ik niet een uur op t terras zitten in de hitte en met een half pak aan.
 
Ik heb sinds vandaag voor het eerst een motor en ik merkte meteen al dat koekblikkers slecht inzicht hebben en mij in gevaar brengen...

Verder uiteraard genoten van de vrijheid die ik nu heb, ongeacht de harde wind.
Er zitten ook goeie jongens bij, alleen heb ik er nog nooit een gezien. O-)
 
Ik heb sinds vandaag voor het eerst een motor en ik merkte meteen al dat koekblikkers slecht inzicht hebben en mij in gevaar brengen...

Verder uiteraard genoten van de vrijheid die ik nu heb, ongeacht de harde wind.

De koekblikkers zijn te vaak met andere dingen bezig dan met het verkeer, zeker sinds de smartphone. Bij mijn eerste ritje met een eigen motor werd ik ook bijna van de weg gereden. Motorrijders reserveren in de regel het grootste gedeelte van hun processor capaciteit voor het besturen van hun voertuig, het verkeer en genieten.

De goede koekblikkers die er tussen zitten zijn vaak ook motorrijders volgens mij. Zien je op tijd, geven vaak van te voren al ruimte, checken je fiets als je inhaalt en soms ook nog een duimpje. :Y
 
Ik heb sinds vandaag voor het eerst een motor en ik merkte meteen al dat koekblikkers slecht inzicht hebben en mij in gevaar brengen...
Je moet dit andersom zien:
  • Je hebt zelf ook nog slecht inzicht, waardoor je jezelf in een positie brengt dat koekblikkers je in gevaar kunnen brengen.
  • Je hebt zelf ook nog slecht inzicht, waardoor je jezelf in een positie dat koekblikkers de mogelijkheid hebben om je over het hoofd te zien.
Motorrijden betekend dat je een stuk pro-actiever moet zijn. Problemen die je aan ziet komen uit de weg gaan en oplossen voor iemand door heeft dat er eventueel iets gevaarlijks zou kunnen ontstaan. Maar geen zorgen. Leer je met de kilometers.
 
En nu? :?

1620200902159.png
 
Ik kan je aanname voor mezelf bevestigen, jij ook? ;)
Yep, altijd als ik een motorrijder in mijn achteruitkijkspiegel zie naderen dan geef ik ruimte indien nodig en krijgen ze een duimpje als er oogcontact is. Mijn dag ook weer goed. :Y Sinds ik op 2 km van mijn werk woon zit ik gelukkig 25.000 km per jaar minder ingeblikt.
 
De koekblikkers zijn te vaak met andere dingen bezig dan met het verkeer, zeker sinds de smartphone. Bij mijn eerste ritje met een eigen motor werd ik ook bijna van de weg gereden. Motorrijders reserveren in de regel het grootste gedeelte van hun processor capaciteit voor het besturen van hun voertuig, het verkeer en genieten.

De goede koekblikkers die er tussen zitten zijn vaak ook motorrijders volgens mij. Zien je op tijd, geven vaak van te voren al ruimte, checken je fiets als je inhaalt en soms ook nog een duimpje. :Y
En zijn niet met hun telefoon bezig: Login pagina - Recht.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan