Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Moest rechtsafslaan, verkeerslicht op groen, gas er op en zie ik dit;

olie-richelleweg.jpg


Mooi relatief vers oliespoor. Heb de brandweer maar ingelicht want ik heb het idee dat als je de bocht een beetje mooi pakt, onderuit gaat. Ik ben dus hier niet doorheen gereden. Het hield ook na 300m ineens op. Denk dat een auto of vrachtwagen verderop dan wel zal zijn weggetakeld, maar de verdachte was al vertrokken. Ik durfde het in elk geval niet aan om er doorheen te rijden (16" en 14" wiel, dus procentueel een groter percentage rubber wat dan onder de olie zou komen dan op een ekte motorfiets), wat zouden jullie doen, stel ik me aan?

olie-richelleweg2.jpg
 
Hoi.

Aan de andere kant van dorp is het 30km.
Staan er wat buurtjes over de heg te beppen en komt er een 'motorrijder' langs met ruim, heel ruim te hard.
Buur 1 gebaard dat het wel wat makker an mag, buur 2 roept 'idioot'.

De 'motorrijder' stopt, gaat verhaal halen en slaat 1 van die buurtjes op z'n kop met z'n helm, en slaat op de vlucht.
Buur 1 plat, buur 2 weet nog een foto van die lul zijn kenteken te maken.
112 gebeld, ambu en polite ter plaatse, buur heeft er een hersenschudding aan over gehouden, en de 'motorrijder' een bezoekje van Bromsnor.

Zo'n eikel mogen ze van mij zijn rijbewijs verbranden en opknappen voor poging tot doodslag.
Hoeveel gekker wou je het nog hebben?

Groeten, Paul.

Voor handhaving van de snelheid heb je de politie en als je mensen uit gaat schelden moet je wel weten tegen wie je dat doet.
De maatschappij verhard steeds meer en de onverdraagzaamheid wordt steeds groter waardoor dit soort dingen kunnen gebeuren.
Waarmee ik het gedrag van de motorrijder niet goed keur of achter sta.
Maar ook ik ben er inmiddels spuugflauw van als ik met mijn volledig standaard bmw k100 rustig onder de maximum snelheid rijdend gemaand wordt om langzaam te rijden of dat ze hun oren bedekken omdat mijn motor veel lawaai zou maken. Standaard uitlaat. Als ik een scheet laat maakt dat nog meer lawaai.
 
Ook vandaag: Ik reed door een dorpje, Giessenburg of zo, althans daar in de buurt. Voor mij een motor en 4 auto's, dus we sukkelden lekeer door de 30 km zone, er waren ook veel fietsers op de weg, dus inhalen was kans- en zinloos want na 500 meter ben je het dorpje weer uit. Achter mij duiken twee motor muizen op, strak op mijn achterwiel en met een hoop gegas om maar hoorbaar te zijn in het dorp. Als snel stoven ze me voorbij en daarna de motor voor me. Aan het eind van het dorp hadden ze het voor elkaar, met veel capriolen, gassen, slalommen tussen fietsers en tegenliggers en konden ze de laatste auto inhalen. Daarmee maak je echt vrienden.
Dat was het? Dacht er komt nog een deel achteraan, iets in de trant dat ze jullie (de 2 motorrijders) wilden aanhouden.... _O- :]
 
Weer iets nieuws: hardlopen in groepen op de fietspaden (geen georganiseerde loop ofzo).
Speciaal voor diegenen, die nog geen corona hebben gehad, maar het wel graag willen krijgen.

Vast Duitsers. Hier word je sinds vorige week beloond als je onvoorzichtig bent geweest. Krijg je een 'genezen'-verklaring en geldt een deel van de beperkingen niet meer 🤬
 
Maar ook ik ben er inmiddels spuugflauw van als ik met mijn volledig standaard bmw k100 rustig onder de maximum snelheid rijdend gemaand wordt om langzaam te rijden of dat ze hun oren bedekken omdat mijn motor veel lawaai zou maken. Standaard uitlaat. Als ik een scheet laat maakt dat nog meer lawaai.

Is volgens mij ook een soort van dwangneurose van een aantal wandelaars, want zodra je je handen op je oren gaat leggen wanneer er een Transalp langskomt ben je gewoon niet goed snik_O-
 
Bij mij doen ze t ook niet ,zal t dan toch aan jullie liggen 🤔
Je rijd altijd als iedereen nog ligt te slapen:+

In Drente staan op straat spelende kinderen "Gas, gas, wheelie, wheelie" gebaren te maken :t als je geluidloos met 2200 toeren een straat in komt pruttelen en staan de stoeltjes bij mooi weer langs de landweggetjes
Dat gas gas gebaar beantwoord ik maar niet met Transalp, bang dat hoongelach me ten deel valt_O-
 
Het zijn hier in de omgeving, Randstad dus, vaak die plekken van: Tsja, hier kan je het verwachten... En toch ook wel een bepaalde leeftijdsgroep.
30 - 40 jarigen, de boomknuffelgeneratie. In wijken met te nieuwe, te dure huizen met een eigenlijk te dure SUV voor de deur...
Zoetermeer ook een keer een grijze opa met een Gas Gas gebaar.. Gehonoreerd met de toerenbegrenzer. :t en ach, vingers in oortjes, de toekomstige knotjes in de tesla... ze weten niet wat ze missen met hun smartphoneagenda die hun leven bepaalt...
 
Ik kan nu mooi zo schijnheilig als de pest doen ,de funduro maakt haast minder herrie dan een e-bike ,heerlijk al t gezeur ,t boeit me geen pest meer :+
 
Ik stam nog uit de tijd dat je als motorrijder tot de slechterikken behoorde, de mannen in het zwart leren pak, waarvoor dochters verborgen werden gehouden, moeders een opvlieger kregen, en vaders verstijfden..
Dat imago hebben we jaren kunnen vasthouden , met hand en tand verdedigd, maar de stortvloed aan heropstappers en de nieuwe motorrijder die er een HOBBY van maakte heeft dat uiteindelijk de nek omgedraaid..

Maar soms , heel soms komt dat zwarte lere mannetje nog in mij boven, vooral als ze in een ecologische nieuwbouwwijk mij er even subtiel op willen wijzen met gebaren dat ik hun aura verstoor, dan stap ik af om even met mijn helm een tik uit te delen...

ECHTE MOTORRIJDER vereenigt u !!!
 
Mij boeit het ook weinig. Maar dat gedoe word wel meer heb ik het idee.
Maar kinderen die een gas,gas gebaar maken trakteer ik dan wel, vinden ze leuk! Ik zelf ook.
Net als de leuke praatjes die ik vaak heb als ik met de z650 even een peukie zit te doen op een mooie plek. Meestal ouderen die die motoren nog konden van vroeger.
 
In Drente staan op straat spelende kinderen "Gas, gas, wheelie, wheelie" gebaren te maken :t als je geluidloos met 2200 toeren een straat in komt pruttelen en staan de stoeltjes bij mooi weer langs de landweggetjes
Word hier ook wel minder hoor, gister nog even weer een rondje gedaan maar er lopen hier tegenwoordig ook veel kids met de telefoon of tablet langs de straat en kijken nergens van op of om.
 
Word hier ook wel minder hoor, gister nog even weer een rondje gedaan maar er lopen hier tegenwoordig ook veel kids met de telefoon of tablet langs de straat en kijken nergens van op of om.
Ik denk dat @K@W@ de spijker op de kop slaat met zijn "Ecologische Nieuwbouwwijken". De wat ouderen in donkerstenen huizen met een ietwat gedateerde Duitse sedan voor de deur zijn vaak ook niet het snijplankjesvolk dat problemen met backfire en overtoeren heeft
 
Dan is jullie ervaring toch anders dan die van mij. Ik zie vaker van die oude vrouwen al in paniek de bosjes induiken en wild gebarend dat ik stapvoets moet rijden. En ik rijd juist heel voorzichtig en langzaam in dorpen/woonwijken. Iets met een vriendje van vroeger dat voor mijn neus voor z'n flikker is gereden door een auto.
 
Gisteravond nog even met de auto naar de opslag.
Naast de rotonde, net buiten het dorp, is een fietspad en die hebben geen voorrang.
Op het fietspad staan zelfs hekjes dat je er niet zo op kan rijden.
Ik rij er met mijn auto en op het moment dat ik er af rij komen er twee bejaarden op hun fiets tussen de hekjes door de rotonde op.
Niet kijken, niet afremmen, helemaal niks, vooral voor zich uit blijven kijken.
Het is op een paar cm goed gegaan.
Soms, heel soms, zou je zo'n bejaarde echt van zijn fietsje af willen trekken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan