Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dan is jullie ervaring toch anders dan die van mij. Ik zie vaker van die oude vrouwen al in paniek de bosjes induiken en wild gebarend dat ik stapvoets moet rijden. En ik rijd juist heel voorzichtig en langzaam in dorpen/woonwijken. Iets met een vriendje van vroeger dat voor mijn neus voor z'n flikker is gereden door een auto.
Weet je zeker dat je dat in de bosjes duiken van die vrouw wel juist interpreteert ? 😜
 
Gisteravond nog even met de auto naar de opslag.
Naast de rotonde, net buiten het dorp, is een fietspad en die hebben geen voorrang.
Op het fietspad staan zelfs hekjes dat je er niet zo op kan rijden.
Ik rij er met mijn auto en op het moment dat ik er af rij komen er twee bejaarden op hun fiets tussen de hekjes door de rotonde op.
Niet kijken, niet afremmen, helemaal niks, vooral voor zich uit blijven kijken.
Het is op een paar cm goed gegaan.
Soms, heel soms, zou je zo'n bejaarde echt van zijn fietsje af willen trekken.....
Mocht ik ooit nog eens fietsenmaker worden, leg ik geen remblokjes op voorraad.
Die verslijten ze toch niet...
Zodra ze op een fiets zitten vergeten ze alle verkeersregels.
 
het leven en laten leven lijkt er inmiddels een beetje af.. zelfs in Drenthe waar we toch een halve eeuw achter lopen :P

Zoveel mensen lijken zich tegenwoordig te storen aan geluiden i.p.v. zich er over heen te zetten.
Wat is nu die paar seconden dat je een motorfiets voorbij hoort brullen ? En ook al gaat het de hele dag door, so what ? Grootste deel van het jaar heb je geen last van deze rijders dus wees blij met wat je hebt.

Je maakt zelf geen geluid ? maait geen gras ? hebt geen kids die lawaai maken ? Zit nooit in je tuin met wat (luidruchtige ) mensen ?
Oke, dan snap ik dat het vervelend is als iemand anders dat wel doet. Maar alsnog zul je er over heen moeten stappen.

Afgelopen jaar dacht ik dat het door Corona perikelen kwam, dat mensen meer thuis zijn en wat sneller geirriteerd.. ik hoop dat het echt daar doro komt en dat het ook weer veranderd.
 
Nou, ik denk dat dat niet gaat veranderen hoor.
1620982968599.png
 
Moest rechtsafslaan, verkeerslicht op groen, gas er op en zie ik dit;

Bekijk bijlage 1631829

Mooi relatief vers oliespoor. Heb de brandweer maar ingelicht want ik heb het idee dat als je de bocht een beetje mooi pakt, onderuit gaat. Ik ben dus hier niet doorheen gereden. Het hield ook na 300m ineens op. Denk dat een auto of vrachtwagen verderop dan wel zal zijn weggetakeld, maar de verdachte was al vertrokken. Ik durfde het in elk geval niet aan om er doorheen te rijden (16" en 14" wiel, dus procentueel een groter percentage rubber wat dan onder de olie zou komen dan op een ekte motorfiets), wat zouden jullie doen, stel ik me aan?

Bekijk bijlage 1631830
Heb ik ook meegemaakt met mijn vrouwenmotorclub in Duitsland.
Op n rotonde 3 meiden gingen onderuit,geen verwondingen en voor 1 motor de Duitse ANWB.
Brandweer en politie erbij het was wel n spoor van n kilometer of zo.
Die dag hadden we een late lunch.
 
Toen mijn zoon nog een apie was waren er landmachtdagen, daar wilde hij altijd graag heen. We komen bij een technisch display, soldaat start een YPR en jaagt de Detroit Diesel in de toerenbegrenzer, knul van me hangt meteen in het motorcompartiment.
Soldaat zegt: Jullie zijn de eerste die niet wegrennen... 🤷‍♂️ 🤷‍♂️
 
Heb ik ook meegemaakt met mijn vrouwenmotorclub in Duitsland.
Op n rotonde 3 meiden gingen onderuit,geen verwondingen en voor 1 motor de Duitse ANWB.
Brandweer en politie erbij het was wel n spoor van n kilometer of zo.
Die dag hadden we een late lunch.

Gelukkig geen verwondingen bij de meiden. Ik durfde er niet overheen en ben dus niet helemaal gek. :)
Anyway, brandweer heeft het als het goed is opgeruimd, heb niet gewacht tot ik thuis was, direct gebeld om valpartijen vanuit dezelfde richting als waar ik kwam, te voorkomen. In het donker was de kans denk ik groter dat ik er wel overheen had gereden.
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk probeer je het te ontwijken... toch denk ik dan: eigenlijk wil ik het effe meepikken, eerst maar rechtuit, gewoon om te kijken wat er daarna gebeurt. Net als de witte strepen waarvan geleerd wordt dat je die moet mijden, wat ik dus nooit gedaan heb. Met als gevolg dat ze nu gewoon bij mijn route horen. Juist leuk om die zwarte streep op die pijl achter te laten...
 
tuurlijk probeer je het te ontwijken... toch denk ik dan: eigenlijk wil ik het effe meepikken, eerst maar rechtuit, gewoon om te kijken wat er daarna gebeurt. Net als de witte strepen waarvan geleerd wordt dat je die moet mijden, wat ik dus nooit gedaan heb. Met als gevolg dat ze nu gewoon bij mijn route horen. Juist leuk om die zwarte streep op die pijl achter te laten...

Je moest er hier wel doorheen. Had auto's achter me. Denk niet dat ze zouden verwachten dat je eerst rechtdoor gaat en dan haaks de hoek om en daarbij ook een lagere snelheid zou hebben. Heb 'm gewoon meteen naar rechts gestuurd en dan konden ze er prima omheen. Als ik niet door verse olie hoef, doe ik het niet.
 
Wel eens gerealiseerd dat mensen dit gedrag zichzelf zijn gaan aanmeten als gevolg van alle openuitlaattokkies.
Daarbij is een standaard uitlaat niet altijd een recept voor een fatsoenlijke geluidsproductie.
Er zijn er genoeg die standaard dik over de 100db gaan en wie dat ooit op de weg heeft toegelaten spoort gewoon niet.

Kortom een dergelijk gedrag waar ik mij ook echt wel aan stoor is wel het gevolg van de herriebakken.

Tja met een volledig standaard panigale mag je overal in Europa de straat op met een standaard maximaal toegelaten geluidsproductie van 106db. Europese typegoedkeuring.
Dus dan is het de schuld van dezelfden als waar al die fatsoensrakkers op gestemd hebben.
Dan moet je later niet huilliehuillie gaan doen als zo'n panigale voor je dijkhuisje langs komen rijden en de dakpannen van het dak af rammelen.
Be carefull what you wish for })
 
Je kunt je ook gaan afvragen waarom het allemaal steeds meer cc's en vermogen moet hebben, en dit voor de openbare weg wordt goedgekeurd, terwijl je op die openbare weg steeds minder mag.
Sinds vorige week staat er hier een 370-cc fiets met 44 pk naast de 900-cc fiets met 85 pk. Met die 44 pk heb ik echt net zo veel lol. Ik zou echt niet weten wat ik met 150+ pk aan zou moeten. Verder dan die eerste versnelling kom je nauwelijks...
 
Je kunt je ook gaan afvragen waarom het allemaal steeds meer cc's en vermogen moet hebben, en dit voor de openbare weg wordt goedgekeurd, terwijl je op die openbare weg steeds minder mag.
Sinds vorige week staat er hier een 370-cc fiets met 44 pk naast de 900-cc fiets met 85 pk. Met die 44 pk heb ik echt net zo veel lol. Ik zou echt niet weten wat ik met 150+ pk aan zou moeten. Verder dan die eerste versnelling kom je nauwelijks...
Omdat er steeds meer motorrijders zijn die het heerlijk vinden om de hele dag in z'n 4 te zitten. Dan hoef je namelijk niet te schakelen en rijd lekker relaxt. Dat lukt mij niet met 660cc en 54 pk. Verschil moet er zijn maar als ik ga motorrijden wil ik lekker "werken" door te moeten schakelen en net wat meer moeite moeten doen om goed te rijden. Wil ik relaxt rijden dan pak ik de auto wel.
 
Omdat er steeds meer motorrijders zijn die het heerlijk vinden om de hele dag in z'n 4 te zitten. Dan hoef je namelijk niet te schakelen en rijd lekker relaxt. Dat lukt mij niet met 660cc en 54 pk. Verschil moet er zijn maar als ik ga motorrijden wil ik lekker "werken" door te moeten schakelen en net wat meer moeite moeten doen om goed te rijden. Wil ik relaxt rijden dan pak ik de auto wel.
En precies daarom heb ik op die 370 cc net zoveel lol als op de 900 cc. Lekker bezig zijn in plaats van lui een beetje in die stoel hangen.
 
Ik heb net zoveel plezier op m'n oude z650 uit 1978, dan op m'n ZRX 1100 R. Die zrx heeft 127 achterwiel pk, erg leuk.
Eigenlijk gebruik ik dat vermogen vrijwel nooit. Toch is dat vermogen wel mooi, als je eens in een situatie komt dat je het nodig hebt. Je bent zo weg uit de gevaren zone. Als ik daar ook in terecht kom, want meestal zie je dat soort dingen al van te voren aan komen, en anticipeer je er op voor het gebeurd. Moet wel meer werken op de z650, dat dan wel. Ook leuk.
 
als je eens in een situatie komt dat je het nodig hebt.
Tsja en als je het dan niet hebt???
Ik weet zeker dat ik met mijn 250 net zo snel uit de gevarenzone ben dan met de 1000

Stiekum weet jij ook dat die gaskraan effe dat fijne gevoel geeft om 'm even naar de 250 te trekken en dan weer los te laten, het lieffst in 1 versnelling, bij 80 vandaan... Man wat een heerlijk gevoel. Bij mij in zijn vier, en nee, niet met de RD
 
Tsja en als je het dan niet hebt???
Ik weet zeker dat ik met mijn 250 net zo snel uit de gevarenzone ben dan met de 1000

Stiekum weet jij ook dat die gaskraan effe dat fijne gevoel geeft om 'm even naar de 250 te trekken en dan weer los te laten, het lieffst in 1 versnelling, bij 80 vandaan... Man wat een heerlijk gevoel. Bij mij in zijn vier, en nee, niet met de RD
Ik weet precies wat je bedoeld Rob. En ja, ook ik doe dat weleens met die 1100. ❤️
 
Terug
Bovenaan Onderaan