Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Toch heb ik soms moeite met rotondes, zowel met de auto als met de motor...die dubbele met een verhoging tbv de rijbaan. Ik ben er nog niet om ze met de juiste snelheid te nemen in/uit bedoel ik.....zit geen 'flow' erin bij mij omdat ze elke keer weer verschillend zijn...ook voorrang.
 
Dat soort sukkels: ik sta met motor of auto rechts bij verkeerslichten; links komt er een Aygo/Picanto/ander rugzakje staan. Bij groen trek ik rustig op, en verdwijnt het rugzakje in mijn binnenspiegel; volgende verkeerslicht dezelfde situatie; volgende stoplicht weer. Dan zit je echt niet op te letten 🙄. GA RECHTS RIJDEN, JE HOUDT IEDEREEN OP!!!!
Onverenigbaar.
 
Toch heb ik soms moeite met rotondes, zowel met de auto als met de motor...die dubbele met een verhoging tbv de rijbaan. Ik ben er nog niet om ze met de juiste snelheid te nemen in/uit bedoel ik.....zit geen 'flow' erin bij mij omdat ze elke keer weer verschillend zijn...ook voorrang.
Dat vind ik zulke ondingen. Vooral als ik onbekend ben met de weg.
 
Die klote verhogingen zie je ook steeds vaker, nu ook op gewone wegen.
Dat stuk hier tussen Epe en Apeldoorn heeft nu ook een verhoging in het midden, echt |(
Hier bij Oldenzaal heb je ze..... |( en laatst een automobilist voor mij die nergens wat van aantrok om mij vooral via de rotonde voor te blijven.... _O- Om vervolgens moest hij verderop flink afremmen voor verkeerslichten en ik mooi op snelheid kon blijven.....:]
 
Ik mocht zojuist een rondje op de xt 750 van het vriendinnetje. Dat is altijd leuk!
Die oude Yamaha’s hebben echt wel fijne blokjes! En voor zo’n enorm bakbeest, in vergelijking met m’n versys 650, stuurt het ook goed.
Genieten. 👌
 
Dat het weer kouder wordt 's morgens en drukker. B|
Verder rustig ritje geen gekke dingen op de standaard linksplakkers na, maar ook dat is normaal.
 
Nu ik op fietsafstand van het werk woon (2 km) zit ik niet vaak meer in het forensenverkeer. Maar vanochtend moest ik op ons kantoor in Vianen zijn. Mij viel op dat er wel erg veel mensen tijdens het rijden met hun telefoon bezig zijn. B| Vaak zag je het al aan hun positie op de weg. Dat het niet vaker fout valt me nog mee.
 
Nu ik op fietsafstand van het werk woon (2 km) zit ik niet vaak meer in het forensenverkeer. Maar vanochtend moest ik op ons kantoor in Vianen zijn. Mij viel op dat er wel erg veel mensen tijdens het rijden met hun telefoon bezig zijn. B| Vaak zag je het al aan hun positie op de weg. Dat het niet vaker fout valt me nog mee.
Net vandaag in de krant:

Steeds meer bestuurders appen en bellen niet handsfree in de auto. Bij een controle op de A15 tussen knooppunt Gorinchem en de Europoort in Rotterdam werden afgelopen week maar liefst 215 vrachtwagenchauffeurs en automobilisten gesnapt.

 
Nu ik op fietsafstand van het werk woon (2 km) zit ik niet vaak meer in het forensenverkeer. Maar vanochtend moest ik op ons kantoor in Vianen zijn. Mij viel op dat er wel erg veel mensen tijdens het rijden met hun telefoon bezig zijn. B| Vaak zag je het al aan hun positie op de weg. Dat het niet vaker fout valt me nog mee.
Ik vraag me altijd af wat er zo belangrijk is om onderweg constant voor te moeten appen en/of bellen: het thuisfront laten weten dat de aardappels op het fornuis kunnen? De zaak bellen voor een megaorder? Het wippertje bellen dat het vandaag niet gaat lukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan