Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij ons in Hattem hebben ze gewoon borden neergezet van 30km-zone op de doorgaande route…ook heeft ineens een aantal (want anders werd het te makkelijk) wegen voorrang van rechts.Gemeenten hebben er nogal eens een handje van te pas of te onpas ergens 30 borden neer te gooien maar vergeten dat de weginrichting daar ook op aangepast moet zijn, anders is dat bord 30 eigenlijk helemaal niet rechtsgeldig
Heeeeeeerlijk!!!!Mooi hè, andere culturen
typisch bureaucraten gedrag: 30kmpu invoeren waar dat niet nodig is, want dat scoort zo goed bij de milieu-agenda van de meerderen in den haag.Bij ons in Hattem hebben ze gewoon borden neergezet van 30km-zone op de doorgaande route…en.
Hier in de buurt ook zoiets. 30 weg zonder wegen van rechts ed. Hield dus niemand zich aan. nu zijn er meerdere obstakels op de weg geplaatst (ook direct na bochten) en moeten fietsers ineens op de rijbaan. Heel veel veiliger zo "Sarcasm off". Eerste motorrijder is een tijdje geleden ook al door het plaatsnaambord gevlogen.typisch bureaucraten gedrag: 30kmpu invoeren waar dat niet nodig is, want dat scoort zo goed bij de milieu-agenda van de meerderen in den haag.
hier hebben ze helaas een ander truukje toegepast om de snelheid omlaag te krijgen: lange rechte 80km weg werd 50km, en dan gelijk de ernaast liggende fiets/bromfietspad veranderen in fietsbad (dus brommers ineens op rijbaan).
zij die er nop van wisten werden ineens geconfronteerd met fors trager verkeer, en zij die dan toch doorreden zouden hoog risico hebben om iemand van zijn/haar scooter rijden.... menselijk schild t.b.v. snelheidsreductie
was met motor gelukkig geen probleem in die situatie
Dan had hij geluk dat hij maar 30 reed.Hier in de buurt ook zoiets. 30 weg zonder wegen van rechts ed. Hield dus niemand zich aan. nu zijn er meerdere obstakels op de weg geplaatst (ook direct na bochten) en moeten fietsers ineens op de rijbaan. Heel veel veiliger zo "Sarcasm off". Eerste motorrijder is een tijdje geleden ook al door het plaatsnaambord gevlogen.
Je bedoelt Midlaren?Hier in de buurt ook zoiets. 30 weg zonder wegen van rechts ed. Hield dus niemand zich aan. nu zijn er meerdere obstakels op de weg geplaatst (ook direct na bochten) en moeten fietsers ineens op de rijbaan. Heel veel veiliger zo "Sarcasm off". Eerste motorrijder is een tijdje geleden ook al door het plaatsnaambord gevlogen.
helemaal correct. erg leuke weg geworden met het blik als het druk is.Je bedoelt Midlaren?
Was daar laatst op de trapfiets, het fietspad was opeens voetpad geworden, fietsers moeten de rijbaan met onoverzichtelijke bocht en obstakels op…
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?......................... en dan gelijk de ernaast liggende fiets/bromfietspad veranderen in fietsbad (dus brommers ineens op rijbaan).
zij die er nop van wisten werden ineens geconfronteerd met fors trager verkeer, en zij die dan toch doorreden zouden hoog risico hebben om iemand van zijn/haar scooter rijden.... menselijk schild t.b.v. snelheidsreductie
en dat dat gaat nog wel met zo’n ouderwetse Canta maar tegenwoordig hebben die dingen het formaat van een Suzuki Alto.Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30) op het fietspad in kan halen.
Via de berm.Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30) op het fietspad in kan halen.
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.
Nee, je voelt je echt niet veilig op een bromfiets. Je wordt aan alle kanten van de weg gedrukt.
Eeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
Brom-mobiel met een seniele 95+er is nog erger, want zo'n sukkelaar gaat dan ook nog precies 30 rijden.
Ik heb zelf een brommertje, maar dat voelt als het minst veilige vervoer wat ik heb.
Dat ding loopt ca 70, maar zelfs dan zitten ze in de BBK nog achter je te drukken. Zou dan niet nodig hoeven zijn, zou je denken.
Verder is het overal fietspad op, en fietspad af. Vaak weet je zelf niet of je goed zit. Zeker op plekken waar je minder bekend bent.
Soms is verplicht op fietspad voor nog geen 100m, dan er weer vanaf. Wie gaat zich hier aan houden?
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser. Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30) op het fietspad in kan halen.
Die obstakels zijn absurd. Bomen die te dicht langs wegen staan moeten weg vanwege de veiligheid, maar betonnen bloembakken midden op de weg is blijkbaar geen probleem.Je bedoelt Midlaren?
Was daar laatst op de trapfiets, het fietspad was opeens voetpad geworden, fietsers moeten de rijbaan met onoverzichtelijke bocht en obstakels op…
Ja, ik rijd een enkel keertje ook wel in Duitsland met de brommerd.Moet je met een brommertje hier in Duitsland komen rijden. Rijden ze met nog geen 50 op de doorgaande wegen, waar je dus met 100 komt aanzeilen
Of met een motor 'gedrosselt auf 80' op de Autobahn
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.
Nee, je voelt je echt niet veilig op een bromfiets. Je wordt aan alle kanten van de weg gedrukt.
Eeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
Brom-mobiel met een seniele 95+er is nog erger, want zo'n sukkelaar gaat dan ook nog precies 30 rijden.
Ik heb zelf een brommertje, maar dat voelt als het minst veilige vervoer wat ik heb.
Dat ding loopt ca 70, maar zelfs dan zitten ze in de BBK nog achter je te drukken. Zou dan niet nodig hoeven zijn, zou je denken.
Verder is het overal fietspad op, en fietspad af. Vaak weet je zelf niet of je goed zit. Zeker op plekken waar je minder bekend bent.
Soms is verplicht op fietspad voor nog geen 100m, dan er weer vanaf. Wie gaat zich hier aan houden?
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser. Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30) op het fietspad in kan halen.
dat kan ik je zeggen, want ik rij ook nog brommer: niet fijn!En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.
enn... bedanktEeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
mee eens!Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser.
Nee, niet.Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Bekijk bijlage 1736077
Nog zo'n prachtige constructie. Gelukkig inmiddels aangepast naar iets waar fietsers buitenom kunnen, in plaats van te worden gedwongen van de fietsstrook op de rijbaan te gaan rijden.
Bekijk bijlage 1736078
Nee, niet.
En dat zal ook niet gaan gebeuren.
Europese richtlijnen.
Bovendien bewijst de praktijk dat er minder bromfietsers slachtoffer van auto's worden dan er fietsers van bromfietsers werden.
Is dit nu een weg waar veel vreemd verkeer overheen komt of zijn het vooral mensen uit de directe omgeving die daar rijden ?
Zonder die obstakels is het nl idd optisch echt wel een prima weg om het gas s flink in te trappen.
En vreemd volk doet dat zo snel niet, die kijken nog s wat om zich heen, zijn nog bang gevaarlijke dingen te missen e.d.
Mensen die daar vaker komen en liefst gewoon zsm van het ene punt naar het andere willen, die trappen wel t gas in.
Wat ik bedoeld..... als de gemeenschap zelf de mensen die het gas stevig intrappen niet aanpakken/opvoeden....dan word de wegbeheerder wel gedwongen dat te doen, oa door dit soort vervelende dingen te plaatsen.
Echt heel vreemd is het helaas niet.
Waar je als politie dan ook gaat controleren op snelheid, je pakt er vrijwel altijd alleen buurtbewoners.
Ik heb ooit een tijdje voor een klant in Barneveld gewerkt.óf terug naar fietspad (waar die scholieren je het rijden onmogelijk maken) óf op de rijbaan blijven mét daarbij het wissen van maximale constructie snelheid etc.
Ik heb ook een schurfhekel aan ouders die hun auto echt overal parkeren omdat ze zoonlief moeten ophalen maar te beroerd zijn om 50 meter te lopen. Het liefst donderen ze hem dan midden op een voetgangersoversteekplaats. Zorgt soms voor gevaarlijke taferelen omdat veel mensen geen rekening met afdekongevallen houden. Hetzelfde geldt voor mensen die denken dat ze wel met 80 langs een schoolplein kunnen rijden. Ik ben als kind zelf ook eens aangereden door een auto toen ik fietste en ik vond het niet lekker.Net zoals al die ouders die klagen dat er bij scholen te hard wordt gereden. Wordt er bij de school zelf gecontroleerd, maar daar stoppen de ouders juist om de kinderen uit de auto te gooien. Ga je controleren op het stuk voor en na de school, wordt het opeens een heel ander verhaal en tref je vooral ouders...
Mijn brommertje is meer dan 40 jaar origineel geweest................., ben ook groot voorstander van max 60 kunnen.