Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gemeenten hebben er nogal eens een handje van te pas of te onpas ergens 30 borden neer te gooien maar vergeten dat de weginrichting daar ook op aangepast moet zijn, anders is dat bord 30 eigenlijk helemaal niet rechtsgeldig :X
Bij ons in Hattem hebben ze gewoon borden neergezet van 30km-zone op de doorgaande route…ook heeft ineens een aantal (want anders werd het te makkelijk) wegen voorrang van rechts.
Het drukste kruispunt is nu nog gevaarlijker geworden dan toen het nog 50 en voorrangsweg was.
Verder is er niks veranderd.
En nu verwachten ze dat iedereen de hele stad doorrijdt met 30km/u…
Nou die mensen kun je per dag denk ik op 2 handen tellen.
Als je het doet, drukken ze je gewoon van de weg.
 
Bij ons in Hattem hebben ze gewoon borden neergezet van 30km-zone op de doorgaande route…en.
typisch bureaucraten gedrag: 30kmpu invoeren waar dat niet nodig is, want dat scoort zo goed bij de milieu-agenda van de meerderen in den haag.:r

hier hebben ze helaas een ander truukje toegepast om de snelheid omlaag te krijgen: lange rechte 80km weg werd 50km, en dan gelijk de ernaast liggende fiets/bromfietspad veranderen in fietsbad (dus brommers ineens op rijbaan).
zij die er nop van wisten werden ineens geconfronteerd met fors trager verkeer, en zij die dan toch doorreden zouden hoog risico hebben om iemand van zijn/haar scooter rijden.... menselijk schild t.b.v. snelheidsreductie 8)7

was met motor gelukkig geen probleem in die situatie O-)
 
Laatst bewerkt:
🤔 Weet niet of het helemaal valt onder "onderweg"....
Maar vandaag weer karma-puntjes gescoord?

Op de appgroep iemand met pech bij tankstation (aan de snelweg), motor die niet meer wilde starten.
Dus eventjes snel op en neer gereden met jump-starter... Persoon in kwestie daarmee geholpen en die is nu weer thuis.

Toch wel irritant dat ik eerst voorbij dat tankstation moest rijden, verderop een afslag pas kon pakken om om te draaien en aan de juiste kant van de snelweg uit te komen.... _O-
 
typisch bureaucraten gedrag: 30kmpu invoeren waar dat niet nodig is, want dat scoort zo goed bij de milieu-agenda van de meerderen in den haag.:r

hier hebben ze helaas een ander truukje toegepast om de snelheid omlaag te krijgen: lange rechte 80km weg werd 50km, en dan gelijk de ernaast liggende fiets/bromfietspad veranderen in fietsbad (dus brommers ineens op rijbaan).
zij die er nop van wisten werden ineens geconfronteerd met fors trager verkeer, en zij die dan toch doorreden zouden hoog risico hebben om iemand van zijn/haar scooter rijden.... menselijk schild t.b.v. snelheidsreductie 8)7

was met motor gelukkig geen probleem in die situatie O-)
Hier in de buurt ook zoiets. 30 weg zonder wegen van rechts ed. Hield dus niemand zich aan. nu zijn er meerdere obstakels op de weg geplaatst (ook direct na bochten) en moeten fietsers ineens op de rijbaan. Heel veel veiliger zo "Sarcasm off". Eerste motorrijder is een tijdje geleden ook al door het plaatsnaambord gevlogen.
 
Hier in de buurt ook zoiets. 30 weg zonder wegen van rechts ed. Hield dus niemand zich aan. nu zijn er meerdere obstakels op de weg geplaatst (ook direct na bochten) en moeten fietsers ineens op de rijbaan. Heel veel veiliger zo "Sarcasm off". Eerste motorrijder is een tijdje geleden ook al door het plaatsnaambord gevlogen.
Dan had hij geluk dat hij maar 30 reed.
 
Hier in de buurt ook zoiets. 30 weg zonder wegen van rechts ed. Hield dus niemand zich aan. nu zijn er meerdere obstakels op de weg geplaatst (ook direct na bochten) en moeten fietsers ineens op de rijbaan. Heel veel veiliger zo "Sarcasm off". Eerste motorrijder is een tijdje geleden ook al door het plaatsnaambord gevlogen.
Je bedoelt Midlaren?
Was daar laatst op de trapfiets, het fietspad was opeens voetpad geworden, fietsers moeten de rijbaan met onoverzichtelijke bocht en obstakels op…
 
......................... en dan gelijk de ernaast liggende fiets/bromfietspad veranderen in fietsbad (dus brommers ineens op rijbaan).
zij die er nop van wisten werden ineens geconfronteerd met fors trager verkeer, en zij die dan toch doorreden zouden hoog risico hebben om iemand van zijn/haar scooter rijden.... menselijk schild t.b.v. snelheidsreductie 8)7
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.:X

Nee, je voelt je echt niet veilig op een bromfiets. Je wordt aan alle kanten van de weg gedrukt.
Eeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
Brom-mobiel met een seniele 95+er is nog erger, want zo'n sukkelaar gaat dan ook nog precies 30 rijden.

Ik heb zelf een brommertje, maar dat voelt als het minst veilige vervoer wat ik heb.
Dat ding loopt ca 70, maar zelfs dan zitten ze in de BBK nog achter je te drukken. Zou dan niet nodig hoeven zijn, zou je denken.
Verder is het overal fietspad op, en fietspad af. Vaak weet je zelf niet of je goed zit. Zeker op plekken waar je minder bekend bent.
Soms is verplicht op fietspad voor nog geen 100m, dan er weer vanaf. Wie gaat zich hier aan houden?
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser. Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30:X) op het fietspad in kan halen.
 
Nee, dan ga je dus gewoon op de weg rijden. En dat geeft weer boze reacties van automobilisten!
Als ik op de brommer stap, dan vergeet ik 80% van alle verkeersregels.
Dat is de enige manier om een beetje fatsoenlijk door het verkeer te komen.
Mss een enkele keer een bon, die je dan maar op de koop toe neemt.
 
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.:X

Nee, je voelt je echt niet veilig op een bromfiets. Je wordt aan alle kanten van de weg gedrukt.
Eeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
Brom-mobiel met een seniele 95+er is nog erger, want zo'n sukkelaar gaat dan ook nog precies 30 rijden.

Ik heb zelf een brommertje, maar dat voelt als het minst veilige vervoer wat ik heb.
Dat ding loopt ca 70, maar zelfs dan zitten ze in de BBK nog achter je te drukken. Zou dan niet nodig hoeven zijn, zou je denken.
Verder is het overal fietspad op, en fietspad af. Vaak weet je zelf niet of je goed zit. Zeker op plekken waar je minder bekend bent.
Soms is verplicht op fietspad voor nog geen 100m, dan er weer vanaf. Wie gaat zich hier aan houden?
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser. Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30:X) op het fietspad in kan halen.

Moet je met een brommertje hier in Duitsland komen rijden. Rijden ze met nog geen 50 op de doorgaande wegen, waar je dus met 100 komt aanzeilen :X
Of met een motor 'gedrosselt auf 80' op de Autobahn -O-8)7
 
Je bedoelt Midlaren?
Was daar laatst op de trapfiets, het fietspad was opeens voetpad geworden, fietsers moeten de rijbaan met onoverzichtelijke bocht en obstakels op…
Die obstakels zijn absurd. Bomen die te dicht langs wegen staan moeten weg vanwege de veiligheid, maar betonnen bloembakken midden op de weg is blijkbaar geen probleem.
 
Moet je met een brommertje hier in Duitsland komen rijden. Rijden ze met nog geen 50 op de doorgaande wegen, waar je dus met 100 komt aanzeilen :X
Of met een motor 'gedrosselt auf 80' op de Autobahn -O-8)7
Ja, ik rijd een enkel keertje ook wel in Duitsland met de brommerd.
Geen achterlijk gedoe met steeds wel of geen fietspad. Echter verkeer dat vlak langs je met 100+ voorbij komt, word je ook niet blij van.

Met een Drossel-80-Moped op de Autobahn, dat neigt bijna naar zelfmoord.
 
Laatst bewerkt:
1646907693993.png


Nog zo'n prachtige constructie. Gelukkig inmiddels aangepast naar iets waar fietsers buitenom kunnen, in plaats van te worden gedwongen van de fietsstrook op de rijbaan te gaan rijden.

1646907844348.png
 
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.:X

Nee, je voelt je echt niet veilig op een bromfiets. Je wordt aan alle kanten van de weg gedrukt.
Eeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
Brom-mobiel met een seniele 95+er is nog erger, want zo'n sukkelaar gaat dan ook nog precies 30 rijden.

Ik heb zelf een brommertje, maar dat voelt als het minst veilige vervoer wat ik heb.
Dat ding loopt ca 70, maar zelfs dan zitten ze in de BBK nog achter je te drukken. Zou dan niet nodig hoeven zijn, zou je denken.
Verder is het overal fietspad op, en fietspad af. Vaak weet je zelf niet of je goed zit. Zeker op plekken waar je minder bekend bent.
Soms is verplicht op fietspad voor nog geen 100m, dan er weer vanaf. Wie gaat zich hier aan houden?
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser. Wel probleem hoe je dan een brommobiel (met 30:X) op het fietspad in kan halen.

Brommobielen moesten vroeger ook op de weg, ook toen bromfietsen nog overal op het fietspad moesten.
Ik heb een brombakfiets (3 wielen). Daarmee mag ik ook overal op de weg, ook als een bromfiets op het fietspad moet. Uiteraard geen snelweg oid.
Ook geen helmplicht trouwens, staat apart in de wet.
 
En hoe denk je dan dat je je voelt als je zelf op de brommer zit?
Een grote dikke vrachtwagen duwt je op, een halve meter achter je spatbord.:X
dat kan ik je zeggen, want ik rij ook nog brommer: niet fijn!
al hangt het volgens mijn ervaring wel heel sterk af wat voor vlees je in de kuip achter het stuur hebt.
veel bus/vrachtwagen chaufeurs houden wel afstand om je in het zicht te houden, maar er zijn er ook die je het liefst het ziekenhuis in drukken omdat hun ego te groot is om rekening te houden met anderen.
blikkers gaan me vaak nog op gepaste afstand voorbij, maar helaas doen velen dat ook niet, omdat hun schermpje o zo belangrijker is dan al het andere... 8)7
Eeeeh, moet zeggen dat ik dat zelf in de auto ook wel heb met een brommertje voor je: Opzouten!
enn... bedankt B|
als ik ingeblikt een brommertje tegenkom, probeer ik eerst vaak te peilen met wat voor bestuurder ik van doen heb.
goede brommerbestuurders, kan ik vaak gewoon zonder sores voorbij als de gelegenheid is.
gaat ie moeilijk doen omdat ik m voorbij wil? dan krijgt ie wat ie verdiend })
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Prettiger voor snelverkeer en veiliger voor de bromfietser.
mee eens! :t
zoiezo is het hele gedoe met de brommer op de rijbaan vanaf dag één al een totale flop:
redenering in den haag: brommer op de rijbaan, omdat ze in verhouding te snel zijn met de (niet electrische)fietsers op het fietspad...
maar de max van 45km was gemaakt toen de brommers nog op t fietspad reden!
bij de invoering van die ´naar de rijbaan´ regel had ook de max van 45 naar 60 gemoeten.
maar nee, dat wilden die idioten niet, want dan was het snelheidsremmende effect op het overige verkeer weg... 8)7
die bureaucraten verwachtten destijds dat een verschil van 5kmpu nop uit zou maken, maar helaas vergaten ze dat hun theorie anders was dan onze praktijk...
dus: óf terug naar fietspad (waar die scholieren je het rijden onmogelijk maken) óf op de rijbaan blijven mét daarbij het wissen van maximale constructie snelheid etc. en die dingen gewoon geheel onbegrensd laten rijden (halen ze net geen 70) zodat ze meer vermogen hebben om gewoon mee te komen met verkeer, en is de ergernis bij de rest van t verkeer ook weg.
(want zeg nu zelf: bij motoren geven ze toch ook geen prent als je op dat moment harder KAN dan dat je mag rijden???)

enfin: back on topic, word anders een brommerforum hierzo ;)
heb nop meegemaakt vandaag, en bij gebrek aan motor verder nop te melden :/
 
Laatst bewerkt:
Kortom, brommers weer gewoon verplicht en overal naar het fietspad!
Nee, niet.

En dat zal ook niet gaan gebeuren.

Europese richtlijnen.

Bovendien bewijst de praktijk dat er minder bromfietsers slachtoffer van auto's worden dan er fietsers van bromfietsers werden.


Bekijk bijlage 1736077

Nog zo'n prachtige constructie. Gelukkig inmiddels aangepast naar iets waar fietsers buitenom kunnen, in plaats van te worden gedwongen van de fietsstrook op de rijbaan te gaan rijden.

Bekijk bijlage 1736078

Is dit nu een weg waar veel vreemd verkeer overheen komt of zijn het vooral mensen uit de directe omgeving die daar rijden ?

Zonder die obstakels is het nl idd optisch echt wel een prima weg om het gas s flink in te trappen.

En vreemd volk doet dat zo snel niet, die kijken nog s wat om zich heen, zijn nog bang gevaarlijke dingen te missen e.d.
Mensen die daar vaker komen en liefst gewoon zsm van het ene punt naar het andere willen, die trappen wel t gas in.

Wat ik bedoeld..... als de gemeenschap zelf de mensen die het gas stevig intrappen niet aanpakken/opvoeden....dan word de wegbeheerder wel gedwongen dat te doen, oa door dit soort vervelende dingen te plaatsen.
Echt heel vreemd is het helaas niet.

Waar je als politie dan ook gaat controleren op snelheid, je pakt er vrijwel altijd alleen buurtbewoners.
 
Nee, niet.

En dat zal ook niet gaan gebeuren.

Europese richtlijnen.

Bovendien bewijst de praktijk dat er minder bromfietsers slachtoffer van auto's worden dan er fietsers van bromfietsers werden.




Is dit nu een weg waar veel vreemd verkeer overheen komt of zijn het vooral mensen uit de directe omgeving die daar rijden ?

Zonder die obstakels is het nl idd optisch echt wel een prima weg om het gas s flink in te trappen.

En vreemd volk doet dat zo snel niet, die kijken nog s wat om zich heen, zijn nog bang gevaarlijke dingen te missen e.d.
Mensen die daar vaker komen en liefst gewoon zsm van het ene punt naar het andere willen, die trappen wel t gas in.

Wat ik bedoeld..... als de gemeenschap zelf de mensen die het gas stevig intrappen niet aanpakken/opvoeden....dan word de wegbeheerder wel gedwongen dat te doen, oa door dit soort vervelende dingen te plaatsen.
Echt heel vreemd is het helaas niet.

Het is volgens mij heel erg een 'locals'-weg (al kom ik er alleen omdat het een gemakkelijke route naar mijn vader is), waar behoorlijk te hard wordt gereden. Een verkeersremmende maatregel vind ik op zich niet zo heel vreemd. Al kun je discussiëren over de vraag of 60 op dat stuk echt nodig is, of dat 80 ook kan. (Hier in D mag je op dat soort wegen 100, maar dat terzijde.)
Alleen de manier waarop het in eerste instantie was aangepakt, was echt waardeloos. Je dwingt fietsers de rijbaan op, waar ook met die blokken nog steeds hard werd gereden. Daarbij stonden die blokken voor het (tegenwoordig belachelijk grote :X ) landbouwverkeer juist wat te dicht op elkaar, waardoor ze nogal eens werden verschoven.
De situatie nu is gewoon een nette oplossing voor een weg waar mensen zich niet kunnen inhouden ;)

Waar je als politie dan ook gaat controleren op snelheid, je pakt er vrijwel altijd alleen buurtbewoners.

Net zoals al die ouders die klagen dat er bij scholen te hard wordt gereden. Wordt er bij de school zelf gecontroleerd, maar daar stoppen de ouders juist om de kinderen uit de auto te gooien. Ga je controleren op het stuk voor en na de school, wordt het opeens een heel ander verhaal en tref je vooral ouders...
 
óf terug naar fietspad (waar die scholieren je het rijden onmogelijk maken) óf op de rijbaan blijven mét daarbij het wissen van maximale constructie snelheid etc.
Ik heb ooit een tijdje voor een klant in Barneveld gewerkt.
Dan ging ik met goed weer met het brommertje.

In B'veld heb je veel Refo-scholen waar veel boeren (bijbel)les krijgen.
Vanaf Lunteren is er een fietspad naar B'veld die in de ochtend helemaal VOL is met scholieren.
Naast dat 't druk is hebben die gasten helemaal nergens zicht op. Oke, mss wel het mobieltje?
Vanaf Lunteren ging ik dan direct met de brommer de hoofdweg op, en daarmee was ik niet de enige.
Auto-verkeer deed daar echt niet moeilijk over, die zagen ook wel dat fietspad onbegaanbaar was.
 
Net zoals al die ouders die klagen dat er bij scholen te hard wordt gereden. Wordt er bij de school zelf gecontroleerd, maar daar stoppen de ouders juist om de kinderen uit de auto te gooien. Ga je controleren op het stuk voor en na de school, wordt het opeens een heel ander verhaal en tref je vooral ouders...
Ik heb ook een schurfhekel aan ouders die hun auto echt overal parkeren omdat ze zoonlief moeten ophalen maar te beroerd zijn om 50 meter te lopen. Het liefst donderen ze hem dan midden op een voetgangersoversteekplaats. Zorgt soms voor gevaarlijke taferelen omdat veel mensen geen rekening met afdekongevallen houden. Hetzelfde geldt voor mensen die denken dat ze wel met 80 langs een schoolplein kunnen rijden. Ik ben als kind zelf ook eens aangereden door een auto toen ik fietste en ik vond het niet lekker.
 
Met de brommer rijdt ik qua positie op de weg, hetzelfde als met de motor, schijt aan auto's die dat niet kunnen handelen.
Ik heb het niet verzonnen, ben ook groot voorstander van max 60 kunnen.
Als een auto er langs wil, prima, zoek jij je plek maar, jij wil inhalen, als je een andere auto wil inhalen, zul je dat ook moeten
Ruimte maken, levert 9 v/d 10x een onveilige situatie voor jezelf op, doe ik dus niet
 
................, ben ook groot voorstander van max 60 kunnen.
Mijn brommertje is meer dan 40 jaar origineel geweest.
Maar de laatste jaren met verplicht rijden op de hoofdrijbaan, was ik niet meer happy.
Daarom heeft de overheid mij gedwongen om het blokje flink te kietelen.
Tegenwoordig kan ik iig in de BBK gewoon met het verkeer mee. Voelt al veel beter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan