Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Een deel van de oorzaak is ook dat ze (bijna) nergens meer in mogen halen, waardoor ze in een treintje moeten tijden.
Een deel van de oorzaak is ook dat ze (bijna) nergens meer in mogen halen, waardoor ze in een treintje moeten tijden.
Als de vrachtwagens onderling genoeg afstand houden, kan er toch gemakkelijk een ander voertuig tussen?
 
t Blijft lastig, ik snap die vrachtwagenchauffeurs ook wel. Laten ze een gat vallen, dan komt er iemand tussen waar ze ook weer afstand van moeten nemen, waardoor er weer een tussenkomt, enz enz. Aan een constante snelheid en dus wat meer ontspannen kunnen rijden is er dan ook niet meer bij.
Moeilijk moeilijk moeilijk.
 
Goed dan houdt je je 50m afstand, komt er weer zo'n ingeblikt troelaatje tusseb waardoor je afstand weer niet klopt en als je dat zo'n paar keer herhaalt ben je meer aan het remmen dan je vooruit geraakt. 🤷‍♂️
Hebben die moderne vrachtwagens tegenwoordig ook niet van die active cc dingen waardoor de afstand tot de voorganger vanzelf wordt aangehouden, ook als er iemand tussen kruipt?
 
Dat heb ik met een volvo xc meegemaakt in belgie; die volvo had automatisch remmen aan boord en kennelijk ook geactiveerd.
Er dook een auto voor me langs, heel krap, en auto stampt meteen op de rem.
Dan rij je dus ong 100 en inenen nog maar 70 zonder dat je weet wat er gebeurd eigenlijk want was een verzekeringsauto waar ik in reed, voor de 1e keer.
Ik zou zelf niet geremd hebben want hoewel krap zag ik gelijk dat er verder niets aan de hand was gezien zijn/haar snelheid.
Een bijzondere ervaring dat kan ik je wel vertellen.
 
Dat valt me al een jaar of 10 op, met name Audi's hoeven geen richting aan te geven
Dan doen ze speciaal voor jou Rob.

Iedereen weet dat je een hekel hebt aan die dynamische knipperlichten van Audi.
In de audi gemeenschap houden ze rekening met je en laten ze deze uit wanneer ze je tegenkomen :+

Eigenlijk best wel lief ;)
 
Lekker gereden vandaag, heerlijk weer.

Enige wat ik eigenlijk meemaakte was een Tesla model 3 die bij het verkeerslicht naast mij er al een gek vandoor ging.
Rustig er achteraan.
Mijnheer was blij met zijn EV denk ik, big smile bij het volgende verkeerslicht.

Ok, dan ben ik ook een kleuter :$
Bij groen was ik nu ineens een stuk sneller weg, eigenlijk was de smile bij hem ook weg daarna.

Een EV motor is echt bijzonder blijkbaar, bij het snelladen vandaag moest ook weer het hele concept uitleggen.
(Dat is echt bijna elke keer bij laden, wordt ook een gewoonte, zo kan ik geen koffie halen)
 
Invoegen op de snelweg. Flinke rij vrachtwagens dus me maar ergens tussen gewurmd. Weinig prettige plek dus direct door richting middenstreep, met ene oog in de linker spiegel achterop komend verkeer checken, andere oog op de vrachtwagen voor me en het derde oog op de vrachtwagen achter me. Geen ander verkeer op de linkerbaan, dus gas er op en weg tussen die vrachtwagens.
Linker baan afgekruist. 300 meter verderop staat een rws auto, dus ik snel vrachtwagen voorbij en weer naar rechts terwijl ik m'n hand opsteekt naar een boos kijkende RWS inspecteur... sorry!
 
Op de snelweg, Vito zit haast op achterbank van seat-je, die moet remmen en vanwege de schrikreactie van huftervito rijdt gelijk de hele strook 40km/uur langzamer. Zat gelukkig een baantje naar rechts, wat ineens de snelste baan was nu.
Afstand houden blijft toch altijd het probleem.
 
ff tanken met de mio, moet je oversteken, want geen fietspad langs het tankstation
Druk op de weg, 2 kanten op rijen wachtende auto's
Heen, tussendoor, tanken
terug, staat nog steeds stil, steek de eerste baan over, dame links van me, direct vol op de claxon, want het licht sprong op groen, dat zij nr 8 in de rij was, boeide blijkbaar niet
Wat een stress k#t
 
ff tanken met de mio, moet je oversteken, want geen fietspad langs het tankstation
Druk op de weg, 2 kanten op rijen wachtende auto's
Heen, tussendoor, tanken
terug, staat nog steeds stil, steek de eerste baan over, dame links van me, direct vol op de claxon, want het licht sprong op groen, dat zij nr 8 in de rij was, boeide blijkbaar niet
Wat een stress k#t

Nog net even wat langer doen over het oversteken dan je van plan was. Is een goede les in geduld en zelfbeheersing voor madam O-)
 
Onderweg meegemaakt ... dat motorrijden toch echt wel heel erg lekker is :]:]:]
Eerste ritje van het jaar, was echt wel weer genieten :D
Mijn 2e ritje dit jaar,vorig jaar na juli niet meer gereden iets met 2 breuken in de rechterarm.
Heb maar ff het roet uit de pijp gereden...
Fijn langs de bloeiende bollenvelden,heerlijk ruikende hyacinten.
 
Kneus met bontkraagje op een 3 wieler en een akra. In de drukte naast me rijden, voor achter etc. Dus ik ga wat naar links. zelfde aan rechterkant. Ik gebaar ff dat ik dat niet leuk vind. Meer kabaal uit de akra en bontkraagje gaat met 100+ tussen twee autos door en is weg. Ik zie m paar tellen later achter op een auto. topper ik hoop dat t pijn doet
 
Kneus met bontkraagje op een 3 wieler en een akra. In de drukte naast me rijden, voor achter etc. Dus ik ga wat naar links. zelfde aan rechterkant. Ik gebaar ff dat ik dat niet leuk vind. Meer kabaal uit de akra en bontkraagje gaat met 100+ tussen twee autos door en is weg. Ik zie m paar tellen later achter op een auto. topper ik hoop dat t pijn doet
ik heb ook altijd de pech dat ik zoiets niet zie :t
 
Kneus met bontkraagje op een 3 wieler en een akra. In de drukte naast me rijden, voor achter etc. Dus ik ga wat naar links. zelfde aan rechterkant. Ik gebaar ff dat ik dat niet leuk vind. Meer kabaal uit de akra en bontkraagje gaat met 100+ tussen twee autos door en is weg. Ik zie m paar tellen later achter op een auto. topper ik hoop dat t pijn doet
Zonde voor die auto wel. Geeft toch lelijke deuken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan