Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Man, doe effe gewoon, zie je niet, er is file. Vanwaar al de stress-kip-gedoe, Het gaat nu effe niet sneller.
Ik was gister ingeblikt op weg naar huis. Ongeveer de hele weg reed er iemand in de buurt die ongeveer 34 keer per minuut van rijstrook wisselde, hard optrekken, met gierende banden remmen, nog een stukkie vluchtstrook mee. Dat soort rijgedrag. 20 minuten later stond ik weer naast hem stil voor het stoplicht _O-
 
afgelopen week. Rustig op de A44. alles rijdt ongeveer 100. één auto die elke 10-20 seconden de remlichten aanzet. (geen bumperkleven oid)

ik heb echt geen idee hoe je dan aan het rijden bent, de kruiscontrole werkt volgens mij niet op de rem toch?
 
Misschien was er wat mis met de elektra of een sensortje of zo. Of was hij aan het spelen met zijn cruise control en die dan steeds afzetten door de rem te tikken en dan weer aan te zetten, of zo. Wie zal het zeggen.
 
afgelopen week. Rustig op de A44. alles rijdt ongeveer 100. één auto die elke 10-20 seconden de remlichten aanzet. (geen bumperkleven oid)

ik heb echt geen idee hoe je dan aan het rijden bent, de kruiscontrole werkt volgens mij niet op de rem toch?
Gaan bij electrieke auto's de remlichten niet aan als je "gas" loslaat? Zoiets is wel bij een scootmobiel.
 
ja ik weet bij adaptieve cruise control dat ie soms kan bijremmen, maar in dit geval zat er een paar honderd meter tot de voorganger. Misschien sluiting in de schakelaar ja... of een heel actieve rijstijl :+
 
Gaan bij electrieke auto's de remlichten niet aan als je "gas" loslaat? Zoiets is wel bij een scootmobiel.
Geen ervaring mee, maar het schijnt dat ze erg krachtig "op de motor" remmen. Daarom voor mij vooralsnog geen elek auto. Als ik het gas loslaat, vind ik, moet de auto doorrollen en lichtjes remmen zonder dat de remlichten aangaan.
 
Geen ervaring mee, maar het schijnt dat ze erg krachtig "op de motor" remmen. Daarom voor mij vooralsnog geen elek auto. Als ik het gas loslaat, vind ik, moet de auto doorrollen en lichtjes remmen zonder dat de remlichten aangaan.

De mate van regeneratie kun je instellen, bij mijn mobiel gaat dat met flippers aan het stuur. Van helemaal uitrollen bij “gas” los tot stevig afremmen (one pedal driving) en alles er tussen. Bij sterke regeneratie laat ie inderdaad het remlicht zien bij “gas“ los.
Als je eenmaal gereden hebt met één pedaal wil je niet meer anders, het rijdt veel soepeler door het verkeer met veel minder handelingen.
 
Geen ervaring mee, maar het schijnt dat ze erg krachtig "op de motor" remmen. Daarom voor mij vooralsnog geen elek auto. Als ik het gas loslaat, vind ik, moet de auto doorrollen en lichtjes remmen zonder dat de remlichten aangaan.
Kun je instellen. Al die elektrische auto's kun je ook gewoon rijden als een normale automaat.
 
Geen ervaring mee, maar het schijnt dat ze erg krachtig "op de motor" remmen. Daarom voor mij vooralsnog geen elek auto. Als ik het gas loslaat, vind ik, moet de auto doorrollen en lichtjes remmen zonder dat de remlichten aangaan.
je kunt dit instellen bij een elek auto. Ook uitzetten, dan rolt hij gewoon door net zoals een "normale" auto ;)

Gisteren vanuit mijn werk in Goes terug richting Brabant, kwam ik wederom hetzelfde "petje" tegen wat ik bijna iedere dag tegen kom sinds ik in Goes werk....
In een witte corsa B, HEEL hard op je af komen rijden (ik heb dan 110 op de teller, dat is 105 / 106 op de navi) als je een rij met vrachtwagens voorbij gaat, dan op je bumper kruipen en het kenmerkende "zig-zag* gedrag gaan vertonen.
Meestal ga ik dan lekker mee ziggen en zaggen :P (i know, ook ik ben niet altijd lief op de weg).
Meneer had zoveel haast dat hij probeerde toen er rechts ruimte was voor 1,5 auto rechts in te halen, dat ging natuurlijk nooit....
de persoon achter mij zag dit, en reed direct het gat dicht... .was meneer natuurlijk pissed op die persoon hahaha
Petje gaat er achter zitten, en seinen en bumper kleven, toeteren, zigzaggen, even remmen en vol gas weer hard net achter de bumper remmen enzo....

Zowel ik als de persoon achter mij zijn klaar met inhalen en gaan naar rechts, petje vond het nodig om naast de persoon achter mij nog even een stuurbeweging richting die persoon te maken. Deze persoon was niet onder de indruk, reageerde dus totaaaaal niet en het scheelde mm's met de spiegels.

Petje geeft daarop gas en denkt vlot weg te komen.....
Helaas.......
Achter het petje zat op dat moment een zwarte audi.... 3 x raden wat die aan zette achter meneer petje?
Juist, blauwe knipperlichtjes en bordje STOP POLITIE

hopla, KARMA!!!!

ik zag de meneer achter mij duidelijk heeeeeeeeeel hard lachen :P hihi (en ik natuurlijk ook)
 
afgelopen week. Rustig op de A44. alles rijdt ongeveer 100. één auto die elke 10-20 seconden de remlichten aanzet. (geen bumperkleven oid)

ik heb echt geen idee hoe je dan aan het rijden bent, de kruiscontrole werkt volgens mij niet op de rem toch?
Heel irritant inderdaad :Y
 
afgelopen week. Rustig op de A44. alles rijdt ongeveer 100. één auto die elke 10-20 seconden de remlichten aanzet. (geen bumperkleven oid)

ik heb echt geen idee hoe je dan aan het rijden bent, de kruiscontrole werkt volgens mij niet op de rem toch?
Vls mij niets met elektronica te maken. Ik kom het ook dagelijks tegen. Vaak zijn het prutsers die het laatste nieuws, die leuke apps, de agenda voor vandaag en alle Social media moeten bijhouden , ( want een minuut zonder mobiel is een minuut niet geleefd ) voet bij de rem en bij ieder moment van "oplettendheid" en direct reageren met remmen. Meteen tot de conclusie komen dat het niet nodig was en weer gas erop. Dit herhaalt zich eindeloos.....
 
Afgelopen zondag op de A2 bij Utrecht was het ook feest, 5 rijen dik en zo gek als een deur met remmen, inhalen zowel li. als re. en max 90 kmh.
Dat was zo rond een uur of 8 's avonds.
Bleek dat het om een ajax spelersbus ging met veel politiebegeleiding waar kennelijk niemand langs kon of durfde.
Totale chaos.
 
Tja, onderweg met de VFR 2 Goldwingrijders tegengekomen….zwaaien kennen ze niet…..:?

Wat een King of the Road volk…….|(
Als ik een motorrijder tegenkom (en ik zit zelf ook op de motor) zwaai ik. Ik kijk niet op wat voor motor ze zitten. Zwaaien zij niet, nou, dan heeft het aan mij niet gelegen.
 
Met zwaaien ben ik in 1996 gestopt. Toentertijd een enduro motor waar toch bijna niemand naar terugzwaaide.
Tegenwoordig zien ze me meestal voor brommer aan op de oude Vespa’s (wat ik ook wel weer begrijp aangezien de moderne bromscooter een stuk groter is dan mijn motorscooter)
 
Met zwaaien ben ik in 1996 gestopt. Toentertijd een enduro motor waar toch bijna niemand naar terugzwaaide.
Tegenwoordig zien ze me meestal voor brommer aan op de oude Vespa’s (wat ik ook wel weer begrijp aangezien de moderne bromscooter een stuk groter is dan mijn motorscooter)
Uit eigen ervaring weet ik dat het prettig voelt om als motorscooterrijder niet gegroet te worden en daardoor verschoond te blijven van het terug groeten. Als ik op een echte motor zit groet ik daarom ook geen motorscooterrijders, dat waarderen ze.
 
Uit eigen ervaring weet ik dat het prettig voelt om als motorscooterrijder niet gegroet te worden en daardoor verschoond te blijven van het terug groeten. Als ik op een echte motor zit groet ik daarom ook geen motorscooterrijders, dat waarderen ze.
Ik zwaai ook meestal niet naar motorscooters. Maar of ze dat waarderen kan ik echt niet zien :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan