Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Te dikke vingers voor dit scherm. Sta vaker te backspacen dan echt te typen. Scherm nog kapot werkt ook niet mee.

Ben nog steeds de xs max gewend….

Telefoon gebruiken doe ik gelukkig nooit tijdens het rijden.
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen '(


Maar goed, onder motorrijders zal het nog wel meevallen; ik zou tenminste niet weten hoe dat moet.
 
In houder op 't stuur en scherm dat je met handschoenen kunt bedienen :?

En nee, ik ben geen ervaringsdeskundige. Tijdens het rijden zit 't mobiel in de tanktas.
Geen zorgen, ik had het nu over de koekblikkers. Gister een vrij lange rit (ook per koekblik :$) maar je wil niet weten hoeveel bellers ik voorbijgekomen ben. Iets van 5%?
 
Laatst bewerkt:
Dat zeggen ze allemaal. Maar ondertussen '(


Maar goed, onder motorrijders zal het nog wel meevallen; ik zou tenminste niet weten hoe dat moet.
Zelfs toen ik nog een auto had niet. Af en toe handsfree bellen als het echt belangrijk was maar anders muziek aan, navi en flitsmeister aan en meer niet.
In houder op 't stuur en scherm dat je met handschoenen kunt bedienen :?

En nee, ik ben geen ervaringsdeskundige. Tijdens het rijden zit 't mobiel in de tanktas.
Alleen doordeweeks met de navi aan zit de telefoon op het stuur.

Anders lekker in de broek zak.
 
Wat is er zo moeilijk aan rotondes? Ik rij op een rotonde; koekblikker stopt voor de rotonde, kijkt me aan, en gooit hem er alsnog voor. Wuift vervolgens slapjes met z’n handje en rijdt door. Suffe lul in een pooier Mercedes :(. Verder lekker gereden vandaag:Y.
 
Ik heb al eerder gezegd: ik zit de hele weg te appen en te forummen... Vaak ben je te bang. Misschien kunnen mijn hersens het wel aan.
Ik ken iemand die dat zo ongeveer woord voor woord zei. Toegegeven, ze kon inderdaad vrij goed blind appen en dus redelijk haar aandacht bij het verkeer houden maar toch. Niet cool.
 
Ik stond in de spoortunnel bij het psv-stadion van Eindhoven. Rustig afwachten tot het groen wordt.

In de auto naast me zat een meisje van een jaar of 6 op de achterbank.

Twee dames met hoofddoek zaten voorin en waren druk met elkaar in gesprek.

De jongedame ging even rechtop op de achterbank staan en nam de motor goed in zich op.

Ze vond de motor wel leuk volgens mij en begon druk te zwaaien.

Dus ik terug zwaaien en dat vond ze hartstikke leuk. Dus toen maar een keer de toeter geprobeerd en dat was ook leuk.

Uiteindelijk maar een paar keer wat muziek gemaakt met het rechter handvat.

In de tussentijd hebben de dames voor in ook in de gaten wat er gebeurt..

Ze maken drukke handgebaren met de rechterhand alsof ze ook gas geven. En lachen!

Toen de auto mocht vertrekken krijg ik een kus hand van de jongedame op de achterbank.

Ik hoop dat die kleine meid over een jaar of 12 voor haar A1 rijbewijs gaat!
 
Laatst bewerkt:
Nou, ben de avond doorgekomen, stijf en pijn

Zie bijgevoegde foto van google
Ik reed op de Johan de Wittstraat, zeg maar van rechts op de foto richting links op de foto
Auto kwam van de Schimmelpennickstraat en draaide rechtsaf de Johan de Wittstraat in, er waren meer auto’s geparkeerd dan op de foto

Ik rijdt richting de zaak op de Monkey, auto draait mijn straat in, en neemt nogal de ruimte, ik rij zacht, rem bij en ga dichter op de auto’s in parkeervak rijden, is krap, maar past, spiegels van de Monkey van onder de spiegels van de auto door, zowel geparkeerd als tegemoet komend, zo krap
Komt een 2e direct achter aan, daarlangs is nog krapper, passeer de 1e auto stapvoets, vervolgens bij sturen om langs de 2e te kunnen
Mijnheer zit druk te gebaren en roept wat, weet niet wat, passeer hem ook, en rij door, meneer stapt uit en begint te roepen dat ik aan de kant moet gaan, hoezo.....? Jij rijdt op mijn weg helft, daarbij, ik maak ruimte voor je om er langs te gaan
Voor ik het door heb, rent hij op me af en begint te duwen, en grijpt me bij mijn helm, volgas weg is dan ff geen optie meer
Uit evenwicht stap ik af en weer wat af
Hij gaat redelijk door het lint, loopt te duwen, trekken en bedreigen, ik zal vast ook wat minder vriendelijks hebben gezegd, maar ben daar delen “kwijt” heb me beslist niet racistisch uit gelaten
Ik moest respect hebben voor zijn vrouw (auto 1 zat blijkbaar zijn vrouw in), nou,heb zowel verbaal als met gebaren niet op auto 1 gereageerd, ook niet op nr 2, dus waar ik respectloos naar zijn vrouw zou zijn, ik weet het niet
In,ijdels helm af, en probeer hem van me af te houden, zwaai met de helm om afstand te creëren
Hij blijft tieren en schelden, als ik weg loop, komt hij weer dreigend naar mij, omdraaien en weg rennen dus niet echt een optie
Plots gaat hij naar zijn auto, opent de kofferbak en pakten korte dikke paraplu, maatje wapenstok, en begint direct te meppen, en goed raak, hoofd, nek / schouder en rug, meerdere keren
Zijn vrouw springt er inmiddels tussen, geluk voor hem, want stond echt op het punt mijn helm als wapen in te zetten, als verdediging
Inmiddels omstanders houden hem weg, ik roep 112 te bellen, niemand doet wat, uiteindelijkzelf gebeld
Politie is met gillende sirenes mijn kant op gekomen
Tijdens het wachten, werd hij door omstanders in toom gehouden, hij bleef maar roepen dat ik de meest rascistische dingen zou hebben geroepen, en dat ik geen respect voor zijn vrouw heb
Vrouw wilde weg, want ze kwam te laat op haar werk, ik moest het maar met kenteken doen, politie moest maar op huisbezoek komen
Ehhh, nou nee dus, als jullie zo groot zijn mij te mishandelen, zul je ook netjes de afhandeling afwachten
Bij politie verhaal gedaan, er heeft zich een getuige gemeld die kan en wil bevestigen dat hij sloeg en ik niets deed

Heb aangegeven aangifte te willen doen
Politie meld dat daar vaak niets uit komt, en dat het vaak problemen / escalaties oplevert mochten we elkaar nog eens treffen
Met mijnheer was geen normaal gesprek te voeren, excuses zal hij zeker niet maken
Geslagen worden en dan maar weglopen, laat maar, omdat de andere partij mogelijk in de toekomst weer problemen geeft, ? Nee helaas, daar gok ik dan maar op, gewoon aangifte

Tussen de regels door?
Ja het was een moslim man uit een zekere regio, jaar of 55 gok ik
Zal hem niet beschrijven op de manier hoe ik me voel/ hem heb ervaren, dat kost me een ban

Stuk tuig, mond vol van respect eisen, maar zelf geen greintje respect hebben, hij is mijn minachting nog niet waard

Meest vervelend, verkeerstechnisch zat ik niet fout, geef ruimte, en dan dit

Ja, zit nogal vol woede richting dat soort, sorry

Heb de jongens een korte app gestuurd, wat er is gebeurd, geen vragen, gewoon je werk doen, kon het emotioneel ff niet aan ( ze hebben het gedaan, en mij ook mijn rust en ruimte gegund)

Tegen einde werkdag voelde ik me wat beter worden, ook qua emotie, lukt nu om erover te praten/schrijven, was me vanmiddag niet gelukt

Martin aan dit soort uitschot is geen eer te behalen. Dat het gros van de politie niet meer wil optreden is ook bekend.

Misschien is het fijn om volgende keer een goede zaklamp bij te hebben.

En voor de rest moet je gewoon je eigen plan trekken en je zeker niet laten verlagen tot het niveau van dat tuig.
 
Martin aan dit soort uitschot is geen eer te behalen. Dat het gros van de politie niet meer wil optreden is ook bekend.

Misschien is het fijn om volgende keer een goede zaklamp bij te hebben.

En voor de rest moet je gewoon je eigen plan trekken en je zeker niet laten verlagen tot het niveau van dat tuig.
Zaklamp, op de Monkey _O-
Nee, voortaan gewoon doorrijden, ook als je denkt dat ze je wat willen vertellen, als ze me echt willen spreken,...... komen ze maar achter me aan, dit niet nog eens :N
En mocht het wel moeten,.....
Niet twijfelen, die helm komt hard aan

Voor jouw beeld,....... mijn Monkey
 

Bijlagen

  • 94A53FEC-C768-4C6A-AC99-D6C6D325000F.png
    94A53FEC-C768-4C6A-AC99-D6C6D325000F.png
    340,5 KB · Weergaven: 140
Wat is er zo moeilijk aan rotondes? Ik rij op een rotonde; koekblikker stopt voor de rotonde, kijkt me aan, en gooit hem er alsnog voor. Wuift vervolgens slapjes met z’n handje en rijdt door. Suffe lul in een pooier Mercedes :(. Verder lekker gereden vandaag:Y.
tja , wat mensen soms op rotondes uit vreten is mij vaak een compleet raadsel
 
Laatst bewerkt:
Zaklamp, op de Monkey _O-
Nee, voortaan gewoon doorrijden, ook als je denkt dat ze je wat willen vertellen, als ze me echt willen spreken,...... komen ze maar achter me aan, dit niet nog eens :N
En mocht het wel moeten,.....
Niet twijfelen, die helm komt hard aan

Voor jouw beeld,....... mijn Monkey
Over welke hebben we het nu? De two-wheel monkey of de beard-monkey? :+
 
Net bijna thuis, kom ik langs een kerel die een Harley staat te duwen. Even gestopt om te vragen of alles ok was. Hij was blijkbaar al 2km aan het duwen en was bijna thuis. Nog gevraagd of ik moest helpen duwen maar dat hoefde niet.

Hoop dat ie inmiddels goed en wel thuis is :/
 
Vandaag met de auto + aanhanger 2 1000 liter IBC-vaten + 4 Volvo wielen opgehaald bij K@W@ in Nijmegen.
Aanhanger geleend van een vriend, de mijne zijn wat klein.
Maar aangezien zijn losbreekkabel (remaantrekkabel) weg bleek te zijn heb ik zelf provisorisch een ketting met 2 harpjes gebruikt.
Onderweg terug staande gehouden vanwege deze kabel en een procesverbaal gekregen (€ 150,--). Kabel was er dus onderweg afgevallen....
En ik moest de aanhanger dus laten staan, en werd gewaarschuwd dat ik niet moest proberen alsnog verder te rijden.
Ik heb er wel over gedacht, maar toch niet gedaan.
En toen ik na het afkoppelen zonder aanhanger verder reed, bleek dat de politiewagen even verderop mij op stond te wachten ter controle. Toen ik voorbij was kwamen ze mij achterop gereden en kreeg ik nog een duimpje. Niet dat dat mijn dag weer goed maakte, maar toch.....
 
Vandaag reed ik door de botlek, en dacht bij mezelf, wat een mooi circuit op zondagmiddag :+
Terstond kwam er een auto aan de verkeerde kant van de vluchtheuvel mijn kant opzetten.
Tot zover mijn tip van dit mooie stukje wegO-)

Ook iemand peentjes laten zweten.
Hij was op een verlaten stukje daar wheelies aan het oefenen, zag er prima gecontroleerd uit overigens.
Opeens zat ik achter hem….
Het voorwiel ging weer snel naar beneden en er werd zenuwachtig in de spiegeltjes geloerd_O-

Voor de rest niks uitgehaald.
Behalve dan bij dat blokkendoosje, die na een 2 baans rotonde keurig naar rechts ging, en ik er met extra gang en geweld voorbij ging.

Waarom? Het is gewoon zó leuk om een auto in te halen die z’n best doet om vooruit te komen en dat het net lijkt alsof die stil staat:]
 
Vandaag met de auto + aanhanger 2 1000 liter IBC-vaten + 4 Volvo wielen opgehaald bij K@W@ in Nijmegen.
Aanhanger geleend van een vriend, de mijne zijn wat klein.
Maar aangezien zijn losbreekkabel (remaantrekkabel) weg bleek te zijn heb ik zelf provisorisch een ketting met 2 harpjes gebruikt.
Onderweg terug staande gehouden vanwege deze kabel en een procesverbaal gekregen (€ 150,--). Kabel was er dus onderweg afgevallen....
En ik moest de aanhanger dus laten staan, en werd gewaarschuwd dat ik niet moest proberen alsnog verder te rijden.
Ik heb er wel over gedacht, maar toch niet gedaan.
En toen ik na het afkoppelen zonder aanhanger verder reed, bleek dat de politiewagen even verderop mij op stond te wachten ter controle. Toen ik voorbij was kwamen ze mij achterop gereden en kreeg ik nog een duimpje. Niet dat dat mijn dag weer goed maakte, maar toch.....
En toen draaide je je verderop even om om die aanhanger terug aan te pikken... :+
 
Of ze het niet willen weten heh...
Na 24H/du Mans stond er een Aygo naast me die dacht dat hij die 1000 er wel ff uit zou trekken... :N Toyota had immers gewonnen

Anderzijds ben ik ook in de Alexandercurve hier in Ypenburg buiten om ingehaakd door een Dacia Logan MCV men een kindje achterin terwijl ik met een knie aan de grond voor en achter al voelde schuiven . Okee, hij had wel een achterwiel in de lucht...
 
Of ze het niet willen weten heh...
Na 24H/du Mans stond er een Aygo naast me die dacht dat hij die 1000 er wel ff uit zou trekken... :N Toyota had immers gewonnen

Anderzijds ben ik ook in de Alexandercurve hier in Ypenburg buiten om ingehaakd door een Dacia Logan MCV men een kindje achterin terwijl ik met een knie aan de grond voor en achter al voelde schuiven . Okee, hij had wel een achterwiel in de lucht...
Ik zal voortaan als ik zo'n sticker "Baby on board" zie erbij schrijven: Na und?
 
Vandaag met de auto + aanhanger 2 1000 liter IBC-vaten + 4 Volvo wielen opgehaald bij K@W@ in Nijmegen.
Aanhanger geleend van een vriend, de mijne zijn wat klein.
Maar aangezien zijn losbreekkabel (remaantrekkabel) weg bleek te zijn heb ik zelf provisorisch een ketting met 2 harpjes gebruikt.
Onderweg terug staande gehouden vanwege deze kabel en een procesverbaal gekregen (€ 150,--). Kabel was er dus onderweg afgevallen....
En ik moest de aanhanger dus laten staan, en werd gewaarschuwd dat ik niet moest proberen alsnog verder te rijden.
Ik heb er wel over gedacht, maar toch niet gedaan.
En toen ik na het afkoppelen zonder aanhanger verder reed, bleek dat de politiewagen even verderop mij op stond te wachten ter controle. Toen ik voorbij was kwamen ze mij achterop gereden en kreeg ik nog een duimpje. Niet dat dat mijn dag weer goed maakte, maar toch.....

Levensgevaarlijk om zonder zo'n kabeltje of het verkeerde kabeltje te rijden.8)7
Voelde je jezelf ook een echte verkeerscrimineel?})
Echt ik vind dat soort dingen echt de grootst mogelijke onzin en belachelijk dat de boete daar zo hoog voor isB|
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de auto + aanhanger 2 1000 liter IBC-vaten + 4 Volvo wielen opgehaald bij K@W@ in Nijmegen.
Aanhanger geleend van een vriend, de mijne zijn wat klein.
Maar aangezien zijn losbreekkabel (remaantrekkabel) weg bleek te zijn heb ik zelf provisorisch een ketting met 2 harpjes gebruikt.
Onderweg terug staande gehouden vanwege deze kabel en een procesverbaal gekregen (€ 150,--). Kabel was er dus onderweg afgevallen....
En ik moest de aanhanger dus laten staan, en werd gewaarschuwd dat ik niet moest proberen alsnog verder te rijden.
Ik heb er wel over gedacht, maar toch niet gedaan.
En toen ik na het afkoppelen zonder aanhanger verder reed, bleek dat de politiewagen even verderop mij op stond te wachten ter controle. Toen ik voorbij was kwamen ze mij achterop gereden en kreeg ik nog een duimpje. Niet dat dat mijn dag weer goed maakte, maar toch.....
Auw, dat zijn dus dure ibc’s
Jammer zo
 
Levensgevaarlijk om zonder zo'n kabeltje of het verkeerde kabeltje te rijden.8)7
Voelde je jezelf ook een echte verkeerscrimineel?})
Echt ik vind dat soort dingen echt de grootst mogelijke onzin en belachelijk dat de boete daar zo hoog voor isB|
Ding zit er niet voor niets op en als hij er onderweg afgevallen is had hij bij een incident ook niets gedaan. Het is altijd zuur als je moet betalen maar een op het geslagen aanhanger in je nek is ook niet fijn.... en dan is 150 euro nog weinig
 
Levensgevaarlijk om zonder zo'n kabeltje of het verkeerde kabeltje te rijden.8)7
Voelde je jezelf ook een echte verkeerscrimineel?})
Echt ik vind dat soort dingen echt de grootst mogelijke onzin en belachelijk dat de boete daar zo hoog voor isB|
Totdat de aanhanger er wel afschiet, een fietser meeneemt die het ter nauwenood overleeft...yep gebeurd echt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan