Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik snap er ook geen reet van. Heb je nou echt zoveel gezopen en ben je daarna dan in de auto gestapt nadat je om 20.30 bent gestopt met drinken om 21.15 in de auto? Of is dat het sarcastische deel? Dacht eerst dat het een grap was van het weekend. Heb het verhaaltje nu al 3x gelezen |(
Sommigen vinden dit uitermate stoer... |(
 
Ga net bijna op mijn bek voor de rotonde op de N228 in Haastrecht. Kwam met een enthousiast tempo aan, auto op de rotonde die voorlangs driekwart rond ging en een oliespoor midden op de weg. Ik kwam uiteindelijk overdwars op straat tot stilstand. Maar meteen de provincie gebeld, er komt iemand aan om het op te ruimen.

Bekijk bijlage 1759626
Bekijk bijlage 1759627
Bekijk bijlage 1759634
Je moet ook niet alleen ver voor je kijken maar ook naar het wegdek. Bovendien heb je een neus.
 
Vanwaar de koppeling? Het blijft stationair geluid maken. Ik ga meestal 'rustig' in zijn 2 erlangs zonder gas bij te geven.
Als ik dat doe vallen m'n vullingen eruit van t trillen en is de motor niet te rijden. Meer een probleem van mijn specifiek motor dus vandaar dat ik het doe met koppeling :)
 
Neus? Als je een streep olie voor je ruikt voordat je daar aangekomen bent dan rij je niet in het tempo waarin in reed.
En dan lig je meestal al met je snufferd op de grond als je het kan ruiken.
:+


Ofwel is dit een foto van Ogri: :+
BREED Hero_0017_bloodhound.jpg
 
Neus? Als je een streep olie voor je ruikt voordat je daar aangekomen bent dan rij je niet in het tempo waarin in reed.
Trek je neus er maar voor op, zelf heb ik vele keren diesel geroken voordat ik het zag. En je moet dus ook voortdurend ver en dichtbij kijken.

De tip van ruiken vertelde ik eens tegen een beginner op een driewieler die gevallen was op olie. Die moest erom lachen...
 
Gisteren bij ons op de dijk. Even met mijn zoon in de auto nog even wat laatste boodschappen doen voor de BBQ.
Dijk is een 60 km zone en heeft op zo'n zonnige zondag een hele berg fietsers.

Komt er ook een groepje orgaandonors op hoge snelheid aan.

Auto voor mij haalt met 50-55 een groepje fietsers in en halve zool op de motor een komt over het fiets gedeelte voor de tegenliggers mij en mijn voorganger voor bij om bij van zijn fiets gelanceerd te worden op snelheidsdrempel terwijl er fietsers van de andere kant komen.
Ik knal op mijn toeter om aan te geven dat het een idioot is en die fietsers in gevaar brengt.

Bekijk bijlage 1761360
(de verkeersdrempel is een haakse bocht naar de eerste rotonde.)

Zijn vrouwelijk motormaatje klapt bijna bij mij achterin omdat die op het laatste moment kennelijk inziet dat er alsnog voorbij gaan deze fietsers echt in de problemen gaat helpen en ik ook nog moet afremmen voor voorganger die remt voor de verkeersdrempel. Uiteindelijk toch maar wat harder en dichter op mijn voorganger dan normaal over de verkeersdrempel omdat haar voorwiel wel erg dichtbij mijn achterbumper kwam.

Midden op de volgende rotonde wacht motor één omdat de rest niet heeft kunnen inhalen. Ik toeter want bijna niemand kan er langs op die manier. Uiteraard is hun eigen gebrek aan inzicht en duidelijke incompetentie door mij veroorzaakt en dus wordt ik bij de volgend rotonde links ingehaald om vlak voor mij alsnog rechtsaf snijdend af te slaan en dan nog wild gebaren en trapbewegingen maken. 8)7

Tja, waarom zou de gemiddelde NL'er een hekel krijgen aan gemotoriseerde tweewielers...😉
Met een lompe auto op een smalle dijk ben je sowieso fout. Bovendien denk je dat het jouw dijk is.
 
Zag gisteren op de A4 een motorrijder lekker met een korte broek en t-shirt rijden, dacht zeker maximaal zonnen? |(
 
Zag gisteren op de A4 een motorrijder lekker met een korte broek en t-shirt rijden, dacht zeker maximaal zonnen? |(
Die kan waarschijnlijk heel goed rijden, gaat niet hard en heeft nog nooit een ongeluk gehad. Oh, en rijdt een ton per jaar. :+
 
Zag gisteren op de A4 een motorrijder lekker met een korte broek en t-shirt rijden, dacht zeker maximaal zonnen? |(
die heb ik afgelopen weekend ook voldoende zien voorbij stuiven! Laten ze op het asfalt maar es een flinke schuiver maken met hun blote beentjes en armpjes... Leren ze binnen enkele seconde wat de waarde is van een goed beschermende motorpak!

Maar dit is ook het hele kromme in Nederland. je mag lekker in je blote reet op de motor rijden zolang je maar een goedgekeurde helm draagt!
 
Zo zag ik gister een lesmotor met daarachter de lesauto. De persoon op de lesmotor reed ook in T-shirt, met spijkerbroek. Dat je dat als rijschool toelaat...
Wat ik hierboven al aanhaalde over het dragen van een helm.

Mijn motorrijinstructeur van destijds liet echt niemand toe op zijn motoren als ie geen beschermende, juiste motorkleding aanhad! Weet nog dat er iemand aankwam met motorjas en helm, geen broek en motorschoenen/laarzen. Werd direct weggestuurd, werd niet gelest met hem erbij.

Want, zo zei die instructeur, ik wil vanavond ook lekker kunnen slapen zonder nachtmerries te hebben van open geschaafde lichaamsdelen. Ben rij-instructeur, geen trauma-arts!
 
mag van mij ook gewoon verplicht worden, in België is het al min of meer zo als ik het goed begreep.

Gordel was eerst ook niet verplicht (in de auto), het was een "vrije keuze van de bestuurder" net als nu de beschermende kleding.
Ik DACHT dat degelijk schoeisel wel verplicht was, maar zelfs dat niet....
Gewoon goedgekeurde kleding: schoenen, broek, jas, handschoenen verplicht stellen bovenop de helm.... klaar... (en genadeloos handhaven)
 
Laatst bewerkt:
Laat dat laatste nou heel lastig zijn. Daarvoor moet je mensen staande houden en op zoek naar kledinglabels. Daar hebben we te weinig agenten voor.
 
Ik les ook ''gewoon'' in mijn spijkerbroek, voor de rest wel allemaal degelijk motorspul. Voornamelijk omdat ik al heel wat motorbroeken gepast heb, maar ze me gewoon écht niet lekker zitten. Ben momenteel op zoek naar een bowtex legging voor onder mijn eigen jeans.

Kom ze zelf nog wel eens tegen, van die mensen in een shirtje en korte broek op de snelweg. Heel stiekem hoop ik dan dat ze over een steentje uitglijden...
 
De korte broek van die mensen geeft exact dezelfde bescherming als jouw gewone spijkerbroek. ;)
Een gewone spijkerbroek geeft veel meer bescherming dan een korte broek. Zelf ben ik meer dan tien keer gevallen met alleen een spijkerbroek en een leren jas, waarbij de spijkerbroek mij heeft behoedt voor schaafwonden. Ik ken ook iemand die viel in spijkerbroek en motorjas, waarbij de jas meer schade had.
 
Een gewone spijkerbroek geeft veel meer bescherming dan een korte broek. Zelf ben ik meer dan tien keer gevallen met alleen een spijkerbroek en een leren jas, waarbij de spijkerbroek mij heeft behoedt voor schaafwonden. Ik ken ook iemand die viel in spijkerbroek en motorjas, waarbij de jas meer schade had.
Precies dat. Één keer een schuiver, spijkerbroek zelfs niet kapot. Jas en helm wel. Overigens ben ik voor eigen verantwoordelijkheid. Krijg altijd jeuk als mensen dingen die zij zelf doen voor anderen verplicht gesteld willen zien. En als mijn motor voor de deur staat doe ik ook snel een boodschap zonder mij in te pakken. Dat doe ik al sinds 1980 en was ik van plan te blijven doen zolang ik nog op een motor kan klimmen.
 
Precies dat. Één keer een schuiver, spijkerbroek zelfs niet kapot. Jas en helm wel. Overigens ben ik voor eigen verantwoordelijkheid. Krijg altijd jeuk als mensen dingen die zij zelf doen voor anderen verplicht gesteld willen zien. En als mijn motor voor de deur staat doe ik ook snel een boodschap zonder mij in te pakken. Dat doe ik al sinds 1980 en was ik van plan te blijven doen zolang ik nog op een motor kan klimmen.
Vroeger had ik alleen maar een jas, maar tegenwoordig trek ik wel mijn leren pak met protectoren aan als ik ga "sporten".
 
Terug
Bovenaan Onderaan