Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Waarom dat denigrerende "kantoormiepjes"? Het kunnen toch ook gewoon prostituees zijn?
Tikgeit van 9 tot 5, daarna gewoon een lekker wijf😆

Geachte dames en heren blikbestuurders. Aan de linkerkant van de stuurkolom zit een klein pookje waar je waarschijnlijk je verlichting mee regelt als je er aan draait.
Maar het heeft nog een paar functies: als je het naar beneden beweegt, gaan er aan de linkerkant van de auto een paar gekleurde lampjes aan en uit en als je het pookje omhoog beweegt doen ze dat aan de rechterkant.
De bedoeling daarvan is voor veel mensen niet duidelijk, maar die kipperende lampjes zijn om het overige verkeer duidelijk te maken dat jij van richting gaat veranderen. Je wilt links of rechts af slaan, of je wilt van baan veranderen. Als er iemand achter je rijdt gaat die jou niet inhalen om een touché te voorkomen en motorrijders willen dat nog veel liever voorkomen, want die gaan vallen en komen misschien wel in het ziekenhuis terecht omdat jij het niet nodig vond om dat pookje even omhoog of omlaag te drukken.
Het kost je geen enkele moeite en het lukt je zelfs met een enkele vinger. Het helpt ook als je even voordat je besluit van richting te veranderen, in de spiegels te kijken, wie weet rijdt er iemand bij je in de buurt en misschien wel op twee wielen, hetgeen iets gevaarlijker is dan biljarten en dat gevaar ligt meestal niet aan degene die op die twee wielen rijdt.
Waarom dit verhaal? Omdat ik achter een Suzuki Alto reed in een dorp, die wel heel langzaam reed, met een dame er in en ik heb echt niets tegen dames, maar als ze in een Alto rijden ben ik extra op mijn hoede.
En verdomd, ze sloeg linksaf om een erf op te rijden en gaf pas richting aan toen ze ongeveer dwars op de weg reed. En zij reed al zeker een paar honderd meter met de gang van een naaktslak, dus ik dacht er al over na om dat spul maar eens te gaan inhalen. Heb ik gelukkig niet gedaan, want anders zat ik hier nu niet slap te ouwhoeren, hoewel het inhoudelijk nog niet echt heel verkeerd is.
Toch?
Heb regelmatig gehad dat zodra m’n geduld op was, en ik in ging halen, de auto afsloeg.
Tegenwoordig haal ik in zodra het mij te traag gaat en er geen linker afslagen zijn.
Beter voor m’n bloeddruk én de lak van de heilige Acinonyx jubatusO-)
 
Ik op de motor, wil linksaf slaan een inrit in. Tegenovergestelde richting een vrouw op de fiets, ik zie dat ze ‘afwezig’ is. Dus ik stuur voorzichtig richting inrit maar wacht tot ze voorbij…. Ze kijkt ineens op, en schrikt zich wezenloos. Gelukkig allemaal voorspelbaar…denk dat ze het nog mijn schuld vond ook.
 
Ik op de motor, wil linksaf slaan een inrit in. Tegenovergestelde richting een vrouw op de fiets, ik zie dat ze ‘afwezig’ is. Dus ik stuur voorzichtig richting inrit maar wacht tot ze voorbij…. Ze kijkt ineens op, en schrikt zich wezenloos. Gelukkig allemaal voorspelbaar…denk dat ze het nog mijn schuld vond ook.
Je had haar natuurlijk ook even moeten waarschuwen dat ze ging schrikken .. dus ja ` jouw schuld ..:z:+
 
Ik op de motor, wil linksaf slaan een inrit in. Tegenovergestelde richting een vrouw op de fiets, ik zie dat ze ‘afwezig’ is. Dus ik stuur voorzichtig richting inrit maar wacht tot ze voorbij…. Ze kijkt ineens op, en schrikt zich wezenloos. Gelukkig allemaal voorspelbaar…denk dat ze het nog mijn schuld vond ook.
Je hebt wel goed gehandeld, met inzicht in het verkeer. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Visie, en correct handelen is iets wat men vaak niet kan meer helaas tegenwoordig. En daarom is het goed, zelf te handelen, waar anderen falen. 👍
 
Je hebt wel goed gehandeld, met inzicht in het verkeer. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen. Visie, en correct handelen is iets wat men vaak niet kan meer helaas tegenwoordig. En daarom is het goed, zelf te handelen, waar anderen falen. 👍
Altijd defensief rijden op een motor , dus zorgen dat je kunt inbinden in discutabele situatie`s (dus remmen ) of zo hard rijden dat ze je nooit kunnen raken. ( je bent er al zat langs ).. Hou ik al een eeuwigheid vol , en ben nog niet geplet .;)
 
Vorige week zaterdag gestoken in mijn nek (toen ik op de motor reed) door een franse wesp oid. Brande als de hel, uiteindelijk een amper zichtbaar plekje geworden.
Een spannender verhaal heb ik nu niet.
 
Wordt er door de politie nu gefocussed in regio Utrecht? Zelf van de week aan de kant gezet, zondag zag ik dat er eentje aan de kant werd gezet en nu op de a27 ter hoogte van de bilt weer eentje? Elke keer ook politie in burger.
 
Wordt er door de politie nu gefocussed in regio Utrecht? Zelf van de week aan de kant gezet, zondag zag ik dat er eentje aan de kant werd gezet en nu op de a27 ter hoogte van de bilt weer eentje? Elke keer ook politie in burger.
Bedoel je echt het Bunnik-utrecht-De Meern deel?

Niks aan extra politie opgemerkd.
 
Ik op de motor, wil linksaf slaan een inrit in. Tegenovergestelde richting een vrouw op de fiets, ik zie dat ze ‘afwezig’ is. Dus ik stuur voorzichtig richting inrit maar wacht tot ze voorbij…. Ze kijkt ineens op, en schrikt zich wezenloos. Gelukkig allemaal voorspelbaar…denk dat ze het nog mijn schuld vond ook.
T'is toch ook jouw schuld! Waarom moest je ineens onaangekondigd in haar (afwezige) blikveld verschijnen? Volgende keer eerst een waarschuwing geven, effe flink toeteren ofzo...
 
Terug
Bovenaan Onderaan