Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren waren we met een clubrit met een groepje van 5 man onderweg, netjes baksteensgewijs en met normale snelheid. Komt een berijder van een ‘dikke’ indian motorfiets, weet je…met ontblote armpjes etc….ons voorbij knallen en ramt hem halverwege onze groep ertussen….. |(

Nee, niet ff wachten ofzo totdat de groep afslaat, ff stopt etc……geduldig is gewoon ver te zoeken.


Bekijk bijlage 1778817

Ja en?
Jullie houden toch voldoende afstand onderling? Zoals het hoort
 
Ja en?
Jullie houden toch voldoende afstand onderling? Zoals het hoort
Jij rijdt nooit in groepen zo te lezen.

Als je afstand houdt van elkaar en zo'n 1 gooit hem er tussen, moet je dus ook weer afremmen/gas loslaten om weer tot de Veilig afstand te komen. En vervolgens volgt het harmonica effect. Daarbij, als je een groep ziet rijden, en je hoort er niet bij, blijf er lekker achter of ga er voorbij. Iets met fatsoen lijkt me dat.
 
Jij rijdt nooit in groepen zo te lezen.

Als je afstand houdt van elkaar en zo'n 1 gooit hem er tussen, moet je dus ook weer afremmen/gas loslaten om weer tot de Veilig afstand te komen. En vervolgens volgt het harmonica effect. Daarbij, als je een groep ziet rijden, en je hoort er niet bij, blijf er lekker achter of ga er voorbij. Iets met fatsoen lijkt me dat.

Rij hoofdzakelijk woon/werk op alleen maar 2 baans wegen en kom in het weekend als ik onderweg ben naar mijn werk regelmatig van de groepen tegen sukkelend achter ander te langzaam rijdend verkeer.
Dacht je nu werkelijk dat ik daar ook achter blijf sukkelen? En inhalen in 1x is vaak niet mogelijk door het vele tegemoetkomende verkeer. Dus dan maar steeds er ff tussen. Zij zorgen immers voor de overlast door zonodig in een groep een beetje doelloos en nutteloos te willen rijden
 
Daar was de situatie niet naar. Hij had net daarvoor achter mij een camper ingehaald over doorgetrokkenstrepen tussen rotondes in meteen doorhalen en vlak voor de volgende rotonde ertussen gepropt….en dat op een 50km/h stukje.

Je hebt toch geleerd bij rijles dat je optimaal gebruik moet maken van het feit dat je op een smal, snel en wendbaar voertuig zit?
 
"Ja maar ik keek omhoog naar het rood en toen pas zag ik jou!"
“Zal ik uw roze pasje voor u vernietigen of doet u dat liever zelf?”

Wat een verstand. Dan is iemand die naast je stopt om te vragen hoe het gaat of op te merken dat dat niet normaal is wel fijn; dan weet je in ieder geval dat je niet van een andere planeet komt ofzo.
 
Je hebt toch geleerd bij rijles dat je optimaal gebruik moet maken van het feit dat je op een smal, snel en wendbaar voertuig zit?
Juist zo’n indian is het tegenovergestelde…daarom had hij moeite om 5 motoren in te halen, kwam dus achter de voorrijder, en vol te remmen voor de rotonde.
 
Laatst bewerkt:
A37 zou afgesloten zijn bij de grensovergang naar Duitsland, in 5 minuten werd dat 4 keer benadrukt... er is niemand, helemaal niemand. De weg is leeg
 
Ik vond het al vaag omdat maps gewoon allez groen aangaf

20220704_174320.jpg
 
Jij rijdt nooit in groepen zo te lezen.

Als je afstand houdt van elkaar en zo'n 1 gooit hem er tussen, moet je dus ook weer afremmen/gas loslaten om weer tot de Veilig afstand te komen. En vervolgens volgt het harmonica effect. Daarbij, als je een groep ziet rijden, en je hoort er niet bij, blijf er lekker achter of ga er voorbij. Iets met fatsoen lijkt me dat.
5 voertuigen in 1 keer voorbijsteken mag niet en nog belangrijker, dat kan maar op weinig plaatsen op een veilige manier.
Ik rij om meerdere redenen niet in een groep.
Maximum met z'n 4en onderweg, liever 3.
 
5 voertuigen in 1 keer voorbijsteken mag niet en nog belangrijker, dat kan maar op weinig plaatsen op een veilige manier.
Ik rij om meerdere redenen niet in een groep.
Maximum met z'n 4en onderweg, liever 3.

Nooit geweten dat dit niet mag.
Dus ik moet bij elk voertuig even terug invoegen?

Hier in de buurt kan dit trouwens makkelijk veilig.
Genoeg lange rechte wegen waar 10 auto's achter een trekker rijden. Geen probleem om die in te halen. Na elk voertuig even invoegen lijkt het mij onveiliger maken.
 
5 voertuigen in 1 keer voorbijsteken mag niet en nog belangrijker, dat kan maar op weinig plaatsen op een veilige manier.
Ik rij om meerdere redenen niet in een groep.
Maximum met z'n 4en onderweg, liever 3.

Dat staat werkelijk nergens in onze Nederlandse wegenverkeerswet. Alleen dat dit veilig moet gebeuren en alleen waar het mag. Oja en niet boven V-max 8-) _O-
 
Dat staat werkelijk nergens in onze Nederlandse wegenverkeerswet. Alleen dat dit veilig moet gebeuren en alleen waar het mag. Oja en niet boven V-max 8-) _O-
dat zijn vermoedelijk de motorclubafspraken denk ik, wielrennerclubs hebben wat dat betreft ook een heel ander wegenverkeersreglement :')
 
Ja en?
Jullie houden toch voldoende afstand onderling? Zoals het hoort
Tja, als je van achter een caravan binnen de bebouwde kom over de doorgetrokken streep inhaalt en vervolgens tot de ontdekking komt dat voor een groep rijdt en net voor de rotonde ertussen ramt dan is dat niet fijn voor de berijders die wel veilig proberen te rijden.

Probleem loste daarna zichzelf op; wij driekwart eraf hij op de helft eraf….
 
Rij hoofdzakelijk woon/werk op alleen maar 2 baans wegen en kom in het weekend als ik onderweg ben naar mijn werk regelmatig van de groepen tegen sukkelend achter ander te langzaam rijdend verkeer.
Dacht je nu werkelijk dat ik daar ook achter blijf sukkelen? En inhalen in 1x is vaak niet mogelijk door het vele tegemoetkomende verkeer. Dus dan maar steeds er ff tussen. Zij zorgen immers voor de overlast door zonodig in een groep een beetje doelloos en nutteloos te willen rijden
Dat betekend dus dat ze met het verkeer meerijden en jij er zo nodig langs wilt?

2e is dat JIJ dat vervelend vindt en dat als overlast ziet, omdat je het klaarblijkelijk doelloos vindt. Misschien ben jij in de ogen van de groep wel de overlastgever omdat je er weer zonodig langs wilt?

Al met al denk ik dat het hangt of staat met de manier waarop. Al twijfel ik daar bij jou wel aan, gezien je reactie.

Ik zie zo'n groep van 4 a 5 motorrijders als 1. Of wel alle tegelijk of niet. Als je er halverwege tussen steekt, is dat hoogstwaarschijnlijk op de plek in de groep waar de motorrijder zich grotendeels rechts van het midden rijdt. Dat betekend dus dat de rijders daarachter of van het gas moeten, remmen of hun positie moeten aanpassen om trapsgewijs te blijven rijden. En dat omdat jij graag naar huis wilt, door wilt rijden of haast hebt? Het komt dan een beetje over als "ik wil daar rijden, dus een ander past zich maar aan"
 
Terug
Bovenaan Onderaan