Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik vind het heel lief van jullie, maar ik had er bij gezet dat dit bericht op faceboek staat, dus gelukkig ben ik zelf kerngezond.
Maar bedankt voor de fijne reacties en mijn vier brommers zijn in blakende gezondheid, net als het baasje.
Ik vind het ook geen motor voor zo'n ouwe lul.
*O*Sorry Han maar ik kon het niet laten. Vergeef mij!
 
291725499_5289006144520487_6008990525803639725_n.jpg


Deze bestuurster zag mij niet komen en reed opeens het kruispunt op helaas, daarna voor het eerst in m'n leven in een ambulance gelegen, gelukkig alleen mijn ribben gekneusd en wat blauwe plekken, de bestuurster van de auto was ook flink geschrokken.

NB: ik vond deze op facebook.

Reactie: Wij hadden van de week een auto voor ons slingerend...keken ernaar hielden afstand maar die ging zelfs over de midden streep ...zei al in de communicatie tegen m'n man, let op zit te appen ...we rijden ervoorbij en ja hoor..naar binnen kijkende een telefoon onder het stuur met 2 handen eraan en sturend met de bovenkant van haar handen en kijkende en typende naar beneden...weg waar iedereen 100 mocht en reed en geen inhalen mocht (wat wij in dit geval dus nu wel deden voor het gevaar) reed zei zelf hooguit 80...en dan zeggen sorry ik zag je niet
Auw Han!
K#t man, hoop dat je er goed vanaf komt
Beterschap


-Edit_
Fuck, eerst verder lezen, dan reageren

@Han S Klootzak, je laat me schrikken :+
 
291725499_5289006144520487_6008990525803639725_n.jpg


Deze bestuurster zag mij niet komen en reed opeens het kruispunt op helaas, daarna voor het eerst in m'n leven in een ambulance gelegen, gelukkig alleen mijn ribben gekneusd en wat blauwe plekken, de bestuurster van de auto was ook flink geschrokken.

NB: ik vond deze op facebook.

Reactie: Wij hadden van de week een auto voor ons slingerend...keken ernaar hielden afstand maar die ging zelfs over de midden streep ...zei al in de communicatie tegen m'n man, let op zit te appen ...we rijden ervoorbij en ja hoor..naar binnen kijkende een telefoon onder het stuur met 2 handen eraan en sturend met de bovenkant van haar handen en kijkende en typende naar beneden...weg waar iedereen 100 mocht en reed en geen inhalen mocht (wat wij in dit geval dus nu wel deden voor het gevaar) reed zei zelf hooguit 80...en dan zeggen sorry ik zag je niet
Fijn dat je er betrekkelijk goed af gekomen bent en het hier kunt vertellen. Beterschap! Motor total loss ... :?
 
Het spijt me enorm dat ik niet duidelijker ben geweest, maar ik mankeer niks en het ging over een andere motorrijder.

DIT BERICHT KWAM IK NAMELIJK TEGEN OP FACEBOOK.

Maar er wordt ook door mij vaak heel vluchtig gelezen en dan krijg je misverstandjes.

Opa is kerngezond en alles is nog heel.
 
Doe dat inhalen dan op een lange rechte stuk en niet tussen een paar rotondes op pak en beet 300 meter van elkaar binnen de bebouwde kom, en nogmaals met doorgetrokken streep.

En mocht je toch willen inhalen pak dan een S1000RR…ben je de groep snel voorbij, niet met zo’n zware trage hok….. :+

Ging om dit stukje:

Bekijk bijlage 1779020
Bekende hoek. Niet echt een logische plek voor een inhaal aktie nee. Op de foto lijkt het ruimer en langer dan dat het in werkelijkheid is.
 
Daar mogen ze de boete wel van verhogen naar 1000 euro.
Ik lees vandaag in de krant dat hier (in de buurt van Brussel) in twee maanden tijd 1 500 rijbewijzen ingetrokken zijn wegens gsm'en achter het stuur. De bestuurders mogen 8 dagen niet rijden en hebben uitzicht op een boete tussen € 240 tot € 4 000. Er wordt aan gewerkt in België. Nu NL nog. :]

Bron: De Standaard - Meld u aan
 
Ik lees vandaag in de krant dat hier (in de buurt van Brussel) in twee maanden tijd 1 500 rijbewijzen ingetrokken zijn wegens gsm'en achter het stuur. De bestuurders mogen 8 dagen niet rijden en hebben uitzicht op een boete tussen € 240 tot € 4 000. Er wordt aan gewerkt in België. Nu NL nog. :]

Bron: De Standaard - Meld u aan
Nu de fietsers hier aanpakken want gisteren moest ik eerst op een slingerende/mobielende fietser wachten voordat ik haar kon inhalen. Vind het niet erg dat ze zelf de sloot naast het fietspad inrijdt maar als ik ernaast fiets heb ik geen zin gedoe mocht ze op dat moment tegen mij aanknallen.
 
Bekende hoek. Niet echt een logische plek voor een inhaal aktie nee. Op de foto lijkt het ruimer en langer dan dat het in werkelijkheid is.
Grappig, ik las de discussie en ken het stukje daar ook prima en zie het probleem dus niet.

Ja, het mag niet en hoort niet etc etc etc
Trouwens, rijd dat stuk is op een zomerse zondag middag en je blijft aan het invoegen tussen groepjes in.
 
Vanmiddag lekker tussendoor naar huis, de meeste auto’s gaan netjes aan de kant kom bij een bocht naar rechts zie ik een autodak net boven het hoge gras/graan uit ik denk volgens mij gaat hij door de binnenbocht en ziet mij niet.
Ik laat het gas al los en ga langzamer rijden ja hoor daar komt hij aan mooi door de binnen bocht toen maar hardt geremd om een aanrijding te voorkomen, terwijl ik bijna stil sta kijk ik in mijn spiegel en steek mijn rechter arm omhoog zo van waar ben jij mee bezig.

Op video lijkt het net of er zat ruimte is maar dit zal vast komen door de groothoek van de camera.


Goed geanticipeerd, was inderdaad krap zeker als je op 9 seconden kijkt zit hij bijna in de binnenberm. Althans zover ik het op deze beelden kan zien.
 
Nu de fietsers hier aanpakken want gisteren moest ik eerst op een slingerende/mobielende fietser wachten voordat ik haar kon inhalen. Vind het niet erg dat ze zelf de sloot naast het fietspad inrijdt maar als ik ernaast fiets heb ik geen zin gedoe mocht ze op dat moment tegen mij aanknallen.
Heb dus gehad dat zo'n zelfde mobieldebielfietser op mijn weghelft kwam en mij aanreed.

Het gezeik wat ik hiermee gehad heb joh. Maanden aan gezeik tussen mijn rechtsbijstand (zo blij met ze) en de AVP van die fietser. Uiteindelijk heeft mijn rechtsbijstand maar de schade vergoed aangezien ze nergens kwamen met de andere verzekeraar.

Het bewijs was overduidelijk. Zij heeft toegegeven op haar mobiel te zitten en dat ze mij niet zag maar uiteraard was alles mijn schuld. Ik had daar niet mogen rijden, ik reed te hard, ik reed op haar weghelft, de zon scheen in haar ogen dus niet haar schuld. Gelukkig zag je een mooi slipspoor van mij op nog geen 10cm van de berm en stond er een bord dat ik daar mocht rijden. Desondanks enorm veel gezeik.


De totale schade die ik claimde was een whopping 570 euro.....
 
Heb dus gehad dat zo'n zelfde mobieldebielfietser op mijn weghelft kwam en mij aanreed.

Het gezeik wat ik hiermee gehad heb joh. Maanden aan gezeik tussen mijn rechtsbijstand (zo blij met ze) en de AVP van die fietser. Uiteindelijk heeft mijn rechtsbijstand maar de schade vergoed aangezien ze nergens kwamen met de andere verzekeraar.

Het bewijs was overduidelijk. Zij heeft toegegeven op haar mobiel te zitten en dat ze mij niet zag maar uiteraard was alles mijn schuld. Ik had daar niet mogen rijden, ik reed te hard, ik reed op haar weghelft, de zon scheen in haar ogen dus niet haar schuld. Gelukkig zag je een mooi slipspoor van mij op nog geen 10cm van de berm en stond er een bord dat ik daar mocht rijden. Desondanks enorm veel gezeik.


De totale schade die ik claimde was een whopping 570 euro.....
Bij slipspoor denk ik dan weer aan andere dingen :9.
 
.... Uiteindelijk heeft mijn rechtsbijstand maar de schade vergoed aangezien ze nergens kwamen met de andere verzekeraar.
...
Ik kreeg hier echt een vervelend gevoel bij.
In het algemeen, niet over deze zaak!

Ik hoor regelmatig dat een rechtsbijstand verzekering kleinere schades vergoed omdat dat voor hun goedkoper is dan doorprocederen.
Leuk voor degene die de rechtsbijstand heeft uiteraard, maar het geeft toch een vervelend gevoel dat de veroorzaker er zonder ellende mee weg komt. Zwaar irritant.
Ja ik snap het economisch principe, maar laten gaan omdat dat voordeliger is staat een beetje haaks op het rechtsgevoel.
 
Ik kreeg hier echt een vervelend gevoel bij.
In het algemeen, niet over deze zaak!

Ik hoor regelmatig dat een rechtsbijstand verzekering kleinere schades vergoed omdat dat voor hun goedkoper is dan doorprocederen.
Leuk voor degene die de rechtsbijstand heeft uiteraard, maar het geeft toch een vervelend gevoel dat de veroorzaker er zonder ellende mee weg komt. Zwaar irritant.
Ja ik snap het economisch principe, maar laten gaan omdat dat voordeliger is staat een beetje haaks op het rechtsgevoel.
Gestraft is ze (gedeeltelijk)al, de schade was niet alleen ontstaan door de fiets....

Rechtsbijstand gaat zaken onder de 250 euro niet verhalen maar kopen ze af. Dit scheelt enorm veel geld aangezien er een zaak van maken en gaan verhalen vaak een veelvoud kost. Aan de ene kant heb je gelijk dat verhalen rechtvaardiger is, maar ik betaal al genoeg premie. Als ze het gaan verhalen en daarbij veel meer kosten maken zal de premie die wij met z'n alle betalen hoger worden.

Het was hoe dan ook door de verzekering betaald en niet door het meisje zelf. En voor de AVP betaal je toch een vast bedrag dus premieverhoging kan ook niet toegepast worden.
 
Het spijt me enorm dat ik niet duidelijker ben geweest, maar ik mankeer niks en het ging over een andere motorrijder.

DIT BERICHT KWAM IK NAMELIJK TEGEN OP FACEBOOK.

Maar er wordt ook door mij vaak heel vluchtig gelezen en dan krijg je misverstandjes.

Opa is kerngezond en alles is nog heel.
Dat maakt mijn hele dag weer goed! *O*
 
Rechtsbijstand gaat zaken onder de 250 euro niet verhalen maar kopen ze af.
Mijn rechtsbijstand (verzekering niet uitsluitend voor maar wel inclusief verkeer) hanteert zelfs een ondergrens van 250 euro. Lagere bedragen doen ze niks mee, da's voor eigen rekening. En ik vind dat wel terecht, al voelt het soms vervelend.
 
Eergisteren kwam ik wederom een motor rijder tegen tussen goes en hoogerheide.... (de andere kant op kom ik hem nooit tegen)
Ik heb deze man al VEEL vaker zien rijden, maar nu "flikte" hij het bij mij.

Achtergrond info:
Al meerdere malen heb ik sinds 1 april tussen 16h30 en 17h op de A58 tussen Goes en Hoogerheide een motor rijder zijn rijden op een (met alle respect) wat oudere, hoekigere motor. Het is wel een "racer".
Heb nog niet goed kunnen zien watvoor 1, maar het lijkt een oudere Suzuki (maar het kan makkelijk een andere zijn hoor)
Ik heb hem een aantal keren rechts in zien halen (je zou zeggen, niet heel spannend).
Maar ook over de vluchtstrook. Ook tussen 2 auto's doorwringen terwijl iedereen ongeveer 110 aan het rijden is, ook tussen auto en vrachtwagen door.
Filmpje van eerder is ook een actie die hij regelmatig doet, nadat hij rechts is in gaan halen (dus tussen 2 doorpiepen naar de linker baan).

Laatste tijd zie ik hem steeds vaker over de vluchtstrook met hoge snelheid inhalen, maar ook over het kleine strookje tussen linker baan en de vangrail (midden geleider) op de snelweg!
Eerst een paar keer: ik ben auto's aan het inhalen, achter mij rijden andere auto's.
Op het moment dat ik naar rechts GA, komt hij auto's voorbij en dus ook mij..... (Dit soort fratsen ook "van een afstandje" gezien)
Eergister deed hij dit terwijl hij achter mij zat, en ik een vrachtwagen in aan het halen ben met een auto voor mij: die auto BEGINT naar rechts te gaan en hij komt mij voorbij (tus tussen mij en vangrail / midden geleider door) en daarna de auto voor mij nog voor die naar rechts is. Vervolgens duikt hij naar rechts de vluchtstrook op en haalt een vrachtwaren in die op dat moment wordt ingehaald door een andere vrachtwagen.....

verderop ging hij weer over de smalle ruimte links en zigzaggend zo door het verkeer, dit laatste was net voor, bij en net voorbij de afslag Hoogerheide vanuit zeeland/belgie en ik zie hem op deze manier richting bergen op zoom rijden.

Wat een absolute malloot.... randdebiel.... en ga zo maar door.

Ik ga niet hem de ruimte ontnemen om dit soort fratsen te doen (heb daar serieus over nagedacht, maar toch niet gedaan), want ik weet zeker dat mijn spiegeltje van mijn mooie lease bak dan op de grond ligt.... maar iemand gaat dit doen, en dat zou ook een vrachtwagen kunnen zijn..... deze vent gaat zich nog eens doodrijden.... echt....

Je ziet hem voor hij zijn actie doet kijken, positioneren, en dan ineens gasgeven.
Vaak blijft hij wel enige tijd achter de auto hangen, maar besluit dan toch ineens maf te gaan doen en doet dan een aantal gekke dingen achter elkaar.
Dit is niet het type persoon wat je op een motor wil zien..... ab-so-luut niet (dat is iig mijn mening).

pfffffff

Zal proberen volgende keer te letten op merk en type motor, en kenteken.
Ik moet eens een dashcam aan gaan schaffen ofzo...
 
Vanmorgen terug naar huis (na nachtdienst) Haarlem Alkmaar.
Nu zie ik op die route vaak dingen gebeuren waar ik hoofdschuddend afstand van neem. Maaar vandaag was het wel weer bijzonder.
5 keer blikjes die een rood kruis negeerden. Niet ff nog een paar meter extra zodat ze 2 auto's verder in de file kunnen aanschuiven . Maar gewoon. Enkele honderden meters. |(

En hele volksstammen die door rood rijden.
Waarvan 1 zich dood leuk bij het afslaan, door rood dus, midden op de weg posteerde waardoor het rechtdoorgaande verkeer ook nog belemmerd werd. En ik dus een beetje zigzaggend mijn weg moest vervolgen.

Was er vandaag een 1 of andere TikTok challenge ofzo. Zoveel mogelijk rood negeren . Echt bizar
 
Terug
Bovenaan Onderaan