Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag ging ik naar de honda dealer in m'n buurt om eens met een cb300r te rijden.
Onlangs me bedacht dat de KTM me wel duur begint te worden voor 33km enkel woonwerk verkeer en zonde van de motor.
Dus op de cb300r uitgekomen, ondertussen ben ik al redelijk overtuigd van m'n keuze.
Om 8.55u naar de dealer vertrokken, kom omstreeks 9.15u toen er nog alleen 1 klant was en niemand anders te zien.
Eens alle motoren af gegaan, ik zag niet direct een cb300r staan.
Eindelijk iemand aan de balie, ze kon me niet direct helpen maar binnen 5-10min komt er iemand die dat wel kan.
Even geduld dus...
Wat blijkt, ze hebben er geen staan dus geen proefrit mogelijk maar misschien komt er volgende week eentje binnen.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en eens gebeld naar een andere Honda dealer die een stukje verder was.
Dame aan de telefoon kende het model niet en ging het even vragen.
Ook geen cb300r en er komen dit jaar geen meer aan.
De volgende Honda dealer dan bellen, 75km verder.
Die had er eentje besteld voor een klant in december 2021, wordt waarschijnlijk in september geleverd.
Hoe moeilijk kan het nu zijn om even een testrit te maken met een motor die je zo goed als direct wil betalen als hij goed is.
Ik heb beslist om een nieuwe te nemen, momenteel is er een actie van 2 + 3j garantie.

Ik ben bijna naar de BMW dealer gereden om een BMW 310 GS test te rijden maar gelukkig heb ik dat kunnen afwenden.
 
Kwam vandaag deze tegen op een niet al te brede weg. Toen ben ik maar even in de berm gaan staan

Snip20220806_19.png
 
En
Vandaag ging ik naar de honda dealer in m'n buurt om eens met een cb300r te rijden.
Onlangs me bedacht dat de KTM me wel duur begint te worden voor 33km enkel woonwerk verkeer en zonde van de motor.
Dus op de cb300r uitgekomen, ondertussen ben ik al redelijk overtuigd van m'n keuze.
Om 8.55u naar de dealer vertrokken, kom omstreeks 9.15u toen er nog alleen 1 klant was en niemand anders te zien.
Eens alle motoren af gegaan, ik zag niet direct een cb300r staan.
Eindelijk iemand aan de balie, ze kon me niet direct helpen maar binnen 5-10min komt er iemand die dat wel kan.
Even geduld dus...
Wat blijkt, ze hebben er geen staan dus geen proefrit mogelijk maar misschien komt er volgende week eentje binnen.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en eens gebeld naar een andere Honda dealer die een stukje verder was.
Dame aan de telefoon kende het model niet en ging het even vragen.
Ook geen cb300r en er komen dit jaar geen meer aan.
De volgende Honda dealer dan bellen, 75km verder.
Die had er eentje besteld voor een klant in december 2021, wordt waarschijnlijk in september geleverd.
Hoe moeilijk kan het nu zijn om even een testrit te maken met een motor die je zo goed als direct wil betalen als hij goed is.
Ik heb beslist om een nieuwe te nemen, momenteel is er een actie van 2 + 3j garantie.

Ik ben bijna naar de BMW dealer gereden om een BMW 310 GS test te rijden maar gelukkig heb ik dat kunnen afwenden.
Via de importeur konden ze ook niks voor je betekenen?
 
En

Via de importeur konden ze ook niks voor je betekenen?
Heb ik niet gevraagd/hebben ze niet voorgesteld.
Ik had ook geen zin om te ver te rijden.
De laatste dealer die ik gebeld had was al 1u/81km rijden.
Dan wacht ik wel enkele dagen...
Op de website van Honda staat er bij "proefrit" :momenteel hebben we weinig modellen beschikbaar, gelieve de dichtstbijzijnde dealer te contacteren.
 
Vanochtend verzamelen voor ritje richting Friesland.

Ik rij op de provinciale 2 baans weg waar je 100 mag, ik reed ietjes harder.

Haal ik een rits autos en vrachtwagen in en rij op dat moment naast de vrachtwagen.. Staat daar gvd ineens een fkkn jonge gans op de weg op mijn rijbaan :( ik kon niks anders meer dan helemaal naar links van de weg gaan rijden.... Loopt op het aller aller allerlaatste moment dat kutbeest NAAR LINKS NAAR MIJ TOE...... Ik raak dat beest op zn kop of hals met mn voet, en blijkbaar mn achterrempedaal...... En gelukkig overleefd 8)7mn achterrempedaal is ervan afgebroken en ik denk dat de gans er minder aan toe is.

Bij aankomst verzamelpunt hingen de veren nog aan de afgebroken rempedaal :')

Dus de fijne rit met fijne mensen door Friesland met alleen mn voorrem gereden B|
 
Vanochtend verzamelen voor ritje richting Friesland.

Ik rij op de provinciale 2 baans weg waar je 100 mag, ik reed ietjes harder.

Haal ik een rits autos en vrachtwagen in en rij op dat moment naast de vrachtwagen.. Staat daar gvd ineens een fkkn jonge gans op de weg op mijn rijbaan :( ik kon niks anders meer dan helemaal naar links van de weg gaan rijden.... Loopt op het aller aller allerlaatste moment dat kutbeest NAAR LINKS NAAR MIJ TOE...... Ik raak dat beest op zn kop of hals met mn voet, en blijkbaar mn achterrempedaal...... En gelukkig overleefd 8)7mn achterrempedaal is ervan afgebroken en ik denk dat de gans er minder aan toe is.

Bij aankomst verzamelpunt hingen de veren nog aan de afgebroken rempedaal :')

Dus de fijne rit met fijne mensen door Friesland met alleen mn voorrem gereden B|
Vanavond ganzenlever op het menu *O*.
 
Vanochtend verzamelen voor ritje richting Friesland.

Ik rij op de provinciale 2 baans weg waar je 100 mag, ik reed ietjes harder.

Haal ik een rits autos en vrachtwagen in en rij op dat moment naast de vrachtwagen.. Staat daar gvd ineens een fkkn jonge gans op de weg op mijn rijbaan :( ik kon niks anders meer dan helemaal naar links van de weg gaan rijden.... Loopt op het aller aller allerlaatste moment dat kutbeest NAAR LINKS NAAR MIJ TOE...... Ik raak dat beest op zn kop of hals met mn voet, en blijkbaar mn achterrempedaal...... En gelukkig overleefd 8)7mn achterrempedaal is ervan afgebroken en ik denk dat de gans er minder aan toe is.

Bij aankomst verzamelpunt hingen de veren nog aan de afgebroken rempedaal :')

Dus de fijne rit met fijne mensen door Friesland met alleen mn voorrem gereden B|
Wees blij dat ie niet ging vliegen...
 
Wees blij dat ie niet ging vliegen...
Daar dacht ik vlak erna ook nog aan... Wat als die was gaan vliegen, dan had ik hem met 120 vol op mn vreetschuur gehad.. Maargoed zoveel scenarios waarbij het heel wat minder af had kunnen lopen. Gelukkig alleen bij een afgebroken rempedaal gebleven :)
 
Vandaag de K100 parkeren, stond iemand uitgebreid te kijken naar het ding, kreeg nog complimenten over dat het ding er zo mooi bij stond.

Ik had niet eens gepoetst van tevoren.
 
Donderdag reed ik met een camper over de ring Antwerpen.
Op de portalen boven de weg stond een maximum snelheid van 70 Km aangegeven, zelf reed ik bijna 80 op de middelste baan met ongeveer 30 meter tussenruimte op mijn voorganger.
De rechterbaan was ook redelijk vol.
Vervolgens gaat er een Nederlandse truckchauffeur vlak achter mij rijden en toeteren en toen er een gaatje ontstond op de rechterbaan haalde hij mij rechts in, om hem daarna weer naar links te gooien zonder voldoende ruimte. Dus moest ik op de rem.
En hij ook, want anders reed hij op zijn voorganger.
Als er een carkit in de camper had gezeten had ik zijn baas gebeld.
 
Donderdag reed ik met een camper over de ring Antwerpen.
Op de portalen boven de weg stond een maximum snelheid van 70 Km aangegeven, zelf reed ik bijna 80 op de middelste baan met ongeveer 30 meter tussenruimte op mijn voorganger.
De rechterbaan was ook redelijk vol.
Vervolgens gaat er een Nederlandse truckchauffeur vlak achter mij rijden en toeteren en toen er een gaatje ontstond op de rechterbaan haalde hij mij rechts in, om hem daarna weer naar links te gooien zonder voldoende ruimte. Dus moest ik op de rem.
En hij ook, want anders reed hij op zijn voorganger.
Als er een carkit in de camper had gezeten had ik zijn baas gebeld.
Je zou 'm, de onverlaat! Als je 'm tussen je vingers krijgt :(
 
Mooi avondje gisteren, tijd voor een extra rondje.
Zo gezegd zo gedaan.
Pakkie aan en sturen maar...

Lekker binnendoor naar Schoonhoven.
Daar aangekomen.
Effe genieten.

Om vervolgens de weg weer te vervolgen.
Contact aan, druk op de startknop, een zwoeg en KLAAR. Niets meer, dash zo zwart als de nacht 😳

WTF????

Accu, zo dood als een pier🤨
Geen foon op zak🤐

Toevallig komt er een voorbij ganger aan, ook motormuis, babbeltje gemaakt, mocht even gebruik maken van zijn foon.

ANWB gebeld.
Was vrij snel ter plaatste, condensator op de accu en er was weer leven in de brouwerij 🥳

Morgen maar een accu halen🤷

En de kerel even een bedank appie gestuurd..
Moraal van het verhaal:
Gaat niet weg zonder foon, is een stuk makkelijker 😇
 
Richting Otterloo, Harskamp en daarna Stroe rijden, zie je ook nog een mooi stukje Nederland.
Ik ken het, ik woon op de Veluwe, heerlijk wonen inderdaad :t
Was mijn plan ook, door richting Nunspeet enz.

Maar de weg langs Deelen wordt afgesloten als in éénrichting verkeer van Apeldoor naar Arnhem.
En dan doen ze dit:
We willen mogelijke overlast in Otterlo beperken en de route via de N310 minder aantrekkelijk maken voor sluipverkeer. Daarom plaatsen we verkeerslichten op ongeveer 500 m ten zuiden van EuroParcs De Wije Werelt. Zo kan het verkeer alleen in kleine groepen door Otterlo rijden. Daarmee voorkomen we verkeersopstoppingen in Otterlo.

Kortom zal er een leuke boel worden gok ik zo, vast wel heel druk.
We gaan het zien. Op de motor moet ik voordeel kunnen halen.

Ook typisch, je sluit een hele weg af en de forensen die daar rijden en ook weer naar huis willen zijn dan in èèn keer sluipverkeer |(
 
De bedoeling is waarschijnlijk, dat je 65 km omrijdt via de a28.

Op de n310 staat op de door jouw genoemde plek een flinke file.


Dieren, Eerbeek en dan Loenen is ook nog een aardige optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan