Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag twee keer ingehaald door dezelfde GS-rijder die wel volledig bepakt was, maar bijpassende motorkleding hoorde daar blijkbaar niet bij. T-shirt, korte broek, en sneakers (teenslippers hadden het plaatje wel compleet gemaakt). Kom je zelf aankakken in volledig aan elkaar geritst pak, zelfs nog een stormkraag om de wespen/bijen/ongedierte uit je nek te houden, en laarzen die nou niet bepaald "luchten". Het is en blijft apart om te zien. Textiel is misschien niet zo sterk als leder, maar het natuurlijke "leder" dat wij mee krijgen vanaf geboorte zal zeker weten nog minder kunnen hebben.

De tweede keer dat ie me inhaalde dacht ik "hoe dan?!". Misschien bij het tankstation moeten stoppen om alle steentjes uit zijn scheenbeen te peuteren? Geen enkel idee. Maar het viel op.

Verder was het wel lekker onderweg. De typische niet-oplettende personen die wel het gas kunnen vinden maar slingeren omdat de telefoon/kids interessanter zijn waren zeker ook aanwezig, maar het waren er aanzienlijk minder dan buiten de vakantieperiode.

Tip: als het dit weer is, zet je ventilatie open voordat je vertrekt. Op een motor proberen je ventilatie open te peuteren:
A: ziet stom uit, en
B: je vindt ze niet allemaal (afhankelijk van het pak natuurlijk) of komt er gewoon niet bij met het pak aan.
 
Volgens mij is alleen de helm verplicht,verder niks
Volgens pagina's als deze zijn in België verplicht:
- Helm
- Jas met lange mouwen (hoeft geen speciale motorjas te zijn of zo)
- Lange broek of overall (ook niks speciaals benodigd)
- Handschoenen (ook niks speciaals benodigd)
- Laarzen die de enkel beschermen

Kortom, zo lang ik maar een goedgekeurde helm draag, zit ik in België zo te lezen al goed met een fleece jack, een joggingbroek, twee van die hoge basketballschoenen, en twee van die medische latex handschoentjes. Maar korte broek en T-shirt mogen inderdaad niet.
 
Volgens pagina's als deze zijn in België verplicht:
- Helm
- Jas met lange mouwen (hoeft geen speciale motorjas te zijn of zo)
- Lange broek of overall (ook niks speciaals benodigd)
- Handschoenen (ook niks speciaals benodigd)
- Laarzen die de enkel beschermen

Kortom, zo lang ik maar een goedgekeurde helm draag, zit ik in België zo te lezen al goed met een fleece jack, een joggingbroek, twee van die hoge basketballschoenen, en twee van die medische latex handschoentjes. Maar korte broek en T-shirt mogen inderdaad niet.
Lekkere schijnveiligheid is dat...
 
1660070646879.png
 
60 jaar geleden reed je gewoon in een spijkerbroek en een leren jekkie en dat doe ik nu nog wel eens, maar alleen als ik met een klassieker in het dorp rijd en niet boven de 50 km/u kom.

Maar met dit weer stap ik zeker niet op de motor, want die leren broek, het zware motorjack, de laarzen en de handschoenen, het is allemaal geweldig, maar als je even een paar minuten voor een spoorwegovergang moet wachten word je gekookt en dan keer ik om en rijd de andere kant op.
 
Is niet verplicht:

Beschermende motorkleding
Op de motor moet u een goedgekeurde helm dragen. Beschermende kleding is niet verplicht, maar wel belangrijk. Kies kleding die speciaal voor motorrijders is ontworpen. Die kleding beschermt u als het onverhoopt toch misgaat

Echter krijg ik ook de kriebels als ik iemand zie rijden zonder.


 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Terug
Bovenaan Onderaan