Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Deze toch ook
Screenshot_2022-08-10-00-33-17-1.png
 
Ik zie ze hier op het moment met korte broeken etc rijden? Beetje willekeur?
Ik denk dat het een kwestie was van de verkeerde plaats op een verkeerd moment. Ze stonden er met een aantal te controleren en dan moeten ze schrijven.
En 't klopt wat je zegt, bij mij in de buurt (Vorst) rijden ze ook in hemdsmouwen, slippers en shorts rond. Kan mij er niet druk om maken, het is niet mijn vel. }:O
 
Het was mij ook al opgevallen dat er een wisseling in de max snelheid zat op de hoofdrijbaan binnen de controle. Bij die wijziging zag ik geen camera's hangen. Ik denk dat er geen enkele rechter is die daar in mee gaat, want bewijs wordt dan lastig.
 
Het was mij ook al opgevallen dat er een wisseling in de max snelheid zat op de hoofdrijbaan binnen de controle. Bij die wijziging zag ik geen camera's hangen. Ik denk dat er geen enkele rechter is die daar in mee gaat, want bewijs wordt dan lastig.
Het is een trajectcontrole… Ze weten de afstanden waar het 70 en waar het 100 is, de maximale gemiddelde snelheid is dan eenvoudig te berekenen.
 
Gisteren weer terug over de N310 bij Otterloo, in de file werd net een motor weggereden op een auto ambulance.
Blijkbaar een klapper daar gehad? Vooral voorschade.
Er stond weer een km of 4 file, ergens in het midden vaag? Geen bestuurder gezien alleen de motor werd afgevoerd.

Verder vooral druk met toeristen, maar het gaat allemaal gemoedelijk en rustig, maak verder weinig mee.
Beter :t
 
Het is een trajectcontrole… Ze weten de afstanden waar het 70 en waar het 100 is, de maximale gemiddelde snelheid is dan eenvoudig te berekenen.
Daar ben ik van op de hoogte... Echter krijg je de discussie wanneer je dan precies je snelheid moet gaan veranderen, want dat gaat in een auto niet instantaan, dus geen enkele rechter gaat daar in mee.
 
Daar ben ik van op de hoogte... Echter krijg je de discussie wanneer je dan precies je snelheid moet gaan veranderen, want dat gaat in een auto niet instantaan, dus geen enkele rechter gaat daar in mee.
Hiervoor heb je nou net het instrument van de meetcorrectie. Ik vind het een volstrekt redelijke verwachting dat je 100 meter na een verlaging van 100 naar 70 op de 70 kunt zitten. Merk op dat je ook dat bord/matrix al 100, 200 meter van tevoren kunt zien, en dan al kunt beginnen met vertragen. En ben jij binnen 100m na het bord klaar, gaat jouw gemiddelde snelheid prima binnen de marges vallen. (En ga je dus ook geen boetes krijgen, laat staan er ooit een rechter over te spreken.)

Sterker nog, die discussie krijg je volgens mij sowieso al niet, want de maximum snelheid geldt gewoon VANAF het bord, dus je moet eigenlijk gewoon al vóór het bord klaar zijn.

Maargoed, als jij niet binnen die 200 meter (dus 100m vóór het bord en 100m ná het bord) van 100 naar 70 kunt vertragen ben je of een levensgevaarlijke bestuurder, of je voertuig verdient een WOK status, of allebei.
 
Laatst bewerkt:
leuke proef; ga 100 rijden en laat het gas los als je een hectometerpaal passeert. Tel uit hoeveel paaltjes je bent gepasseerd tot de teller op 70 staat. ik ga je garanderen dat dat meer dan één paaltje is.

mensen die remmen op een snelweg zitten zowiezo te slapen of hebben een andere slaapkop voor zich. (of een complete randdebiel :+ )
 
@SadBunny . Jij zou het dus heel billijk vinden als je geflitst wordt binnen 10 meter na het bord 70 ?

Er zijn normen voor hoever na zo’n bord de snelheid mag worden gecontroleerd.

 
@SadBunny . Jij zou het dus heel billijk vinden als je geflitst wordt binnen 10 meter na het bord 70 ?

Er zijn normen voor hoever na zo’n bord de snelheid mag worden gecontroleerd.

Waar zeg ik dat?

We hadden het hier over een verlaging in een TC segment. Maar in het algemeen geldt een snelheidsverbod direct vanaf het verkeersteken. Dus FEITELIJK ben je in overtreding als je 10m verderop nog 71 rijdt. Maar BILLIJK is dat je enige tijd/ruimte krijgt, ook om bijv. te reageren op ander verkeer. DUS is er een meetcorrectie, zijn er herhalingsborden, zijn er standaarden over die afstand, en dat is allemaal prima.

Punt is, als jij bij de bord/matrix 70 je gas loslaat vanaf 100 en je laat 'm terugzakken naar 70 en blijft daar, gaat jouw gemiddelde snelheid zéker binnen al die marges vallen.

Tel uit hoeveel paaltjes je bent gepasseerd tot de teller op 70 staat.
Dat hangt er maar helemaal vanaf of je bijv. 2 of 4 cylinders rijdt, en in welke versnelling je staat. Maarreh... Heb jij geen remmen op je voertuig dan? Misschien toch maar eens overwegen :+

Of laat jij bij een uitvoegstrook van de snelweg naar een tankstation ook alleen je gas los? Daar volgen die bordjes van 70/50/30 elkaar in ras temp op, en die vertraging haalt (heel gek) iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Maargoed, als jij niet binnen die 200 meter (dus 100m vóór het bord en 100m ná het bord) van 100 naar 70 kunt vertragen ben je of een levensgevaarlijke bestuurder, of je voertuig verdient een WOK status, of allebei.
Ga maar 50 rijden als de matrix 50 aangeeft voordat je een file nadert... Ik hou die vrachwagen liever achter me dan boven me. 50 rijden waar 50 aangegeven wordt is een onmiddelijke doodswens
 
Dat hangt er maar helemaal vanaf of je bijv. 2 of 4 cylinders rijdt, en in welke versnelling je staat. Maarreh... Heb jij geen remmen op je voertuig dan? Misschien toch maar eens overwegen :+

Of laat jij bij een uitvoegstrook van de snelweg naar een tankstation ook alleen je gas los? Daar volgen die bordjes van 70/50/30 elkaar in ras temp op, en die vertraging haalt (heel gek) iedereen.

uitvoegstrook is geen snelweg meer ;)
 
uitvoegstrook is geen snelweg meer ;)
Huh? Tuurlijk wel. Alleen het tankstation zelf niet.

Ga maar 50 rijden als de matrix 50 aangeeft voordat je een file nadert... Ik hou die vrachwagen liever achter me dan boven me. 50 rijden waar 50 aangegeven wordt is een onmiddelijke doodswens
Als, ALS, een Vmax overschrijding nodig is voor je eigen of andermans veiligheid dan is dat een uitzondering (waar we allemaal wel eens in zitten natuurlijk).

Maar om het per definitie een onmiddellijke doodswens te noemen om je gewoon aan de Vmax te houden is natuurlijk ridicuul.
 
Tenzij lager Vmax aangegeven, wat dus vaak bij uitvoegstroken naar tankstations gebeurt.
Dat geldt voor heel fokking NL dus is totaal niet relevant, je komt er niet onder vandaan

1660129178369.png


Dit is afslag nootdorp bijvoorbeeld....

Deze de andere kant op, en na het bord einde snelweg mag je nog steeds 80

1660129415716.png
 
leuke proef; ga 100 rijden en laat het gas los als je een hectometerpaal passeert. Tel uit hoeveel paaltjes je bent gepasseerd tot de teller op 70 staat. ik ga je garanderen dat dat meer dan één paaltje is.
..
Hangt er vanaf waar mijn regeneratie setting op staat ;)
Ik kan je garanderen wanneer die op med of max staat ik een stuk langzamer dan 70 rij bij het volgende paaltje.

Kortom nogal afhankelijk van voertuig en settings.
 
Terug
Bovenaan Onderaan