Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nee, dat vind ik absoluut niet. Ik ben ook tegen de helmplicht, al zal ik zelf altijd een helm dragen. Maar ik heb een schurfthekel aan dat complete risicomijdende en betuttelende gedrag van de overheid. Bovendien, als er meer motorrijders zonder helm rijden, helpt dat ook flink bij het tekort aan donororganen.

Hangt ervan af hoe ernstig de schade is. Als je pech hebt, blijven de organen nog een tijd in de donor, in leven gehouden door geldverslindende apparatuur.
 
Waar van productie tot entsorging heel veel mensen een boterhammetje van eten die anders werkeloos zijn
 
Waar van productie tot entsorging heel veel mensen een boterhammetje van eten die anders werkeloos zijn

Misschien. Het kost ook klauwen met geld. Meer dan het oplevert, vermoed ik. Daarbij kan iemand die de zorg aan dat bed levert ook prima aan een ander bed worden ingezet. Er is een schreeuwend tekort aan verplegend personeel. Voor de engineers die die apparatuur ontwerpen, is momenteel ook werk zat bij andere bedrijven. Afval hebben we al veel te veel.
Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet voor een beschermendekledingplicht, en ook met een helm op kun je als kasplantje eindigen, maar (voor mij) zijn er wel grenzen. Een beetje verantwoordelijkheidsgevoel en beperken van de extreemste risico's is niet verkeerd.
En misschien helpt hierbij ook wel mee dat ik zelf nooit mijn leven zou willen eindigen aan het andere uiteinde van een hoop kabels. Dan mag de stekker er echt meteen uit en mogen ze zich uitleven op mijn nog bruikbare onderdelen.
 
Gisteren reed ik naar huis, zag een berm brand bij A59 vlakbij Den bosch, de brandweer was nog aanwezig terwijl de boel nog aan het smeulen was. Bizar om dat te zien. Wie had dat gedacht, dat het in Nederland zo extreem droog kan zijn.... Misschien een roker die een sigaret naar buiten gooit.....
 
Komt vaker voor dan je denkt. In 1995 zat ik in Harderwijk in dienst, toen heeft bij de A1 de middenberm dagenlang in de fik gestaan bij afslag Kootwijk, waarschijnlijk inderdaad door een zorgeloos weggeschoten peuk tijdens extreme droogte. Afslag is meen ik een paar dagen dicht geweest en de sporen waren jaren later nog te zien, als je goed kijkt kun je het zelfs nu nog wel een beetje zien.
 
Hangt ervan af hoe ernstig de schade is. Als je pech hebt, blijven de organen nog een tijd in de donor, in leven gehouden door geldverslindende apparatuur.

Merk op dat je sowieso alleen maar als donor kunt dienen als je in het ziekenhuis overlijdt in gecontroleerde omstandigheden. Dus de juiste mate van verplichting van beschermende kleding is die mate waarin je net niet meteen doodgaat O-)
 
Nee, dat vind ik absoluut niet. Ik ben ook tegen de helmplicht, al zal ik zelf altijd een helm dragen. Maar ik heb een schurfthekel aan dat complete risicomijdende en betuttelende gedrag van de overheid. Bovendien, als er meer motorrijders zonder helm rijden, helpt dat ook flink bij het tekort aan donororganen.
Soms zien mensen de risico's niet.
Vind het ook prima dat de helmplicht voor snorscooters wordt ingevoerd na een oproep van 130 artsen.
Kan me voorstellen dat die artsen een hoop lichamelijke schade zien, na een ongeluk zonder helm met 50 km per uur op die snorscooters.
 
Begrijp me niet verkeerd: ik ben niet voor een beschermendekledingplicht, en ook met een helm op kun je als kasplantje eindigen, maar (voor mij) zijn er wel grenzen. Een beetje verantwoordelijkheidsgevoel en beperken van de extreemste risico's is niet verkeerd.
Mee eens.

Het grote publiek daarentegen wil vaak nop weten van verantwoordelijkheid, en als je erover begint ben je ineens een racist etc.
Velen willen met 50+ zonder helm over t fietspad denderen, dus voeren ze massaal op.
Velen gaan met teenslippers en korte broek motorrijden, maar owee als je hen wilt waarschuwen voor de risico's van hun keuzes...

We leven in een maatschappij waar je niemand mag corrigeren, en ze met betutteling alles idiot-proof denken te kunnen maken...
 
Duitsland heeft de snelheid verlaagd met 20 km, 80 is 60 geworden omdat duisters allemaal 20 km te hard rijden. Platkoppen hebben massaal schijt aan de snelheidslimieten en komen bij mij ook op 30 centimeter achter me zitten te lichten, waar ik op mijn beurt weer schijt aan heb. Ze wachten maar en anders hadden ze net als ik eerder weg moeten gaan
Twee jaar geleden in Nederland met de auto: politiebusje kwam links naast me staan voor het stoplicht. Vlak na stoplicht worden twee banen weer één baan. Zij trokken hard op, maar ik natuurlijk per ongeluk-expres net iets harder, dus ze moesten tandenknarsend achter mij aansluiten. Bovenop mijn bumper. Ik rijd netjes precies 80 km/u en zie een bord 50. Dus vooraf rustig gas los en bij dat bord reed ik precies 50.

Na de kruising mocht je waarschijnlijk weer 80, maar daar stond geen bord of zo. De politiebus zat nu echt minder dan 2 centimeter achter me, dus ik aarzelend en langzaam weer naar 80. Stukje verder weer dezelfde situatie: bord met 50. Ruim van tevoren rustig gas minderen. Haalt die bus me volgas over de doorgetrokken dubbele streep in, vlak voor een tegenligger. Licht floept aan: "POLITIE. VOLGEN.'

Er sprongen wel zes agenten uit die bus, allemaal vrouwen, en één man, helemaal opgefokt. 'Je weet zeker wel waarom we je staande houden?'
- Nee, eigenlijk niet. Volgens mij reed ik niet te hard. O-)
Zegt die agent, met het schuim op de mond: Je mag nóóit zo maar afremmen als er een bord met vijftig staat. Dat is gevaarlijk als er iemand vlak achter je rijdt.
- Maar je mag toch niet te hard rijden? Er staat een heel groot bord. Dat geldt ook voor degene die achter me rijdt, en bumperkleven is ook verboden volgens mij. Waar je 50 mag, mag je 50, ik heb vaak genoeg een boete gehad als ik op zo'n plek 55 reed.

Agentjes nog steeds door het dolle heen. Hele discussie of ik nu wel of niet geremd had (ik had mijn rempedaal niet aangeraakt). Alle papieren moest ik laten zien, die werden uitgebreid gecontroleerd in de bus. Daarna een blaastest. Ze namen alle tijd. Uiteindelijk mocht ik gewoon doorrijden natuurlijk. Ik wil dus wegrijden, slaat die mannelijke agent keihard op m'n dak. Ik weer stoppen. Hij trekt de deur aan de passagierskant open en hij schreeuwt buiten zichzelf dat hij nog in de buurt van de auto liep toen ik (heel zachtjes) wilde optrekken.

O, sorry, zei ik, ik keek naar de andere kant of er verkeer aankwam. Hij bleef schreeuwen en dreigen. Ik zei nogmaals sorry. Hij bleef nog steeds schreeuwen. Ik: Volgens mij heb ik nu al drie keer sorry gezegd. Toen gooide hij met een rotklap mijn deur dicht.

Ik moet nog steeds lachen als ik eraan denk. _O- Ze hebben een stressvolle baan, zullen we maar zeggen. :')
 
hmmm, de politie agent was zelf ook helemaal verkeerd bezig. wat zou het mooi zijn als je dat op video had opgenomen, dan zouden die groep mensen flink in de stront zakken als dat bekend werd..... doet mij denken aan Hong kong. Toen agenten zelfs goud en eten konden pakken bi jzaakjes en op "rekening " mochten doen. Natuurlijk betaalden ze zowat nooit.... legaal jatten. Tegenwoordig gebeurd dat niet meer, dat stelen door politie. Maar verkeerd gedrag is nog steeds niet afgeleerd zo te horen.... jammer.
 
Twee jaar geleden in Nederland met de auto: politiebusje kwam links naast me staan voor het stoplicht. Vlak na stoplicht worden twee banen weer één baan. Zij trokken hard op, maar ik natuurlijk per ongeluk-expres net iets harder, dus ze moesten tandenknarsend achter mij aansluiten. Bovenop mijn bumper. Ik rijd netjes precies 80 km/u en zie een bord 50. Dus vooraf rustig gas los en bij dat bord reed ik precies 50.
....
Je vraagt er dan ook om ;)

Ik heb er ook een hekel aan, wel voor mij langs raggen en dan precies op de limiet van de snelheid rijden.
Blijf er dan achter.
Gelukkig overkomt mij dat alleen in de auto })
 
Ben jij een politieagent?
Sommigen van ons hebben respect voor gezsg en hierarchie. Als je op de rechterrechtdoorvörsorteerstrook staat betekent dat al dat je niet je best gaat doen om een politiewagen er uit te trekken waarvan je weet dat ze ook altijd eat harder rijden dan de max
 
Laatst bewerkt:
Sommigen van ons hebben respect voor gezsg en hierarchie
Ja, vandaar dus dat ik me keurig aan de maximum snelheid hield.

Dat wil dus niet zeggen dat ik normaal gesproken langs andere verkeersdeelnemers rag en dan precies op de snelheidslimiet blijf rijden.

Begrijpend lezen blijft lastig :o
 
Verkeerstekens (zoals een met een bord aangegeven Vmax, maar denk bijvoorbeeld ook aan een verplichte rijrichting of een parkeerverbod) hebben een werkingssfeer voor een wegvak (behalve als ze een "zone" onderbord hebben). Zijstraten begrenzen zo'n wegvak, want hoe zouden anders mensen die vanuit die zijstraat komen die regel kunnen kennen?

Daarom moeten na kruispunten (en andere tekens) "herhaald" worden na een kruising, of anders gezegd, als men in een ander wegvak ook iets wil toepassen zal het in dat wegvak ook moeten worden aangegeven. Zo zie je ook wel eens op een 50- of 80-weg bordjes 30 in aanloop naar een rotonde, en dan na de rotonde geen 50, toch mag je na die rotonde dan gewoon weer 50.

Dat gezegd hebbende is de Vmax natuurlijk een *maximum*, en kun jij niet gehouden worden dat maximum ook te rijden. Er is immers geen minimumsnelheid. Wel ben je natuurlijk gehouden aan artikel 5, oftewel niet hinderen of in gevaar brengen (ook niet per ongeluk). Dus ergens tussen die twee regels in lijkt mij die situatie te spelen.

Was ik overtuigd van die 50, zou ik persoonlijk ook geen ene sikkepit eroverheen gaan voor een politieauto achter me. Dan zet 'ie z'n toeters en bellen maar aan als hij erlangs wil. De vergissing dat het daar eigenlijk 80 was lijkt me redelijk, dat gebeurt iedereen wel eens (hoewel heel gek - andersom veel vaker _O- )

Tegelijk mag bumperkleven uiteraard ook niet, en dat lijkt me erger (gevaarlijker) dan per ongeluk te langzaam rijden. Dat gezegd hebbende hebben pliesies dan natuurlijk wel weer vrijstelling van het RVV als dat nodig is voor uitoefening van hun functie (ook zonder voorrangsvoertuigstatus), dus wat wij niet mogen mogen zij vaak wel :) Maar bumperkleven natuurlijk niet.

Beetje de discussie tussen "niet rechts houden en 80 rijden" op een 100-snelweg, en dan een "rechts inhaler" erlangs. Allebei niet handig bezig, maar wie is fout en wie is fouter?
 
Jij vindt het dus irritant als iemand zich precies aan de maximum snelheid houdt als er een politiewagen achter hem rijdt?
Begrijpend lezen blijft lastig :+

Nee, ik vind het irritant dat je hem ervoor smijt (want dat deed je per ongeluk-expres ) en dan ineens "heel netjes" gaat rijden.
Dat roept irritatie op en dat weet je ook wel.

Dat die agenten daar dan wat geïrriteerd op reageren is begrijpelijk alhoewel niet professioneel.
Maar je vroeg om aandacht en kreeg die ook.
 
Ja, vandaar dus dat ik me keurig aan de maximum snelheid hield.

Dat wil dus niet zeggen dat ik normaal gesproken langs andere verkeersdeelnemers rag en dan precies op de snelheidslimiet blijf rijden.

Begrijpend lezen blijft lastig :o
Dus eerst expres harder op trekken want je wil wat bewijzen, laten zien dat je hard kan optrekken, leuk vindt, of omdat? om vervolgens strak 50 te gaan rijden, want politieauto...Ik vind het vooral sneu
 
Begrijpend lezen blijft lastig :+

Nee, ik vind het irritant dat je hem ervoor smijt (want dat deed je per ongeluk-expres ) en dan ineens "heel netjes" gaat rijden.
Dat roept irritatie op en dat weet je ook wel.

Dat die agenten daar dan wat geïrriteerd op reageren is begrijpelijk alhoewel niet professioneel.
Maar je vroeg om aandacht en kreeg die ook.
Ik lees dat de politie auto op een baan reed die eindigde en dus in moest voegen naar de baan van @Tapey
hij smeet em dus helemaal nergens voor (als ik het goed begreep)
 
Terug
Bovenaan Onderaan