Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gisteren toch wel de malloot van de week mee gemaakt|(

Zat zelf in het blikje, rij achter een motormuis aan.
Je kent het ondertussen wel, zo een met een trainingsbroek en een longsleeve shirtje.
Op de A15 richting A38 dat is de doordraaier naar de A16.
Op het stuk bij Barendrecht zitten er van die fijne "ik pletter haast uit mijn zadel" hobbels in het wegdek.
Daar was hij/zij geen idee kwam lang haar onder de pet vandaan de GSX al bijna kwijt...

Niet veel verder krijg je dus ook de afrit richting de A16 naar Dordt.
Op het LAATSTE moment besluit hij/zij om TOCH de afrit te pakken...
Vol over het puntstuk, door het vuil, vrij dicht langs de vangrail de linkerbaan weer op...

Ik denk dat er tussen de GSX en de vangrail hooguit 30 á 40cm over was😳:X
Hij/zij had mazzel dat de koekblikker op zijn/haar baan vol de ruimte gaf......
En met alle geluk de fiets overeind is gebleven..

Ik ga er maar vanuit dat er wat 'sporen' hier en daar terecht zijn gekomen...
 
Vanochtend weer naar midden Nederland geploft. Op de A2 bij Eindhoven wordt gewerkt, dus richting Amsterdam is de A2 afgezet, en mag je over de N2 (parallelweg) met 70km/u op de matrixborden. Zelfs met 80/u GPS was het levensgevaarlijk, aangezien alles komt aanvliegen met 100km/u, en vrachtwagenchauffeurs lekker doordenderen met 85km/u. Dan heb ik het niet over het eerste stuk N2 waar je normaal gesproken 80km/u mag, maar ter hoogte waar de "Tilburgseweg" erbij komt. Ik weet niet of daar nu iets van trajectcontroles zijn of flitsers staan, maar in de ochtendspits zou dat een goudmijn zijn (lezen we mee? ;) ).

Verder was de rit wel oké. Lekker veel kunnen wapperen naar andere rijders :) .

Daar word standaard te hard gereden.... als je met 80 daar rijd dan haalt alles en iedereen je in.
Heb een tijdje naar t Flight-forum gemoeten voor werk, over de "tilburgseweg".... njah safe to say is dat ik voorts een andere route bedacht als ik met de motor ging. Zelfs met de lease-auto was het geen pretje als je wel netjes aan de snelheid houd.
 
Ik kwam vandaag bij een open brug achter een BMW 310 te staan. Daardoor had ik tijd om naar de uitrusting van de berijder te kijken: zwarte winterjas die door het uitnemen van de voering te groot was, gewone broek van het type "hoogwater op Scheveningen", ondanks hoog opgetrokken sokken toch nog blote benen, sandalen met genoemde sokken, klaphelm met afgeschroefd kinstuk, geen handschoenen. Ik kreeg bijna de slappe lach, maar een leek zal slechts een gewone motorrijder waargenomen hebben. :P
 
Ik kwam vandaag bij een open brug achter een BMW 310 te staan. Daardoor had ik tijd om naar de uitrusting van de berijder te kijken: zwarte winterjas die door het uitnemen van de voering te groot was, gewone broek van het type "hoogwater op Scheveningen", ondanks hoog opgetrokken sokken toch nog blote benen, sandalen met genoemde sokken, klaphelm met afgeschroefd kinstuk, geen handschoenen. Ik kreeg bijna de slappe lach, maar een leek zal slechts een gewone motorrijder waargenomen hebben. :P
Kneesliders van Dainese of Alpinestars?
 
  • Haha
Waarderingen: RR.
Paar weken op vakantie geweest in Drenthe en vielen toch wel een aantal zaken op:
  • Worden alleen auto's verkocht met aan/uit gaspedalen (uitparkeren, achteruit en wegrijden schijnt alleen volgas te kunnen)
  • Electrische fietsen kunnen alleen in de hoogste ondersteuningsstand.
Lompe boeren geldt daar voor alle leeftijden 0-88.
Wellicht komt deze oma ook uit Drenthe :+
 
Vandaag met de auto terug van werk. Ik zie een motorrijder met een ST4 staan bij een doorgang (want kruising) van de middenberm. Hij had zijn jas al uit. Ben terug gereden en toch even geïnformeerd ‘been there, done that’ als mede Ducati rijder. Hij had al iemand gefixt. Mij dochter naast me zei; ‘je hebt weer vrienden gemaakt!’.
 
Ik maak geen drol meer mee in het verkeer of andermans fratsen interesseren of verbazen me niet meer. Ik vraag me nog wel steeds af waarom je met een dakkoffer of een bordje werkverkeer 30 km harder mag dan de rest
 
Ik maak geen drol meer mee in het verkeer of andermans fratsen interesseren of verbazen me niet meer. Ik vraag me nog wel steeds af waarom je met een dakkoffer of een bordje werkverkeer 30 km harder mag dan de rest

Zelfde reden als een BMW of Audi 😉

Zou een BMW of Audi met dakkoffer en bordje werkverkeer dan 90 km harder mogen 🤔
 
Moest gister inkopen doen, terug braaf de omleiding gevolgd, i.p.v. de N310 te proberen, nu weet ik dat het ruim een half uur kost, de andere routes is maar de vraag hoelang, en had mijn tijd wel nodig
Van de week nog een keer :(, ze zijn wat vergeten mee te geven, en ik red het zonder niet tot de volgende inkoop, en nee, niet elders/dichterbij te krijgen
Ga wel met de brommer, of de Monkey, twijfel nog ff, dan kan ik wel langs de snelweg via Terlet
(Met de Monkey officieel niet, maar dan vraag ik op de heenweg aan de verkeersregelaar, of hij me er terug langs laat, zo niet, ben ik hem nog niet gepasseerd, dus omkeren en terug, de brommer ophalen)
 
Rijdt zo’n Ducati nou zo geweldig dat men de onbetrouwbaarheid op de koop toe neemt ???

De mijne rijdt ook niet eens geweldig 😅.
Wil nog wel eens bokken, onder de 100 loopt het niet persé soepel. Ik ben eigenlijk te lang, ding wordt heel heet… en toch willen hebben en rijden want droomfiets. Lekker onlogisch 👌
 
Vanochtend kwam ik een motorrijder tegen die blikkers in aan het halen was op dezelfde rijstrook, terwijl er ruimte zat was. Ik was ook ingeblikt en volgens mij zat er nog geen halve meter tussen mijn blik en zijn brik. Door de file heen ging ook met onverminderde snelheid.

Hij had wel een italiaans kenteken, dus misschien is hij gewend om zo te rijden?
 
Vanochtend kwam ik een motorrijder tegen die blikkers in aan het halen was op dezelfde rijstrook, terwijl er ruimte zat was. Ik was ook ingeblikt en volgens mij zat er nog geen halve meter tussen mijn blik en zijn brik. Door de file heen ging ook met onverminderde snelheid.

Hij had wel een italiaans kenteken, dus misschien is hij gewend om zo te rijden?

In Italië zie je dat ja. Soms ook extra brede rijstroken zodat zelfs auto’s elkaar kunnen inhalen bijv.
 
Moest gister inkopen doen, terug braaf de omleiding gevolgd, i.p.v. de N310 te proberen, nu weet ik dat het ruim een half uur kost, de andere routes is maar de vraag hoelang, en had mijn tijd wel nodig
...
Met de motor is de N310 geen enkel probleem, ook de file voor Otterloo rij je gewoon langs.

Het is een verkeerbeperking om Otterloo te ontlasten. Dus groepjes van 5 a 6 auto's er door en weer wachten.
Van de andere kant komt er nauwelijks verkeer, kortom ik rij er rustig langs met de motor, één of twee keer rustig de file induiken bij een tegenligger (er zijn echt veel plekjes in de file, mensen laten hele gaten vallen) en door.
Kost me denk ik 2 a 3 minuten vertraging. Zeer goed te doen.

Voor mij is hierlangs zelfs iets korter dan de A50 en mooier. Alleen is de A50 uiteraard sneller qua tijd. En na het werk wil je toch naar huis *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan