Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

In het artikel staat: ,,De man droeg geen helm, negeerde een stopteken en was vermoedelijk onder invloed van alcohol. Al moet dat laatste met hulp van een bloedtest nog officieel worden vastgesteld’.

Geen helm lijkt mij een prima reden om iemand te laten stoppen. Als men denkt dat hij alcohol op heeft…..prima reden om iemand te laten stoppen. Of niet, en hij rijdt zichzelf en/of een ander dood.

Een vreemde redenering waarmee iemand er dus mee wegkomt?



Hij stopt toch niet? Zijn keuze?!



De man zelf?
Sorry hoor, maar ik vind jouw post ongeveer van het nivo facebook. Dat alcohol is puur een aanname en uiteraard had hij gewoon moeten stoppen, maar gaat er vandoor. Dat is dom, maar achter hem aan gaan jagen is net zo dom. Er zit waarschijnlijk een plaatje op de achterkant van de motor met letters en cijfers en als die motor niet is gestolen, kun je hem gewoon thuis met een bezoek vereren.

En als die motor wel is gestolen, dan heb je een goede reden om hem aan te houden, maar opjagen is levensgevaarlijk en niet alleen voor die motorpiloot, maar zeker ook voor de politie en andere weggebruikers.

En zonder helm rijden doe ik regelmatig als ik de motor uit de garage naar de voorkant van het huis rijd, stapvoets en even de hoek om. En daarna trek ik al die meuk aan wat nodig is, zet de helm op mijn pan, trek de deur achter me dicht en ga gas geven.
 
Zonder helm voor de deur neerzetten zal je ook niet snel een boete krijgen. Maar als ze er vandoor gaan dan weet je dat je de juiste te pakken hebt.
Gevaar voor omstanders is er ook als ze iedere beschonken bestuurder maar laten gaan want stel je voor dat er iets gebeurt als je ze probeert staande te houden. Knettergek die gedachtengang!

Gestolen registratie zal ook niet binnen 5minuten verwerkt zijn in alle systemen. En dan moet je ook nog eens donderssnel aangifte doen als ze de gestolen registratie als uitgangspunt moeten nemen bij de politie…
 
Ik wil niet per se de politie afzeiken, maar ik begrijp niet waarom ze die vent gaan opjagen. Je weet wat de risico's daarvan zijn.
Maar wat ik het ergste vind is de reacties op de social media, die gozer wordt schaamteloos dood gewenst.
Bij een stopteken moet je stoppen, zo simpel is het. En hij wordt niet opgejaagd, hij kan nog steeds gewoon stoppen. Hij heeft dit helemaal aan zichzelf te danken.

Zou een mooie boel worden als de politie iedereen die de wet overtreedt maar laat lopen omdat het gevaar oplevert voor de betrokkene. Die betrokkene kiest er zelf voor en hij doet het helemaal zelf.
 
Sorry hoor, maar ik vind jouw post ongeveer van het nivo facebook. Dat alcohol is puur een aanname en uiteraard had hij gewoon moeten stoppen, maar gaat er vandoor. Dat is dom, maar achter hem aan gaan jagen is net zo dom. Er zit waarschijnlijk een plaatje op de achterkant van de motor met letters en cijfers en als die motor niet is gestolen, kun je hem gewoon thuis met een bezoek vereren.

En als die motor wel is gestolen, dan heb je een goede reden om hem aan te houden, maar opjagen is levensgevaarlijk en niet alleen voor die motorpiloot, maar zeker ook voor de politie en andere weggebruikers.

En zonder helm rijden doe ik regelmatig als ik de motor uit de garage naar de voorkant van het huis rijd, stapvoets en even de hoek om. En daarna trek ik al die meuk aan wat nodig is, zet de helm op mijn pan, trek de deur achter me dicht en ga gas geven.
Motor kan net gestolen zijn, je weet niet of degene die erop zit ook de eigenaar is.
Hij had gewoon gevolg moeten geven aan het stopteken, that's it.
 
Het bizar nieuws topic is gesloten, waarvoor mijn hartelijke dank, dus moet het maar ff hier:


Wat ik niet begrijp is warom die domme vent moest worden achtervolgd. Hij droeg geen helm en negeerde het stopteken, lekker belangrijk.
Werd hij gezocht wegens zware misdaden, of was het zijn vergeten helm?

Voor hetzelfde was hij dodelijk verongelukt en dan? Ik neem aan dat zijn kenteken was genoteerd. Sorry hoor, domme motorrijder, domme agenten en dan heb ik het niet over de reacties op social media, dat is wel het toppunt van domheid, alsof dom Nederland daar als strontvliegen op af komen.

Wat een wereld.

Maar ik heb ook goed nieuws, maar dat vertel ik vannacht.
Heb je het zelf meegemaakt?

Zo niet, maak dan graag weer een nieuw topic aan. Als ik zag wat er allemaal in jou bizar nieuws topic werd gedeeld houd ik dat graag uit dit topic.
 
Ik wil niet per se de politie afzeiken, maar ik begrijp niet waarom ze die vent gaan opjagen. Je weet wat de risico's daarvan zijn.
Maar wat ik het ergste vind is de reacties op de social media, die gozer wordt schaamteloos dood gewenst.
Ik bedoelde met de verwijzing naar dat politietopic dat je die vraag beter daar kan stellen, daar worden dat soort dingen wat serieuzer behandeld.
 
Sorry hoor, maar ik vind jouw post ongeveer van het nivo facebook.

De mijne? :')

Dat alcohol is puur een aanname en uiteraard had hij gewoon moeten stoppen, maar gaat er vandoor. Dat is dom, maar achter hem aan gaan jagen is net zo dom. Er zit waarschijnlijk een plaatje op de achterkant van de motor met letters en cijfers en als die motor niet is gestolen, kun je hem gewoon thuis met een bezoek vereren. En als die motor wel is gestolen, dan heb je een goede reden om hem aan te houden, maar opjagen is levensgevaarlijk en niet alleen voor die motorpiloot, maar zeker ook voor de politie en andere weggebruikers.

Alcohol is geen aanname maar was het vermoeden van de politie. Maar je weet het duidelijk beter.

En zonder helm rijden doe ik regelmatig als ik de motor uit de garage naar de voorkant van het huis rijd, stapvoets en even de hoek om. En daarna trek ik al die meuk aan wat nodig is, zet de helm op mijn pan, trek de deur achter me dicht en ga gas geven.

Hetzelfde denk je? 😅
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet per se de politie afzeiken, maar ik begrijp niet waarom ze die vent gaan opjagen. Je weet wat de risico's daarvan zijn.
Maar wat ik het ergste vind is de reacties op de social media, die gozer wordt schaamteloos dood gewenst.
Ik snap wel wat Han bedoeld.
De politie breekt regelmatig een achtervolging af wanneer de risico's te groot worden voor omstanders en ook degene die er vandoor gaat.

Ik was er niet bij, maar (aanname) het kan natuurlijk al flink misgaan voordat de politie besluit om maar af te breken omdat ze met een idioot te maken hebben die met niemand rekening houdt en anderen zwaar in gevaar brengt.
De eerste fout maakt hijzelf uiteraard. Bij stoppen was er niets gebeurd.

Nu heeft hij zichzelf en anderen moedwillig in gevaar gebracht en helaas voor hem is dat daadwerkelijk misgegaan.
Het wordt ongetwijfeld onderzocht en geëvalueerd door de politie.
 
Ik snap wel wat Han bedoeld.
De politie breekt regelmatig een achtervolging af wanneer de risico's te groot worden voor omstanders en ook degene die er vandoor gaat.

Denk dat hier het verschil is; vermoeden van alcohol en in mindere mate niet dragen helm.

De alcohol geeft met/zonder politie gewoon een enorm gevaar. Zonder op de vlucht te zijn bestaat nog steeds de kans op doden.

Het niet dragen van een helm geeft vooral voor de rijder zelf een enorm risico. En verplicht, dus politie moet ingrijpen.

Ik denk dat dat afbreken vaak zorgt dat de vluchter gewoon weer ‘normaal’ gaat rijden. Dat is met alcohol natuurlijk niet per definitie zo.
 
k denk dat dat afbreken vaak zorgt dat de vluchter gewoon weer ‘normaal’ gaat rijden. Dat is met alcohol natuurlijk niet per definitie zo.
En hoeveel mensen denk je dat er dit moment met een te hoog promillage achter het stuur zitten?
 
Wat heb ik mee gemaakt vandaag?
Niks motor gerelateerd want ik ben met auto en caravan op vakantie.
Wel verlekkerd staan kijken naar een prachtige Benelli Tornado 900 met van die mooie gele ventilatoren in het kontje.

En een aantal hitsige fransozen in peugeotjes en renaultjes vernederd met m'n station Volvo. 6 seconden naar de honderd verwachten ze niet.
 
Wat heb ik mee gemaakt vandaag?
Niks motor gerelateerd want ik ben met auto en caravan op vakantie.
Wel verlekkerd staan kijken naar een prachtige Benelli Tornado 900 met van die mooie gele ventilatoren in het kontje.

En een aantal hitsige fransozen in peugeotjes en renaultjes vernederd met m'n station Volvo. 6 seconden naar de honderd verwachten ze niet.
Ik neem aan gewoon met de sleurhut erachter?😁

Ikzelf?
Het was de afgelopen dagen redelijk warm 🥵

Domme muts die achter een vrachtwagen aanrijd en dan natuurlijk het verkeerslicht niet kan zien, en ruim door rood voor mij langs rijdt. 🤮

Onderstaande reed ik langs voordat de weg dicht ging.
Klassiek gevalletje afdek ongeval, en waarschijnlijk door rood.
Gebeuren wel vaker rare dingen daar.
Ongeluk
 
Vandaag wel het een en ander meegemaakt.
Circuitdagje op zolder. Eerste sessie 1e ronde, gele vlag, 2 rondes daarna rood. Sessie afgebroken. Sessie twee ging niet door vanwege een ongeluk met 3 rijders. Sessie 3 4 en 5 wel heerlijk kunnen rijden. Afgezien van de idioot die binnendoor duikt op het moment dat je instuurt voor een chicane :?
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
En hoeveel mensen denk je dat er dit moment met een te hoog promillage achter het stuur zitten?
Heel veel, met deze temperaturen in een auto zonder airco staat gelijk aan 4 biertjes.
Je blaast er geen p/a of f van, dat dan weer niet.
 
Iemand die heeeeeeeeeel graag voorbij wilde. Half in m'n kofferbak zat. Bij het volgende stoplicht links ging staan, en hard voorbij wilde, prima succes. En toen zat ie de hele tijd vast achter een 45km wagentje. :+

Oh en paar dagen geleden. Motoragent staat rustig te wachten tot zijn stoplicht groen werd, om linksaf te gaan. Tot er iemand vol door rood reed (rechtdoor), motoragent er direct achteraan :+ Instant karma, heerlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan