Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Mee eens @Ecnalubma (moeilijk woordje overigens voor een Rotterdammert)
1: ik vind het dom om hard te remmen voor een vrachtwagen bus met je motor. Als het nou een Volvo was of zo. Waarom heb je een helm/lederenpak/handschienen op/aan.
2: heb je zo weinig controle over plotselinge agessie in je lichaam, ga aan de tabletjes/terapie en leef het leven.
 
Gisteren vanaf onze vakantiebestemming (vlakbij Le Havre) naar Versailles gereden om daar even de tourist uit te hangen. Het blijft me verbazen dat hoe dichter je bij de grote steden komt, hoe idioter de motoren gaan rijden. Vooral in de buurt van Parijs! 130 op de snelweg, en dan nog zijn er meerdere 'motorrijders' die gewoon tussen 2 banen door knallen, met behoorlijk snelheidsverschil. Ik heb regelmatig hoofdschuddend in het koekblik gezeten... En ja koekblik, want vrouw en schoonouders waren mee en dat past niet allemaal op de motor ;)
 
Vandaag een rare werk-huisrit. Dikke file op de A16 aan Brabantse zijde net voor de Moerdijkbrug. Had het al gezien en was een stukje omgereden, maar uiteindelijk moet ik toch die brug over.
Eerste ervaring: tijdens het invoegen in de file komen de vrachtwagens met 90 kmh doordenderen, die willen uitvoegen naar de benzinepomp. Met een gecombineerde in- en uitvoegstrook kun je daar langzaamrijdend verkeer verwachten tijdens een file. De heren konden wel hard toeteren en seinen naar de automobilisten, remmen ging niet. Overigens gingen ze stuk voor stuk langs de pomp om 500 m verder direct weer op de weg te komen. Uiteraard vergezeld door diverse auto’s die dat ook doen. Sneu volk.

2e: bij die bewuste invoegstrook een stukje verder rijdt er iemand flink hard honderden meters over de vluchtstrook en het puntstuk en knalt hem ertussen. De politie-Audi A6 die net wilde invoegen gaat erachteraan. Mooie timing.

3e 50 meter verder gaat iedereen naar de rechterbaan. Motorrijder die net door de file filterde ligt op de grond, stil op z’n rug. Klote om te zien. Motor ligt naast hem met de voorkant in de verkeerde richting. Was net gebeurd, veel auto’s en volk er omheen. Hopelijk is hij ok.

Daarna begin het redelijk te rijden, maar op datzelfde stuk nog een kop-staart gezien en vlakbij huis iemand die midden op een kruispunt pech heeft en vast staat.
 
Net over de A27 van Breda naar Utrecht paar kleine stukjes file. Ik heb mij echt verbaasd hoe mensen ineens asfalt opeisen omdat ze het idee hebben dat er misschien wel eens een motor gebruik zou kunnen maken van de ruimte wanneer het wel heel langzaam gaat rijden. En dan rijd ik er echt héel rustig doorheen…apart.

Was mijn eerste file met de motor sinds mijn rijbewijs .. vandaar dat ik zo verbaasd ben.
 
Gisteren achter een Audi gezeten die z’n handrem vergeten was blijkbaar.
Dacht eerst dat het de trailer was die net daarvoor van een parkeerplaats was weggereden.
Maar toen ik achter de Audi bij het stoplicht stond, en de rook langs de wielkasten omhoog kringelde, was het wel duidelijk :+
Maar even verteld aan de slaperige chauffeur ;)
 
Zag juist een belg op een moderne Triumph met stuurmoffen, bij 27 graden.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat die persoon zweetjatten heeft gehad ;). Of hij wilde geen handschoenen aan, en om dat te verbergen maar de handmoffen eroverheen gedaan. In ieder geval DE fix voor koude handen in de winter, maar bij +5-10 graden Celsius moeten ze toch echt van je stuur af of serieuze zweethanden te voorkomen.
 
Uit ervaring kan ik je vertellen dat die persoon zweetjatten heeft gehad ;). Of hij wilde geen handschoenen aan, en om dat te verbergen maar de handmoffen eroverheen gedaan. In ieder geval DE fix voor koude handen in de winter, maar bij +5-10 graden Celsius moeten ze toch echt van je stuur af of serieuze zweethanden te voorkomen.
Als ik van tevoren wist dat ik de hele dag door de regen zou moeten zou ik ze ook eropzetten, maar dat zal toch niemand verwacht hebben vandaag.
 
Als die vent zich voor de vrachtauto had onderuit geremd had hij een groot probleem begrijp niet dat je in staat bent om zo’n domme actie uit te halen.
 
Als ik van tevoren wist dat ik de hele dag door de regen zou moeten zou ik ze ook eropzetten, maar dat zal toch niemand verwacht hebben vandaag.
Die kans is morgen een stuk aanzienlijker. Als de temperatuur terug gaat, en het gaat weer vaker regenen, gaan ze bij mij ook op de AT. Maar als het warm is vraag ik me af of ik liever natte handen heb ter verfrissing dan droge handen maar zweten tot en met. Want dan heb je uiteindelijk ook natte handen.
 
Gisteren vanaf onze vakantiebestemming (vlakbij Le Havre) naar Versailles gereden om daar even de tourist uit te hangen. Het blijft me verbazen dat hoe dichter je bij de grote steden komt, hoe idioter de motoren gaan rijden. Vooral in de buurt van Parijs! 130 op de snelweg, en dan nog zijn er meerdere 'motorrijders' die gewoon tussen 2 banen door knallen, met behoorlijk snelheidsverschil. Ik heb regelmatig hoofdschuddend in het koekblik gezeten... En ja koekblik, want vrouw en schoonouders waren mee en dat past niet allemaal op de motor ;)
Met die instelling niet nee;)

Vandaag alleen na het avondeten even over de grens gaan tanken. Terug in mijn woonplaats zit ik achter een Audi station. Die stopt midden op de weg om een tegenmoetkomer voor te laten (die eigenlijk moest wachten voor een fietspaaltje). Dan bij een gelijkwaardige kruising komt er een auto van links. De Audi-bestuurder stopt en doet overdreven moeite om de auto van links voorrang te geven.

Het was nog wel een Audi uit het lijstje wat hier deze week is gepost! Nee van alle Audi rijders zit ik net achter deze :+
 
Vrijdagmiddag onderweg van Breda richting Rotterdam gereden over de A16,tijd stilgestaan,ik zag in de verte dat er een
ongeluk was gebeurd,eenmaal dichterbij zag ik een zwaar beschadigde motor op de grond liggen,een GSX600 of 750F zo te zien,
politie en ambulance waren er al,de motorrijder zat gelukkig rechtop op de brancard.
 
Brake checken met een motor, nog niet eerder gezien _O- Niet van mezelf maar het is wel onderweg :')

Lekker bezig, beide trouwens.
Wat is dat voor grensrechter op die vrachtauto van middelgroot formaat, de weg is leeg en de motor kan er prima even langs. Dat hij daarbij een verdrijvingsvlak negeert moet ie zelf weten, daar hoeft die vrachtautochauffeur niet voor te claxonneren want geen tegenliggers en hij wordt niet afgesneden dus wat is het probleem van die gast.
De brakecheck die erop volgt is dan weer niet handig.

Conclusie: Onnodig claxonneren kan brakecheck uitlokken.
 
Gisteravond reed ik op de a37 en wou de afslag pakken naar de a28, een afrit waar wel eens wat ongelukken gebeuren maar voornamelijk met regen of gladheid. Gister zag ik het verkeer al vastlopen voor de afrit en ik vreesde voor een ongeluk maar het bleek een opa die met 30km/h de afrit nam ( deze kan je prima nemen met 75-80 km/h zoals de rest van de wereld ook doet ) en af en toe nog even op de rem trapte om er vervolgens weer een stoot gas bij te geven.
Zo kwam hij op het punt waar hij weer kon invoegen en hem er gewoon met max 40km h er tussen gooit waardoor de rest van het verkeer in de knel kwam.
Einde van de oprit stond al een politieauto te wachten dus ik verwacht dat iemand al gebeld had, was het zelf ook van plan want deze persoon brengt niet alleen zichzelf in gevaar.
 
Stukje weze rijden vandaag. Blijkbaar had een brommerclub vandaag een toertocht. Heb er wel 100 gezien denk ik. Geen idee of het een merkgebonden club was (Zundap, Kreidler) of gewoon brommers. Wel verschillende soorten modellen.

Edit. Zal weer de kermisrit Neer zijn geweest
 
Weer door het oog van de naald gegaan door een koekblik dat zo nodig nog even snel 2 fietsers, die erg wijd uiteen naast elkaar fietsten.., moest inhalen terwijl ik er al aankwam. Ben blij met de remmen van de brommert en stukje uitloop naast de dijk..
Verder is 45 rijden op een 80 km weg kennelijk ook volkomen normaal tegenwoordig...
 
Vanmiddag ff met de scooter naar de Lidl, is bij ons aan het eind van de strraat
Dat is een T splitsing, auto voor me knippert naar links, dus ik passeer hem rechts om rechtdoor de stoep op te rijden naar de Lidl
Terwijl ik naast hem rijdt, slaat hij dus rechtsaf, ging goed, ging goed

Net voor openen ff naar de Aldi op de snor voor een vergeten boodschap, rij het parkeerterrrein op om tussen de paaltjes door naast de winkelwagens te parkeren
Auto komt binnenbocht, binnenbocht het parkeerterrein af, dus ik stop en sta stil, hij rijd door en drukt zijn spiegel om met mijn stuur
Stapt helemaal pissed uit, waar ik mee bezig ben, daar ( naar de andere kant, waar ik niet heen moet) is plek zat.
Ehhhh, ik sta stil, om te kijken wat je wil en doet, beetje krap, jij rijdt door en tegen mij aan, zou heel snel instappen en opdonderen als ik jouw was
 
Vandaag een lekker stukje Eifel gereden. Bij regenbui 1 in Wolfgarten in een bushalte gaan zitten, bij regenbui 2 in Einruhr een terras uitgezocht. Het waren daar iig veel betere frietjes dan die van 2 weken geleden in Rurberg. Ik ben er achter gekomen dat mijn motorpak niet waterdicht is en dat de handschoenen zwart afgeven aan mijn handen. De 8 motorrijders die al op het terras zaten toen wij aankwamen, zijn waarschijnlijk wél precies op tijd gestopt. Hun helmen en pakken waren nog droog. Onze pakken druppelden nog na, toen we ze over de leuningen van de stoelen hingen. Mijn hemel, wat kun je toch behoorlijk nat worden in een paar honderd meter hoosbui die in donker rood op buienalarm verschijnt!
 
Met die instelling niet nee;)
Schoonmoeder is rolstoelgebruiker, dus dat is al een uitdaging... En vrouwlief vindt het prima dat ik motorrijd, maar die zal pas bij mij (of willekeurig welke andere motorrijder) achterop gaan zitten als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen :+ Zelf rijden is al helemaal uitgesloten!
 
Vrijdagmiddag onderweg van Breda richting Rotterdam gereden over de A16,tijd stilgestaan,ik zag in de verte dat er een
ongeluk was gebeurd,eenmaal dichterbij zag ik een zwaar beschadigde motor op de grond liggen,een GSX600 of 750F zo te zien,
politie en ambulance waren er al,de motorrijder zat gelukkig rechtop op de brancard.
Dat gebeurde vlak voor me (zie hier) maar omdat er meerdere ongelukken toen hadden plaatsgevonden was er al flink file. Sowieso is dat nu vrijwel elke dag omdat de helft van de bestuurders geen gas geeft bij het oprijden van de Moerdijkbrug… Goed om te horen dat hij alweer zat in ieder geval.
 
Dat gebeurde vlak voor me (zie hier) maar omdat er meerdere ongelukken toen hadden plaatsgevonden was er al flink file. Sowieso is dat nu vrijwel elke dag omdat de helft van de bestuurders geen gas geeft bij het oprijden van de Moerdijkbrug… Goed om te horen dat hij alweer zat in ieder geval.
Ja was echt een zooitje op de weg die dag,ook bij Rotterdam nog 2 vrachtwagens tegen elkaar geknald,waarvan 1 chauffeur
het niet overleefd heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan