Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Klopt, en dat moet iedereen ook zelf weten, maar ik rij in het leer, of ik rij niet. Als het te warm is (boven de 30 graden rij ik sowieso niet meer).
Ik ook. Heb onlangs een nieuwe jas aangeschaft,een lederen,best wel warm voor de hete zomerdagen, maar zou er nog wel eentje willen,maar dan geperforeerd.
 
Moet zelf ook nog eens een doorwaaijasje kopen. Het is eigenlijk te gek, heb even geteld en blijk 11 motorjassen te bezitten; heb er waarschijnlijk nog 1 over het hoofd gezien. Rij nu bij zeer hoge temperatuur (laatst toen het hier ook 40 graden was) met een Levis jasje van stevig denim.

Gisteren werd er na 23:00 flink geraced op de snelweg, of wat daar voor door moest gaan. Op de flyover van de A9 van Haarlem naar Amsterdam (3 bochten) haalde ik op mijn lamme Guzzi het hele "startveld" van Max wanna-be's weer in. Vanavond is het vast weer prijs.
Ik had tot voor kort maar één motorjas (Rev'It Ignition 3), en daarnaast body-protector met een jersey/jas eroverheen voor warm weer/offroad. Die Ignition is een halve doorwaaijas, maar was nog veel te warm (de ledere stukken plakte na een rit aan me vast). De combi body-protector met jersey is met warm weer ook erg warm. De wind komt overal, maar dus ook eigenlijk nergens. Dus de plekken waar je koelte waardeert krijgen uiteindelijk nog geen echte luchtstroom.

Sinds kort heb ik een jas met luchthappers die de wind daar sturen waar het fijn is: oksels en rug. Met die jas aan voelt 30 graden prettiger aan dan met de body-protector/jersey. Hetzelfde geldt voor de broek. Een doorwaaijas of body-protector met jersey waardeer ik wel iets meer wanneer ik stil sta, want de warmte van m'n lijf kan via meer oppervlakte de buitenlucht bereiken. Maar rijdend: doe me die "over engineered" luchthappers maar :) !
 
Ik had tot voor kort maar één motorjas (Rev'It Ignition 3), en daarnaast body-protector met een jersey/jas eroverheen voor warm weer/offroad. Die Ignition is een halve doorwaaijas, maar was nog veel te warm (de ledere stukken plakte na een rit aan me vast). De combi body-protector met jersey is met warm weer ook erg warm. De wind komt overal, maar dus ook eigenlijk nergens. Dus de plekken waar je koelte waardeert krijgen uiteindelijk nog geen echte luchtstroom.

Sinds kort heb ik een jas met luchthappers die de wind daar sturen waar het fijn is: oksels en rug. Met die jas aan voelt 30 graden prettiger aan dan met de body-protector/jersey. Hetzelfde geldt voor de broek. Een doorwaaijas of body-protector met jersey waardeer ik wel iets meer wanneer ik stil sta, want de warmte van m'n lijf kan via meer oppervlakte de buitenlucht bereiken. Maar rijdend: doe me die "over engineered" luchthappers maar :) !
Ik heb (natuurlijk) ook een body-protector en een stuk of 5 crosstruien en natuurlijk ook crossbroeken van Fox uit mijn korte Husqvarna 701 tijd. En 3 paar MX laarzen. Maar dat is weer zo stigmatiserend op een toermotor.
 
Ik heb (natuurlijk) ook een body-protector en een stuk of 5 crosstruien en natuurlijk ook crossbroeken van Fox uit mijn korte Husqvarna 701 tijd. En 3 paar MX laarzen. Maar dat is weer zo stigmatiserend op een toermotor.
Gewoon doen :) . Niks zo moois als een one-piece race-suite op een H-D zien :) . Dus dat soort kleding op een toermotor... kan prima ^.^
 
Ben niet zo goed op de hoogte van wat er allemaal nieuw op de markt komt, maar zag deze Harley Davidson gisteren op een parkeerplaats staan.
Vroeg me wel eerst af of het wel een Harley was.
Vind het wel heel iets anders 👍
(Foto is niet van mij😉)

022321-2021-Harley-Davidson-Pan-America21_ra1250_010_l.jpg
 
Ben niet zo goed op de hoogte van wat er allemaal nieuw op de markt komt, maar zag deze Harley Davidson gisteren op een parkeerplaats staan.
Vroeg me wel eerst af of het wel een Harley was.
Vind het wel heel iets anders 👍
(Foto is niet van mij😉)

Bekijk bijlage 1800355
Ah, de Pan American. Ik vind hem wel wat hebben. Mooi van apartheid! Er was er hier iemand op het forum die daar eens proefdag mee heeft gereden en er bleken volgens mij nog wel wat eigenaardigheden in te zitten..
 
Afgelopen zaterdag toerrit gemaakt Arnhem- Harderwijk .
Bij Oosterbeek heuvel op viel motor uit balen hoe kan dit ,wat is er stuk ,heb ik misschien te weinig benzine in de tank . Maar goed ik heb de motor in zijn vrij gezet en op startknop gedrukt motor looptweer. Ben daar na nog wat in de buurt van Arnhem wezen rijden met de gedachten als de motor weer uitvalt ik dicht bij huis ben .
Weer op weg naar Harderwijk geen probleem gehad pas op snelweg naar standhorst een kleine hikje (uitval ) bal er van motor voelt hier door niet betrouwbaar.
Ik loop tijdens het rijden alle storingen even door het kan geen benzine probleem zijn .
Het is dus een electrisch probleem .
Los contact of accu aansluiting .
of bluetooth probleem ( heb een Motogadget M met bluetooth ).
Ook ga ik terug in de tijd wat heb ik veranderd /verbeterd aan de motor. En ja hoor andere zijstandaard .
Gestopt op windsurf terrein en constateer dat de zijstandaard veer iets te slap is waardoor deze waarschijnlijk even tijdens het rijden het verbreek contact activeerde waar door de motor valt (geregeld door Motogadget United)
Wat nu . oplossing telefoon er bij en va Motogadget app zijstandaard uitgezet op terugreis geen uitval meer.
Van de week veer sterkte verbeteren en rijden maar weer .
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ik ook. Heb onlangs een nieuwe jas aangeschaft,een lederen,best wel warm voor de hete zomerdagen, maar zou er nog wel eentje willen,maar dan geperforeerd.
Ik heb ook zo'n geperforeerde leren "doorwaai" jas van Rev'it, maar daar is echt weinig doorwaaien aan hoor. Die jas is lekker bij een temperatuur tot graadje of 22/23, maar kun je ook prima dragen als het 15 graden is bij wijze van. Boven die temperaturen wordt het niet oncomfortabel o.i.d., maar koel is anders.

Mijn doorwaai-jas van textiel vind ik een stuk koeler aanvoelen, doordat er een hoop meer wind doorheen komt. En lederen jas zit ook wat strakker en kan er wat minder lucht langs je lijf natuurlijk.

Sorry, was even off-topic. ;)
 
Mijn doorwaai-jas van textiel vind ik een stuk koeler aanvoelen, doordat er een hoop meer wind doorheen komt. En lederen jas zit ook wat strakker en kan er wat minder lucht langs je lijf natuurlijk.

Sorry, was even off-topic. ;)
Ik hou gewoon mijn hele-jaar-door motor outfit aan (+ airbag vest), maar op 30+ dagen draag ik er een drijfnat T-shirt onder, en laat de rits van het pak wat open staan.
Lekker koel voor ~~ 1 uur, en dat is precies mijn WW rit.
Cheap-ass koelvest. Alleen stoplichten zijn irritant.
 
In verband met de overwinning van Max gisteravond toch maar de secundaire-tertiaire route langs de Amstel genomen, op weg naar Diemen. In mijn eentje is 100km/uur goed mogelijk over die speed bumps daar...
 
In verband met de overwinning van Max gisteravond toch maar de secundaire-tertiaire route langs de Amstel genomen, op weg naar Diemen. In mijn eentje is 100km/uur goed mogelijk over die speed bumps daar...
Met mijn vriendin achterop is het 40km/uur.
 
Ik ben vandaag helaas voor het eerst met de motor tegen een busje geklapt.
Ik trok op bij de verkeerslichten en had voorrang op een kruisende parallelweg. Aangezien de man stilstond dacht ik dat hij me wel gezien had. Totdat hij begon te rijden... Ik heb vol geremd, de motor rechtop gehouden en ben tot stilstand gekomen tegen de bumper van het busje.

Gelukkig weinig schade. Alleen een knipperlicht (alweer gefikst met dezelfde die ik nog had liggen) en twee kleine scheurtjes in de topkuip.
Mijn been is dik en pijnlijk maar ook niet meer dan dat.

Zeer vriendelijke man overigens die haast nog heviger geschrokken was dan ik...
 
Dat is balen. Gelukkig valt de schade mee, maar hou dat been even goed in de gaten. Of ga er zelfs even mee langs de huisarts. Hopelijk is het na een paar dagen voorbij, maar mocht je bijvoorbeeld fysio nodig hebben dan is het toch fijn als de verzekering van de tegenpartij dat betaalt. Maar dan moet je wel nu door de huisarts laten vastleggen dat je last van je been hebt.

En verder, volgens mij heb je toch redelijk adequaat gereageerd!
 
Mijn ervaring met een rondje toeren j.l. Zondag, (op niks af...) omdat het waarschijnlijk toch één van de laatste weekendjes met knap weer was.
Dan gebeuren er altijd onverwachtse dingen.
Nog geen 30 km van huis even stoppen omdat er een insect (vlieg of wat dan ook....) in mijn helm terecht was gekomen en vervelend in mijn oor lag te zoemen... (mooi weer, viezier open, en dan krijg je dat. Eigen schuld!!!)

Meteen maar even een slokje drinken, peukie doen, helm op, starten, koppeling inknijpen .......en pats....daar breek de koppelingskabel net naast het tonnetje in de handle..... Daar sta je dan, in the middle of nowhere.... Niets in de wijde omgeving te zien, om de motor tijdelijk te stallen, en dan later met een nieuwe kabel (klusje van niks eigenlijk) weer op te halen.

Maar dat ging dus niet vanwege het ontbreken van een geschikte lokatie.
Mijn motormaatje naar huis gereden, en daar de motoraanhanger opgehaald, en waren we inmiddels weer ruim 2 uur verder.
Uiteindelijk wel weer goed, -op de aanhanger thuisgekomen, maar hier blijkt maar weer dat een reservekabel dit soort situaties een andere wending kan geven.

Heb de gebroken kabel wel thuis van een nieuw tonnetje voorzien (eraan vast gesoldeerd) en de nieuwe kabel als reserve onder de buddy een plekje gegeven. Zal je zien....die breekt nooit meer, maar dan geeft een ander lullig onderdeeltje de geest, die je dan net weer niet in je reservebakje hebt...
 
Dat is balen. Gelukkig valt de schade mee, maar hou dat been even goed in de gaten. Of ga er zelfs even mee langs de huisarts. Hopelijk is het na een paar dagen voorbij, maar mocht je bijvoorbeeld fysio nodig hebben dan is het toch fijn als de verzekering van de tegenpartij dat betaalt. Maar dan moet je wel nu door de huisarts laten vastleggen dat je last van je been hebt.

En verder, volgens mij heb je toch redelijk adequaat gereageerd!
Ach ja, ik ken de situatie daar. En ik had gewoon wat rustiger moeten rijden. Daar baal ik eigenlijk het meest van. Ik denk ook verder niet dat ik er een verzekeringskwestie van ga maken. Zo perfect is mijn motor toch niet meer. En mijn been komt wel goed!
 
Ach ja, ik ken de situatie daar. En ik had gewoon wat rustiger moeten rijden. Daar baal ik eigenlijk het meest van. Ik denk ook verder niet dat ik er een verzekeringskwestie van ga maken. Zo perfect is mijn motor toch niet meer. En mijn been komt wel goed!
Toch zonde als je het uit eigen zak moet gaan betalen wanneer iemand anders (die een fout maakte) dit voor je kan betalen?
 
Achja, ook gisterenavond meegemaakt rond 22:00 bij de ijssalon toen ik van 2 bolletjes Italiaanse ijs genoot:

Hayabusa, verlengde achterbrug, luchtige kleding kortom, ik dacht die komt ook een ijsje halen maar neehoor, alle aanwezige ingrediënten voor een herrie show…… _O-

Even een rondje langs het stationsplein, rev’en slippende achterwiel, stoppen, en herhaling etc…doorgaande weg opgereden en 2 versnellingen in de toerenbegrenzer met pops/bangs alweer vertrokken.

Geen wonder dat niemand bij hem mee achterop wil rijden voor een tochtje…..:+
 
Achja, ook gisterenavond meegemaakt rond 22:00 bij de ijssalon toen ik van 2 bolletjes Italiaanse ijs genoot:

Hayabusa, verlengde achterbrug, luchtige kleding kortom, ik dacht die komt ook een ijsje halen maar neehoor, alle aanwezige ingrediënten voor een herrie show…… _O-

Even een rondje langs het stationsplein, rev’en slippende achterwiel, stoppen, en herhaling etc…doorgaande weg opgereden en 2 versnellingen in de toerenbegrenzer met pops/bangs alweer vertrokken.

Geen wonder dat niemand bij hem mee achterop wil rijden voor een tochtje…..:+
De vrouwen die dat mooi vinden wil je niet...:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan