Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Van te voren beginnen met accelereren en pas naar de andere rijbaan als er ruimte is op de andere weghelft is toch gewoon de methode die iedereen uitgelegd krijgt? Eerst naar de andere weghelft en dan pas gas geven is alleen voor bumperklevers.

De meesten hier hebben hun rijbewijs nog gehaald door een rondje om het politiebureau te rijden en de veldwachter een gevulde koek te geven.
 
Ik heb een kwartiertje geleden bijna een reekalf geraakt. Het is hier zo rustig in de Pruis, dat die beesten op z'n dooie gemak de weg over kuier'n... 🤪
 
Van te voren beginnen met accelereren en pas naar de andere rijbaan als er ruimte is op de andere weghelft is toch gewoon de methode die iedereen uitgelegd krijgt? Eerst naar de andere weghelft en dan pas gas geven is alleen voor bumperklevers.
:^
Precies, bumperklevers die hun gebrek aan verkeersinzicht en zelfbeheersing slechts kunnen compenseren met een overschot aan koppel en vermogen. Op twee wieltjes meestal het duidelijkst op een meter achter een vrachtwagen, en dan steeds naar links zwalken om te kijken of er al ruimte is, en zo ja, de zwalk doorzetten en dan vol op het gas gaan.
 
Terug van een ritje heen/terug naar Ibbenburen.....kleine file halvewege maar verder kunnen doorrijden, voordat ik weer in NL was.

Een Volvo T8 achter mij probeerde telkens aan te haken, maar de VFR was tegen een Audi RS6 kansloos..... _O-

Verder was iedereen netjes aan het rijden...ruime afstand en/of netjes ruimte maken.
 
Ja opvallend is dat, ik ritje centrum dan Haag en terugrijden op de 20 twee mini's die het leuk vinden om me bij te houden, echt 1 meter achter m'n spatbord, bij de rotondes bij Naaldwijk met m'n VX800 een gat van 100 m kunnen slaan maar daarna op volle snelheid mij voorbij. Wat een lol zeg.'(
 
Laatst bewerkt:
Ja opvallend is dat, ik ritje centrum dan Haag en terugrijden op de 20 twee meni's die het leuk vinden om me bij te houden, echt 1 meter achter m'n spatbord, bij de rotondes bij Naaldwijk met m'n VX800 een gat van 100 m kunnen slaan maar daarna op volle snelheid mij voorbij. Wat een lol zeg.'(
Maar een Volvo en een Audi zijn toch auto's ? Is dit geen motor-forum meer.-O-
Wacht ff, wat zijn meni's?
 
De meesten hier hebben hun rijbewijs nog gehaald door een rondje om het politiebureau te rijden en de veldwachter een gevulde koek te geven.
Ik heb slechts 8 rijlessen gehad destijds, en mocht met een proefvergunning zelf op pad, voordat ik het rijbewijs haalde..
Ja ik ben oud ja. :Y Het verkeer was toen ook niet zo als het nu is natuurlijk. Het jaar nadat ik het rijbewijs haalde werd die oefen, of proefvergunning afgeschaft trouwens.
 
Ja opvallend is dat, ik ritje centrum dan Haag en terugrijden op de 20 twee mini's die het leuk vinden om me bij te houden, echt 1 meter achter m'n spatbord, bij de rotondes bij Naaldwijk met m'n VX800 een gat van 100 m kunnen slaan maar daarna op volle snelheid mij voorbij. Wat een lol zeg.'(
Maar een Volvo T8 en een Audi RS6 zijn toch auto's ? Is dit geen motor-forum meer.-O-
Mij krijgen ze daar niet voor. Als je zo doorgaat kan ik binnenkort R.I.P. Adriano onder mijn nick zetten :/
 
Ben ik vlak bij de bron van de Ruhr aan het wandelen, kom ik een compleet versierde kerstboom tegen in het bos :o

5EEE9CCB-9E44-4378-B298-4B34F7563BFC.jpeg
49199C4B-DF3E-426F-BD3E-1909BF129DD5.jpeg
 
Vandaag flink wat regen te verduren gekregen. Beetje jammer dat vanaf Den Bosch de echte ellende begon: 15km file. Mocht de BMW rijder die voor me reed op dit forum zitten: ik probeerde je niet op te jagen! Het was helaas zo dat er mensen waren die zo goed oplette, dat ze de doorgang extra smal maakte, en ik af en toe wat meer gas moest geven om uit die sluitende gaten te komen. Maar wel bedankt dat jouw aanwezigheid soms wat meer ruimte creëerde en ik daarvan kon profiteren :) .

Daarnaast naar de meeste automobilisten (op de werkbusjes na): Dankjewel voor het schuiven! Al hoef je van mij echt niet de vangrail in te sturen omdat ik aan kom kakken.

Gelukkig heeft mijn pak zich de afgelopen weken meerdere keren kunnen bewijzen door mij volledig droog op het werk te krijgen (zonder zweet). Gore-Tex was een goeie investering.

Al met al ging het redelijk goed, tot ik weer bijna thuis was en even helemaal wakker gerammeld werd. Ik nam een rotonde rechtsaf met rond de 15-20km/u, en toen dacht mijn voorwiel even een zijdelingse verplaatsing te maken zonder mij in te lichten. Dan weet je wel weer dat je leeft :') .

Even een vraagje (hopelijk geen gigantische discussie starter): als je file rijdt, wel of niet alarmlichten aanzetten? Of is dit gewoon "wat je leuk vindt zolang je maar veilig rijdt?". Ik lees namelijk op verschillende websites (niet fora) dat alarmlichten uit moeten blijven, maar in praktijk rij ik toch echt altijd achter/voor iemand die de kerstboom aangooit en elke seconde 2x ALARM roept. En het is niet altijd dezelfde rijder/rijdster, dus helaas kan ik het daarmee niet uitsluiten. Alvast bedankt voor het beantwoorden :) .

(Nogmaals, dit is niet bedoelt als starter van een 10 pagina discussie over wel/niet).
 
[…]

Even een vraagje (hopelijk geen gigantische discussie starter): als je file rijdt, wel of niet alarmlichten aanzetten? Of is dit gewoon "wat je leuk vindt zolang je maar veilig rijdt?". Ik lees namelijk op verschillende websites (niet fora) dat alarmlichten uit moeten blijven, maar in praktijk rij ik toch echt altijd achter/voor iemand die de kerstboom aangooit en elke seconde 2x ALARM roept. En het is niet altijd dezelfde rijder/rijdster, dus helaas kan ik het daarmee niet uitsluiten. Alvast bedankt voor het beantwoorden :) .

(Nogmaals, dit is niet bedoelt als starter van een 10 pagina discussie over wel/niet).
Je snapt natuurlijk wel dat, als je zo’n vraag stelt, er vanzelf discussie komt :).
Ik gebruik alarmlichten meestal alleen bij het naderen van de staart van een file, en zodra ik tussen de file door rij gaan ze in principe uit. De reden daarvoor is simpel: het is niet toegestaan, eenmaal in de file is het gevaar immers geweken, bij regen en/of duister kan het zeer hinderlijk zijn (en anno 2022 ook agressie uitlokken), en verder geldt dat als automobilisten opletten ze je toch wel zien (koplamp, aangepaste snelheid), en als ze dat niet doen (opletten) dan maakt het niet uit wat je doet, want dan zien ze je toch niet. Sowieso ben je afhankelijk van de goede wil van medeweggebruikers: je mag tussen de file door rijden als je dat voorzichtig doet, omdat er wettelijk niets over geregeld is. Maar het is geen recht, dus niemand is verplicht om ruimte voor je te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een leuke vraag. Ik zet ze wel altijd aan bij het rijden door de file, ook al weet ik dat het eigenlijk niet de bedoeling is. Niet omdat ik nou zo'n etter ben, maar simpelweg omdat het echt wel helpt in opgemerkt worden. Een van de vele lampjes in de rij zijn (ook al rij je er dan tussendoor) valt simpelweg niet op. Bovendien zijn de knipperlichten amber gekleurd en niet verblindend, dus daarmee genoeg excuus om mijn eigen veiligheid voorop te stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan