Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

En wat als je na wat wachten gewoon doorrijdt? Door het rood dus? Als je dan een boete krijgt moet de slaagkans op beroep wel redelijk hoog zijn denk ik, je kan overmacht inroepen.
 
En wat als je na wat wachten gewoon doorrijdt? Door het rood dus? Als je dan een boete krijgt moet de slaagkans op beroep wel redelijk hoog zijn denk ik, je kan overmacht inroepen.
Overmacht om door rood te rijden? Er was dus zo'n indringende situatie waardoor je niet anders dan genoodzaakt was om door rood te rijden?
 
Overmacht om door rood te rijden? Er was dus zo'n indringende situatie waardoor je niet anders dan genoodzaakt was om door rood te rijden?
Indringend misschien niet nee. Maar als een stoplicht op rood blijft staan lijkt mij dat wel overmacht. Blijven staan tot sint juttemis is ook geen optie hé.
 
Vanmiddag met het sletje achter een lijkwagen, denk opzoek naar nieuwe klanten
Rijdt op een 80 weg, gaat hij remmen en uiteindelijk stoppen, om een paar wachtende voetgangers te laten oversteken |(|(
Sletje heeft nu 2 vlake(re) plekjes op de voorbanden
 
Indringend misschien niet nee. Maar als een stoplicht op rood blijft staan lijkt mij dat wel overmacht. Blijven staan tot sint juttemis is ook geen optie hé.
Overmacht is nogal een term. Maar, als een verkeerslicht op rood blijft staan dan ga ik echt niet wachten tot het donker wordt.
 
Ik ben het eens met de zwaarte van de term. Daarom zocht ik een synomiem of zo, en kwam toen bij deze uitleg:
"Er is sprake van overmacht wanneer een persoon een strafbaar feit pleegt dat valt te rechtvaardigen onder de omstandigheden waaronder het gebeurde.
Overmacht staat geregeld in artikel 40 van het Wetboek van Strafrecht: "niet strafbaar is hij die een feit begaat waartoe hij door overmacht is gedrongen." De uitleg die in het Wetboek van Strafrecht staat geregeld is behoorlijk ruim uit te leggen, en derhalve is de rechterlijke macht als enige bevoegd om hier een concrete uitleg over te geven. Over het begrip overmacht bestaat er daarom ook veel jurisprudentie."


Ik denk dat @martin117 hiermee wel een kans in beroep maakt. Maar ik ben geen jurist en het kost inderdaad waarschijnlijk meer tijd en geld dan het het waard is.
 
Kwam er op het punt onderweg te gaan achter dat ik vanmorgen onderweg mazzel heb gehad.

Deze hing nog in m'n helm:

20220929_165845.jpg
 
Kwam er op het punt onderweg te gaan achter dat ik vanmorgen onderweg mazzel heb gehad.

Deze hing nog in m'n helm:

Bekijk bijlage 1808744
Dat had ik ook vorige week, alleen zat ie bij mij aan de binnenzijde (het deel waar de pootjes van een bril doorheen kunnen).
Kwam er eigenlijk pas thuis achter.
Geen idee hoe het beestje er in is gekomen, nog voordat de brommerT in zijn 1 staat, is het vizier al dicht:?
 
Vandaag weer eens kunnen oefenen met filteren. Ik was in het heuvelland geweest en besloot om via de snelweg terug te rijden. Even niet nagedacht dat het best druk is op de A76 tussen Simpelveld en Nuth.
1 Duitser dacht: “Fuck it. Ik ben in Nederland en hier hoef ik niet op zij voor een Rettungsgasse. Maar motoren mogen niet filteren in Duitsland dus hier ook niet. “. Hij besloot me dus te blokken. Op de linkerbaan rijden en dan tegen de middenstreep. Automobilist op de rechterbaan had het door en ging half op de vluchtstrook rijden zodat ik er langs kon. :}
 
Laatst bewerkt:
Deze dinsdag ook rood gepakt, stond ook voor jan met de korte achternaam te wachten.
En alles slaat links en rechtsaf en er gaat niemand rechtdoor naar de Burgemeester Stramanweg.
Na een aantal minuten doorgereden.

 
Helaas maandag mijn eerste crash gehad.
Ik weet nog dat ik 40 (is 35 op gps) op mijn teller zie staan, ik minder gas en stuur in voor de flauwe bocht naar links en voordat ik ook maar tijd had om te reageren lig ik over de straat. Het ging zo ontzettend snel dat ik niet wist wat mij overkomen was. Wel weet ik dat ik op de weg lig, niet in staat ben om op te staan en ik zie mijn motor liggen en een afgebroken voetstep liggen. Ik ben niet buiten bewustzijn geweest, geen klap op mijn hoofd gehad maar wel een paar krassen op mijn helm.

Nu bijna een week verder ben ik op de plek des onheils geweest en probeer ik de puzzelstukjes aan elkaar te plakken en ik kom tot de conclusie dat ik een highsider heb gemaakt, op mijn rechter kant gevallen in een flauwe bocht naar links, snelheid in exacte km/u zal echt max 35 zijn geweest in een bocht/knikje in de weg die je bij wijze van spreken nog met 120 probleemloos door zou moeten komen. Ondanks die lage snelheid heb ik toch mijn heup gebroken en wat milde rib kneuzingen.

Na 5 dagen ziekenhuis mocht ik naar huis en op de weg naar huis ben ik meteen naar de plek van mijn crash gegaan en daar trof ik de bewoonster aan die mij daar ter hulp was geschoten en zij vertelde mij dat het daar in een week tijd opeens meerdere keren raak was met tweewielers die onderuit gaan en zelfs de dag na mijn ongeluk is er nog een scooter ten val gekomen.
De politie heb ik achteraf ook nog gesproken en er is onderzoek gedaan en er was geen duidelijke verklaring gevonden zoals olie, vuil of wat dan ook.
Wel was er wat regen gevallen maar als dit puur door de regen was gekomen vraag ik mij af hoe ik al die andere duizenden kilometers sportief rijden in de regen overeind ben gebleven.

Wel is er 10 meter voorbij mijn crash site al een keer het asfalt vervangen omdat daar opeen ongelukken plaatsvonden door grip verlies.

Hele dikke pech gehad dus, ik gok zo'n duizend euro schade mits ik zelf het eea doe alleen is de tank er wel slecht aan toe.
De kop van mijn heupgewricht lag er af en deze zit nu met titanium schroeven en pinnen vast en sinds een paar dagen na de operatie beweeg ik mij wel al voorzichtig rond op krukken, wel erg pijnlijk maar van belang voor mijn herstel. De komende 6 weken mag ik nog geen kracht op het been zetten en fysiotherapie gaat komende week al van start.

Gek genoeg zit er geen enkel krasje op mijn motorbroek en ik ben echt door de motor met een highsider tegen het wegdek geslagen lijkt het en vandaar de heftige botbreuk.
 
Zoals je het beschrijft klinkt het idd als een glijer met plotseling weer grip waardoor je gelanceerd wordt.
Beterschap in ieder geval. Hopelijk hou je er niks aan over.
 
Thnx ja het zou goed moeten herstellen en het is een mooie breuk zonder gekke versplinteringen of iets dergelijks.
De pinnen blijven wel zitten, hoewel ze er uiteindelijk ook uit zouden mogen is geen operatie altijd beter als een operatie.

Hoewel mijn herstel het belangrijkste is wil eigenlijk zo snel mogelijk weer rijden en verwacht ik ook daar geen problemen maar de eerst volgende rit door de regen gaat wel uitwijzen of ik dan nog met het zelfde vertrouwen op die machine zit. Ik denk dat dat wel goed komt en ik loop al weer onderdelenlijstjes te maken en het web af te speuren want dit gaat nog wel een uitdaging worden.
 
Thnx ja het zou goed moeten herstellen en het is een mooie breuk zonder gekke versplinteringen of iets dergelijks.
De pinnen blijven wel zitten, hoewel ze er uiteindelijk ook uit zouden mogen is geen operatie altijd beter als een operatie.

Hoewel mijn herstel het belangrijkste is wil eigenlijk zo snel mogelijk weer rijden en verwacht ik ook daar geen problemen maar de eerst volgende rit door de regen gaat wel uitwijzen of ik dan nog met het zelfde vertrouwen op die machine zit. Ik denk dat dat wel goed komt en ik loop al weer onderdelenlijstjes te maken en het web af te speuren want dit gaat nog wel een uitdaging worden.
Beterschap gewenst, hopelijk snel weer de oude.
 
Helaas maandag mijn eerste crash gehad.
Ik weet nog dat ik 40 (is 35 op gps) op mijn teller zie staan, ik minder gas en stuur in voor de flauwe bocht naar links en voordat ik ook maar tijd had om te reageren lig ik over de straat. ......

Gek genoeg zit er geen enkel krasje op mijn motorbroek en ik ben echt door de motor met een highsider tegen het wegdek geslagen lijkt het en vandaar de heftige botbreuk.
Jeetje zeg, inderdaad pech. Valt mij ook op dat als je rustig rijdt ja vaker meer schade hebt als je valt, je glijdt niet door.
Ik heb ook een heupoperattie gehad, ff doorbijten dan ben je zo weer op de motor, beterschap.
 
Beterschap! Vergeet ook niet het even bij de MAG te vermelden, bij het meldpunt gevaarlijke verkeerssituaties. Zeker als er daar in korte tijd een aantal gaan is er waarschijnlijk toch iets aan de hand. Zij kunnen het dan (laten) beoordelen, en indien het inderdaad aan het wegdek lag kun je mogelijk daar de wegbeheerder nog voor aansprakelijk stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan