Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Als ze op de hoofdweg gaan rijden, dat is ook een RAMP.
Steevast met 100 auto's file achter zo'n suffig pruttel-bakkie!
(met blinde 93-plusser achter het stuur)

Wat mij betreft mogen deze dingen uit het verkeer worden genomen.

Tot je iemand kent die buitenaf woont, geen kinderen en geen rijbewijs (meer), te slecht ter been om nog te lopen of fietsen.
Ook die mensen willen wel eens de deur uit, of zelf de boodschappen halen.

Ik erger mij veel meer aan de mensen in een 'normale' auto die eigenlijk niet meer achter het stuur zouden moeten stappen :X
 
Tot je iemand kent die buitenaf woont, geen kinderen en geen rijbewijs (meer), te slecht ter been om nog te lopen of fietsen.
Ook die mensen willen wel eens de deur uit, of zelf de boodschappen halen.

Ik erger mij veel meer aan de mensen in een 'normale' auto die eigenlijk niet meer achter het stuur zouden moeten stappen :X
En jongere die nooit achter het stuur van enig wat moeten kruipen.......
Wereld is niet vierkant. En na de dood kan je niet risetten.....
 
Ik zat vanmorgen achter een dikke Audi A6

- Reed overal keurig de toegestane snelheid
- Haalde niemand gevaarlijk in
- Sneed niemand af
- En (hou je vast) gaf richting aan!

Ben er nog steeds ondersteboven van...
Dat had ik kunnen zijn, alleen rijd ik een e-tron 8-)
 
Het zijn toch de bmw auto,s die het asociaalst rijden.
Is ergens onderzoek naar geweest.
Ik rij meestal naar m.n werk gewoon achter vrachtwagen aan.
Scheelt me 5x minder tanken per jr op lpg.
Heb tegenwoordig niet zo.n haast meer in de auto.
 
Het zijn toch de bmw auto,s die het asociaalst rijden.
Is ergens onderzoek naar geweest.
Ik rij meestal naar m.n werk gewoon achter vrachtwagen aan.
Scheelt me 5x minder tanken per jr op lpg.
Heb tegenwoordig niet zo.n haast meer in de auto.
Dit werkt toch pas alleen als je er zo dicht op zit dat je bij een noodstop een blokje metaal maakt van je auto?
 
En nou heb je wel op de wegen bij Neerkant meer dan genoeg ruimte om in te halen. Ik gok meer dan waar @mean-machine woont.

nou dat valt nog tegen. Ik woon aan een 80 weg met aan weerszijde eiken bomen.
Die is toch zo smal dat 2 tegemoetkomende vrachtwagens geen 80 durven te blijven rijden.
Of bedoel je door de wegindeling? Vluchtheuvels e.d. hebben wij inderdaad niet zoveel.
 
Valt mee hoor, met een klein licht autootje scheelt het best veel, meter of 25 er achter
Is dat twee seconden?



Ik heb wel eens gehoord je dat als je van Maastricht naar Groningen overal zoveel mogelijk met het gas op de plank rijdt 7 minuten eerder aankomt dan iemand die rustig achter vrachtwagens blijft hangen.
 
Laatst bewerkt:
Valt mee hoor, met een klein licht autootje scheelt het best veel, meter of 25 er achter
25m erachter...? Met 90kmh is 25m/'s... dan heb je dus 1 seconde om een noodstop te maken, ben benieuwd of jij zo snel kan reageren dat je dan ook echt stil staat.
Ja de vrachtwagen beweegt natuurlijk ook nog etc etc.
 
25m erachter...? Met 90kmh is 25m/'s... dan heb je dus 1 seconde om een noodstop te maken, ben benieuwd of jij zo snel kan reageren dat je dan ook echt stil staat
nou nee want die auto voor je staat ook niet meteen stil. Maar ik let een beetje op. als het druk is en mijn voorganger zit ook weer achter een ander houd ik wat meer marge
 
25m erachter...? Met 90kmh is 25m/'s... dan heb je dus 1 seconde om een noodstop te maken, ben benieuwd of jij zo snel kan reageren dat je dan ook echt stil staat.
Ja de vrachtwagen beweegt natuurlijk ook nog etc etc.
Dan ga je er vanuit dat degene die voor je rijd in 1 keer stil staat. Dat is dus bijna nooit het geval.
 
nou nee want die auto voor je staat ook niet meteen stil. Maar ik let een beetje op. als het druk is en mijn voorganger zit ook weer achter een ander houd ik wat meer marge
Dat is niet hoe het werkt. Elke seconde die jij neemt om te registreren dat diegene voor jou remt is er eentje waarin het voertuig voor jou al langzamer gaat dan jij. Dat verschil rem je niet bij.

Ook bij iets meer afstand werkt de slipstream nog genoeg. Je kan nog zoveel geld besparen door er dichter achter te rijden, maar je hoeft maar 1x te laat te remmen en al je besparingen waren voor niks.
 
Dan ga je er vanuit dat degene die voor je rijd in 1 keer stil staat. Dat is dus bijna nooit het geval.
Staat er ook bij, maar je reactie tijd is al 1 seconden. Dus die 25m ben je al verder voordat je überhaupt bent begonnen met remmen.

Het gat tot je voorganger is in die tijd dus al vele malen kleiner dan 25m. En dan begin je pas met remmen terwijl je voorganger steeds harder remt
 
Dat is niet hoe het werkt. Elke seconde die jij neemt om te registreren dat diegene voor jou remt is er eentje waarin het voertuig voor jou al langzamer gaat dan jij. Dat verschil rem je niet bij.

Ook bij iets meer afstand werkt de slipstream nog genoeg. Je kan nog zoveel geld besparen door er dichter achter te rijden, maar je hoeft maar 1x te laat te remmen en al je besparingen waren voor niks.
Niet helemaal: zijn erfgenamen hebben er wat voordeel van.
 
En de vragtwaggel staat eerder stil als jij met je luxe wagen.

Wie zegt dat ik slipstream allemaal weer aannames.
Die jullie zo uit je zeurknobbel zuigen.
En als ik het zo lees ik het woekerende afwijking, ziekte wil ik het niet noemen dat geneest meestal wel weer.

Ik rij rustig met de auto zoiets schreef ik en blokje metaal hoho mijn voorkant is van RVS.
IMG_20220420_185617_6.jpg
IMG_20220730_112622_6.jpg
 
En de vragtwaggel staat eerder stil als jij met je luxe wagen.

Wie zegt dat ik slipstream allemaal weer aannames.
Die jullie zo uit je zeurknobbel zuigen.
En als ik het zo lees ik het woekerende afwijking, ziekte wil ik het niet noemen dat geneest meestal wel weer.

Ik rij rustig met de auto zoiets schreef ik en blokje metaal hoho mijn voorkant is van RVS.Bekijk bijlage 1822834Bekijk bijlage 1822835
Een uitstekende voorkant!
 
Terug
Bovenaan Onderaan