Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Adres staat dan in systeem. Navigatie moeten we zelf 'activeren'.
Da' s ouderwets, ik ken regio's waar in 2016 dat allemaal al automatisch werd gedaan.
Zowel bij politie als bij ambulances.
En alhoewel het niet veel voorstelt om het zelf even in te voeren is het toch verdomd handig bij aanvang van een spoedrit en het scheelt invoerfouten.
Jammer dat zoiets dan toch weer niet landelijk uitgerold word.
 
Mijn oude instructeur 10 jaar geleden zei het volgende:

- Koop nooit een zwarte motor
- Koop nooit een zwarte helm
- Zet altijd je lamp aan

Anders ben je onzichtbaar.

Ik heb altijd in het zwart op een zwarte motor met zwarte helm gereden.

En tijdens het werk op een witte, met blauwe en rode retroreflecterende strepen, een geel motorpak met een gele helm.

Drie keer raden welke motor ik reed waardoor ik nu aan het revalideren ben ?
 
Net zoiets als asociale bléérpijpen dus 😉 maar mijn moto, mijn hobby en dus mijn zin! En uit bovenvermelde reacties kan alleen maar worden afgeleid dat zij met negatieve reacties in een andere doelgroep binnen de motorwereld vertoeven dan het Goldwingwereldje. Een moto waar treffens mee gereden worden die deels toegelegd zijn op opsmuk, en show is dergelijke verlichting niet meer dan normaal. Like it or hate it!
Ah ja wel eens geweest:
iu
 
Waar is het gebleven...die tijd waarin motorrijders door de rest van de wereld werden gezien als eigenwijs en lui die gewoon doen waar ze zin in hebben. En onderling ze het gewoon accepteerden van elkaar wat ze deden en waarop ze reden. Whatever.

Nu klagen we net zo over elkaar en elkaars motoren alsof we gepensioneerde kappers zijn |(


Wat is tegenwoordig 'een motorrijder' voor iemand, vraag ik mij wel eens af ?
 
Waar is het gebleven...die tijd waarin motorrijders door de rest van de wereld werden gezien als eigenwijs en lui die gewoon doen waar ze zin in hebben. En onderling ze het gewoon accepteerden van elkaar wat ze deden en waarop ze reden. Whatever.

Nu klagen we net zo over elkaar en elkaars motoren alsof we gepensioneerde kappers zijn |(


Wat is tegenwoordig 'een motorrijder' voor iemand, vraag ik mij wel eens af ?
Hier is er geloof ik nog een.

Ik word op het werd nog wel eens de hells angel genoemd, door een oud hells angel.

Of krijg een auto sleutel in de hand gedrukt en geef het terug onder het mom wat moet ik daar mee? Maar het ijzelt! Boeije, doorjakkeren met de zooi.
 
Waar is het gebleven...die tijd waarin motorrijders door de rest van de wereld werden gezien als eigenwijs en lui die gewoon doen waar ze zin in hebben. En onderling ze het gewoon accepteerden van elkaar wat ze deden en waarop ze reden. Whatever.

Nu klagen we net zo over elkaar en elkaars motoren alsof we gepensioneerde kappers zijn |(


Wat is tegenwoordig 'een motorrijder' voor iemand, vraag ik mij wel eens af ?
Zie je het niet te zwart?

Ja, ik maak een grap naar de Goldwing toe, maar volgens mij kan @Wingske dat wel hebben.
Hij vind ook niet dat ik op een motor rij:

...
No bad feelings en nog veel plezier met je... pfff heb het altijd zo moeilijk om ze motor te noemen! :] :t
Maar ik lig daar ook niet wakker van ;)

Van mij mag @Wingske met zijn kerstverlichting rond rijden, ik zelf zou het niet zo doen. Net zo als hij niet op een EV motor stapt.
En we maken gewoon grappen over en weer.
En ik heb niet de indruk dat we ons allebei beledigd voelen door de ander.

Ook dat hoort er al jaren bij.
Toen ik 42 jaar geleden mijn eerste rijstkoker kocht (want dat was de watergekoelde jap in de ogen van de BMW en Harly rijder) gaven we al magneetjes aan de HD rijders om de onderdelen die eraf vielen onderweg op te vangen. :+
Er is niets veranderd, alleen gebeurd het nu online.

En nu als EV rijder ben ik helemaal het middelpunt voor de dinosap rijders ;)}). Ik lach er nog steeds om.
En stap ook weer vrolijk op hoor :t. (en berg het verlengsnoer weer op in de zijkoffers :')}) )
 
Waar is het gebleven...die tijd waarin motorrijders door de rest van de wereld werden gezien als eigenwijs en lui die gewoon doen waar ze zin in hebben. En onderling ze het gewoon accepteerden van elkaar wat ze deden en waarop ze reden. Whatever.

Nu klagen we net zo over elkaar en elkaars motoren alsof we gepensioneerde kappers zijn |(


Wat is tegenwoordig 'een motorrijder' voor iemand, vraag ik mij wel eens af ?
Iemand die op een motor gaat zitten en er dan mee gaat rijden. Verder zou ik geen algemene karakteristieken weten.
 
Vanmiddag op de Lekdijk bij Amerongen had iemand een auto in de binnenbocht geparkeerd :( wel redelijk netjes in de berm, maar toch. Hij zat in de kofferbak met een telelens vogeltjes te kijken, keek ook nog verbaasd dat er iemand langs reed 🙈
Verder lekker gereden, was ook niet de enige :)
 
Zie je het niet te zwart?

Ja, ik maak een grap naar de Goldwing toe, maar volgens mij kan @Wingske dat wel hebben.
Hij vind ook niet dat ik op een motor rij:


Maar ik lig daar ook niet wakker van ;)

Van mij mag @Wingske met zijn kerstverlichting rond rijden, ik zelf zou het niet zo doen. Net zo als hij niet op een EV motor stapt.
En we maken gewoon grappen over en weer.
En ik heb niet de indruk dat we ons allebei beledigd voelen door de ander.

Ook dat hoort er al jaren bij.
Toen ik 42 jaar geleden mijn eerste rijstkoker kocht (want dat was de watergekoelde jap in de ogen van de BMW en Harly rijder) gaven we al magneetjes aan de HD rijders om de onderdelen die eraf vielen onderweg op te vangen. :+
Er is niets veranderd, alleen gebeurd het nu online.

En nu als EV rijder ben ik helemaal het middelpunt voor de dinosap rijders ;)}). Ik lach er nog steeds om.
En stap ook weer vrolijk op hoor :t. (en berg het verlengsnoer weer op in de zijkoffers :')}) )
Voor mij ben jij het middelpunt voor de dinosap rijders niet hoor. Je hebt vroeger een Kawa Z gehad, en een rijstkoker. Dan hoor je er voor altijd bij natuurlijk.
Buiten dat, iedereen die een motor rijd, is motorrijder. Of het nou een Goldwing is, een superbike of een naked. Ook een electrisch aangedreven motor is prima.
Niet mijn keuze, een Goldwing ook niet, maar het maakt niet uit.
 
Waar is het gebleven...die tijd waarin motorrijders door de rest van de wereld werden gezien als eigenwijs en lui die gewoon doen waar ze zin in hebben. En onderling ze het gewoon accepteerden van elkaar wat ze deden en waarop ze reden. Whatever.

Nu klagen we net zo over elkaar en elkaars motoren alsof we gepensioneerde kappers zijn |(


Wat is tegenwoordig 'een motorrijder' voor iemand, vraag ik mij wel eens af ?
Nou, dat kan ik je vertellen :+
Ik heb ooit een proefschrift genaamd “de motorketting” geschreven.
Hier kan je het nog eens nalezen ;)

Maar inderdaad, er wordt teveel gezeurd over de verschillen.
Voor de een is het “ huisje, boompje, motorfiets”
En voor de ander gewoon een van de hobby’s.
Een échte motorrijder interesseert het helemaal niks wat een ander denkt of vind.
Die doet gewoon z’n eigen ding, en de ander kijkt maar :W:+
 
Net terug, en niks bijzonders meegemaakt….was rustig op de weg.
Helaas deel ik je ervaring niet. Vandaag even de motor van dochterlief warm draaien voor de oliewissel en gelijk een boodschap. Rij de straat uit, en probeer de dorpsweg op te komen... Alsof het hele dorp ineens allemaal tegelijk het dorp uit wil! Dat gebeurt normaliter zo rond half 8 's morgens! (Ga ik 5 minuten vóór half 8 de deur uit dan kom ik een kwartier te vroeg op mijn werk aan. Da's prima, heb ik even tijd om rustig koffie met een boterham te nuttigen. Ben ik echter 5 minuten later, dan kom ik soms net niet of toch wel te laat aan voor dat ritje van 20 minuten.) Afijn, rij uiteindelijk (na mijn geduld vruchteloos op proef te hebben gesteld) het dorp uit, gelijk even naar het tuincentrum wat ophalen voor de vrouw. Sta ik 2x stil voor 2x rood licht want de file was zo lang dat de hele bubs dus niet in één keer door het groene licht kon. Dat gebeurt 's morgens om half 8 niet eens! Let wel: 2 rijbanen voor rechtdoor, vol met treuzelend blik. En ik moest natuurlijk rechtsaf waar dié baan (voor rechtsaf dus) zo goed als leeg was. Dus naar het tuincentrum gingen ze gelukkig niet: daar kon ik lekker vlot doorlopen naar de servicebalie.

Dus nee, hier niet.
 
Vandaag met koekblik op weg, net over de grens met NL twee flikkerende BMW RT lampen in m'n achteruitkijkspiegel met boven de lampen STOP POLITIE.
Geen gek idee wat ik fout deed, stap uit agent komt naar me toe... weet je waarom ik je aan de kant zet? Ik zeg zeker niet voor overdreven snelheid, nee zei hij voor je trekhaak. Ze maken hem demontabel om weg te kunnen nemen zodat je nr.plaat leesbaar is. Ik zeg die zit zo al jaren en nog nooit last gehad, die gaat er 9/10 niet direct afgaan. Zal toch wel moeten zei ome agent nors, anders... Ik op m'n knietjes beginnen klooien, niet los te krijgen! Geen enkele camera kan je nr.plaat scannen zei hij waarop ik antwoord is dat nodig dan? 😄 Dat was ook weer niet wat hij wou horen blijkbaar. Dan maar begonnen over zijn moto en het motorrijden in't algemeen en toen ik zei ook motorrijder te zijn draaide hij direct 180gr. Na een tijd kwam het erop neer dat ik hem thuis maar moest demonteren als ik gereedschap had. Gezamelijke interesses zijn soms toch handig. 👍😉
 
Vandaag met koekblik op weg, net over de grens met NL twee flikkerende BMW RT lampen in m'n achteruitkijkspiegel met boven de lampen STOP POLITIE.
Geen gek idee wat ik fout deed, stap uit agent komt naar me toe... weet je waarom ik je aan de kant zet? Ik zeg zeker niet voor overdreven snelheid, nee zei hij voor je trekhaak. Ze maken hem demontabel om weg te kunnen nemen zodat je nr.plaat leesbaar is. Ik zeg die zit zo al jaren en nog nooit last gehad, die gaat er 9/10 niet direct afgaan. Zal toch wel moeten zei ome agent nors, anders... Ik op m'n knietjes beginnen klooien, niet los te krijgen! Geen enkele camera kan je nr.plaat scannen zei hij waarop ik antwoord is dat nodig dan? 😄 Dat was ook weer niet wat hij wou horen blijkbaar. Dan maar begonnen over zijn moto en het motorrijden in't algemeen en toen ik zei ook motorrijder te zijn draaide hij direct 180gr. Na een tijd kwam het erop neer dat ik hem thuis maar moest demonteren als ik gereedschap had. Gezamelijke interesses zijn soms toch handig. 👍😉
Zo is maar weer eens bewezen dat mensen op een BMW aardig en vriendelijk zijn :Y.
 
Waar is het gebleven...die tijd waarin motorrijders door de rest van de wereld werden gezien als eigenwijs en lui die gewoon doen waar ze zin in hebben. En onderling ze het gewoon accepteerden van elkaar wat ze deden en waarop ze reden. Whatever.

Nu klagen we net zo over elkaar en elkaars motoren alsof we gepensioneerde kappers zijn |(


Wat is tegenwoordig 'een motorrijder' voor iemand, vraag ik mij wel eens af ?

Eenieder die zijn autorijbewijs haalde vóór zijn motorrijbewijs is wat mij betreft af. Alsook iedereen die na z’n achtiende pas zijn motorrijbewijs haalde. Dunt lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan