Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Meneer komt van links uit een dorpsstraatje kijkt naar rechts waar ik aankom en voorrang heb, hij kijkt naar me en de koplampen om vervolgens gewoon door te rijden. Ik kom een halve meter naast m tot stilstand druk op de claxon en hij schrikt zich de tering??????
Ik was onzichtbaar ofzo????
 
Meneer komt van links uit een dorpsstraatje kijkt naar rechts waar ik aankom en voorrang heb, hij kijkt naar me en de koplampen om vervolgens gewoon door te rijden. Ik kom een halve meter naast m tot stilstand druk op de claxon en hij schrikt zich de tering??????
Ik was onzichtbaar ofzo????

Kijken en zien zijn twee totaal verschillende dingen.
 
Wat heb je daaraan als je met 23 botbreuken en inwendige bloedingen en een klaplong op de IC ligt?
Niets natuurlijk. Ik geef alleen wat tegengas op de rare reactie dat iemand die zich niet strikt aan de gedragscode voor filerijden zou houden, automatisch gevaarlijk en/of strafbaar bezig zou zijn. Dat is gewoonweg niet waar.
 
Meneer komt van links uit een dorpsstraatje kijkt naar rechts waar ik aankom en voorrang heb, hij kijkt naar me en de koplampen om vervolgens gewoon door te rijden. Ik kom een halve meter naast m tot stilstand druk op de claxon en hij schrikt zich de tering??????
Ik was onzichtbaar ofzo????
Smidsy.
Altijd ff een beetje slingeren .
 
Knipper naar rechts, maar we gaan naar links…en dan nog de vrachtwagen. Gelukkig ging het goed. 🤔

C9B23A54-605B-40A4-82AE-9569031B3CF8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Niets natuurlijk. Ik geef alleen wat tegengas op de rare reactie dat iemand die zich niet strikt aan de gedragscode voor filerijden zou houden, automatisch gevaarlijk en/of strafbaar bezig zou zijn. Dat is gewoonweg niet waar.
Er zit flink wat tussen 'niet aan de gedragscode houden' en 'fileren tussen twee rijstroken met 90 km/u rijdend verkeer erop,' maar reacties heeft het zeker opgeleverd. ;)

Vandaag heb ik niet hoeven fileren, maar ik ben wel even in wat langzamer verkeer terecht gekomen waarbij ik mooi even op de speedo heb kunnen kijken bij welke snelheid ik gewoonlijk weer invoeg tussen de langzaamrijdende voertuigen op een van de twee rijstroken. Dit blijkt 40 km/u te zijn. Dit is waarschijnlijk al sneller dan wat in de gedragscode staat, maar deze snelheid zal voor velen in de file nog wel als acceptabel worden ervaren. Zeker door de mensen die opletten en je zien. Mijn maximale snelheid tijdens fileren is dus 40 en het maximale snelheidsverschil zal 10 km/u zijn. Als het 30 of sneller rijdt met max 40 ertussendoor en als het langzamer dan 30 rijdt met max zo'n 10 km snelheidsverschil. Als de auto's 'breed' of 'baksteensgewijs' staan is het snelheidsverschil uiteraard kleiner, tot soms stapvoets aan toe om het klassieke spelletje 'spiegeltje tik' zoveel mogelijk te voorkomen. ;)

Tussen verkeer dat 90 km/u rijdt 'fileren' is echt wel gevaarlijk en heeft niéts met sociaal verkeersgedrag te maken. Het valt ook zeker niet onder het 'tussen twee rijstroken voorbijrijden van LANGZAAM rijdend verkeer.' Dit gedrag is onder geen enkele voorwaarde acceptabel. Daar hoeft niet aan getwijfeld. Gewoon vet asociaal! Ik blijf erbij dat lieden die dit normaal vinden en dit doen het verpesten voor zichzelf en de hele grote groep motorrijders die wèl normaal rijdt, met gezond verstand over een dijkje kan rijden etc. Aan zulk soort lieden hebben we een groot deel van de aversie tegen motorrijders met oa. dijkafsluitingen tot gevolg te 'danken.'

Niet zeggend dat àlles wat hieronder staat uit jouw koker kwam, maar ik blijf het wel bijzonder vinden dat koekblikkers die maar wat doen als aso en hufter worden weggezet waarbij ook totaal irrelevante zaken zoals afkomst, kleurtje en lengte van het geslachtsorgaan worden betrokken, maar dat er wel wordt getwijfeld aan het feit of een motorrijder die tussen twee rijstroken met 90 km/u rijdend verkeer doorknalt asociaal bezig is. De opmerking was volgens mij serieus bedoeld. Die indruk kreeg ik in elk geval wel.
Het was leuk voor de discussie hoor, maar waarom zou de automobilist niet mogen hufteren, en de motorrijder wel? Omdat wij motorrijders zijn? Iederéén moet zich een beetje normaal, sociaal en met respect en begrip voor overige weggebruikers gedragen. Ongeacht voertuig, komaf en lengte van de piemel. Ik heb gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Kijken en zien zijn twee totaal verschillende dingen.
Meneer komt van links uit een dorpsstraatje kijkt naar rechts waar ik aankom en voorrang heb, hij kijkt naar me en de koplampen om vervolgens gewoon door te rijden. Ik kom een halve meter naast m tot stilstand druk op de claxon en hij schrikt zich de tering??????
Ik was onzichtbaar ofzo????
Ik vind dit nog steeds het beste filmpje om dergelijke fenomenen te verklaren. Ik probeer er elke dag rekening mee te houden dat mensen me gewoon niet zien want je bent inderdaad vaak onzichtbaar...

 
Ik monteer daarom ook altijd een stevige toeter op mijn motoren, doorgaans een Stebel Nautilus Compact.
Die zit zelfs op mijn NX250, dat verrast mensen soms wel eens (zeker omdat ze me toch al niet echt gezien hadden want anders toeter ik niet).
 
Ik monteer daarom ook altijd een stevige toeter op mijn motoren, doorgaans een Stebel Nautilus Compact.
Die zit zelfs op mijn NX250, dat verrast mensen soms wel eens (zeker omdat ze me toch al niet echt gezien hadden want anders toeter ik niet).
vind ik een goeie....
de "toeter" van mijn r1200rs is ook gewoon zielig....
moet ik ook nog eens wat aan doen.
 
Ik houd/hield er ook rekening mee want anders had ik nu een kortere motor gehad bijv.
Desalniettemin...
Onderzoek heeft uitgewezen dat het om herkenning van een object gaat, En fluohesjes lijken daar niet bij te helpen overigens.
Wordt iets niet herkend dan is er een totale onverschilligheid en wordt de koers/activiteit gewoon voortgezet.
 
Wat een mafketels heb je toch ook..... Zo'n opgefokte fin in een afgetrapte renault megane achter me.
Is een 80 weg met trajectcontrole, dus ik rijd 80 op gps. Busje voor me rijd iets trager, dus ik besluit naar links te gaan.
Meer dan genoeg ruimte om dat netjes te doen, dus gaan.
Op dat moment is kleine pielemans in de renault megane getriggerd en geeft vol gas en wil er eigenlijk voorbij. Busje is inmiddels ook 80 gaan rijden, dus kan niet meer naar rechts. Nog steeds trajectcontrole....
Die mafkees zie ik een paar x echt bijna m'n achterkant aantikken..... Toeteren etc....
Op het moment dat de trajectcontrole voorbij is ga ik versnellen naar 110, kleine pielemans reageert een stuk later, maar komt toch weer half in m'n achterkant rijden.
Nja ok zodra het kon ging ik naar rechts. Denk doei doei de mazzel. Veel plezier.
Toen die me voorbij ging al druk gebaren in z'n auto. Ging die mij constant klem rijden, expres langzamer rijden etc....

Ik zag een benzinestation, ben er lekker af gegaan, dacht is 1 minuut langer, maar ik kom tenminste veilig thuis.... Echt een idioten weer hoor jeeeeeeeeeeetje. Had bar weinig zin in zo'n figuur pfff.

Vanmorgen vroeg nog een mevrouw die geen dimlichten aan had, alleen daglicht, die was blij dat ik het zei en deed ze gelijk aan. :)
 
Ik ben 3 jaar geleden in het koekblik in de rondte getikt op de A2 bij Eindhoven. Door iemand die vond dat ik op zijn plek reed, een bumperklever dus. Lang verhaal kort: ik reed volgens meneer te lang links (het was dinsdagochtend en de weg was al stampvol, dus waar moest ik dan heen) en toen ik 'm voorbij liet kreeg ik eerst een remproef en toen een tik op m'n bumper. Gelukkig niks ernstigs gebeurd maar toch een flinke mentale knauw gehad. Resulteert er wel in dat ik tot op heden geen enkele confrontatie meer aan ga op de weg. Als de ander zo nodig aso moet doen: niet bij mij. Ik ben weg. Net zoals je het op kunt zoeken, kun je het ook vermijden. En ik merk ook dat mensen het echt wel waarderen als je ze wijst op vergeten verlichting of je geeft eens iemand voorrang (zonder de rest van het verkeer op te houden). Maar als je denkt dat de weg van jou is: veel plezier ermee. Mensen zijn soms zo opgefokt en dan in de auto of op de motor stappen is vragen om een hoop problemen.

OT: niks meegemaakt vandaag want lekker thuis aan t werk 😝
 
Terug
Bovenaan Onderaan