Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik ben 3 jaar geleden in het koekblik in de rondte getikt op de A2 bij Eindhoven. Door iemand die vond dat ik op zijn plek reed, een bumperklever dus. Lang verhaal kort: ik reed volgens meneer te lang links (het was dinsdagochtend en de weg was al stampvol, dus waar moest ik dan heen) en toen ik 'm voorbij liet kreeg ik eerst een remproef en toen een tik op m'n bumper. Gelukkig niks ernstigs gebeurd maar toch een flinke mentale knauw gehad. Resulteert er wel in dat ik tot op heden geen enkele confrontatie meer aan ga op de weg. Als de ander zo nodig aso moet doen: niet bij mij. Ik ben weg. Net zoals je het op kunt zoeken, kun je het ook vermijden. En ik merk ook dat mensen het echt wel waarderen als je ze wijst op vergeten verlichting of je geeft eens iemand voorrang (zonder de rest van het verkeer op te houden). Maar als je denkt dat de weg van jou is: veel plezier ermee. Mensen zijn soms zo opgefokt en dan in de auto of op de motor stappen is vragen om een hoop problemen.

OT: niks meegemaakt vandaag want lekker thuis aan t werk 😝
Precies..... Met zo'n figuur ga je ook niet ff rustig een schadeformuliertje invullen. Dan maar even bij een benzinestation eraf en 1 minuut later thuis....
Collega moet bijna dezelfde route rijden, alleen een afslag eerder eraf....
Die had gisteren ook een aso Audi achter zich hangen die hele tijd ging toeteren en seinen.... Die deed ook precies hetzelfde. Expres langzaam in de weg rijden etc nadat ze opzij was gegaan.....

Ik zag het gebeuren, wat ik reed er een klein stukje achter. :+
 
Precies..... Met zo'n figuur ga je ook niet ff rustig een schadeformuliertje invullen. Dan maar even bij een benzinestation eraf en 1 minuut later thuis....
Collega moet bijna dezelfde route rijden, alleen een afslag eerder eraf....
Die had gisteren ook een aso Audi achter zich hangen die hele tijd ging toeteren en seinen.... Die deed ook precies hetzelfde. Expres langzaam in de weg rijden etc nadat ze opzij was gegaan.....

Ik zag het gebeuren, wat ik reed er een klein stukje achter. :+
Rij je audi? 😂
 
Daar heb je het al. Tegen zo'n klein autootje durven ze wel. Ik rij in een dikke ouwe Volvo. Eigenlijk nooit last van dergelijk gedram.
 
Doet mij altijd denken aan die kleine jongetjes die vroeger met hun armen wapperend op een groep duiven afrennen en dan van de macht genieten die ze hebben als die duiven opfladderen. Er zijn gewoon een hoop mannen ('t zijn toch echt 99 van de 100 keer mannen) die dat gedrag gewoon nooit zijn kwijtgeraakt.
 
Daar heb je het al. Tegen zo'n klein autootje durven ze wel. Ik rij in een dikke ouwe Volvo. Eigenlijk nooit last van dergelijk gedram.

Ik denk dat dit wel klopt.
Ik rij toevallig Twingo sinds kort. (van eerste type)
En het valt me op dat ze heel vaak bumperkleven.
Hier heb ik met andere auto's nooit last van.
 
Ik had er op weg naar huis op de snelweg een in een Tesla die het nodig vond om de 'volg mijn voorganger op 0.05 seconden functie' te testen. Waarom?? 8)7 Ik reed al 130. Na uitvoegen bij de afrit ging het ding volgas (hoe heet dat bij een accubak?) voorbij voor zolang de afrit dat toeliet.
 
Loop net van de winkel naar huis, steek een zebra over, en een fietser vind dat hij niet hoeft te stoppen, ben het fietspad deel al over, 1 stap en sta op de rijbaan
Fietser gaat tussen mij en rijbaan door, en hij raakt mij/ik raak hem, hij schiet de weg op, wordt direct agressief, wij gaan praten
Nou, nee dus, ik loop door
Komt hij me achter na, blijft een dreigende houding aannemen, fietst me voorbij , zet fiets aan de kant en weer , hoofd vlak bij me, wij gaan praten
Wil doorlopen, maar hij grijpt me beet en gooit me op de grond, meer maals
Politie gebeld
Zijn langs gekomen, ja verkeersconflict, aangifte, wordt niemand beter van, samen oplossen?
Mijn jas heeft hij stuk getrokken, maar komt hier gewoon mee weg, hij zei zelfverdediging, m’n reet, hij volgt, en gaat de confrontatie aan, ik loop weg
Kuit verrekt, kan amper lopen, en ben pis link
 
Politie gebeld
Zijn langs gekomen, ja verkeersconflict, aangifte, wordt niemand beter van, samen oplossen?
Mijn jas heeft hij stuk getrokken, maar komt hier gewoon mee weg, hij zei zelfverdediging, m’n reet, hij volgt, en gaat de confrontatie aan, ik loop weg
Kuit verrekt, kan amper lopen, en ben pis link

Sterkte met herstel.

Helaas lijkt het er op dat Politie steeds lakser word....

Toen ik een paar jaar terug op een zebra-pad aangereden werd "had ik geluk dat mevrouw geen aangifte deed van vandalisme van haar auto" volgens meneer de politie agent. Maar ja, mevrouw en d'r vriend in 1 auto v.s. mij in m'n eentje.
 
Verleden zomer rondritje door Noord Holland haal ik een fietser in, ben ik er 2 meter achter, springt hij van zijn fiets vlak voor een zebrapad en stormt direct het zebrapad op. Ik kan hem over zijn tenen gereden hebben in theorie. Kerel keek een stukkie sjagerijnig. Ik ben gewoon doorgereden, mij totaal niet schuldig voelend.
 
Sterkte met herstel.

Helaas lijkt het er op dat Politie steeds lakser word....

Toen ik een paar jaar terug op een zebra-pad aangereden werd "had ik geluk dat mevrouw geen aangifte deed van vandalisme van haar auto" volgens meneer de politie agent. Maar ja, mevrouw en d'r vriend in 1 auto v.s. mij in m'n eentje.

Lakser, of steeds groter personeelstekort en toenemende werkdruk/takenlast.

Ik laat het er tegenwoordig niet meer op aankomen. Voorrang is leuk, maar ik moet het wel krijgen. Als ik het moet nemen, met risico op dit soort escalaties en ongemakken, dan heb ik liever dat ze zo snel mogelijk uit mijn blikveld verdwijnen.
 
Loop net van de winkel naar huis, steek een zebra over, en een fietser vind dat hij niet hoeft te stoppen, ben het fietspad deel al over, 1 stap en sta op de rijbaan
Fietser gaat tussen mij en rijbaan door, en hij raakt mij/ik raak hem, hij schiet de weg op, wordt direct agressief, wij gaan praten
Nou, nee dus, ik loop door
Komt hij me achter na, blijft een dreigende houding aannemen, fietst me voorbij , zet fiets aan de kant en weer , hoofd vlak bij me, wij gaan praten
Wil doorlopen, maar hij grijpt me beet en gooit me op de grond, meer maals
Politie gebeld
Zijn langs gekomen, ja verkeersconflict, aangifte, wordt niemand beter van, samen oplossen?
Mijn jas heeft hij stuk getrokken, maar komt hier gewoon mee weg, hij zei zelfverdediging, m’n reet, hij volgt, en gaat de confrontatie aan, ik loop weg
Kuit verrekt, kan amper lopen, en ben pis link

Beterschap. Jij hebt gewoon echt geen geluk in 't verkeer :(
 
Loop net van de winkel naar huis, steek een zebra over, en een fietser vind dat hij niet hoeft te stoppen, ben het fietspad deel al over, 1 stap en sta op de rijbaan
Fietser gaat tussen mij en rijbaan door, en hij raakt mij/ik raak hem, hij schiet de weg op, wordt direct agressief, wij gaan praten
Nou, nee dus, ik loop door
Komt hij me achter na, blijft een dreigende houding aannemen, fietst me voorbij , zet fiets aan de kant en weer , hoofd vlak bij me, wij gaan praten
Wil doorlopen, maar hij grijpt me beet en gooit me op de grond, meer maals
Politie gebeld
Zijn langs gekomen, ja verkeersconflict, aangifte, wordt niemand beter van, samen oplossen?
Mijn jas heeft hij stuk getrokken, maar komt hier gewoon mee weg, hij zei zelfverdediging, m’n reet, hij volgt, en gaat de confrontatie aan, ik loop weg
Kuit verrekt, kan amper lopen, en ben pis link
Je laat je toch niet meerdere malen tegen de grond werken.
Al wordt het mijn dood maar ik zou terug meppen zolang ik kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan