Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Slet is een 3 traps automaat, met de neiging vlot op te schakelen, je moet dus serieus trappen om hem niet over te laten schakelen, of niet te vroeg
A1 op, voor ik 90-100 rijdt, zit ik echt al op de ijsselbrug
Handbak kun je idd makkelijker op toeren houden
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Slet is een 3 traps automaat, met de neiging vlot op te schakelen, je moet dus serieus trappen om hem niet over te laten schakelen, of niet te vroeg
A1 op, voor ik 90-100 rijdt, zit ik echt al op de ijsselbrug
Handbak kun je idd makkelijker op toeren houden

Gewoon de pook in de juiste versnelling zetten, net als bij een handbak.
Als je dit niet wil dan gaat hij schakelen ja.
 
Ik heb een cvt, die klimt altijd flink in de toeren als je gas geeft…. :+

Verder in het verkeer niks bijzonders meegemaakt, boodschappen gedaan waarvan een flink deel ervan elektrisch gereden…._O-
 
Ja dat weet ik, maar om snel opschakelen te voorkomen moet je óf heel veel gas geven óf handmatig schakelen.
Dat laatste merk ik dat veel mensen niet weten dat dit kan of mag met een automaat.
Weet dat het kan en mag, maar om hem nou vast te zetten in 2 en plankgas de snelweg op om vaart te maken.............
Nee, is niet wat
In de bergen wel, vast zetten om beter omhoog te gaan, of niet te snel omlaag
 
Dat dacht ik ook met de CVT in de bergen maar zo werkt het toch niet.
De auto met CVT had flippers achter het stuur waarmee je naar wens kunt schakelen tussen 7 vaste overbrengingen, mij leek dat je daarmee mooi kunt afdalen zodat ie niet opschakelt.
Nou, een 1,4 benzinemotor remt zo weinig af dat ie meteen hoog in toeren gaat en zelf alsnog overschakelt om het toerental begrenzen. Je hebt er dus weinig aan.
 
Dat dacht ik ook met de CVT in de bergen maar zo werkt het toch niet.
De auto met CVT had flippers achter het stuur waarmee je naar wens kunt schakelen tussen 7 vaste overbrengingen, mij leek dat je daarmee mooi kunt afdalen zodat ie niet opschakelt.
Nou, een 1,4 benzinemotor remt zo weinig af dat ie meteen hoog in toeren gaat en zelf alsnog overschakelt om het toerental begrenzen. Je hebt er dus weinig aan.
Een DAF heeft toch maar 1100 cc ?
 
De DAF-personenauto's hebben cilinderinhouden van 600, 750, 850, 1100 en 1300 cc en de Volvo 340 1400 cc. Ze zijn voorzien van een schakelaar waarmee de cvt kan worden vastgezet in de laagste stand om helling-af op de motor te kunnen remmen. Helling-op kiest hij automatisch de optimale overbrengingsverhouding.
 
Heel veel zelfs.
En bij ieder geproduceerde CVTbak verdienen de DAF erfgenamen nog steeds.
Overigens worden ze niet meer in Eindhoven geproduceerd maar bij Punch in St Truiden (B) of direct in China/Japan.
 
Oh, k meen dat Bosch het productierecht had overgenomen. Die hebben iig een hele tijd in Goirle de onderdelen geproduceerd, voor heel veel automotive (-achtige) fabrikanten. Naast auto's oa in aggregaten toegepast

On-topic (of beter in Techniek?) er zijn toch ook motorfietsen met cvt gemaakt? MotoGuzzi Mana, meen ik? En de Nederlandse Track had volgens mij n cvt gekoppeld aan de 3cilinder diesel van MBenz?
 
Ik rij heel de week al rond in de regen op dit woon-werk monster. Een mooie dagelijkse reminder dat het allemaal niet te serieus hoeft te zijn.

Vanochtend op de snelweg weer een aantal keer op de foto gezet door automobilisten. Vaak krijg je dan een duimpje omhoog. :+

Met 1,95 meter op een Benelli TNT 125? Het kan!

35d466.jpeg
 
Ik rij heel de week al rond in de regen op dit woon-werk monster. Een mooie dagelijkse reminder dat het allemaal niet te serieus hoeft te zijn.

Vanochtend op de snelweg weer een aantal keer op de foto gezet door automobilisten. Vaak krijg je dan een duimpje omhoog. :+

Met 1,95 meter op een Benelli TNT 125? Het kan!

Bekijk bijlage 1860493
Het kan, maar het ziet er wel uit alsof je op de po zit.
 
Ik rij heel de week al rond in de regen op dit woon-werk monster. Een mooie dagelijkse reminder dat het allemaal niet te serieus hoeft te zijn.

Vanochtend op de snelweg weer een aantal keer op de foto gezet door automobilisten. Vaak krijg je dan een duimpje omhoog. :+

Met 1,95 meter op een Benelli TNT 125? Het kan!

Bekijk bijlage 1860493
Hoe rijd zoiets op de snelweg? Met file rijden kom ben je dan ook niet super goed zichtbaar lijkt mij?

En wat is het verbuik met wat snelweg rijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan