Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ook op de vluchtstrook kan het levensgevaarlijk zijn mocht ik op de A7 bemerken toen ik stil kwam te staan met de brommert.
Het was druk, regende en het woei hard; de vrachtwagens reden (daarom?) voor de helft over de vluchtstrook waar ik/de motor dus stond.
De redder in nood had ook zoiets van "WTF is dít hier man, levensgevaarlijk".
Daarom altijd in de berm gaan staan of, als die er niet is, uit de auto of van de motor af en achter de vangrail gaan staan!
 
Bulgarije! Op weg naar het Rila klooster.
Mijn FZ750 heeft vorig jaar geen grote vakantiereis gemaakt.
Bang dat ie lui is geworden dus dit jaar mag ie weer aan de bak.

Mijn reisdoel is komende zomer om de Donau af te rijden. Dus gaat 't dus vooral over Roemenië.
Toch ook wel gedachtes om via Bulgarije/ Noord Griekenland/ Italië weer naar huis te rijden.
Ja, Rila-klooster had ik ook al gevonden en reeds aangeduid als waypoint.
Ben benieuwd naar de Bulgaarse ervaringen tijdens jouw reis.

Echter: Geen haast, want eerst ga ik nog naar Noorwegen en later nog eens naar Tsjechië.
 
Wij waren met de auto hoor..... Vriendlief mee, dus ik mag rondkarren 🤣. Of nja vliegtuig en hier paar dagen auto gehuurd.

Wegen zijn goed te doen, had veel slechter verwacht eigenlijk..... Hebben voornamelijk google maps gevolgd, dus voornamelijk hoofdwegen.
Eten is prima, veel vlees en worstjes etc.
Cash is king in de buitengebieden....
Engels red je je prima mee in Sofia, daarbuiten wordt het wel wat minder in onze ervaring..... Behalve de toeristische plekken natuurlijk....

Sowieso zijn Oostbloklanden vaak wel leuk..... Ik vond Boedapest erg leuk, in Roemenië vond ik Brasov ook leuk, Boekarest ook leuke plekjes....
Bratislava in Slowakije niet te lang verblijven.....
Dusjaa sowieso wel leuke plekken voor met de motor..... *O*
 
Maar goed we hadden op weg naar Rila ineens trek, was een soort camping met restaurant op de route. Gestopt. Hadden we een worstje, kipspiesje en allebei wat te drinken voor 8€
 

Bijlagen

  • IMG_20230330_114336.jpg
    IMG_20230330_114336.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 28
Maar goed we hadden op weg naar Rila ineens trek, was een soort camping op de route. Gestopt. Hadden we een worstje, kipspiesje en allebei wat te drinken voor 8€
Wat bedoel je nu te zeggen: duur zeg! Of: voordelig hè? O, je bedoelt € 8 voor twee personen, ja, dat had erger kunnen zijn.
 
Ik kom er nog even op terug, want nu valt het kwartje van de persoonlijke aanval pas.
..
Dan kan je jezelf best een vriendelijke pik vinden, maar in werkelijkheid ben je dat niet.
Deze conclusie is overbodig en slaat nergens op.
Dat baseer je op een stukje A50 van 20 km met spitsstrook :').
Ik weet nu ook dat jij zeker niet vriendelijk bent en conclusies trek zonder alle feiten te kennen :j zal er rekening mee houden.
 
Iedereen die jou wil inhalen en daardoor opeens een extra rijstrook naar links moet, omdat jij vindt dat jouw mening belangrijker is dan de verkeersregels. Dat noemen we in de regel asociaal rijgedrag.

Dan kan je jezelf best een vriendelijke pik vinden, maar in werkelijkheid ben je dat niet.
Zou het misschien beter zijn om iets te zeggen als: in werkelijkheid gedraag je je in die situatie niet zo vriendelijk als je het hier voorstelt?
 
We kunnen het er op afronden dat hij zich gedraagt als 70-80% van de mensen op zo'n weg. Op de middelste baan blijven hangen lijkt een nationale sport.
Ik dacht alleen dat dat kwam door intense incompetentie en niet snappen hoe een spitsstrook werkt.
Nooit bij stilgestaan dat je ook gewoon mensen hebt die denken “slim” te zijn door asociaal en hinderlijk links te blijven hangen.
 
Kunnen verschillende redenen zijn. Ik ken bijvoorbeeld brandweermannen die in hun eigen tijd nooit tussen vrachtwagens rijden. Teveel gezien
 
Terug
Bovenaan Onderaan