Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Tja, net zoals die 100 km/u en 120 km/u tussen 19.00 en 6.00 op de snelweg bijvoorbeeld. Zat van de week 's avonds tegen half 9 nog achter zo'n slak op de linker rijstrook die met 98 km/u een stel vrachtwagens aan het inhalen was. Uiteraard gooie hij 't koekblikje voordat ik hem wou inhalen snel naar links waardoor ik er lekker minutenlang achter kon blijven hangen :(
mensen durven ook na 19h gewoon niet meer harder, je ziet het (schrikbarend) veel!
 
mensen durven ook na 19h gewoon niet meer harder, je ziet het (schrikbarend) veel!
Jij zegt, niet durven....
Maar mischien zijn zij tot inzicht gekomen dat het verschil tussen die 100 versus 120 zodanig klein is in de tijd. Dat ze hun cc lekker op 100 laten. Scheeld namelijk wel een prak brandstof.
Ik bijvoorbeeld slaapt altijd waar ik slapen wil. Nog nooit op straat hoeven slapen omdat ik niet de max snelheid heb gereden.
Of heb jij andere ervaringen?
 
Of heb jij andere ervaringen?
er is een onderzoek geweest, dat kan ik even niet meer vinden maar als ik het tegenkom post ik het, waarin de uitkomst was dat mensen aangaven niet meer te weten hoe hard ze wel of niet mogen rijden, en dus maar veilig 100 gaan rijden.

over het verschil in tijd, dat ligt er aan.....
als ik 300 km moet rijden, en dat zijn op 5 km na, allemaal snelweg kms, dan scheelt dat toch aardig wat aan tijd.
En toen ik nog heel wat kms reed voor de baas (nu niet meer) had mijn baas dat eens uitgerekend wat hem dat kost (ik was namelijk niet de enige in dienst) aan uren die hij uit moest betalen.... is echt niet weinig.

Als ik persoonlijk (prive) ergens naartoe ga, dan boeit me dat ook minder :)
 
Ooit een keer een 2cv, die bij een trouwerij was gebruikt, via rw4 in de spits teruggereden naar de verhuurder, dat ging ook niet sneller dan 65. Iedereen toeteren en zwaaien, lol maar je zit wel veel in de spiegel te kijken of ze je wel zien. Deze dus.
Bekijk bijlage 1867898

Daar was iets mis mee, deze moet harder dan 110 kunnen.

Dat ligt van de omstandigheden af. En als je van te voren al weet dat je op de snelweg maar 70 kan zou je kunnen overwegen om niet via de snelweg te gaan.

Dat vind ik niet echt fijn als ik 1500 km naar de bestemming moet.
En ik weet het van tevoren niet, dat ligt aan de wind. Meestal is het 90 km/u. Met aanhanger dus prima in orde.
 
Maar mischien zijn zij tot inzicht gekomen dat het verschil tussen die 100 versus 120 zodanig klein is in de tijd. Dat ze hun cc lekker op 100 laten. Scheeld namelijk wel een prak brandstof.
Dat geldt zeker voor mij. :Y
Ik rij vaak 100/110 met de auto. Merk het echt wel in brandstof verbruik.
Maar ik blijf wel altijd rechts hoor...Ik kan namelijk ook helemaal in muziek opgaan en dan vergeet ik gas te geven, ineens ben ik aan het sukkelen tussen vrachtwagens, is ook niet per se een plek op de weg waar je moet willen zijn, weet ik.
 
Jij zegt, niet durven....
Maar mischien zijn zij tot inzicht gekomen dat het verschil tussen die 100 versus 120 zodanig klein is in de tijd. Dat ze hun cc lekker op 100 laten. Scheeld namelijk wel een prak brandstof.
Ik bijvoorbeeld slaapt altijd waar ik slapen wil. Nog nooit op straat hoeven slapen omdat ik niet de max snelheid heb gereden.
Of heb jij andere ervaringen?

We moeten 300 km rijden naar mijn schoonmoeder. Zijn altijd dagtrips, dus zelfde dag terug. Eerder deden we 3 uur over die 300 km, sinds je in NL overdag maar 100 mag, duurt de enkele reis 3,5 uur. Een uurtje minder bezoektijd op een dag (en dus meer reistijd) vind ik best wel de moeite '(
 
Jij zegt, niet durven....
Maar mischien zijn zij tot inzicht gekomen dat het verschil tussen die 100 versus 120 zodanig klein is in de tijd. Dat ze hun cc lekker op 100 laten. Scheeld namelijk wel een prak brandstof.
Ik bijvoorbeeld slaapt altijd waar ik slapen wil. Nog nooit op straat hoeven slapen omdat ik niet de max snelheid heb gereden.
Of heb jij andere ervaringen?

Maar blijf dan lekker rechts rijden en gooi niet snel je voorrangsindicator uit om naar links te gaan net als ik er net aan kom.
 
We moeten 300 km rijden naar mijn schoonmoeder. Zijn altijd dagtrips, dus zelfde dag terug. Eerder deden we 3 uur over die 300 km, sinds je in NL overdag maar 100 mag, duurt de enkele reis 3,5 uur. Een uurtje minder bezoektijd op een dag (en dus meer reistijd) vind ik best wel de moeite '(
Zo zijn er altijd uitzonderingen op de regel. En binnen die uitzonderingen zijn er altijd mensen (jij dus) die er ook oprecht last van hebben. Alleen, voor het gros van het verkeer zal de impact op reistijd (waarschijnlijk) niet zo groot zijn. De brandstofbesparing zal ook voor veel mensen een prima argument zijn om rond de 100 ipv 130 te blijven hangen.
 
Dat is snel.
Ik sukkel dus nog erger dan ik dacht. ;)
Ik rijd eens in de 2 a 3 weken naar Duitsland, 200 km one way. Ik heb meestal 2.5 uur nodig.
Volgens mij val ik ook weleens in slaap, na 17 jaar is dit echt op de automatische piloot. :z

Dat is op ca. 20 km na allemaal snelweg, waarvan ca. 60 km in D.
Dan kun je (op een zondagochtend) best wel een hoge gemiddelde snelheid halen ;)
 
er is een onderzoek geweest, dat kan ik even niet meer vinden maar als ik het tegenkom post ik het, waarin de uitkomst was dat mensen aangaven niet meer te weten hoe hard ze wel of niet mogen rijden, en dus maar veilig 100 gaan rijden.

over het verschil in tijd, dat ligt er aan.....
als ik 300 km moet rijden, en dat zijn op 5 km na, allemaal snelweg kms, dan scheelt dat toch aardig wat aan tijd.
En toen ik nog heel wat kms reed voor de baas (nu niet meer) had mijn baas dat eens uitgerekend wat hem dat kost (ik was namelijk niet de enige in dienst) aan uren die hij uit moest betalen.... is echt niet weinig.

Als ik persoonlijk (prive) ergens naartoe ga, dan boeit me dat ook minder :)
Als je zulke afstanden rijdt kom je altijd ergens langs wegwerkzaamheden of kom je in files terecht, en is je tijdwinst alsnog nihil.
 
Dat is snel.
Ik sukkel dus nog erger dan ik dacht. ;)
Ik rijd eens in de 2 a 3 weken naar Duitsland, 200 km one way. Ik heb meestal 2.5 uur nodig.
Volgens mij val ik ook weleens in slaap, na 17 jaar is dit echt op de automatische piloot. :z
Post hier dan even als je die rit weer gaat maken, dan ga ik wel een andere keer.
 
Daar was iets mis mee, deze moet harder dan 110 kunnen.



Dat vind ik niet echt fijn als ik 1500 km naar de bestemming moet.
En ik weet het van tevoren niet, dat ligt aan de wind. Meestal is het 90 km/u. Met aanhanger dus prima in orde.
Nu klinkt het alsof je liever mensen in gevaar brengt dan verstandig te zijn omdat jij het niet fijn vindt.
The needs of the many outweigh the needs of the few, or the one.
 
Nu klinkt het alsof je liever mensen in gevaar brengt dan verstandig te zijn omdat jij het niet fijn vindt.
The needs of the many outweigh the needs of the few, or the one.

Ik heb geen enkel moment in de 1000den km gedacht dat ik andere mensen in gevaar breng. Mezelf overigens ook niet.
Ik denk ook niet dat anderen zich ergeren aan mij, dat hebben ze tenminste nog nooit geuit in de vorm van claxon oid.
Ik vroeg me alleen af of een agent dat eventueel zou kunnen denken dat het gevaarlijk is.

En wat betreft de laatste zin, het is inderdaad de schuld van de anderen die sneller gaan. Mijn auto is al meer dan 40 jaar op de weg, destijds was het ook geen probleem, als dat nu wel zo is hoe kan het dan aan mij liggen? :+
 
Maar hoe hard moet je minimaal rijden om als "niet gevaarlijk" te zijn?
Ik rij met mijn camper hele stukken 70 km/u, afhankelijk van de windrichting.
Dat kun je gevaarlijk vinden, maar meer zit er gewoon niet in.
als het niet wil dan wil het niet , maar als het wel gewoon kan moet je je gewoon aan de snelheid houden vind ik
 
En wat is nu precies het probleem?


(ik weet het, flauw :+)

Alstu :+

1681480742954.jpeg
 
Maar blijf dan lekker rechts rijden en gooi niet snel je voorrangsindicator uit om naar links te gaan net als ik er net aan kom.

Whut? Richtingaanwijzer is geen voorrangsindicator.... al gebruiken sommigen het wel als dusdanig.
Het is een communicatie-middel dat persoon naar links/rechts wil verschuiven.
Echter, baanverschuiving is bijzondere verrichting dus moet je voorrang "geven aan alles en iedereen".
Dat mensen echter 'knipper aan en gaan' doen is iets anders...
 
Whut? Richtingaanwijzer is geen voorrangsindicator.... al gebruiken sommigen het wel als dusdanig.
Het is een communicatie-middel dat persoon naar links/rechts wil verschuiven.
Echter, baanverschuiving is bijzondere verrichting dus moet je voorrang "geven aan alles en iedereen".
Dat mensen echter 'knipper aan en gaan' doen is iets anders...
Ja, ook wel zijdelingse verplaatsing opeisen, oftewel ik ga gewoon en wijk jij maar voor mij uit })
 
Als je zulke afstanden rijdt kom je altijd ergens langs wegwerkzaamheden of kom je in files terecht, en is je tijdwinst alsnog nihil.
Ik rij regelmatig van Den Haag naar Groningen en terug. Als ik dat buiten de spits doe (voor 6.30 vertrekken uit Den Haag en na 17.30 vertrekken uit Groningen) kom ik geen files tegen. 100 of 130 rijden scheelt 20-30 minuten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan