Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic VII

Status
Niet open voor verdere reacties.
gistermiddag, een porsche 911 die dacht dat 'ie snel was en lekker op de meest linkerbaan van de 3 op de a15 bleef rijden met 115...

toen ik er rechts voorbij ging gaf meneer gas... dus heb ik zelf ook nog maar wat meer gas gegeven... :')
 
Is dat echt zo?! Ook bij een eerste overtreding van 51KM/u te hard?

Inderdaad raar, tegenwoordig houden ze je rijbewijs toch 3 maanden in als je gepakt bent en niet meer 'maar' 10 dagen? :+

Voor de rest :r :r laatst een collega van me ook, over de kop met zn auto zondagsmorgens 5u. Zelf niets, behalve wat kneuzingen maar de wijkagent twitterde zelfs dat dit het schoolvoorbeeld was hoe je NIET met drank om moest gaan :X
Geen respect voor zulke mensen
 
Ja, dat ook een optie... maar ja misschien had ie daar weer niet de centjes voor (dacht ie...) tot ie nu dat halve maandsalaris mag aftikken :) _O-

OK, ik moet toegeven het was op het randje van "onderweg" omdat het elke keer tussen mijn motor en de voordeur plaats vond.... maar ik wil het jullie toch niet onthouden....

Ik heb veel motorrijdende buurmannen (had ook ooit een buurvrouw die reed, maar die is wegverhuisd). Een maand of 2 geleden zie ik een iets wat vreemd tafreel, mijn buurjongen (we hebben in dit verhaal 1 buurjongen, 1 buurman en 1 buurvrouw, de man en vrouw zijn een stelletje) in de autostappen bij buurvrouw (mooie vrouw, alles er op en er aan... ) MAAR buurjongen had... zijn motorpak aan :? das wel een beetje raar.... na een kleine 20 minuten ofzo komt de all road van BUURMAN aanrijden.... maar bestuurd door buurjongen... buurvrouw en buurman komen uit de auto zetten :? RAAR.....
Dus de volgende dag verteld buurjongen een wazig verhaal over de reden waarom buurman zijn motor niet mocht besturen. Hij zou 190 km/u gereden hebben en was daarom zijn papiertje kwijt... toen was het al een raar verhaal (190 km/u is inderdaad je papiertje kwijt, maar de locatie waar dit gebeurd zou zijn is een 100km/u weg... dus dan heb je ook te maken met voertuig inbeslagname met zo'n overschrijding.... RAAR.... een paar weken daarna spreek ik Buurvrouw nog eens en die verteld dat buurman over een paar dagen voor moet komen en dat hij zijn papiertje nog altijd niet terug heeft (wat theoretisch gezien kan met een snelheidsovertreding, maar niet gebruikelijk... het papiertje was dus ver voorbij die 10dagen grens in gehouden). Dus Buurvrouw en ik praten nog wat verder ik wens hen beide sterkte met de zitting. Gisteren kwam ik buurvrouw weer tegen, en vroeg hoe de zitting ging… Ze verteld de conclusie (let wel, het verhaal over de snelheid en de inhouding van het RBW spelen nog altijd in mijn achter hoofd… het verhaal klopt niet…) Buurman krijgt einde maand zijn papiertje terug en moet een boete betalen met 3 nullen. Das niet mis… maar in het afscheid nemen… merkt buurvrouw nog even op dat … buurman voorlopig maar even de BOB moet zijn…..

Drie keer raden wat buurman eigenlijk had gedaan….

Slappeling, wees dan gewoon een man en bestel een taxi als je bezopen bent

fixed that for ya :j
 
OK, ik moet toegeven het was op het randje van "onderweg" omdat het elke keer tussen mijn motor en de voordeur plaats vond.... maar ik wil het jullie toch niet onthouden....

Ik heb veel motorrijdende buurmannen (had ook ooit een buurvrouw die reed, maar die is wegverhuisd). Een maand of 2 geleden zie ik een iets wat vreemd tafreel, mijn buurjongen (we hebben in dit verhaal 1 buurjongen, 1 buurman en 1 buurvrouw, de man en vrouw zijn een stelletje) in de autostappen bij buurvrouw (mooie vrouw, alles er op en er aan... ) MAAR buurjongen had... zijn motorpak aan :? das wel een beetje raar.... na een kleine 20 minuten ofzo komt de all road van BUURMAN aanrijden.... maar bestuurd door buurjongen... buurvrouw en buurman komen uit de auto zetten :? RAAR.....
Dus de volgende dag verteld buurjongen een wazig verhaal over de reden waarom buurman zijn motor niet mocht besturen. Hij zou 190 km/u gereden hebben en was daarom zijn papiertje kwijt... toen was het al een raar verhaal (190 km/u is inderdaad je papiertje kwijt, maar de locatie waar dit gebeurd zou zijn is een 100km/u weg... dus dan heb je ook te maken met voertuig inbeslagname met zo'n overschrijding.... RAAR.... een paar weken daarna spreek ik Buurvrouw nog eens en die verteld dat buurman over een paar dagen voor moet komen en dat hij zijn papiertje nog altijd niet terug heeft (wat theoretisch gezien kan met een snelheidsovertreding, maar niet gebruikelijk... het papiertje was dus ver voorbij die 10dagen grens in gehouden). Dus Buurvrouw en ik praten nog wat verder ik wens hen beide sterkte met de zitting. Gisteren kwam ik buurvrouw weer tegen, en vroeg hoe de zitting ging… Ze verteld de conclusie (let wel, het verhaal over de snelheid en de inhouding van het RBW spelen nog altijd in mijn achter hoofd… het verhaal klopt niet…) Buurman krijgt einde maand zijn papiertje terug en moet een boete betalen met 3 nullen. Das niet mis… maar in het afscheid nemen… merkt buurvrouw nog even op dat … buurman voorlopig maar even de BOB moet zijn…..

Drie keer raden wat buurman eigenlijk had gedaan….

Slappeling, wees dan gewoon en man en zeg wat je hebt gedaan ipv dit soort slappe leugens…
Ik heb een keer met de motor naar huis gereden en al rijdende besefte ik dat ik eigenlijk te moe was.. en dat doe ik dus echt nooit meer! '( Maar dat je met alcohol vrolijk aan het verkeer gaat deel nemen snap ik echt niet. Niet met de auto en al zeker niet met de motor... -O- :/

Wat mij betreft had hij zijn rijbewijs helemaal niet meer terug gekregen })
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een keer met de motor naar huis gereden en al rijdende besefte ik dat ik eigenlijk te moe was.. en dat doe ik dus echt nooit meer! '(
Ik werk één keer in de zoveel tijd wat nachtdiensten (bijbaantje) en ga dan om 8u 's morgens na een nacht doorhalen. Soms zit ik echt van alles te doen om wakker te blijven. Niet dat ik al bijna op m'n stuur lig te slapen, maar als je maar lang genoeg monotoom en automatisch een bekende route rijdt, val je vanzelf wel een keer in slaap... Gelukkig is het altijd in het weekend en is er geen kip op de weg.

Op de motor overigens geen last van, want dan zet ik gewoon m'n vizier op een kiertje en houdt de wind me wel wakker ;). Je zithouding is ook een stukje actiever, waardoor in slaap vallen nog best lastig is.
 
Ik werk één keer in de zoveel tijd wat nachtdiensten (bijbaantje) en ga dan om 8u 's morgens na een nacht doorhalen. Soms zit ik echt van alles te doen om wakker te blijven. Niet dat ik al bijna op m'n stuur lig te slapen, maar als je maar lang genoeg monotoom en automatisch een bekende route rijdt, val je vanzelf wel een keer in slaap... Gelukkig is het altijd in het weekend en is er geen kip op de weg.

Op de motor overigens geen last van, want dan zet ik gewoon m'n vizier op een kiertje en houdt de wind me wel wakker ;). Je zithouding is ook een stukje actiever, waardoor in slaap vallen nog best lastig is.
Ondanks dat ik dat ook altijd deed ben ik wel een keer ingekakt op de motor. Ik reed op een zomerochtend na de nachtdienst van Maastricht naar Heerlen. Het was al lekker warm, het zonnetje scheen en ik voelde me nog redelijk fit. Maar juist omdat het al redelijk warm was sloeg de vermoeidheid al vrij snel toe. Ik reed naar het oosten, tegen de zon in, en zat dus met geknepen oogjes op de motor, niet beseffend dat ik té vermoeid was. Ik weet nog dat ik een auto naderde, ik weet ook dat ik over mijn schouder heb gekeken of de linker strook vrij was, ik weet ook dat ik mijn richtingaanwijzers aan en uit heb gezet..... en bijna een kilometer verder schrok ik op een afrit wakker. Ik heb een noodstop gemaakt en kwam uiteindelijk op enkele centimeters van dit bord tot stilstand. Het bord stond (in tegenstelling tot de afbeelding) op 2 palen, mijn voorwiel stond tussen de 2 palen. Ik heb dus die auto ingehaald, heb op de snelweg een bocht gemaakt, ben de afrit opgereden en heb dit allemaal gemist. Als ik niet wakker was geschrokken had ik mezelf geplet tegen het bord.

Op adrenaline ben ik toen binnendoor verder naar huis gereden. Maar motorrijden bij vermoeidheid zul je mij niet gauw meer zien doen.
 
Op adrenaline ben ik toen binnendoor verder naar huis gereden. Maar motorrijden bij vermoeidheid zul je mij niet gauw meer zien doen.

Dan heb je nog geluk gehad want ik heb altijd geleerd "Borden met pijlen betekent: Indianen in de buurt".

Maar serieus, dat is wel een nare ervaring. Ik heb wel motor gereden met een vermoeid lichaam, maar niet dat ik het gevoel had dat ik in slaap ging vallen. Maar ook dat is niet lekker. Weten dat je nog 250 kilometer moet, dat het 30 graden in de schaduw is en dat je met 140 over de snelweg gaat en dat het geen zin heeft - het blijft warm.
 
Ondanks dat ik dat ook altijd deed ben ik wel een keer ingekakt op de motor. Ik reed op een zomerochtend na de nachtdienst van Maastricht naar Heerlen. Het was al lekker warm, het zonnetje scheen en ik voelde me nog redelijk fit. Maar juist omdat het al redelijk warm was sloeg de vermoeidheid al vrij snel toe. Ik reed naar het oosten, tegen de zon in, en zat dus met geknepen oogjes op de motor, niet beseffend dat ik té vermoeid was. Ik weet nog dat ik een auto naderde, ik weet ook dat ik over mijn schouder heb gekeken of de linker strook vrij was, ik weet ook dat ik mijn richtingaanwijzers aan en uit heb gezet..... en bijna een kilometer verder schrok ik op een afrit wakker. Ik heb een noodstop gemaakt en kwam uiteindelijk op enkele centimeters van dit bord tot stilstand. Het bord stond (in tegenstelling tot de afbeelding) op 2 palen, mijn voorwiel stond tussen de 2 palen. Ik heb dus die auto ingehaald, heb op de snelweg een bocht gemaakt, ben de afrit opgereden en heb dit allemaal gemist. Als ik niet wakker was geschrokken had ik mezelf geplet tegen het bord.

Op adrenaline ben ik toen binnendoor verder naar huis gereden. Maar motorrijden bij vermoeidheid zul je mij niet gauw meer zien doen.

-O-

goed dat je ervan geleerd hebt.. ik had een collega die af en toe in slaap sukkelde in de auto en 't toen pas leerde toen hij de vangrail tegenkwam.. de zoveelste keer dat hij oververmoeid in de auto stapte.. gelukkig zat 'ie in een koekblik...
 
Dan heb je nog geluk gehad want ik heb altijd geleerd "Borden met pijlen betekent: Indianen in de buurt".

Maar serieus, dat is wel een nare ervaring. Ik heb wel motor gereden met een vermoeid lichaam, maar niet dat ik het gevoel had dat ik in slaap ging vallen. Maar ook dat is niet lekker. Weten dat je nog 250 kilometer moet, dat het 30 graden in de schaduw is en dat je met 140 over de snelweg gaat en dat het geen zin heeft - het blijft warm.
Dat was juist het nare (en het rare). Ik voelde me helemaal niet vermoeid. Het inkakmoment had zo rond 4 uur 's nachts plaatsgevonden en ik dacht dat ik er overheen was. Maar blijkbaar heeft het meer dan 20 uur wakker zijn een naar effect op je lichaam. Je voelt niks aankomen, maar bent ineens weg.
-O-

goed dat je ervan geleerd hebt.. ik had een collega die af en toe in slaap sukkelde in de auto en 't toen pas leerde toen hij de vangrail tegenkwam.. de zoveelste keer dat hij oververmoeid in de auto stapte.. gelukkig zat 'ie in een koekblik...
Ik voelde in de auto wel eens zware vermoeidheid aankomen. Ik heb toen de auto maar op een parkeerplaats gezet en heb een dutje gedaan. Werd ik wakker gemaakt door een agent die geïnformeerd was door een verontruste wegwerker. Die had mij zien liggen, en wist niet zeker of alles nog wel in orde was.
 
Dat was juist het nare (en het rare). Ik voelde me helemaal niet vermoeid. Het inkakmoment had zo rond 4 uur 's nachts plaatsgevonden en ik dacht dat ik er overheen was. Maar blijkbaar heeft het meer dan 20 uur wakker zijn een naar effect op je lichaam. Je voelt niks aankomen, maar bent ineens weg.
Ik had geen problemen om wakker te blijven, maar ik merkte dat ik niet meer 100% focus op kon brengen. :Z Het maken van bochten was echt dramatisch en iedere bocht was een uitdaging. :') Ik was blij toen ik thuis van de motor af kon stappen en in bed kon liggen. :z
 
Laatst bewerkt:
ik moet zeggen dat ik minder moeite heb met een dronken motorrijder dan een dronken automobilist,
als die motorrijder met zijn dronken harses ergens tegenaan rijd is ie dood ( Darwins wet in actie..)
als die automobilist met zijn dronken harses ergens tegenaan rijd neemt ie op een of andere manier bijna altijd onschuldige mensen mee!
dat is hetzelfde dat ik niet snap waarom je je motorrijbewijs in drie delen moet halen en mijn 17 jarige buurmeisje na het halen van haar rijbewijs meteen in een Ferrari of Hummer mag rijden.
geen enkele ervaring en bizarre gewichten die met bizarre snelheden gereden kunnen worden.

oh, overigens vandaag weer eens achter zo'n linkerbaanplakker gezeten de A5 op, bloedirritant omdat ik richting haarlem ga en zij richting amsterdam en dan op het allerlaatste moment dan van baan wisselen...
 
ik moet zeggen dat ik minder moeite heb met een dronken motorrijder dan een dronken automobilist,
als die motorrijder met zijn dronken harses ergens tegenaan rijd is ie dood ( Darwins wet in actie..)
als die automobilist met zijn dronken harses ergens tegenaan rijd neemt ie op een of andere manier bijna altijd onschuldige mensen mee!
Als motorrijder kun je ook aardig voetgangers omver kegelen.
 
ik moet zeggen dat ik minder moeite heb met een dronken motorrijder dan een dronken automobilist,
als die motorrijder met zijn dronken harses ergens tegenaan rijd is ie dood ( Darwins wet in actie..)
als die automobilist met zijn dronken harses ergens tegenaan rijd neemt ie op een of andere manier bijna altijd onschuldige mensen mee!
dat is hetzelfde dat ik niet snap waarom je je motorrijbewijs in drie delen moet halen en mijn 17 jarige buurmeisje na het halen van haar rijbewijs meteen in een Ferrari of Hummer mag rijden.
geen enkele ervaring en bizarre gewichten die met bizarre snelheden gereden kunnen worden.

oh, overigens vandaag weer eens achter zo'n linkerbaanplakker gezeten de A5 op, bloedirritant omdat ik richting haarlem ga en zij richting amsterdam en dan op het allerlaatste moment dan van baan wisselen...

je moet voor de grap eens met een flinke tourfiets met 120 een file inrijden... wedden dat je dan dwars door een golfje heen gaat?

ondanks dat heb je een goed punt, maar een motor besturen is een stuk gevaarlijker en vergt veel meer vaardigheid.

je buurmeisje kan prima in een hummer rijden als ze een beetje oplet.. is immers een automaat met abs en waarschijnlijk dingen zoals traction control/esp ... raak je niet zomaar mee van de weg...

iemand van 17 op een R1 loslaten is een stuk enger IMHO :+
 
oh, overigens vandaag weer eens achter zo'n linkerbaanplakker gezeten de A5 op, bloedirritant omdat ik richting haarlem ga en zij richting amsterdam en dan op het allerlaatste moment dan van baan wisselen...
Ik word vooral 's ochtends gek van de linkerbaanplakkers.. Vanuit Haarlem op de N205 richting A9... Om richting Amsterdam te gaan moet men uiteindelijk de linker baan hebben. De rechter gaat richting Alkmaar.
Van het kruispunt tot aan de plek waar de wegen scheiden is 3km... maar het gros van de koekblikkers gaat dus vanaf het kruispunt al links plakken :(
 
Ik werk één keer in de zoveel tijd wat nachtdiensten (bijbaantje) en ga dan om 8u 's morgens na een nacht doorhalen. Soms zit ik echt van alles te doen om wakker te blijven. Niet dat ik al bijna op m'n stuur lig te slapen, maar als je maar lang genoeg monotoom en automatisch een bekende route rijdt, val je vanzelf wel een keer in slaap... Gelukkig is het altijd in het weekend en is er geen kip op de weg.

Op de motor overigens geen last van, want dan zet ik gewoon m'n vizier op een kiertje en houdt de wind me wel wakker ;). Je zithouding is ook een stukje actiever, waardoor in slaap vallen nog best lastig is.
Afgelopen woensdag was ik toch echt bijna in slaap gevallen op de motor, oogjes dicht op de snelweg en ik heb nog wel een naked bike.

Besloten om maar binnendoor terug te rijden ondanks dat het een stuk langer duurde.

Vergis je niet, vermoeidheid is net zo gevaarlijk als alcohol in het verkeer.
 
Ik word vooral 's ochtends gek van de linkerbaanplakkers.. Vanuit Haarlem op de N205 richting A9... Om richting Amsterdam te gaan moet men uiteindelijk de linker baan hebben. De rechter gaat richting Alkmaar.
Van het kruispunt tot aan de plek waar de wegen scheiden is 3km... maar het gros van de koekblikkers gaat dus vanaf het kruispunt al links plakken :(

dat is voor mij de terugweg......
ik weet 't.....
( meestal hobbel ik er daar lekker rechts langs, het is een file met voorsoorterende auto's das ik vind dat het mag!.. :+ )
 
Afgelopen woensdag was ik toch echt bijna in slaap gevallen op de motor, oogjes dicht op de snelweg en ik heb nog wel een naked bike.

Besloten om maar binnendoor terug te rijden ondanks dat het een stuk langer duurde.

Vergis je niet, vermoeidheid is net zo gevaarlijk als alcohol in het verkeer.

Hier een zelfde ervaring..
Enige weken terug, een zaterdag om 9 uur op de motor van west Nederland naar oost Nederland, daar Duitsland in, daar gereden, terug oost Nederland in en om een uur of 1 in de nacht weer op de motor terug naar het westen gestapt.

Ondanks het gangetje van 140/150 met een halfopen vizier heb ik nog regelmatig mijn ogen (bijna) dichtgedaan.

Niet normaal hoe blij ik was toen ik rond 3 uur in m'n bed lag.

Eens, en nóóít meer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan