Het grote wat ik vandaag onderweg nou weer mee maakte...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakie_1

MF veteraan
11 apr 2009
5.277
273
Houten
Aangezien meerdere mensen wel eens een topic openen waarin zij vertellen wat ze hebben mee gemaakt op de weg leek het mij een goed idee om eens een algemeen topic hierover te beginnen. Nee dit is geen calimero topic, het moet er eentje worden met leuke/gekke/spannende gebeurtenissen die MF'ers onderweg hebben mee gemaakt. Waar en wanneer maakt niet uit, als het maar tijdens het rijden was.

-) Vandaag ritje op de provinciale weg, was enigszins verdwaald. Dubbele doorgetrokken streep en een auto voor mij die 50 @ 80 reed. Hyperkwel koelvest thuis gelaten dus ik kom zo wat om door de hitte, ik moet rij wind hebben. Maarja die dubbele streep... Ach het kan pas in de verte zie ik een andere motorrijder, past makkelijk. Ik begin met inhalen en denk 'uhhh das wel heel geel hoe die er uitziet, en die asymetrische koplampen heeft alleen een BMW' ik haal in en denk 'oeps ook nog gele helm'. Heb de auto in gehaald ga terug en het plaatje is compleet; een motoragent. Tja ik zat fout dus zal hem moeten slikken, de agent knippert mij tegemoet met zijn grootlicht.... We naderen elkaar bijna ik zie zijn hand van het stuur gaan denkend 'daar komt het stopteken' zie ik hem zijn vinger uitsteken... Wat een spanning. De vinger gaat vervolgens omhoog en van links naar rechts van 'Dat mag niet, en dat weet je zelf ook wel' en hij en zijn collega's rijden door *O* _O- . :}
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je een goede te pakken gehad :P Dat is mij ook is overkomen, alleen dan bij een slecht ingeschatte inhaalactie. Het was donker en ik dacht dat de tegenligger een auto in de verte was >.>

Liep voor mij iets minder goed af, dreigpreek gehad en bijna artikel 5, onschuldige hondenoogjes hebben me gered :P
 
Discriminatie!!!!1!! Iedereen heeft recht op een bekeuring.
 
Vandaag ff rondje ardenne gedaan. Heen weg eerste afdaling werd ik meteen goed wakker geschud, afdaling was 15% zat ik bij afremmen vast in een banden spoor die de berm in ging. Het ging allemaal net goed was meteen wakker na eerst snelweg rijden.
Terugweg weer op de snelweg zit ik achter vrachten wagen krijgt die een klapband. Dat fucking rubber ging rakelings langs me op ppffffff..
Nu spierpijn na 600 km rijden met een ss en veren in sport/race stand is belgie niet de ideale plek
 
Vandaag liep er een jong stel langs mijn motor en even later kwam zij terug.
"Mag ik een foto van uw motor maken?" Dat had ik nog nooit meegemaakt, maar aan de andere kant, ik had ook nog nooit eerder een roze motor. :P
 
+ €6 administratiekosten :r

Ik reed laatst van Raalte naar Assen (dus over de N48). Daar mag je niet meer inhalen. Belachelijk. Maar goed, ik doe dat natuurlijk wel als ik een rij auto's zie rijden met vooraan een grijze Opel Meriva, compleet met 2 dezelfde fietsen achterop waarvan één zo'n schapenzadeltje heeft...
Afijn, ik haal vrolijk in met een gangetje of 120, komt er uit die rij een Volvo station... Ik denk, ik ben erbij. Ga maar meteen keurig 80 rijden, komt die Volvo natuurlijk bijrijden en zie ik in mijn spiegel een 'zakenman' die zoiets had van; nou, als jij er langs gaat, dan ga ik ook!
Was ook ff schrikken :P

Oja, voor de moraalridders/kroketten/frikadellen; het was hier.
 
Vandaag liep er een jong stel langs mijn motor en even later kwam zij terug.
"Mag ik een foto van uw motor maken?" Dat had ik nog nooit meegemaakt, maar aan de andere kant, ik had ook nog nooit eerder een roze motor. :P

Dies altijd leuk :Y , kwam ooit een keer uit het AMC en had me motort bij de motorstalling gezet. Komt er een ouder echtpaar op mij af en blijven kijken zegt de vrouw: "Ja wij houden altijd er van om naar mooie motor's te kijken, maar eigenlijk houden wij van Harley's. Hoop niet dat je het erg vind _O- ".... Moest me woede natuurlijk onderdrukken ;)
 
Vandaag liep er een jong stel langs mijn motor en even later kwam zij terug.
"Mag ik een foto van uw motor maken?" Dat had ik nog nooit meegemaakt, maar aan de andere kant, ik had ook nog nooit eerder een roze motor. :P
Haha geweldig! Dit vraagt om een foto.... :)
 
Auto voor me ging vlak voor het prinsclausplein in de bocht van de A13 naar de A12 ineens vol in de remmen en vervolgens met 30 de bocht met heel veel moeite door.

Was het een oude man die heel chil met 1 handje uit het raam een beetje over de snelweg cruisde.. Wat waren er vreselijk veel langzaamrijders vandaag
 
Nah niet vandaag paar daagjes terug, maar ik vind hem toch de moeite van het plaatsen wel waard.
Terug van Breda, de brug over. De a16 richting Dordrecht. Grote brug, 6 baans, klinkt vast bekend.

Ik rij uiterst links en zie rechts als een auto opdraaien. Automatisme om daar zelfs met 2 banen vanaf rekening mee te houden. En terecht want de auto voegt redelijk enthousiast in waardoor de Astra die naast me reed (en echt ook al enige tijd naast me reed) besluit ook maar alvast een baan op te schuiven. Waar ik dus reed. Nu hield ik het al in de gaten uit automatisme, maar die Astra kwam ineens wel heel snel dichterbij. Die wisselde met een zelfde enthousiasme van baan als de invoegende auto. Met gas bij en de linker streep overschrijdend kon ik hem dan nog ontwijken.
Ik schrik er redelijk van want zowel die Astra als de vangrail komen verdomde ver binnen mijn sociale cirkel. Ik rij weer voor de Astra en haal even adem. Kijk de bestuurder achter me even aan in m'n spiegel en doe m'n hand/arm omhoog. Geen vingers, geen duimpje, gewoon m'n arm omhoog van "wat was dat?"
Naja klaar denk ik, foutje gemaakt, allemaal van geleerd en agressie is er al genoeg op de weg. Wat doet ie, gaat ie me kleven, opjagen naar een 150 en toen was ik er klaar mee. Ga er maar langs. Dus ik zoek een vakje op rechts en laat hem er langs. Gaat hij vervolgens naast me rijden en draait het raampje naar beneden. 'Ja ik zag je heus wel hoor, maar ik hoef die invoegende lul ook niet in m'n zijkant.' (We reden inmiddels 100, het was grotendeels te verstaan).

Ik heb maar even met m'n hoofd geschud en hem verder genegeerd. Rare mensen hoor. Hij rijdt liever mij van de weg (op een 30 cm na). En dat terwijl er nog een hele baan tussen hem en de invoeger zat. Dus ja ik ben nog steeds nooit over het hoofd gezien, ik heb alleen te maken gehad met mensen die het gewoon niet boeit ;)
 
Haha geweldig! Dit vraagt om een foto.... :)

zzr-pink-gerdien.jpg

:+
 
Nah niet vandaag paar daagjes terug, maar ik vind hem toch de moeite van het plaatsen wel waard.
Terug van Breda, de brug over. De a16 richting Dordrecht. Grote brug, 6 baans, klinkt vast bekend.

Ik rij uiterst links en zie rechts als een auto opdraaien. Automatisme om daar zelfs met 2 banen vanaf rekening mee te houden. En terecht want de auto voegt redelijk enthousiast in waardoor de Astra die naast me reed (en echt ook al enige tijd naast me reed) besluit ook maar alvast een baan op te schuiven. Waar ik dus reed. Nu hield ik het al in de gaten uit automatisme, maar die Astra kwam ineens wel heel snel dichterbij. Die wisselde met een zelfde enthousiasme van baan als de invoegende auto. Met gas bij en de linker streep overschrijdend kon ik hem dan nog ontwijken.
Ik schrik er redelijk van want zowel die Astra als de vangrail komen verdomde ver binnen mijn sociale cirkel. Ik rij weer voor de Astra en haal even adem. Kijk de bestuurder achter me even aan in m'n spiegel en doe m'n hand/arm omhoog. Geen vingers, geen duimpje, gewoon m'n arm omhoog van "wat was dat?"
Naja klaar denk ik, foutje gemaakt, allemaal van geleerd en agressie is er al genoeg op de weg. Wat doet ie, gaat ie me kleven, opjagen naar een 150 en toen was ik er klaar mee. Ga er maar langs. Dus ik zoek een vakje op rechts en laat hem er langs. Gaat hij vervolgens naast me rijden en draait het raampje naar beneden. 'Ja ik zag je heus wel hoor, maar ik hoef die invoegende lul ook niet in m'n zijkant.' (We reden inmiddels 100, het was grotendeels te verstaan).

Ik heb maar even met m'n hoofd geschud en hem verder genegeerd. Rare mensen hoor. Hij rijdt liever mij van de weg (op een 30 cm na). En dat terwijl er nog een hele baan tussen hem en de invoeger zat. Dus ja ik ben nog steeds nooit over het hoofd gezien, ik heb alleen te maken gehad met mensen die het gewoon niet boeit ;)


helemaal gek word je van dat soort debielen, ik zeg rijbewijs invorderen! :(
 
wij parkeerden de motor op n pleintje. er kwam een groepje mensen aan die onze motors mooi vonden.
de 3 jonge mannen vroegen netjes of ze even op mijn motor mochten zitten,dat mocht en er werden foto,s genomen.eentje vond m,n man,s laarzen zo mooi dus die ook op de foto.
ze wilden alle 3 ook n motor kopen,de begeleiders die er bij waren moesten er vertederd om lachen.wij ook, ze waren zo lief.

over het inhalen waar t niet mag ik doe het ook.hier is n weg waar je 100 mag,op alle wegen in de buurt mag je 80.niet iedereen leest de borden dus dan rijdt er eentje precies 80 met n sliert auto,s erachter :( })
 
Had vandaag ook een leuke belevenis,maar die staat al in t topic " welk koe lik probeerde jou er uit te trekken", zie dus aldaar :)
 
Ah, ok. Niet veel eigenlijk. Gister alleen irritant ouder echtpaar in een Mercedes. Ik reed op de rechterbaan en naderde een vrachtwagen, dus ik wou inhalen maar die klote Mercedes bleef constant met dezelfde snelheid naast me rijden.
Toen heb ik de 150 paardjes maar aan het werk gezet en heb em niet meer gezien :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan