Het grote wat ik vandaag onderweg nou weer mee maakte...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oops ik wist het niet.... dus ik was laatst voor niets lichtelijk geïrriteerd toen een man met een bochel (hij liep echt wel moeilijk :X) zich gewoon voor het verkeer wierp, op 5 meter van een zebrapad-met-verkeerslicht (welke op rood stond voor hem).
:^

Je weet togggg dat die mensen onkwetsbaar zijn?

Zolang de wetten van de fysica niet overgenomen worden bij het opstellen van wetten en verkeersregels zullen ongevallen blijven gebeuren.
Als het misgaat is het altijd de fysica die wint, dus waarom de verkeerswetten daar niet op afstellen??
 
Laatst bewerkt:
Ah, wat een frustratie lees ik in dit topic. Laat het van je af glijden je hebt jezelf er alleen maar mee.

Mgoed, ik heb een Aygo EN een scooter dus ben de voorzaker van deze ellende. :+
edit: niet slecht ter been. B|
 
Laatst bewerkt:
Sta ik te tanken bij zo'n doe-het-zelf-pomp valt in 1 keer de verbinding weg van de betaalpaal.
Naast me hoor ik een man vloeken en ik denk, heb ik nu betaald, of gratis benzine?

Helaas is niks gratis in deze wereld, dus ik heb wel netjes betaald voor mijn benzine.
 
Gister een eend midden op de afrit van de snelweg. Bleef ook gewoon stilstaan terwijl ik er op 1m afstand langs reed. :')
 
Sta ik te tanken bij zo'n doe-het-zelf-pomp valt in 1 keer de verbinding weg van de betaalpaal.
Naast me hoor ik een man vloeken en ik denk, heb ik nu betaald, of gratis benzine?

Helaas is niks gratis in deze wereld, dus ik heb wel netjes betaald voor mijn benzine.

Voordat je tankt wordt er een bepaald bedrag afgeschreven / gereserveerd.
Dit soort instanties zijn nooit gek naar zichzelf toe.

Ik doe alles zoveel mogelijk contant.

/opa
 
Gister een eend midden op de afrit van de snelweg. Bleef ook gewoon stilstaan terwijl ik er op 1m afstand langs reed. :')
*kwak* suicide-ducky :+
Had dat laatst met een meerkoetje, bleef ook rustig staan terwijl het verkeer langs hem/haar heensjeesde :P
 
Vorige week... ik wou na een 90 graden bocht optrekken. Veel kabaal en toeren ineens. Voelde wat tegen mijn linker laars aan liggen.
Ketting geknapt...
Als het goed is komt vandaag mijn nieuwe binnen met tandwielen. Wordt weer een avondje sleutelen
 
Vorige week... ik wou na een 90 graden bocht optrekken. Veel kabaal en toeren ineens. Voelde wat tegen mijn linker laars aan liggen.
Ketting geknapt...
Als het goed is komt vandaag mijn nieuwe binnen met tandwielen. Wordt weer een avondje sleutelen

Heb je toevallig een busa (zie motormeuk) :+
 
Vorige week... ik wou na een 90 graden bocht optrekken. Veel kabaal en toeren ineens. Voelde wat tegen mijn linker laars aan liggen.
Ketting geknapt...
Als het goed is komt vandaag mijn nieuwe binnen met tandwielen. Wordt weer een avondje sleutelen
Hm, heb ik ook een keer gehad, maar dan potentieel gevaarlijker. Het was goddorie een nieuwe ketting, ik kwam zelfs net van de dealer vandaan, klinkje was niet goed aangemept. De ketting lag 10 meter verderop op de kruising, godzijdank heeft die ketting niemand geraakt. Ben (helaas?) niet het type om pislink te worden (op die dealer), maar daar had ik alle recht toe denk ik zo.

Oh ja, mijn linkerachterknipperlicht was kapot geslagen door de ketting.
 
Laatst bewerkt:
Je realiseert je wel dat je als bestuurder iedereen die slecht ter been is voor moet laten gaan, alsof ze gebruik maken van een zebrapad?

Dat het niet verstandig is van haar om ervanuit te gaan dat bestuurders wel stoppen staat daar los van. Zodra jij iemand met een rollator, stok, kruk, rolstoel, etc. langs de kant van de weg ziet hoor jij snelheid te minderen zodat je kunt stoppen.
Ook al staat het er los van, het neemt niet weg dat de dame in kwestie er een heel stuk verstandiger aan had gedaan om wel even opzij te kijken (tenzij ze dat niet kon, om wat voor reden dan ook, en precies daarvoor staat het natuurlijk in de wet).
 
Reed vanuit Barneveld naar de A1 voor me een vrachtwagen en helaas licht op groen dus netjes erachter gebleven.
Chauffeur ziet mij in de spiegel en bij het opdraaien van de A1 ging hij de vluchtstrook op armpie uit het raam en gebaarde kom er maar langs, dat hoef je natuurlijk niet 2 keer te vertellen en maakte ik dankbaar gebruik van.
Uiterraad even duimpje naar de beste man opgestoken (vast ook motorrijder)

Na dit positieve geval uiterraad weer iets negatiefs, busje op de linkerbaan die vrolijk graat sproeien en dan wel zo vaak dat het echtg was om mij te narren
Op de A28 dan weer een theemuts die niet naar links ging om tussen de file door te laten.
 
Wat een reacties :o , ik zal het ff duidelijker maken. De vrouw in kwestie kwam niet boven wat struikjes uit die tussen de stoep en de rijbaan staan. Bij een onderbreking van de struikjes (geen zebra!) ging de vrouw er tussen door en stak zo de weg over. Ze kwam dus echt uit het niets de weg op :X . Ik kon haar pas zien toen ze op de weg stapte. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als er net een stadsbus langs was komen blazen... (Groningen, richting Zernike)
 
Wat een reacties :o , ik zal het ff duidelijker maken. De vrouw in kwestie kwam niet boven wat struikjes uit die tussen de stoep en de rijbaan staan. Bij een onderbreking van de struikjes (geen zebra!) ging de vrouw er tussen door en stak zo de weg over. Ze kwam dus echt uit het niets de weg op :X . Ik kon haar pas zien toen ze op de weg stapte. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als er net een stadsbus langs was komen blazen... (Groningen, richting Zernike)

Dat maakt feitelijk niet uit, als ze daar oversteekt moet elke bestuurder haar voor laten gaan. En als struiken langs de weg het zicht belemmeren moeten die bestuurders hun snelheid aanpassen om dat wel te doen.

Dat het merendeel van de bestuurder helemaal niet alert zijn voertuig bestuurt maakt het voor haar niet echt verstandig zo maar over te steken. Maar dat is niet anders dan dan het merendeel van de bestuurders ook niet oplet bij zebrapaden en het dus als voetganger niet verstandig is om zonder uitkijken over te steken. En het evengoed als motorrijder onverstandig is om zonder goed te kijken en snelheid aan te passen een kruising over te steken als je voorrang hebt.

Kortom, als jij op het laatste moment van haar schrok heb jij als bestuurder toch ook iets verkeerd gedaan.
 
Heel de winter Doorgereden. door de kou van -20 om 6 uur s'ochtends en door de sneeuw.. Schadevrij!
Gister.. toch n mooie ochtend.. dacht ik.

maar toch maar mn winterhandschoenen aan. want zo warm is het niet. mn zaagbroek aan (want ik moest zagen) motorjasje aan en gaan.
Helaas hadden ze de dag ervoor de sloot uit gebaggerd en had het hier nét nog gevroren..
Jahoor in de bocht vlieg ik onderuit. (brommer lag de andere kant op. is dus 180graden gedraaid.

Schade: ik stukje zaagbroek kapot. motorjas scheurtjes. en mn hand is dik(gekneusd). en moet een nieuwe helm.. maar wat ben ik blij dat ik toch zelfs nog op de brommer beschermende kleding draag. want zelfs met 60 vallen is niet leuk :(

oh.. de voorremhendel is gebroken.. die is al gemaakt :)



En ook grappig.. nu het weer mooi weer is controleert de politie weer op de brommer rijders.. toen het nog vroor zag ik 1x een motor agent. ik zwaaide terwijl ik 70 reed. hij terug en het was goed *O* Bikkel agent
 
Laatst bewerkt:
Reed achter een rijtje koekblikken naar stoplicht wat pas op groen was gesprongen.
De rij kwam blijkbaar niet zo snel op gang want voor mij moesten ze even flink in de remmen.
En gelijk gingen de gevarenlichten aan van de auto voor mij :}
Zal waarschijnlijk wel een motor rijdend blikker zijn geweest O-)

Ik had het op tijd gezien, maar vond het wel erg netjes om zo snel de gevaren lichten aan te zetten om mogelijke ellende te voorkomen :)
 
Bij sommige auto's gaan de alarmlichten vanzelf branden als je hard remt.

Als ik hard rem gaan ze aan, maak ik een noodstop dan blijven ze zelfs branden ;) handig die auto's van tegenwoordig :Y


Vandaag in een mooie bocht met 80km/h voor m'n gevoel bijna onderuit gegaan. Er lag iets op de weg (denk een steentje van nog geen cm ofzo _O- ) maar voor m'n gevoel gleed m'n voorwiel een cm of 10 weg :X heel naar gevoel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan