Het grote XJ/XS topic deel 2!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lex-kèrl: ik heb goed nieuws!
Ik ben in onderhandeling (over de juiste vrinden-prijs) met iemand die me 4 gedemonteerde blokken aanbied.
Daarvan zijn er drie 750 en een 850.
Uiteraard zitten daar een paar mooie krukkerts bij,dus ik hou je (indien nog niet voorzien uiteraard) op de hoogte,kee?! ;)
 
Vandaag in het bezit gekomen van mijn 'nieuwe' demper.
Heb het even profisories gemonteerd, want ik moet dat stukje uitlaat tussen bocht en demper nog spuiten. Maar wat een lekker geluidje heeft dat zeg :9~
full
 
Laatst bewerkt:
Zonnetje begint te schijnen en iedereen is gelijk weer lekker bezig :9
Vanavond even kleppenstellen en dan kan Ron35 zijn blok ophalen. Tevens wat afvalmateriaal op school geregeld zodat ik deze week de laatste dingen aan mijn frame kan lassen.
Alleen even hopen dat ik weer snel helemaal fit ben, ben een beetje grieperig.
 
Olalalalalala triple das leuk.

en ja met dit lekkere weer is het meer dan alleen woon werk verkeer. De extra kilometers vliegen nu ook onder je door.

En er gaat steeds meer laagjes kleding uit. Nog even en ik berijdt haar weer in zomer tenue. :]
 
Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een XS400, en heb enkele vragen aan jullie.
Ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Vraag 1/
Aangezien de staat en history onbekend is wil ik het blokolie vervangen.
Ik kan bovenin vullen en volgens mij aan die (schroef)dop aan de andere kant de olie eruit laten lopen is het niet?
Hoeveel olie moet in het blok en welke olie adviseren jullie

Vraag 2/
In hoeverre is dit model te 'tunen' aangezien hij maar 1 caburateur heeft.
Kan er makkelijk een grotere op van een ander merk? dus wat zijn de must-haves.

Vraag 3/
Hoe kan de tank gedemonteerd worden,
ik wil namelijk alles opnieuw gaan spuiten.

Bedankt vast.
 
Heren,ik heb hier nog 2 sets met remblokken liggen,nieuw in de verpakking.
Vesrah green pad blokjes,geschikt voor XS500-650-850 voor en achter,
XS1100 achter en XS400 voor.
Is er interesse voor?
 
Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een XS400, en heb enkele vragen aan jullie.
Ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Vraag 1/
Aangezien de staat en history onbekend is wil ik het blokolie vervangen.
Ik kan bovenin vullen en volgens mij aan die (schroef)dop aan de andere kant de olie eruit laten lopen is het niet?
Hoeveel olie moet in het blok en welke olie adviseren jullie

Vraag 2/
In hoeverre is dit model te 'tunen' aangezien hij maar 1 caburateur heeft.
Kan er makkelijk een grotere op van een ander merk? dus wat zijn de must-haves.

Vraag 3/
Hoe kan de tank gedemonteerd worden,
ik wil namelijk alles opnieuw gaan spuiten.

Bedankt vast.

Allereerst is de XS400 naar mijn idee een tweepitter en heb je dus twee carburateurs? Of heb ik het mis.

Vervolgens gaat het om het bouwjaar en het type
Vraag 1:
Als je meteen je oliefiltervervangt zodat echt alle olie eruit loopt, dan moet er in totaal 2,3 liter olie in. Ik zou 20w40 nemen en dan zorgen dat het geen rare synthetische olie is. Zonder oliefilter wissel is het 2 liter.

Vraag 2:
Zoals ik al zei is het een tweecilinder, of ik heb het mis. Als het de XS400 is die ik denk zou ik hem niet tunen en gewoon zo laten. Deze motoren hebben namelijk een zwakke kop en als je hem gaat fokken wordt deze al snel te heet en trekt krom

Vraag 3:
Kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me. Haal eerst het zadel eraf (waarschijnlijk met twee bouten of schroeven aan de onderkant). Vervolgens zit de tank vast met een bout midden achter. Haal deze los en natuurlijk de benzine leidingen en trek de tank naar achter en naar boven en klaar is Beauty.

Voorvorkolie:
Inderdaad boven vullen en onder aftappen. Vervolgens 130cc olie per vork vullen met voorvork olie. Ik gebruik meestal SAE 10W

Succes en ik hoor het wel. Je kan trouwns een werkplaatshandboek bestellen. Het boek heet; XS250, 360 & 400 sohc Twins en wordt uitgegeven door Haynes :]
 
Pfff,eff denken...15 euri per set.
Ben hier de schuur aan het opruimen en kom steeds meer tegen wat voor vorige motors bestemd was.
Heb hier ook nog 3 sturen gevonden.1 recht stuur ,1 tomaselli standaard stuur en 1 tomaselli chopperstuur,alle 3 chroom en ongeveer 75 cm breed en 22mm.
 
Ik heb hier ook nog een nieuw benzinekraan revisiesetje liggen wat ik niet nodig heb.
Geschikt voor:
ZL600 A1-A2
Eliminator 86-87
GPZ 81
FJ600 84-85
XJ650 81
XV700-750-920
 
mmmm,30 met verzending,blokken waren 22,50 per set bij de dealer.

Vind net ook nog carbs voor xj-fj-fz600,zal ze morgen checken om te kijken of
ze compleet zijn
 
Laatst bewerkt:
Allereerst is de XS400 naar mijn idee een tweepitter en heb je dus twee carburateurs? Of heb ik het mis.

Vervolgens gaat het om het bouwjaar en het type
Vraag 1:
Als je meteen je oliefiltervervangt zodat echt alle olie eruit loopt, dan moet er in totaal 2,3 liter olie in. Ik zou 20w40 nemen en dan zorgen dat het geen rare synthetische olie is. Zonder oliefilter wissel is het 2 liter.

Vraag 2:
Zoals ik al zei is het een tweecilinder, of ik heb het mis. Als het de XS400 is die ik denk zou ik hem niet tunen en gewoon zo laten. Deze motoren hebben namelijk een zwakke kop en als je hem gaat fokken wordt deze al snel te heet en trekt krom

Vraag 3:
Kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me. Haal eerst het zadel eraf (waarschijnlijk met twee bouten of schroeven aan de onderkant). Vervolgens zit de tank vast met een bout midden achter. Haal deze los en natuurlijk de benzine leidingen en trek de tank naar achter en naar boven en klaar is Beauty.

Voorvorkolie:
Inderdaad boven vullen en onder aftappen. Vervolgens 130cc olie per vork vullen met voorvork olie. Ik gebruik meestal SAE 10W

Succes en ik hoor het wel. Je kan trouwns een werkplaatshandboek bestellen. Het boek heet; XS250, 360 & 400 sohc Twins en wordt uitgegeven door Haynes :]


Bedankt voor je uitleg!
De voorvorkolie vroeg ik niet echt om in mijn post maar altijd handig om te weten hehe *O* .

Nog even een vraag over het blokolie.
Ik wil ook het oliefilter vervangen graag, waar zit deze precies?
En waar kan ik het beste een nieuwe oliefilter bestellen? safe?
 
He lui van de week ff beziggeweest met de haakse slijper :P .Van het ouwe XS400 frame zat de achterbrug erg vast en van de XS360 beetje overtollig ijzer verwijderd. Paar fotootjes voor de leut,mzzls,Rob.
img10846ez.jpg

img10856ep.jpg

img10868lj.jpg
 
Bedankt voor je uitleg!
De voorvorkolie vroeg ik niet echt om in mijn post maar altijd handig om te weten hehe *O* .

Nog even een vraag over het blokolie.
Ik wil ook het oliefilter vervangen graag, waar zit deze precies?
En waar kan ik het beste een nieuwe oliefilter bestellen? safe?
Oliefilter kan je zowat overal bestellen, er zijn ook genoeg online shops. Waar ik meestal bestel is bij roukama. Misschien als je meer nodig hebt zoals olie e.d., dit weer meevalt met de verzendskosten.
Volgens mij zit een oliefilter aan de voorkant van je blok :?
 
@GreenBeauty: De belangrijkste tip van allemaal is eeen WPH, een werkplaatshandboek. Geen enkele prutser kan zonder. De meeste vragen die je stelt worden daarin beantwoord. Er wordt vaak duidelijk uitleg gegeven met plaatjes.

Koop een manual van Clymer of Haynes, deze zijn in het Engels en voor een mooie prijs te vinden op marktplaats of e-bay. Daarnaast is er op het forum (gebruik zoekfunctie) een topic over WPH's, deze staan op een FTP-server van Bikevouwer.

Wat je bij een vers brik meestal moet doen is olie verversen, remmerij nalopen (ontluchten of vloeistof vernieuwen), banden op scheurtjes controleren en eigenlijk zo snel mogelijk vervangen met BT45 (Battlax, de brikkenband!). Oude banden zorgen voor een slecht weggedrag en plakken slechter, dus niet bruikbaar voor het betere scheurwerk.
Oliefilter kost niet veel, paar euro en 2,3 liter olie kost de kop ook niet. Luchtfilter kan je even nakijken en met de compressor uitblazen, indien deze heel zwart is, toch even vervangen.

Mijn preek is ten einde. Succes!
 
In het Waar is wat te doen forum staat een topic over een P&P, alleen niet in Hilversum maar in Apeldoorn...
 
Bij mij dus, en meer info hiero: P&P XJ/XS

Maar Gais, heb je niet nog een ander vervoermiddel motortechnisch gezien? Kan je de XJ van je pa niet ff lenen?
 
Bij mij dus, en meer info hiero: P&P XJ/XS

Maar Gais, heb je niet nog een ander vervoermiddel motortechnisch gezien? Kan je de XJ van je pa niet ff lenen?

XJ van mijn pa mag ik niet op rijden, doe nog weleens een beetje ermee door hilversum bleren maar apeldoorn vind ik toch iets te ver. Misschien achterop bij pa, maar nu ik zelf mijn rijbewijs heb heb ik een hekel aan achterop zitten :X
 
En niets van dit al rijdt: XJ650 '80 -> Caferacer (slowbudget) in progress | XS400 '80 -> Wordt misschien cafefighter
XJ650 Maxim '82 -> Projectxj | XS360 '77 -> 25kw Caferacer in progress
XS360 '77 -> 25kw brik

?
 
Dat heb je goed :X
Mijn enige rijdbare brik begon extreem hard olie te roken, en binnen 20km was me carter leeg. Toen die uit elkaar lag voor een klein opknapbeurtje werd het meteen een verbouwing...
 
Hahaha...Gijs: jij slaat alles!

Ik dacht dat ik erg was door twee van de drie fietsen in onderdelen her en der door de garage verspreid te hebben,maar bij jou zijn dus alle 5 (!!) niet bruikbaar... _O- *O* *O*

Bovendien lees ik iets raars in Mick's P&P-topic: je vindt Apeldorp 'te ver'?....
En wat daggie dan dat Hengelo-Hilversum was,of Den Helder-Hilversum??
Da's ook geen lauwe kak.... B|
 
Laatst bewerkt:
Hahaha...Gijs: jij slaat alles!
Ik dacht dat ik erg was door twee van de drie fietsen in onderdelen her en der door de garage verspreid te hebben,maar bij jou zijn dus alle 5 (!!) niet bruikbaar... _O- *O* *O*
Maar op de helft mag ik toch niet rijden ;)

Bovendien lees ik iets raars in Mick's P&P-topic: je vindt Apeldorp 'te ver'?....
En wat daggie dan dat Hengelo-Hilversum was,of Den Helder-Hilversum??
Da's ook geen lauwe kak.... B|
Ik bedoelde te ver vanwege 25kw rijbewijs omdat de xj dat niet is, met me xs is het geen probleem. Als ik gepakt wordt kost het me al handen vol geld, laat staan als ik iemand invalide rij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan