Het Grote XJ / XS Topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over de achterrem van de XJ nog even:
Ik blijf het vreemd vinden dat als ik de schetsplaat verwijder, de achterrem wel prima werkt!?(geen pompen/druk opbow oid, gewoon intrappen en remmen)
Hij komt gewoon een slag van een +centimeter te kort ivm de bevestigingspunt/aanslag van de schetsplaat....
Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar....ik zou niet weten wat.
Rempedaal is origineel XJ(neem ik aan gezien de bevestigingspunten), maar het lijkt alsof hier een qua vorm, 'recht(er)' rempedaal onder moet ofzo!?
 
Over de achterrem van de XJ nog even:
Ik blijf het vreemd vinden dat als ik de schetsplaat verwijder, de achterrem wel prima werkt!?(geen pompen/druk opbow oid, gewoon intrappen en remmen)
Hij komt gewoon een slag van een +centimeter te kort ivm de bevestigingspunt/aanslag van de schetsplaat....
Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar....ik zou niet weten wat.
Rempedaal is origineel XJ(neem ik aan gezien de bevestigingspunten), maar het lijkt alsof hier een qua vorm, 'recht(er)' rempedaal onder moet ofzo!?
Weet je zeker dat je remzuigers 'aan' blijven liggen op de schijf en niet door de rubbers terug naar binnen worden getrokken? als je pompend remt, krijgt je dan wel druk?
Stalen remleidingen achter zijn bij louis.de te krijgen voor 4-5 tientjes geloof ik.
 
Ik kan niet pompen omdat de rempedaal tegen de schetsplaat aankomt.
Als ik die schetsplaat verwijder, heb ik dus een extra slag van een ongeveer 1cm, als ik de rempedaal intrap dan doet ie het prima met druk(ik hoef niet te pompen).
In die stand blijft ie ook gewoon 'aan' zoals je noemt.
 
Ik denk, weet haast wel zeker, dat eht niet daar aan ligt.
Ik heb wat fotoo's zitten bekijken van rempedalen van een XJ/FJ.
Volgens mij zit er bij sommigen wat verschil in(de ene is wat recht, en de ander gebogen)

.............ik heb het nogsteeds over REMPEDALEN jongens :W :+.............




Wellicht dat het hem daar in zit??

Ik heb voorlopig even geen vervoer(vrouwtje...werk...auto....), anders was ik naar ROUKAMA gereden en wat gaan neuzen :Y

Geef mij maar trommelremmen *D ;)
 
Morgen heb ik de auto, dus dan even een bezoekje afleggen aan ROUKAMA.


vraagje: bij, tijdens het rijden, in ene keer gasgeven, houd ie eventjes in.
oorzaak: acceleratiepomp?
zoja: what to do/jow to fix it?
 
Ratz: geen idee... :? Zo technisch ben ik niet.

Maar misschien dat jij me wel kan helpen met mijn vraagstuk :P
Hoe borgen jullie de remschijf/tandwiel bouten? Volgens mij heb ik vier mogelijkheden:


Van die borgplaten lijkt me het minst omdat ik die weer moet gaan bestellen. Wat heeft jullie voorkeur?
 
Het remprobleem met de XJ is opgelost.
Het was uiteindelijk toch wat ik ook al dacht: de aansluiting van de draadstang naar het aansluitpunt van de rempedaal.
De aansluiting bij het rempedaal (waar het draadeind in komt) was 3cm te kort met de originele.
@LeonB: mijn voorkeur is LOCTITE, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat zelf amper tot nooit heb gedaan(als in vergeten een flacon LOCTITE te halen en vastzetten, met de gedachte dat ik de volgende keer er LOCTITE op zal doen O-)
 
Laatst bewerkt:
:P Heb ze nu ook "even" gewoon vastgedraaid. Even op een briefje schrijven dat ik dat niet vergeet :)

Van de week maar wat loctite halen dan...
 
En dan het briefje kwijt raken, zei de gek O-) :P

Maar ik moet het ook nog een keer gaan halen, altijd handig :Y

Ik heb begrepen dat LOCTITE 243 daar regelmatig voor wordt gebruikt.
 
En dan het briefje kwijt raken, zei de gek O-) :P

Maar ik moet het ook nog een keer gaan halen, altijd handig :Y

Ik heb begrepen dat LOCTITE 243 daar regelmatig voor wordt gebruikt.
Sow, jij bent er vroeg uit voor een zondag. Net even flesje (234/rode) loctite wezen halen.
Heerlijk dat al die winkels open zijn op een zondag *O*

Ben nog niet helemaal tevreden met de plaatsing van m'n achterwiel. Na de motogp nog eens even naar kijken :)
 
Sow, jij bent er vroeg uit voor een zondag. Net even flesje (234/rode) loctite wezen halen.
Heerlijk dat al die winkels open zijn op een zondag *O*

Ben nog niet helemaal tevreden met de plaatsing van m'n achterwiel. Na de motogp nog eens even naar kijken :)
Leon,
gebruik jij de originele remschijfbouten weer? Heb vandaag de harten van mijn remschijven gespoten en was van plan de ori bouten weer te gebruiken, maar dan met ringetje en loctite. Of zijn er fraaie imbus exemplaren op latere yamaha's toegepast dat jullie weten?
Frame en achterbrug sinds 2 weken weer terug van de lasser/coater. Mooi geworden :} Op Ebaai Germania conische balhoofdslagers en naaldlagers voor de achterbrug gevonden. De wederopbouw is leuk werk :Y
full
 
Hee Hornix, die is flink uit elkaar gehaald :)
Ik wilde in eerste instantie wel de originele bouten gebruiken ja. Ik heb nog wel een tripje gepland staan naar de Fabory in Antwerpen om daar wat goodies op te halen :9~

Als het maar goeie stevige (imbus-) bouten zijn kun je die gewoon gebruiken lijkt me. Hoeft toch niet special OEM van Yamaha te zijn?

Wordt 'ie weer origineel of ga je 'm verbouwen? Want 't lijkt erop dat je budyseat is ingekort?

[edit]
Ik zie 't nu pas: "I LOF KEFFERESERS" :P
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
De kunst is om bouten te vinden die een voldoende dikke hals hebben. Ze worden zijwaarts belast dus het gat in de schijf moet wel ehhh precies opgevuld worden zeg maar.
en inderdaad (hoe origineel O-) ) een caferacer *D
 
Ahaa, ik snap het. Dat maakt het al wat lastiger natuurlijk. Bij Fabory oid kan ik ze ook zo snel niet vinden. Als ik er een keer ben zal ik het zeker even navragen of ze daaraan kunnen komen.
 
Weet iemand hier of er een aanhaalmoment staat voor de boutekes van de koppelingsveron?
Of moet dat gewoon van hmmmzzzeuh vast?

't Zal vast al ergens staan, maar ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank voor de snelle reactie. :9


Groet'n

Morrits
 
Ochjee...

8 Nm

Da's niet zoveel.... Dat lompe ding van mij begint bij 30...

Iemand in de buurt van Zeist die (nu graag) een klein momentsleuteltje te leen heeft? :+
 
vraagje: bij, tijdens het rijden, in ene keer gasgeven, houd ie eventjes in.
oorzaak: acceleratiepomp?
zoja: what to do/jow to fix it?

Bij gasschuifcarbs is dat redelijk normaal. Dan gaat die schuif in ene klap omhoog. Dan krijgt ie effe niet de kans om goed aan te blijven zuigen.
Constant vacuum carbs, met van die membranen er bovenop zouden dat juist niet moeten doen.

Verder kan het gewoon aan de afstelling liggen. Te rijk/arm of niet synchroon wittewel. ;)
 
RDZ :W :) :


Het is ook bij gewoon wat 'sneller' gasgeven(dus niet meteen 'opengooien').
Ik kom zelfs amper boven de 120kmpu uit namelijk.
Niet echt een motor om met het dagelijks verkeer mee te gaan(snelweg).
Inhalen vertrouw ik ook niet echt.
Boven de 4000rpm reageert ie wat feller trouwens.


Nadat Bachus even had proefgereden, llijkt het erop dat ik vuile carbs. hebm dus even een paar tankbeurten carbcleaner gebruiken en hopen dat het daarmee is opgelost, anders een volgende stap.
 
Hallo,

Ik wil mijn benzinekranen ombouwen van mijn XS750. (dus gewoon omwisselen)
Nu heb ik ergens gelezen dat het niet met alle types kan.
Ik heb onderstaand type.
Is het mogelijk dit type om te bouwen?
full
 
Nog maar een vraagje.

Het olielampje brandt niet als ik het contact aan zet.
Ik heb het stekkertje bij de oliedrukschakelaar losgetrokken en als ik dan aarde maak brandt het wel.
De kans is dus groot dat de oliedrukschakelaar kapot is.
Is die makkelijk te vervangen?

fotootje van de vorderingen. Tank en zitje liggen nu bij de spuiter om brg metallic te worden gespoten.
full
 
Hallo,

Ik wil mijn benzinekranen ombouwen van mijn XS750. (dus gewoon omwisselen)
Nu heb ik ergens gelezen dat het niet met alle types kan.
Ik heb onderstaand type.
Is het mogelijk dit type om te bouwen?
[afbeelding]


Als het goed is kunnen alle types omgewisseld worden behalve als je b.v. een special hebt waar iemand in het verleden een kraantje van een gewone opgezet heeft ( zoals bij de mijne ), of anders om natuurlijk. De rubbers van de specials en van de standaard kraantjes zijn net effe anders, verschil tussen beide kraantjes vlug zichtbaar...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan